Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

**Transfertråd** Arsenal Vinteren 2008

[ Trådet ] NYTT TEMA
Hleb
Hleb
09.01.09 17:40

Ut i fra det Wenger har uttalt de siste gangene, så virker det som han er på utkikk etter 2 offensive/kreative spillere, og en def. midtbanespiller.

Bone8
Bone8
09.01.09 18:06

En positiv ting er jo at han sier at Kolo ikke forsvinner.

EdEd
EdEd
09.01.09 20:05

Veldig positivt at Kolo ikke forsvinner.

Denne nyheten er også musikk i mine ører:
"Eduardo is fit now and available to play," Wenger told Arsenal TV Online. "Of course he lacks competition and you can't put him into a Premier League game at the moment. But I have been impressed with his performances in training this week."

Når det er sagt så går det fremdeles en tanke til N'Zogbia / Mbia som mulige spillere. Førstnevnte skal nå ha uttalt flere ganger at han vil spille for Wenger og Arsenal og vil vekk fra klubben - om ryktet stemmer.
Hvem flere var det som lå i luften for Gunners? Omtrent glemt heile listo :P

(Innlegget ble redigert 09.01.09 20:06)

Bone8
Bone8
09.01.09 20:42

De som jeg kommer på i farten, som ikke har blitt avkreftet eller er uaktuelle, er:

Axel Witsel

Steven Defour

Scott Parker

Niko Kranjcar

Jimmy Bullard

Da tar jeg ikke med forsvarspillere som Chiellini, Hangeland og Upson, da Wenger sa at han ikke var ute etter å forsterke forsvaret.

Spillere som Arteta, Inler, Teves, Yaya Toure og Shay Given er avkreftet.

Ser ikke at noen av de som fortsatt er linket kan forsterke førstelaget, så håper virkelig på Arshavin, eller en helt uventet spiller, som Cana eller Alonso.

reyes_9
reyes_9
09.01.09 20:53

Når er Eduardo tilbake for Arsenal?

Espen0990
Espen0990
10.01.09 16:30

Eduardo var på banen en gang i Desember ( arsenal - B vs Portsmouth b)

(Innlegget ble redigert 10.01.09 16:33)

Espen0990
Espen0990
10.01.09 17:47

Han spilte 45 minutter den kampen, men det ble ingen mål på vår Brasilianske\kroatiske stjerne, gleder meg til å se ham tilbake for fullt i Arsenal trøya

(Innlegget ble redigert 10.01.09 17:47)

Abstract_Poet
Abstract_Poet
11.01.09 19:06

Jeg er så dritt lei av Zenit nå. Kan vi ikke bare be de dra dit peppern gror? Jeg håper heller Arshavin blir, og går gratis til neste sesong.

Zenit St Petersburg have revealed they have turned down a bid from Arsenal for Andrei Arshavin.

Reports suggest Zenit are demanding a £20million fee for Arshavin, but the Gunners value the 27-year-old at considerably less

"They offered about £10m. No new offers have arrived from them since. At the moment, Arsenal are the only club to have approached us about the player."

Nå får nok være nok, så kan vi se etter noen andre.

dulfy
dulfy
11.01.09 19:14

For et latterlig bud vi la inn på Arshavin

Abstract_Poet
Abstract_Poet
11.01.09 19:25

Manchester City are set to hijack Arsenal's deal for Andrei Arshavin after agreeing an £18million deal with Zenit St Petersburg, according to the Sunday Mirror. The 27-year-old striker flew into London last week amid speculation he was poised to join the Gunners; but City have stormed into pole position.

Meanwhile, the Mail on Sunday claim that Arsenal are poised to increase their bid for Arshavin to £12million after Zenit rejected their initial £10 million offer.

- Jeg vet om en som begynner å bli møkk lei denne sagaen nå... glad jeg ikke er Man Utd, Tottenham eller Real Madrid supporter

GSE_0
GSE_0
11.01.09 19:26

Vi bør ikke by mer enn £13m for han

A_Hleb
A_Hleb
11.01.09 22:40

Vet dette ikke blir aktuelt i dette vinduet, men noe som kan bli aktuelt i sommer: Hleb sliter voldsomt med spilletid i Barca. Henry, Eto'o, Messi og Iniesta er alle foran i køa i angrepsrekka. Vil vi ha ham tilbake dersom det blir klubbskifte på ham i sommer? Argumentene for er:

* Han kjenner spillestilen vår.
* Han går rett inn og forsterker laget, bidrar med etterlengtet kreativitet.
* Han og Cesc er veldig gode venner.
* Han trenger ikke å bli spesielt dyr (Hva skal Barca med en misfornøyd benkesliter på høy lønn?)

Argumentet mot er jo at han sviktet oss i vår, og at det kanskje bremser utviklingen til Nasri (og Walcott evt.). I tillegg er han lite målfarlig. Jeg ønsker ham tilbake fordi han forsterker elleveren, og fordi Hleb med han pluss en ny def. midt kommer til å skinne igjen (tror jeg). Her er en Fabregas-uttalelse:

"I scored 13 goals last season but then I had plenty of allies. Tomas Rosicky was around, Mathieu Flamini covered every blade of grass and Alexander Hleb was like a brother to me out there. Now none of those players are in the side and I feel like a rare being. We are more defensive-minded and sturdy as a team but we don't play so much skilful stuff."

Hvordan stiller dere dere (rent hypotetisk) til en Hleb-retur?

Abstract_Poet
Abstract_Poet
11.01.09 22:43
A_Hleb: Hvordan stiller dere dere (rent hypotetisk) til en Hleb-retur?

Helt likegyldig.

Jeg lurer litt på hvorfor barca absolutt skulle ha ham... det burde ikke komme som en overraskelse på noen at han ble funnet for lett.

(Innlegget ble redigert 11.01.09 22:46)

Mrs_Arsenal
Mrs_Arsenal
11.01.09 22:46

Vil da heller ha Flamini tilbake. Vi har Nasri, og hvis Arshavin kommer synes jeg ikke vi trenger han. Dessuten tviler jeg på at det vil bli relevant. Wenger er vel ikke akkurat kjent for å handle inn "gamle" spillere:)

A_Hleb
A_Hleb
11.01.09 22:47
Mrs_Arsenal: Vil da heller ha Flamini tilbake.

Fullstendig enig. Men jeg tror det er (enda) mindre aktuelt, ettersom Flamini vel ikke sliter med spilletid?

A_Hleb
A_Hleb
11.01.09 22:48
Abstract_Poet: Jeg lurer litt på hvorfor barca absolutt skulle ha ham...

Helt enig. De har Henry, Eto'o, Messi, Iniesta og Bojan der fremme. I tillegg passer egentlig ikke Hleb spesielt godt på noen plasser i 4-3-3.

ghostfacekillah
ghostfacekillah
11.01.09 22:51

Litt off topic, men ser Barca nå. Enorm forskjell på oss og dem offensivt pdd. Vi har jo ca null kreative spillere tilgjengelig :(

Flamini sliter benken tror jeg, Hleb er skadet(?).

Abstract_Poet
Abstract_Poet
11.01.09 22:55

Hleb har 4 kamper fra start, og 7 som inbytter så langt i ligaen. Det har reslutert i null mål og tre assist.

I tillegg har han 4 kamper fra start i CL.

Totalt har han 8 + 7 kamper.

Jeg tror ikke Barcelona hadde tviholdt på ham hadde det kommet et respektabelt bud, men det er kanskje tvilsomt at Wenger vil ha ham tilbake. Det andre man må lure på er hvordan fansen vil takle at han kommer tilbake, og ikke minst lagkammeratene.

Nå har Flamini vært en del skadet, men så langt har han fått 9 + 3 ligakamper, og 5 UEFA cup kamper.

Ingen av disse spillerne har vel akkurat blitt uvurdelige for sine nye klubber.

GSE_0
GSE_0
11.01.09 22:55
ghostfacekillah: Litt off topic, men ser Barca nå. Enorm forskjell på oss og dem offensivt pdd. Vi har jo ca null kreative spillere tilgjengelig :( Flamini sliter benken tror jeg, Hleb er skadet(?).

Etter min mening fremstår Barca som verdens beste lag for øyeblikket.

Flamini er ingen fast inventar, men får spille noen ganger. (tror han også er skadet?)

Sier ja takk til Flamini/Hleb tilbake

ghostfacekillah
ghostfacekillah
11.01.09 22:57

Tror de fleste Arsenalfans ville hatt Hleb/Flamster tilbake om vi hadde hatt muligheten. Lite sannsynlig at det skjer da, Wenger har vel aldri henta tilbake solgte spillere før?

A_Hleb
A_Hleb
11.01.09 22:58
Abstract_Poet: ikke minst lagkammeratene.

Dette tror jeg ikke hadde blitt noe problem, da han er såpass god kamerat med kapteinen vår.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
11.01.09 23:00

Etter min mening fremstår Barca som verdens beste lag for øyeblikket.

By far, vil jeg si. Litt oppsiktsvekkende at de lå under 2 - 1 for Osasuna helt til det 75 (?) minutt men.

Flamini er ingen fast inventar, men får spille noen ganger. (tror han også er skadet?)

Flamini har slitt mye med skader denne sesongen, noe nesten alle i Milan har gjort. De kampene jeg har sett ham spille, syns jeg ikke han har passet helt inn. For energisk på en måte, og ikke nok leken. Han representerer akkurat det vi mangler hos oss.

Sier ja takk til Flamini/Hleb tilbake

Definitivt ja takk til Flamini. Hleb skal få lov til å komme tilbake han også

Abstract_Poet
Abstract_Poet
11.01.09 23:02
A_Hleb: Dette tror jeg ikke hadde blitt noe problem, da han er såpass god kamerat med kapteinen vår.

Jeg tror nok Adebayor og Gallas ville kalt ham en glory hunter i hvert fall. Jeg tror nok noen flere hadde kastet seg på også. Men vi har så mange unge i laget, at de hadde nok ikke tort å vært annet enn respektfulle.

Go0ner
Go0ner
11.01.09 23:06

Hva med Pandev i Lazio som vi var linket til for en stund tilbake? :D

A_Hleb
A_Hleb
11.01.09 23:09
Abstract_Poet: Adebayor og Gallas ville kalt ham en glory hunter i hvert fall.

De to bør jo ikke si en drit om oppførselen til folk, og det hadde ikke vært meg i mot om begge hadde forlatt klubben (om vi hadde fått inn erstattere).

Hleb
Hleb
11.01.09 23:11

Hvis vi har bydd 13 mill euro + 6 mill euro i klausuler, så er vi jo nesten oppe i asking price.

Synd hvis Arshavin velger City foran oss, men da får vi jo et svar på om det står på pengene.

Abstract_Poet
Abstract_Poet
11.01.09 23:13
A_Hleb: De to bør jo ikke si en drit om oppførselen til folk, og det hadde ikke vært meg i mot om begge hadde forlatt klubben (om vi hadde fått inn erstattere).

Gallas innser jeg at er virkelig klasse når han ikke furter, og spiller sammen med en duell sterk stopper (les Djourou).

Adebayor begynner jeg å helle mot at vi ikke trenger... i hvert fall ikke som førstevalg. Jeg ønsker meg en 4 - 4 - 1 - 1 formasjon, med van Persie som ensom spiss, og Nasri som mellomromsspiller.

Ellers er jeg veldig spent på hvordan van Persie - Eduardo ville fungert.

Hleb
Hleb
11.01.09 23:16

Litt enig i det du sier der Abstract, føler Ade er litt overflødig, hvertfall hvis vi henter inn en type Arshavin, noe som vil føre til at vi nesten blir "tvunget" til å spille 4-5-1 eller 4-4-1-1.

Kunne godt tenke meg en midtbane ala

-----------Def Midt---------
Walcott----Cesc----Nasri
----------Arshavin----------

A_Hleb
A_Hleb
11.01.09 23:18

Dette er drømmelaget mitt for neste år:

------------------------ Almunia -----------------------
----------------------------------------------------------
-- Sagna ----- Toure ----- Djourou ----- Clichy ---
----------- Fabregas - Veloso - Rosicky -----------
-----------------------------------------------------------
------------------ Hleb ------- Eduardo --------------
-------------------- van Persie ------------------------

*sikle*

Nå vet jeg ikke stort om Veloso, men har hørt han er en bra DMC, og da er det bare å kjøpe. Dersom Rosicky ikke kommer opp på toppnivået sitt igjen ganske fort, er det bare å sette inn Nasri. Walcott kan fylle DuDu og Hlebs sko ved behov.

Men beklager at jeg sporet av denne tråden med usannsynlige drømmer...

(Innlegget ble redigert 11.01.09 23:18)

Hleb
Hleb
11.01.09 23:20

------------------------ Almunia -----------------------
-- Sagna ----- Toure ----- Djourou ----- Clichy ---
----------- Fabregas - Veloso - Rosicky -----------
-----------------------------------------------------------
------------- Arshavin ----- Van Persie -------------
---------------------- Eduardo ------------------------