Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

**Transfertråd** Arsenal Vinteren 2008

[ Trådet ] NYTT TEMA
BigTonyAdams
BigTonyAdams
30.01.09 16:06

Det er rett og slett katastrofe om Wenger selger Toure.

Toure og DJ har fungert veldig godt sammen i det siste.

(Innlegget ble redigert 30.01.09 16:06)

ulfarne
ulfarne
30.01.09 16:16

Et spm angående transfervinduet:

Stenger det natt til 2. eller natt til 3. februar?

VennligHilsen
VennligHilsen
31.01.09 04:08

Veldig dårlige nyheter.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-why-i-won-t-buy-a-central-midfielder

Spesielt kommentarene til Wenger om at "Song and Diaby developes well" sier vel det meste. Blir en kamp om fjerdeplassen dette med mindre Wenger tar til fornuft innen de neste 2 dagene.

VennligHilsen
VennligHilsen
31.01.09 04:16

veldig skuffende uttaleser fra Wenger.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-why-i-won-t-buy-a-central-midfielder

Spesielt kommentarene om at "Diaby and Song develope well" gjør at jeg virkelig begynner å bekymre meg for resten av sesongen. Synes Wenger virkelig at det disse spillerne har vist denne sesongen har vært bra/godkjent??

Abstract_Poet
Abstract_Poet
31.01.09 08:05

Song syns jeg har utviklet seg mye denne sesongen, men han er fremdeles ikke god nok.

Diaby har et fantasipotensial. Men han spiller vanvittig shite for tiden han også. Klarer Wenger å lure balltempo ut av Diaby, samtidig som han fortsetter å ha ballkontrollen sin,  blir Diaby klasse, men for øyeblikke er han bare shite.

Northwestern
Northwestern
31.01.09 09:30
Abstract_Poet: Song syns jeg har utviklet seg mye denne sesongen, men han er fremdeles ikke god nok. Diaby har et fantasipotensial. Men han spiller vanvittig shite for tiden han også. Klarer Wenger å lure balltempo ut av Diaby, samtidig som han fortsetter å ha ballkontrollen sin,  blir Diaby klasse, men for øyeblikke er han bare shite.

Eg må berømme denne positiviteten du har overfor spillere som ikke helt har slått til enda, i slekt med Wenger?:) Godt å se at ikke alle svartmaler alt og alle... Men for min egen del må eg si at eg er gått lei av både Song og Diaby. Etter å ha fått sopass mye spilletid synest eg ikke utviklingen har vært positiv nok. Hadde ikke vært meg i mot om begge vart solgt nå i januar i lag med Gallas, med ei par spillere inn i bytte..

Abstract_Poet
Abstract_Poet
31.01.09 09:44
Northwestern: Eg må berømme denne positiviteten du har overfor spillere som ikke helt har slått til enda, i slekt med Wenger?:) Godt å se at ikke alle svartmaler alt og alle... Men for min egen del må eg si at eg er gått lei av både Song og Diaby. Etter å ha fått sopass mye spilletid synest eg ikke utviklingen har vært positiv nok. Hadde ikke vært meg i mot om begge vart solgt nå i januar i lag med Gallas, med ei par spillere inn i bytte..

Jeg sier ikke at de er gode nok per dags dato, for det er de helt klart ikke.
Det jeg sier, er at Song har vist en positiv utvikling. Han er beinhard defensivt, med stor arbeidskapasitet og løpskraft. Han mangler allikevel mye på det tekniske, selv om jeg syns han har blitt langt bedre på førstetouch og pasningstempo siden sesongstart. Gutten er 20 (?) år, og det er derfor alt for tidlig å avskrive ham. Han kan godt vise seg å bli en meget habil spiller. Allerede nå, ser vi at han har egenskapen til å gjøre sin midtbanemakker bedre. Bare se hvordan formkurven til Cesc utviklet seg når Denilson ble flyttet ut på kant, og Song ble makkeren.
Når det er sagt, syns jeg bruken av ham foreløpig burde begrenses til cup-kamper, og enkelte innhopp. Aller helst hadde jeg sett at vi hadde lånt ham ut til en klubb ala Pompey (som trenger et rivjern nå som Diarra er borte, og Diop suger på mintpastiller hos fysioen).

Diaby har, som jeg sa, et fantasipotensiale. Det er synd at alle skadene har begrenset hans utvikling. Hans ballbehandling er hevet over enhver kritikk. Han får med seg ballene ut av de trangeste situasjoner. Hans pasninger holder høy kvalitet. Problemet hans, slik jeg ser det, er balltempoet. Han har det laveste balltempoet i klubben siden Diarra. Dette må terpes på, for han har teknikken til å forbedre dette. Han kommer aldri til å bli noen Cesc, for han er verken skarp nok i topplokket, eller kreativ nok, men han kan bli en hei dundrenes partner, med et noe større defensivt ansvar. For løpskapasiteten er der, og det er sannerlig duellstyrken og intensiteten også.
Men per dags dato er han langt unna å være god nok for et lag som ønsker CL plass. Men potensialet hans bestrider jeg ikke.

Gallas er en jævela idiot, men han representerer noe vi trenger i klubben. Han har en aura rundt seg som ingen andre har - på godt og vondt. Han er en stopper som kan avgjøre kamper på egenhånd.

Enzino
Enzino
31.01.09 11:25
Abstract_Poet: Diaby har et fantasipotensial.

Han HADDE før skaden. Jeg er veldig usikker på om han noen gang har sjanse til å få utløst det, når han er satt så jævlig tilbake av skaden.

Enzino
Enzino
31.01.09 11:26
VennligHilsen: Spesielt kommentarene om at "Diaby and Song develope well" gjør at jeg virkelig begynner å bekymre meg for resten av sesongen. Synes Wenger virkelig at det disse spillerne har vist denne sesongen har vært bra/godkjent??

Igjen har Wenger blind tro på enkelte spillere, og han bruker alt for lang tid på å innse at han tok feil (ref spillere som Wreh, Reyes, Eboue, etc).

Abstract_Poet
Abstract_Poet
31.01.09 11:30
Enzino: Han HADDE før skaden. Jeg er veldig usikker på om han noen gang har sjanse til å få utløst det, når han er satt så jævlig tilbake av skaden.

Potensialet ligger nok der enda, men om han får utløst det spørs.

Men jeg ser på Cesc som en mer naturlig partner til ham enn Denilson.

Northwestern
Northwestern
31.01.09 11:47

Enig med det meste du sier her eg, pdg har ikke Arsenal så mye bedre å sette innpå en deffansiv midtbplass enn Song, og det er trist, mannen er et bra talent ingen tvil om det (blir 22 i september:)). Han blei vel kåret til Kamerun`s beste spiller siste Afrikanske mesterskap? Men eg synst det er mye som mangler på at han skal slå skikkeli til, ser ikke helt han som fremtidig arb.jern på midtb.. Blir litt for treig liksom og sliter med å komme oppi situasjonene, og blir springende mye imellom. Tror et utlån kunne gagne både han å klubben ja..

Diaby varierer for mye i prestasjonene. Heilt glimmers på det beste, men so utruli dårlig på det værste. En grei spiller, men ikke god nok.. Gjerne på utlån for meg:)

Gallas trenger vi i troppen no, desverre...

Bone8
Bone8
31.01.09 15:12

Snakkes om at grunnen til at vi ikke selger Toure er mangelen på dekning bak Gallas og Djourou, særlig når Silvestre er skadet. Wenger er bekymret for å ikke få inn en erstatter. Men City skal visst ha forberedt et bud på £15mill+ Dunne....

Jævlig mye penger, men Dunne er ikke i nærheten av god nok.

Er Dunne avstengt i dag forresten, i.o.m. at han ikke er på benken engang mot Stoke?

rearviewmirror
rearviewmirror
31.01.09 15:18
Abstract_Poet: for han er verken skarp nok i topplokket

Dette er det største aberet hos Diaby for tiden for min del. Han virker å være fullstendig fotballdød mellom øra. 9 av 10 valg han foretar seg er feil. Det er lett å la seg skremme av den elendige utførelsen, men den kan jo lukes bort. Jeg er mer i tvil om det er mulig å banke fotballvett i skallen på et voksent menneske.

Om det skulle vise seg umulig tror jeg ikke det er bruk for ham i Arsenal, uansett hvor mye han vil skjerpe seg. Jeg tror ikke det er rom lenger i fotballen for spillere som ikke kan tenke sjæl.

(Innlegget ble redigert 31.01.09 15:18)

Abstract_Poet
Abstract_Poet
31.01.09 15:18
Bone8: Snakkes om at grunnen til at vi ikke selger Toure er mangelen på dekning bak Gallas og Djourou, særlig når Silvestre er skadet. Wenger er bekymret for å ikke få inn en erstatter. Men City skal visst ha forberedt et bud på £15mill+ Dunne....

15 mill pund pluss Richards, så burde budet vurderes.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
31.01.09 15:21
rearviewmirror: Dette er det største aberet hos Diaby for tiden for min del. Han virker å være fullstendig fotballdød mellom øra. 9 av 10 valg han foretar seg er feil. Det er lett å la seg skremme av den elendige utførelsen, men den kan jo lukes bort. Jeg er mer i tvil om det er mulig å banke fotballvett i skallen på et voksent menneske.

Det er derfor jeg ønsker å pare ham med Cesc. Cesc kan ta seg av tenkingen og kreativiteten, mens Diaby kan jobbe seg i hjel, samtidig som han frigjør Cesc offensivt med sitt store dekningsområde.

Samtidig er han god med ballen i beina, så Cesc slipper å være så redd for at han skal miste ballen.

rearviewmirror
rearviewmirror
31.01.09 15:24

Jeg tror som sagt spillere som ikke klarer å tenke selv vil falle i gjennom i dag. Diaby vil fremdeles ha mye ballkontakt, og jeg tror kanskje motstanderen etter hvert vil lukte lunta om Diaby konsekvent dytter ballen til Cesc.

(Innlegget ble redigert 31.01.09 15:25)

Abstract_Poet
Abstract_Poet
31.01.09 15:54
rearviewmirror: Jeg tror som sagt spillere som ikke klarer å tenke selv vil falle i gjennom i dag. Diaby vil fremdeles ha mye ballkontakt, og jeg tror kanskje motstanderen etter hvert vil lukte lunta om Diaby konsekvent dytter ballen til Cesc.

Det var vel veldig satt på spissen. Diaby er ikke tilbakestående.

Poenget mitt er at han ikke er fotball smart nok til å ha en så betydningsfull offensiv rolle som han har i dag. Han er derimot mer enn smart nok til å balansere midten.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg