Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

**Transfertråd** Arsenal Vinteren 2008

[ Trådet ] NYTT TEMA
Abstract_Poet
Abstract_Poet
06.01.09 10:52
Bone8: I form- og med en stor, sterk makker- er han en bedre stopper enn Gallas. Hva med å få de få pundene vi får for Gallas av PSG, og kjøpe inn Upson/Hangeland? Da har vi plutselig en fin balanse mellom stopperne, noen sterke og noen kjappe.

Jeg er definitivt enig med deg, men jeg tror ikke Wenger er det. Det var derfor jeg sa det jeg sa.

Abstract som mener at Gallas er verdt en tygd tyggis hvis Toure er verdt Monaco og halve kongeriket... eller noe.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
06.01.09 11:06

Manchester United striker Carlos Tevez has risked the wrath of Sir Alex Ferguson by reacting to the manager's comments regarding his contract situation.

''I didn't like him (Ferguson) saying I didn't like the offer I was made because neither my agent nor me were given one,'' the Argentina international, whose deal runs out in the summer, told Radio del Plata.

''I don't know anything on my future. United know what they must pay if they want me to stay.

''Now all clubs are on an equal footing. If a club comes to me and offers me a five-year deal, I will accept it for peace of mind.

Hei Wenger... Ja takk :)

Bone8
Bone8
06.01.09 11:10
Abstract_Poet: Jeg er definitivt enig med deg, men jeg tror ikke Wenger er det. Det var derfor jeg sa det jeg sa. Abstract som mener at Gallas er verdt en tygd tyggis hvis Toure er verdt Monaco og halve kongeriket... eller noe.

Som vanlig er vi enige da.

Drømmesenarioet hadde vært å hentet Flamini tilbake fra Milan i bytte mot Gallas og penger, byttet Bendtner mot Upson og penger, beholdt Kolo og bedret moralen og samholdet. Mye av problemene i dagens tropp virker å grunne i Gallas og Bendtner.

Går Kolo til City, synes jeg vi skulle forsøkt å få noen i bytte. Michael Johnson og cash hadde ikke vært å forakte. Richards og Ireland kan vi nok se langt etter.

Arshavin skal også i følge diverse kilder være villig til å kjøpe seg fri fra kontrakten sin for å komme seg til en klubb i London..

Abstract_Poet
Abstract_Poet
06.01.09 11:15
Bone8: Drømmesenarioet hadde vært å hentet Flamini tilbake fra Milan i bytte mot Gallas og penger, byttet Bendtner mot Upson og penger, beholdt Kolo og bedret moralen og samholdet. Mye av problemene i dagens tropp virker å grunne i Gallas og Bendtner.

Jeg vet ikke helt om gutta i garderoben hadde vært utelukkende positive til å Flamini tilbake etter at han forlot skuta på den måten. Spillemessig hadde det nok vært den ideelle signeringen. Jeg tror jeg aldri har sett en sentral midtbane samarbeide så bra som Cesc - Flamini gjorde. Det var rett og slett magisk.

Gallas og Bendtner kan bli gitt bort til Kirkens Nødhjelp, så kan de dele ut matrasjoner der. Da blir nok moralen bedre i troppen ja :)

Bone8
Bone8
06.01.09 11:21
Abstract_Poet: Jeg vet ikke helt om gutta i garderoben hadde vært utelukkende positive til å Flamini tilbake etter at han forlot skuta på den måten. Spillemessig hadde det nok vært den ideelle signeringen. Jeg tror jeg aldri har sett en sentral midtbane samarbeide så bra som Cesc - Flamini gjorde. Det var rett og slett magisk.

Jeg regner med at Flamini hadde sine grunner til ikke å bli. Regner også med at en del av spillerne også skjønner hvorfor han gjorde det, eller at han hvertfall har fortalt hvorfor han gjorde det.

Er han en egoist som bare var ute etter pengene, eller såret etter å ha gjort det han ble bedt om i tre år, for så å bli forsøkt solg til Birmingham og gitt et dårlig kontraktsforslag året etter? Det finner vi nok aldri ut..

En annen ting er om Wenger er villig til å hente ham tilbake, eller om PHW ville latt Wenger hente ham. AW er joikke kjent for å inrømme feil..

Men som sagt, det er et drømmescenario, som jeg er sikker på at aldri vil skje.

Scholes_92
Scholes_92
06.01.09 11:53
EdEd: Huff huff og atter huff, denne mannen vil ikke styrke Arsenal.
Håper det blir med ryktet.

Pdd ville han styrket dere. Bedre enn Denilson og Song.

Bone8
Bone8
06.01.09 11:59
Scholes_92: Pdd ville han styrket dere. Bedre enn Denilson og Song.

Bedre enn Song? Soleklart.

Bedre enn Denilson? Nja, Denilson har spilt greit, og her et enormt forbedringspotensiale.

Svakhetene hans er i hovedsak farten og styrken, dette kan lett forbedres. Han har et bra fotballhode, har gode langpassninger og tar gode avgjørelser i siste tredjedel av banen. Det som bekymrer meg mest er konsentrasjonen og "fighting spirit".

Parker er nok bedre defensivt enn Denilson, men tror Denilson er bedre offensivt.

Scholes_92
Scholes_92
06.01.09 12:09
Bone8: Parker er nok bedre defensivt enn Denilson, men tror Denilson er bedre offensivt.

Ja, den er jeg med på. Men det Arsenal trenger nå er en leder defensivt, en som Parker.

EdEd
EdEd
06.01.09 12:14
Scholes_92: Pdd ville han styrket dere. Bedre enn Denilson og Song.

Ikke enig.

Bone8
Bone8
06.01.09 12:17
Scholes_92: Ja, den er jeg med på. Men det Arsenal trenger nå er en leder defensivt, en som Parker.

Jeg er ikke uenig med deg, men mener at det finnes mange bedre alternativer der ute. Problemet er om noen av dem er ledige på markedet. Hvis Parker er det eneste alternativet, så må man veie opp om han styrker laget nok til at han er verdt investeringen, eller om man heller skal vente til sommeren for å se om det komer noe bedre på markedet. Da risikerer man CL-plassen, og det er helt klart en gambling, men ellers kan vi risikere å sitte igjen med en Parker på langtidskontrakt i stedet for en bedre spiller rundt sommeren.

Parker er langt ifra en dårlig spiller, men jeg er usikker på om jeg ville invistert mye penger på ham, tatt klubbens økonomiske situasjon i betraktning.

Scholes_92
Scholes_92
06.01.09 12:21
Bone8: Jeg er ikke uenig med deg, men mener at det finnes mange bedre alternativer der ute. Problemet er om noen av dem er ledige på markedet. Hvis Parker er det eneste alternativet, så må man veie opp om han styrker laget nok til at han er verdt investeringen, eller om man heller skal vente til sommeren for å se om det komer noe bedre på markedet. Da risikerer man CL-plassen, og det er helt klart en gambling, men ellers kan vi risikere å sitte igjen med en Parker på langtidskontrakt i stedet for en bedre spiller rundt sommeren.

Ja, skjønner hvordan du tenker. Wenger har et dilema akkurat der, vanskelig situasjon å være i.

Parker er en god fotballspiller, defensivt. Han har så og si ingenting å tilføre offensivt, men det han i tospann med Fabregas vil gi Cesc større frihet, noe han sikkert vil nyte godt av.

Espen0990
Espen0990
06.01.09 21:30

Krankjar ??

Toriss_4
Toriss_4
07.01.09 13:57

Ikkje så dum tanke det, men Adams vil neppe sleppe han billig mtp at han allereie har solgt to av sine største stjerner.

Men kva skjedde med sevillas Capel?

Bone8
Bone8
07.01.09 14:19
Toriss_4: Ikkje så dum tanke det, men Adams vil neppe sleppe han billig mtp at han allereie har solgt to av sine største stjerner. Men kva skjedde med sevillas Capel?

Jeg tror ikke jeg er alene om å tvile på at Capel ville vært et rimeligere alternativ enn Kranjcar. Dessuten tror jeg ikke Capel hadde passet i England.

Toriss_4
Toriss_4
07.01.09 14:31

Mulig det, men spennande spillartype! Wenger viste tydleg interesse for Veloso i sommar, har ikkje han no kome på kant med trenaren i sporting? meiner å ha lest det ein plass..

Luckis
Luckis
07.01.09 15:56
Espen0990
Espen0990
07.01.09 16:40

Mhm.. men jeg tror egentlig ikke på det før d er bekreftet...

Abstract_Poet
Abstract_Poet
07.01.09 16:47

Agenten til Arshavin har sagt at dette er bull, og at det kun er rykter som Zenith setter ut for å blåse opp prisen

Luckis
Luckis
07.01.09 16:56
Abstract_Poet: Agenten til Arshavin har sagt at dette er bull, og at det kun er rykter som Zenith setter ut for å blåse opp prisen

Link ?

Abstract_Poet
Abstract_Poet
07.01.09 16:57
Luckis: Link ?
EdEd
EdEd
07.01.09 19:15

Mbia takket nei til Everton ifølge skysports og sier han er tilfreds i Rennes og vil vente (ref Eto'o / Song råd). På den andre siden sier'n at tilbud fra United eller Arsenal må en lytte på.

Hadde helt glemt denne spilleren og eg tror faktisk Wenger lukter på'n enda. Sjansen er betraktelig større nå selv om eg smilte litt da han nevnte ambisjoner større enn 4.plass i PL...Arsenal er nok ikke bedre enn som så pdd gitt... :( 

RoyalArsenal
RoyalArsenal
07.01.09 19:31

En ting jeg ikke helt forstår, skal liksom Arshavin være en erstatter for Cesc? Fordi jeg ser ikke helt Arshavin som en playmaker, han er vel mer en offensiv midtbane/ving, hvordan skal han da erstatte Fabregas?

EdEd
EdEd
07.01.09 19:33

Fabregas er Arsenals playmaker - Arshavin er playmaker. 2 + 2 = 4. Sånn skal han "erstatte" Fabregas. På den andre siden, hvem som sier at han skal erstatte noen som helst?

RoyalArsenal
RoyalArsenal
07.01.09 20:52

Spar meg, Arshavin er ikke en typisk playmaker. Vi trenger noen til å fylle tomrommet til Fabregas til han kommer tilbake fra skade. Jeg har fått inntrykk at Arsahvin skal ta den rollen inntil videre. Så ja, han skal erstatte Fabregas til han kommer tilbake.

Hvis Arshavin kommer, tror du virkelig Wenger henter inn noen andre for å fylle rollen til Fabregas? 

Manndreas
Manndreas
07.01.09 21:22

http://www.northamptonchron.co.uk/football/Toure-I39m-thinking-of-joining.4854065.jp

(Innlegget ble redigert 07.01.09 21:23)

EdEd
EdEd
07.01.09 22:48
RoyalArsenal: Spar meg, Arshavin er ikke en typisk playmaker. Vi trenger noen til å fylle tomrommet til Fabregas til han kommer tilbake fra skade. Jeg har fått inntrykk at Arsahvin skal ta den rollen inntil videre. Så ja, han skal erstatte Fabregas til han kommer tilbake. Hvis Arshavin kommer, tror du virkelig Wenger henter inn noen andre for å fylle rollen til Fabregas? 

- Arshavin er playmaker på landslaget/ og klubblaget (?). Om han ikke er det - hva er han så?
Sett han opp mot Fabregas og bedøm disse to spillerne opp mot hverandre. Hvilke rolle har de i laget og hva er kjennetegnene og hva er forskjellene?

-Edit: Jeg skal ærlig innrømme at det jeg har sett av Arshavin er med landslaget og der har han en rolle som tilsier playmaker med stor P.

Til din kommentar er Fabregas heller ikke en typisk playmaker i mitt syn da han er omtrent like defensiv som offensiv og bidrar vel så meget som resten av midtbanespillerne i det slitet som utføres av Arsenals høye tempo og bevegelse med/uten ball.

For å være ærlig så skjønner eg ikkje hvor du vil hen? Arshavin hentes gjerne som forsterkning eller som erstatter for Fabregas i den perioden han er skadet. Eg bryr meg ikke om hva Wenger har tenkt - personlig håper eg vi ikke signer han.
Når Fabregas endog kommer tilbake vil han spille fast og som kaptein - etter all sannsynlighet med Arshavin på banen også. Er det så grusomt å ha de to på banen samtidig? Og hva er problemet med det eg skrev? Jeg har da presisert at jeg ikke tror Arshavin er ment som erstatter i den forstand det kan forstås.

(Innlegget ble redigert 07.01.09 22:50)

EdEd
EdEd
07.01.09 22:52
Manndreas: http://www.northamptonchron.co.uk/football/Toure-I39m-thinking-of-joining.4854065.jp

Og det der er et utdrag av hva Skysports hoster opp. Foreslår du leser Skysports sin versjon oxo - den sier vel rimelig greit at Yaya Toure har fokus på Barcelona og ingen andre.

Mrs_Arsenal
Mrs_Arsenal
09.01.09 15:10

Har kommet et TV-intervju på arsenal.com der Wenger kommenterer Arshavin-ryktene og alt mulig annet. Har ikke lyd på PCen, så hadde vært supert om noen kunne gi meg et aldri så lite sammendrag av intervjuet:-)

Er veldig spent på hva Wenger sier om evt signeringer av def. midtbane og russeren.

Hleb
Hleb
09.01.09 15:28
Mrs_Arsenal
Mrs_Arsenal
09.01.09 17:22

"No news are good news". Jaja, vi får se...

Er egentlig viktigere at vi får inn en def. midtbanespiller enn Arshavin. At de i hvert fall er på jakt etter en er i hvert fall bra, selv om de ser i de mindre ligaene. Kvaliteten er det viktigste.

Takk, Hleb!:-)

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg