Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

DIMITAR BERBATOV - Spillertråd

NYTT TEMA
Matsinho
MatsinhoInnlegg: 8999
04.04.12 00:11
den_glade_gris: Du burde være glad for jeg gidder svare deg istedenfor å ta den nedlatende holdningen. At jeg bommet på hvordan United kom til å stille i går så gjør det meg lite interesant? Merkelig holdning. De fleste var usikre på hvordan de ville stille og synes laget så merkelig ut. Ekspertene i studio var også usikre. Jeg hadde aldri trodd han ville bruke Rooney til venstre.Dog opererte han mye inn i banen. Du vil fremstå som breial fordi du for en gangs skyld fikk rett . I mine prewiever om hvordan United vil stille så treffer jeg klokkerent på måten vi vil spille og bommer lite på hvilken spillere som vil bli valgt. Men SAF liker å være uforutsigbar og stiller nesten aldri samme lag.

Altså, bare for å få det på det rene: Det er ikke bare på grunn av det i går(som for øvrig var ganske åpenbart å forstå hvordan laget skulle stille hvis en har en viss innsikt og forståelse for hvor Uniteds spillere tidligere har operert under Ferguson. Jeg kan godt ramse opp noen punkter som viser hvorfor det var naturlig at laget stilte opp slik de gjorde - hvis du er interessert i å faktisk lære noe. Jeg tipper du er for stolt til å tro at du faktisk kan lære noe av meg - til det tror jeg du anser deg selv som såpass mye mer kunnskapsrik om United ifht. meg), men på bakgrunn av ganske mange av dine 4000 innlegg. Om du gidder å svare meg eller ikke er for min del ikke spesielt nøye, da jeg ikke er i nærheten av å ha like høye tanker om deg som du tydeligvis har.

Jeg skriver til deg på denne måten fordi du ikke klarte å se det åpenbare og fremstod veldig sikker og selvgod i din sak, selv om alt av tidligere bruk av spillere fra SAFs side skulle tilsi at du kom til å gå på snørra med dine prediksjoner - noe du følgelig også gjorde. Jeg etterspurte om du hadde noen gode argumenter for hvorfor United skulle stille slik du trodde - de argumentene hadde du tydeligvis ikke. Og det er ikke snakk om å gjette hvilke 11 spillere SAF kommer til å velge, men at man vet hvilke 11 som skal spille, og så klare å plassere dem på banen. Og da er det rart å se deg snakke så godt om deg selv og hvor «god» du er til å tippe lag, når du gikk på snørra for intet mindre enn ett døgn siden - så til de grader også. Om du ellers klarer deg bedre når Uniteds lagoppstilling er klar vet jeg ikke, men jeg tipper du er av typen som uansett ville fremhevet din egen fortreffelighet, uavhengig av hvor ofte/sjelden du klarer å forstå noe.

Ølmagen
ØlmagenInnlegg: 1881
04.04.12 00:24
Justalittlebit: Jeg vet ikke hvordan du har blitt overbevist og når, men Vidic er fortsatt en nøkkelspiller i dette laget og ingen er per dags dato i nærheten av å innha samme nivå som Vidic da han ble skadet.

På grunn av dekningen vi har i forsvar har ikke Vidic vært spesielt savnet - noe de fleste trodde han ville bli da han ble skadet. Vi er ikke like avhengige av Vidic som vi er av en Rooney eller en Carrick.

Justalittlebit
JustalittlebitInnlegg: 1258
04.04.12 01:57
Ølmagen: På grunn av dekningen vi har i forsvar har ikke Vidic vært spesielt savnet - noe de fleste trodde han ville bli da han ble skadet. Vi er ikke like avhengige av Vidic som vi er av en Rooney eller en Carrick.

Har sesongen virkelig vært så imponerende og stabil?

Nå er jeg av den typen som ikke synes en målforskjell på 11-8 og hodestups ut av en turnering vi alle setter så høyt, ikke er noe å kimse av.

Nå snakker vi ikke om en sterk gruppe (hvor Man United ville vært favoritter uansett), men en gruppe bestående av følgende.. Basel, Benfica og (gjør deg klar) Oletul Galati.

Noe sier meg også at 1-6 hjemme mot turbanrytterne aldri ville skjedd om kapteinen selv var på banen.

Vi har en talentfull stall med mange lovende spillere på vei frem ja, men det har ikke vært noe slagkraftig ellever i år.

skrammel
skrammelInnlegg: 1746
04.04.12 02:15
Justalittlebit: Har sesongen virkelig vært så imponerende og stabil?

Med tanke på alle skadene, har sesongen vært helt OK, men på ingen måte imponerende. Jeg har ikke blitt videre imponert denne sesongen, bortsett fra et par-tre anledninger, særlig i starten, da Welbeck og Cleverley imponerte ganske stort.

Men sesongen har - i mine øyne - heller ikke vært skuffende, og langt der i fra. Om vi vinner PL, har sesongen vært bra, men tanke på skadene og "generasjonskiftet".

megapixsel
megapixselInnlegg: 13442
04.04.12 12:58
den_glade_gris: Jeg synes det er rett å strekke seg langt for å beholde en spiller som Rooney. Betydningen hans for laget er i mine øyne helt uvurderlig, men han er ikke større enn klubben. Ingen er det, men noen er viktigere enn andre og da strekker du deg lenger for å beholde vedkommende. Å sette et eksempel og gi slipp på ligatittelen? Nei, det er det ikke verdt. Rooney måtte uansett krype til korset og komme med en unnskyldning. Sånn sett så stod SAF igjen med æren i behold. En ny og forbedret kontrakt for Rooney måtte komme før eller senere uansett. Både han og hans agent forstod utmerket godt hans markedsverdi. Jeg er godt fornøyd med måten det ble løst på, men tror SAF godt kunne vært det foruten. Uansett så ble det løst til det beste for United. Skulle vi selge Rooney så ville vi nok fått bra med penger og vi kunne sikkert kjøpt to gode spillere, men det er ingen garanti for at de ville fungert. Å få tak i spillere på nivået til Rooney er ikke lett og jeg vil så langt det er mulig beholde våre beste menn. Noen ganger er det umulig.

Her får vi bare være uenige. Jeg mener hvertfall at ingen spillere er større enn klubben og at Rooney burde blitt sendt på ræva ut av portene på Old Trafford. Det bør være grenser for hvordan spillere oppfører seg uten at det blir konsekvenser ut av det. Dette gjelder selvsagt både på og utenfor banen. 

Her er vi også uenige. Ja, SAF satt igjen som "vinneren" på en måte. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at kontrakten til Rooney ble kraftig forbedret som en følge av presset han la på Gill & co

. Igjen, hva er greia med dette snakket om "det beste for United"? Jeg skjønner ikke helt. Rooney er erstattelig, akkurat som Ronaldo, Stam, Beckham, Berbatov og RvN. Manchester United kommer seg alltid videre etter tap av en klassespiller. Rooney er intet unntak. Man kan jo aldri vite dette, men ta Ronaldo salget. SAF erstattet han med Valencia. Det har jo funket relativt glimrende. I tillegg skinte Nani sesongen etter Ronaldo gikk. 

Selvsagt er det ingen garanti. Det er bare to ting som er sikkert i livet, død og skatt. Jeg vil også beholde våre beste spillere, men til hvilken pris? Skal alle få lov til å oppføre seg som drittsekker og gjøre som de vil? 

megapixsel
04.04.12 13:02
skrammel: Vidic er verdensklasse, men jeg syns sesongens defensive spill, viser at han ikke er så viktig som mange skal ha det til. Selvfølgelig selvskreven når han er i form, men et tap av Rooney merkes bedre enn et tap av Vidic - ergo er Rooney viktigere.

Det er klart vi har savnet Vidic. Det var jo krise stemning blant alle United supportere når vi fikk vite at han var ute resten av sesongen. Det viser jo seg at vi har klart oss bra, men vi kunne jo gjort det bedre. Selv om Evans - Rio duoen har gjort det veldig bra, har savnet av en kaptein og en leder vært tydelig i flere kamper. 

Og, ja jeg mener Rooney er for viktig i dagens lag. Ikke pga han ikke innehar ekstraordinære kvaliteter, men fordi han er for ustabil. Leverer for sjeldent opp mot sitt beste. I toppslag er jo han helt fantastisk. Det har jeg aldri lagt skjul på. Men å bygge laget rundt han er nesten galskap imo. 

megapixsel
04.04.12 13:08
Ølmagen: Det er tross alt bevist at Vidic ikke er så viktig som mange trodde. Dekningen i forsvaret er fullkommen. Rooney er nok vår viktigste spiller. Uten han så tror jeg poengfangsten denne sesongen hadde vært mye lavere. Det samme gjelder Carrick, men ikke i like stor grad. i tilegg som Nr-1 sier så er Rooney ytterst viktig i storkampene noe han har bevist til gangs denne sesongen.

Hvorfor tror du vi hadde hatt mindre poeng om ikke Rooney hadde spilt? Jeg er ikke i tvil om at Berbatov kunne gjort en like god jobb. For all del, Rooney har hatt en relativt god sesong, men han har fortsatt mye å gå på. Selv om han har puttet mange mål, vil ikke det si at han har vært god spillemessig for det har han faktisk ikke vært. 

Jeg synes han var bedre i 09/10 sesongen. Da hadde han et bedre rykk, og virket mye mer på hugget enn hva jeg synes han har vært denne sesongen. Selv om han ikke den sesongen heller var spillemessig dominerende som han var i årene før. 

Myril
MyrilInnlegg: 7661
04.04.12 13:10

Vel det er ganske klart at de som har elsket Berbatov under hele siden berg og dalebane karriere i United har "tapt kampen".

Det Ferguson gjør nå er dog helt ufattelig for meg. Nå (vel forrige sesong.. lol) som Berbatov faktisk har vært god, nei da skal vi benke og selge han. Mens når han ikke var nevneverdig god (altså for 2 år siden og tilbake), nei da skulle vi bruke han.

Jeg regner med at de som telte de meget viktige 3. assistene for noen sesonger siden, vil få seg et nytt favoritt lag når deres playboy blir kastet ut av porten på Carrington.

PhatJoe
PhatJoeInnlegg: 3032
04.04.12 13:10

Rooney bringer mye mer til laget i form av energi, tilstedeværelse osv.

Berba kunne aldri gjort samme jobb som han. Rooney er mye  bedre.

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 31753
04.04.12 13:21
Myril: Jeg regner med at de som telte de meget viktige 3. assistene for noen sesonger siden, vil få s

Jeg hadde samme forhold til Ronaldo, jeg ble ikke Real Madrid supporter når han dro. Jeg hadde også samme forhold til Beckham, selv ikke da ble jeg Real Madrid supporter når han dro.

Noen spillere blir du alltid mer fan av. Hvorfor? Vel, fordi de er fantastiske gode og noe uten om det vanlige. Klubben er uansett viktigst. Viktigere enn spillere og viktigere enn SAF.

skrammel
skrammelInnlegg: 1746
04.04.12 14:12
megapixsel: Og, ja jeg mener Rooney er for viktig i dagens lag. Ikke pga han ikke innehar ekstraordinære kvaliteter, men fordi han er for ustabil. Leverer for sjeldent opp mot sitt beste. I toppslag er jo han helt fantastisk. Det har jeg aldri lagt skjul på. Men å bygge laget rundt han er nesten galskap imo.

Jeg klarer fortsatt ikke helt å skjønne hvordan du mener Vidic er lagets viktigste spiller, mens Rooney er for viktig. En sesong uten Rooney hadde vært verre enn en sesong uten Vidic, ene og alene grunnet hvem vi har i backup.

Men jeg skal strekke meg til å være enig med deg om at Rooney kanskje er for viktig. Å bygge laget rundt en spiller man ikke har backup for, er skummelt, da vi alltid krever en plan B - som vi kanskje ikke er veldig drillet på.

Men en middels Rooney på en dårlig dag, er likevel god nok for de fleste turneringer vi er med i. Bare la meg slippe å se ham på "venstre kant" flere ganger, som i første omgang mot Rovers.

megapixsel
04.04.12 14:31
skrammel: Jeg klarer fortsatt ikke helt å skjønne hvordan du mener Vidic er lagets viktigste spiller, mens Rooney er for viktig. En sesong uten Rooney hadde vært verre enn en sesong uten Vidic, ene og alene grunnet hvem vi har i backup. Men jeg skal strekke meg til å være enig med deg om at Rooney kanskje er for viktig. Å bygge laget rundt en spiller man ikke har backup for, er skummelt, da vi alltid krever en plan B - som vi kanskje ikke er veldig drillet på.

Vi klarte oss bra første halvdel i forrige sesong, uten Rooney. Da var Berbatov kanongod. Det var ikke som om Rooney var savnet på den tiden akkurat. 

Vidic mener jeg er vår viktigste spiller fordi han er uten tvil den som presterer på det høyeste nivået over tid. Rooney har flere formdupp i løpet av en sesong. Det har ikke Vidic. 

Dux1
Dux1Innlegg: 24076
04.04.12 15:14
megapixsel: Mitt ble også slettet. Dux føler seg tydeligvis truffet.

Ikke ta deg sjøl så høytidelig. Jeg har fått advarsler så det holder de siste dagene på egentlig helt ubetydelige ting. Takhøyden hos Mod er tydeligvis senket en del cm...

Lezah
LezahInnlegg: 49619
04.04.12 15:22
Ølmagen: På grunn av dekningen vi har i forsvar har ikke Vidic vært spesielt savnet -

Slik vi tidvis holdt på første halvdel av sesongen alene gjør at jeg er ganske uenig i dette. Det skal sies at vi i den perioden slet med skader over hele rekka, men lell.

den_glade_gris
den_glade_grisInnlegg: 4376
04.04.12 16:48
Matsinho: Jeg tipper du er for stolt til å tro at du faktisk kan lære noe av meg - til det tror jeg du anser deg selv som såpass mye mer kunnskapsrik om United ifht. meg), men på bakgrunn av ganske mange av dine 4000 innlegg.

Den som er for stolt til å lære noe er jo dum og det er jeg ikke. Jeg ser bare ikke hva du skulle lære meg. Jeg følger faktisk såpass med United at jeg vet at det var grunner til at Jones gikk inn sentralt. Jeg vet at både Rafael og Jones har spilt midtbane. Evra har også vært brukt på kant og Evans har spilt venstreback. Med fasit i hand så kan du jo slå deg på brystkassa og si du fikk rett og innta en ovenfra og nedlatende rolle. Jeg bomma og tok feil. Kom bare ikke å si at det var opplagt.

For meg var det veldig overaskende at Rooney skulle spille venstrekant, men rollen han ble tildelt var ganske fri. Jeg har ikke lest altfor mange av dine innlegg, men er imponert over at du har lest mine 4000 innlegg. Tør alikevel påstå jeg sitter med en del kunnskap om United. Jeg misser ikke en kamp og er over live 7-8 ganger pr. sesong. Jeg har også en brukbar fotballbakgrunn som spiller og trener for alt fra lilleputter til A-lag. I og med at jeg ikke er innside i United så blir alt synsing og tipping. SAF overasker ofte og han er ikke lett å lese. Vil ikke påstå han bommet mot Blackburn heller med fasit i hand, men håper Rooney kommer tilbake sentralt.

wee-man
wee-manInnlegg: 10552
04.04.12 16:50
den_glade_gris: Den som er for stolt til å lære noe er jo dum og det er jeg ikke

Du er ufattelig dum.

den_glade_gris
04.04.12 17:00
megapixsel: Jeg vil også beholde våre beste spillere, men til hvilken pris? Skal alle få lov til å oppføre seg som drittsekker og gjøre som de vil?

Synes vi skal være fornøyde med at Rooney er hos oss med den lønna han har. Han kunne tjent langt mer i City. Han gjør jo selvsagt ikke som han vil. Respekten for SAF blant spillerne er det ingen grunn til å betvile. Disisplin er det aller viktigste. Opplegget rundt lønnsforhøyelsen var ikke bra, men Rooney har bedt om unnskyldning og måtte stå skolerett for spillerne og beklage. Pinlig for Rooney, men han kan smile på vei til banken.

Han vet selvsagt sin betydelse og jeg klarer pr. idag ikke å se noen som kan erstatte han, men klubben går videre uansett som du sier. Nå er denne ballen lagt død og håper og tror den forblir det noen sesonger.

TurnIbsen
TurnIbsenInnlegg: 6688
04.04.12 17:01
Justalittlebit: Du verden, her viser du liten fotballforståelse. Du kunne muligens komme unna med å droppe den siste setningen.

opinions are like assholes.

den_glade_gris
04.04.12 17:03
wee-man: Du er ufattelig dum.

Det tar jeg med et smil fra deg. Du er fotballdum, men har sikkert greie på andre ting. Det er vel knappt noen jeg har filleristet mer enn deg på dette forumet.

Ølmagen
04.04.12 17:33
megapixsel: Rooney har hatt en relativt god sesong,

Haters gonna hate.

TurnIbsen
04.04.12 17:35

jeg syns det virker som Rooeny er litt trøtt på fotball. han virker ikke interesser til tider.

Ølmagen
04.04.12 17:37
Lezah: Slik vi tidvis holdt på første halvdel av sesongen alene gjør at jeg er ganske uenig i dette. Det skal sies at vi i den perioden slet med skader over hele rekka, men lell.

Uenig, noen skrell får man uansett, vi har faktisk sett under ett greid oss veldig bra uten Vidic. Det tror jeg ikke hadde vært tilfelle uten en Rooney eller Carrick.

Lezah
04.04.12 17:44
Ølmagen: Uenig, noen skrell får man uansett, vi har faktisk sett under ett greid oss veldig bra uten Vidic.

Vi har greit oss ok, ja. Absolutt, men mye fordi skadene i forsvar ga seg. Med Vidic som limet bakerst tviler jeg veldig på at vi ville ha sluppet inn 3 mål hjemme mot Basel, Rovers, Bilbao...

TurnIbsen
04.04.12 17:45

2010/2011 sesongen var Rooney ute av form i 7 måneder av sesongen. resten var han skadet.

Ølmagen
04.04.12 17:50
Lezah: Vi har greit oss ok, ja. Absolutt, men mye fordi skadene i forsvar ga seg. Med Vidic som limet bakerst tviler jeg veldig på at vi ville ha sluppet inn 3 mål hjemme mot Basel, Rovers, Bilbao...

Ok er å underdrive, i Pl har vi gjort det ufattelig bra. Enkeltkamper, noen med total undervurdering ut i fra lagoppstillinger, gjør ikke prestasjonene våre denne sesongen noe mindre. Vidic har sett under ett ikke vært spesielt savnet.

(Innlegget ble redigert 04.04.12 17:51)

Lezah
04.04.12 17:55
Ølmagen: Greit er å underdrive, i Pl har vi gjort det ufattelig bra. Enkeltkamper, noen med total undervurdering ut i fra lagoppstillinger, gjør ikke prestasjonene våre denne sesongen noe mindre.

Ingen sier noe på at sesongen under omstendighetene har vært bra i PL (skjønner ikke at vi skal se bort ifra en haug enkeltkamper og EL/CL, men ok). Vi har uansett sluppet inn 3 mål eller mer i seks kamper denne sesongen, noe som er sjeldent kost. Jeg mener en Vidic i midten, i kraft av å være topp tre blant stoppere, ville ha kunne utgjort en forskjell. Du skal få være uenig, dette er tross alt et forum.

Ølmagen
04.04.12 18:01
Lezah: Jeg mener en Vidic i midten, i kraft av å være topp tre blant stoppere, ville ha kunne utgjort en forskjell. Du skal få være uenig, dette er tross alt et forum.

Visste ikke at jeg var uenig i dette, men dette er tross alt et forum.

Vidic har ikke vært spesielt savnet etter min mening, det er mye på grunn av den meget habile dekningen vår og at Evans virkelig har tatt steget.

Edit: I pl har vi hatt tre skikkelige skrell som jeg kommer på etter Vidic sin skade - city, Blackburn og Castle. I alle oppgjørene er inngangen til kampene under enhver kritikk. I Cl-kampen mot Basel manglet vi også Carrick. Just saying.

(Innlegget ble redigert 04.04.12 18:06)

Thudd
ThuddInnlegg: 6019
04.04.12 18:09

For oss som anstrenger oss for å ha minst mulig med denne spilleren å gjøre, men likevel har en trang til å ha kontroll på den gamle forelskelsen; Hva er det nyeste om sansynlig destinasjon for Berbatov? Er det opplest og vedtatt at han er ferdig i Manchester United?

Lezah
04.04.12 18:12
Ølmagen: Vidic har ikke vært spesielt savnet etter min mening,

Etter min mening har han vært det i deler av sesongen. Så der er vi uenige.

(Innlegget ble redigert 04.04.12 18:14)

DavidHerd
DavidHerdInnlegg: 1919
04.04.12 18:15

Ja, det er opplese og vedteken, SAF bekrefta det vel nesten sjølv på ein pressekonferanse for to-tre veker sidan. Destination unknown. Sjølv håpar eg han går tilbake til Tottenham.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg