Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

van Persie v Ronaldo

NYTT TEMA
snill_gutt16
snill_gutt16Innlegg: 1364
26.05.08 21:35
Dersom van Persie holder seg skadefri en hel sesong, samt har et glimrende lag bak seg - slik Ronaldo har hatt i Manchester United - kan Robin da bli -vår- Cristiano, og således brilliere på noenlunde samme måten? Hvis nei: Hva mangler'n?
Saxzon
SaxzonInnlegg: 985
26.05.08 21:36
Godt poeng. Slik jeg ser det har Robin van Persie et gigantisk uforløst potensiale som stort sett har blitt sabotert av skadene. Blir vanvittig spennende å se hva den gutten kan få til hvis han unngår skadene.
toft20
toft20Innlegg: 37097
26.05.08 21:37
Hehe, har vært en stund siden jeg har sett disse trådene nå.

kromkaka
kromkakaInnlegg: 4801
26.05.08 21:37
"Dersom van Persie holder seg skadefri en hel sesong, samt har et glimrende lag bak seg - slik Ronaldo har hatt i Manchester United"

du mener hvis han har samme type destruktive lagmaskineri bak seg?

- å så bitter....
- hva er det egentlig du innbiller deg ?
GSE_0
GSE_0Innlegg: 2823
26.05.08 21:38
Gutten kan bli veldig god, men tror desverre skadene ødelegger mye av karrieren hans
dReMUFC
dReMUFCInnlegg: 5054
26.05.08 21:39
Jeg tror ikke han kan brillere på samme måte. Ronaldo er en komplett offensiv spiller. Det er ikke Van Persie. Men at han har et mye høyere nivå enn han har fått vise tror jeg..

-dReMUFC
20LEgend
I'd rather walk alone, than never walk alone!
snill_gutt16
26.05.08 21:41
toft20 skrev:
Hehe, har vært en stund siden jeg har sett disse trådene nå.
~

Hehe. Overskriften er på mange måter misvisende, all den tid dette utrolig nok er ment som en seriøs tråd.
JohnLocke
JohnLockeInnlegg: 43652
26.05.08 21:41
snill_gutt16 skrev:
Dersom van Persie holder seg skadefri en hel sesong, samt har et glimrende lag bak seg - slik Ronaldo har hatt i Manchester United - kan Robin da bli -vår- Cristiano, og således brilliere på noenlunde samme måten? Hvis nei: Hva mangler'n?
_________

van Persie kan dessverre bli forferdelig god. Jeg syns jeg husker at jeg tippet han høyt opp på toppscoringslista før sesongen.

Men like bra som Ronaldo tviler jeg på at han blir. Det er ikke mange så fantastisk gode spillere som Ronaldo som kommer til hvert tiår. Tror kvota er brukt nå.

-Pat
Homers_Law
Homers_LawInnlegg: 1852
26.05.08 21:45
dReMUFC skrev:
Jeg tror ikke han kan brillere på samme måte. Ronaldo er en komplett offensiv spiller. Det er ikke Van Persie. Men at han har et mye høyere nivå enn han har fått vise tror jeg..

Man må vel strengt tatt ikke være på høyde på Ronaldo for å være en komplett offensiv spiller? I så fall er det svært få slike spillere i verden i dag. En skadefri Van Persie kunne hevdet seg virkelig helt opp i toppen blant offensive spillere i dag, dessverre tror jeg vi ikke får se han gjennomføre en hel sesong uten nevneverdige skader.
den_glade_gris
den_glade_grisInnlegg: 4089
26.05.08 21:53
Hva mangler`n?

-

fysikken, avslutningsegenskapene, hodespillet, hurtigheten, fintene, og dribleferdighetene.
Han kan nok nærme seg noe hvis han jobber like hardt som Ronaldo på treningsfeltet, men av naturen så er Ronaldo guds gave til fotballen. Jeg har vondt for å se at vi får se noe lignende de nærmeste 20 årene. Han er oppe der med Pele, Maradona og George Best.
Comeback-k9b
Comeback-k9bInnlegg: 3649
26.05.08 21:56
Kan du se bakken den_glade_gris?

* * * * *
25.05.2005 Mission Imposible is accomplished
den_glade_gris
26.05.08 21:59
Ja, men det er langt ned. Jeg har ikke tenkt å hoppe. Jeg er lykkelig.
Go0ner
Go0nerInnlegg: 42167
26.05.08 22:01
Van Persie er fullt på høyde med Ronaldo når det gjelder teknikk, finter og dribleferdigheter. Avslutningsegenskapene står det heller ikke noe i veien med.

den_glade_gris
26.05.08 22:03
Han er laaaangt bak, men Van Persie kan bli bedre hvis han unngår skader. Lykke til.
Go0ner
Go0nerInnlegg: 42167
26.05.08 22:10
Jeg kan bare konstantere at du har sett for lite til Van Persie.

http://www.youtube.com/watch?v=ZvG_EEvNGmA&feature=related

Ser det godt på 00:20

http://www.youtube.com/watch?v=LZMc-figTLo&feature=related

Ikke hvem som helst gjør den der.

http://www.youtube.com/watch?v=Y3YkKWm33b8&feature=related

Mannen kan avslutte.

For all del, jeg prøver ikke å si hvem som er best, eller hvem som kan bli best.
Men jeg er overbevist om at Robin kunne dominert PL tilnærmet like stor grad som Ronaldo har, om han får holde seg skadefri, og kommer i en fin fin form.

Hurtigtoget
HurtigtogetInnlegg: 6267
26.05.08 22:10
kromkaka skrev:
"Dersom van Persie holder seg skadefri en hel sesong, samt har et glimrende lag bak seg - slik Ronaldo har hatt i Manchester United"

du mener hvis han har samme type destruktive lagmaskineri bak seg?

--------------------------------
1 Man Utd 38 80-22 58 87
2 Chelsea 38 65-26 39 85
3 Arsenal 38 74-31 43 83
4 Liverpool 38 67-28 39 76

Og vi leser:
80 mål for, mot 74,67,65.
22 mål bakover, mot 26,28, 31

Altså mener du destruktiv lagmaskineri at de ødelegger motstanderens forsvar + angrep. Han skrev glimrende, du skriver destruktiv som etter alle tall må tyde på det samme, altså et glimrende lag.

Svaret blir ja, om han har samme glimrende lag bak seg som Man Utd har vist i år, eller destruktivt da som du sa det, selv om jeg føler det er et dårlig ordvalg av deg
A_Hleb
A_HlebInnlegg: 14184
26.05.08 22:14
Fysikken, hodespillet og hurtigheten (og dermed også dribleferdighetene) er Ronaldo foran på, men van Persie er på høyde (om ikke bedre) hva gjelder avslutninger, teknikk og finter.

"Jeg har vondt for å se at vi får se noe lignende de nærmeste 20 årene. Han er oppe der med Pele, Maradona og George Best."

- Dette blir bare useriøst. Grisebørsen din er ultraseriøs og ekstremt bra i forhold til dette.

- Hleb
qbah
qbahInnlegg: 10586
26.05.08 22:16
snill_gutt16 skrev:
Hvis nei: Hva mangler'n?

Kvalitetene Ronaldo har opparbeidet seg og innehar.
Hurtigtoget
HurtigtogetInnlegg: 6267
26.05.08 22:22
Nå skal det sies at Ronaldo er ekstrem på avslutninger også da, flink til spesielt å få ballen i de små rommene mellom keeper og stanga. jeg har full respekt for van persie og synes han er en glimrende offensiv spiller i form. Skal vi ta ferdighet for ferdighet tror jeg Ronaldo matcher Persie i alt, men det betyr ikke at som du sier at Persie ikke kan være på høyde med han forde. Teknikk og finter er jo også noe Ronaldo er sterk på, men jeg vet at Persie har store styrker her, så jeg skal ikke krangle på om Persie er bedre eller ikke her.

Messi er jo noe lignende allerede, men sant skal sies at disse to skiller seg litt ekstra ut offensivt iforhold til mange. Kaka har jeg også sett diverse lekkerheter av. C Ronaldo er ikke de roppe med Pele, Maradonna og Best enda, men jeg ser ingen grunn for at han ikke kan bli det til slutt, da med mest vekt på ferdigheter på bana, siden jeg tror annerkjennelsen blandt supportene ikke blir like stor, han har ikke et altfor godt rykte sånn utenom fotballferdighetene sine.
den_glade_gris
26.05.08 22:23
Børsen min er selvsagt seriøs imotsetning til mange andre børser her inne. Cristiano Ronaldo er noe helt spesielt og selvsagt oppe der med de aller beste. Han har sopt med seg alt av priser i PL og ingen har dominert så voldsomt siden PL ble opprettet. Jeg får si som Frank McClintock sa da han fikk spørsmålet. Hvordan stoppe George Best.? Du må skyten.
BelfastBoy
BelfastBoyInnlegg: 2343
26.05.08 22:24
"du mener hvis han har samme type destruktive lagmaskineri bak seg?"

Nei, han mener laget som skapte flest sjanser i PL...
mcdermott
mcdermottInnlegg: 52187
26.05.08 22:26
men av naturen så er Ronaldo guds gave til fotballen.

--- Ikke mulig å være Guds gave til fotballen og samtidig spille for Man U. Da er det helt andre (og mørkere) krefter som står i sving
A_Hleb
A_HlebInnlegg: 14184
26.05.08 22:32
"Cristiano Ronaldo er noe helt spesielt og selvsagt oppe der med de aller beste."

- Du mener han etter to gode sesonger i PL er blant de aller søtrste (Maradona, Pele o.s.v)? I så fall er du helt på jordet.

"Ingen har dominert så voldsomt siden PL ble opprettet."

- Spør du meg dominerte Thierry Henry mer enn Ronaldo gjør nå. Henry er den med flest målpoeng på en sesong siden PL ble starta (23 mål + 24 assist), og han dominerte rett og slett mer enn Ronaldo i banespillet. Hvor mange mål har egentlig Ronaldo scoret etter å ha driblet 3 mann eller mer? Jeg tror ikke det er mange. Mange av Henrys mål var slik - han hadde enda mer ekstreme ferdigheter enn Ronaldo.

"Hvordan stoppe George Best.? Du må skyten."

- Og hvordan stoppe Ronaldo? Sett Clichy eller Cole på'n (Jada, jeg vet at han finta ut Cole en gang, og jada, jeg vet at han scora og hadde assist mot Arsenal i år). Ferguson var smart som lot Ronaldo slippe Cole i CL-finalen.

- Hleb
ManU1
ManU1Innlegg: 8757
26.05.08 22:39
Men blir van Persie noengang å få en skikkelig skadefri sesong? Jeg syns jeg ser konturene av en ny Saha, Kewell, Heggem, etc. Håper jo selvfølgelig jeg tar feil siden det er utrolig synd at et talent skal bli helt ødelagt pga. skader. Hvor mye har han blitt satt tilbake av at han knapt har spilt PL-fotball det siste halvannet året?

Dette kan på mange måter være et veiskille i karrieren til van Persie. En ny sesong plaget med skader så tror jeg han vil få problemer med å utvikle seg til den klassespilleren han har potensiale til å bli. Noen Ronaldo blir han neppe om han skulle være kvitt skadeproblemene, men han kan likefullt bli veldig god.

Ang. hva han manfler så er nok det fysikken og hodespillet. Spørs om han ikke har mistet litt tempo pga. skadeproblemene. Så litt tegn til det den lille perioden han spilte på slutten av sesongen, men det kan jo hende han bare var helt ute av form.
snill_gutt16
26.05.08 23:19
http://www.youtube.com/watch?v=yy0M7yPT9Hw

Etter min mening har Arsenal i dag to spillere som kan følge i Henrys fotspor, nemlig van Persie og Walcott. Vela kanskje også, venter med den bedømmelsen til etter jeg har sett ham spille.
AlexanderMahone
AlexanderMahoneInnlegg: 3710
26.05.08 23:22
VGD, jeg har en opplysning:

snill_gutt16 og Saxzon er samme person.
Saxzon
26.05.08 23:24
Og?
kromkaka
kromkakaInnlegg: 4801
26.05.08 23:24
"Nei, han mener laget som skapte flest sjanser i PL..."

- å så bitter....
- hva er det egentlig du innbiller deg ?
AlexanderMahone
AlexanderMahoneInnlegg: 3710
26.05.08 23:26
Klokka 21:35: snill_gutt16 skrev:

Klokken 21:36 Saxzon skrev:
Godt poeng. Slik jeg ser det har Robin van Persie et gigantisk uforløst potensiale som stort sett har blitt sabotert av skadene. Blir vanvittig spennende å se hva den gutten kan få til hvis han unngår skadene.

Fy faen så latterlig.
Saxzon
26.05.08 23:27
Hehe, radikalt.

Siste innlegg