Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Jeg tar det i tråden jeg allerede laget om temaet jeg :)
Hadde ikke sett den (borte i helga), fortsetter diskusjonen der.
Negativ. Han hadde forsterket oss per dags dato, men det er det jo veldig mange andre som ville gjort også. Vil igrunn ikke se none tidligere goonere tilbake i Arsenal-drakten. Kommer ihvertfall ikke på noen.
Seaman
Eboue-Toure-Campbell-Clichy
Hleb-Fabregas-Vieira-Pires
Bergkamp-Henry
JA; DET HADDE VÆRT NOE.
Rent hypotetisk er vi møkkaleie av alt maset ditt om svikeren Alex Hleb. Måtte beina hans råtne på benken (eller helst tribunen) i Barça, vil IKKE se ham tilbake i rødhvitt.
Hadde vært veldig imot en retur for Hleb. Det blir å unnskylde hans forkastelige oppførsel.
Det ville vært som å ta tilbake dama di med åpne armer, etter at mannen hun var utro mot deg med begynte å behandle henne dårlig.
hadde lett tatt i mot Hleb og Flamini eg. Men har faktisk mest lyst på Russeren, Arsenal skriker etter en kreativ ving. Og ja veit han ikke spiller ving i Russland, men det kommer han til og gjøre hos oss
Veloso kommer ikke, Hleb mistrives i London skal en tro uttalelsene og Flamini har en forkjærlighet til Italia.
Arshavin vil eg f*** ikkje ha inn i klubben om de absolutt skal ha 18-20 mill pund. Ei heller om det er 100' som står på lønningsposen hans.
Slik han har oppført seg så er det absolutt ingenting som tilsier at han ikke er en god gamaldags gullgraver - der pengene renner ut står den russiske bamsen og drikker.
Dagens:
Andrei Arshavin har gått ut å snakket om draktnr. han sier han helst ville beholdt sitt nr 10, men at i den klubben han ønsker å gå til, er dette nr opptatt. (Gallas)
Agenten til Obafemi Martins har igjen gått ut å sagt at spilleren mistrives i Newcastle, og at Arsenal var interresert i spilleren i sommer, men nektet å møte asking price. Han hevder at Martins ville vært et kjempekjøp for Arsenal. Prisen ligger på £13 mill, noe som er lite sannsynlig siden vi ønsker Arshavin.
Arsenal trenger jo strengt talt ikke en ny spiss heller.
På den defensive delen linkes Lazio's Diakite, en sterk midtstopper som har imponert denne sesongen, han har vært fast i første elleveren og er godt likt av treneren. Ryktene vil ha det til at Arsenal har lagt et bud rundt 5,5mill euro på bordet, men at dette evnt må dobbles.
Vi er også linket med Torino sin forsvarspiller Angelo Ogbonna, en spiller som visstnok også kan ha en rolle som defensiv midtbane spiller. Han har tilbragt det siste året på lån i klubben Crotone.
(Innlegget ble redigert 13.01.09 13:37)
Ja, for i alle andre klubber han har blitt nevnt i sammenheng med (Barca, Tottenham, City, Real Madrid), så er jo nummer ti ledig..
Dette utsagnet sier ingenting om at det er Arsenal han ønsker å dra til, selv m media synes å ha bestet at det er det utsagnet betyr.
Sant nok, tenkte tanken selv. Men i det siste har han jo kun vært linket til Arsenal og Man City.
Hvem bærer nr 10 i City?
Jeg tipper vi faktisk får se 3 nye fjes i Januar.
Arshavin er ett av de.
En stopper og en midtbanespiller til er også i vente.
Neppe.. I beste fall får inn 1 mitbanespiller.
Selv om vi trenger en stopper, miniumum en ving og en deffensiv mitbanespilller
Har altså kommet rapporter på at han er villig til å fire på lønnskravene for å spille for Arsenal, så tror ikke dette blir et problem. Han har vel allerede begynt å ta engelsk-timer for å lære seg språket før han ankommer England. Og virker på meg som at Arshavins første prioritet er spille for et europeisk topplag nå etter å ha hevet veldig god lønn fra før av i St.Petersburg. Dermed tror jeg ikke City får ham om det blir opp til Arshavin, og ihvertfall ikke Tottenham.
"Today, the issue of an ultimatum from Arshavin has not been raised in any of my many telephone conversations with Dick Advocaat,? general director Mitrofanov told Sovetsky Sport.
?With regard to the transfer of Andrei, we are negotiating with a number of English clubs.
?Zenit negotiates with potential buyers directly, this corresponds to the interest of foreign clubs interested in buying Arshavin.?
"'In some games last season, we played football which was very similar to that of Arsenal,' said the 27-year-old.
And the Russia international hinted how close he is to a move when he admitted he had already discussed what shirt number he might wear at Arsenal.
'I would prefer my present No.10 but in the team where I hope to move it's not vacant,' he said. 'So I'm ready for any number they are going to offer me.'"
"Londoners offered 10 million pounds, plus three more in the form of bonuses. Zenit rejected - according to my information, the minimum amount for wich Arshavina sold at 18 million euros."
"Arsenal are reported to be ready to make an improved £12m bid for Zenit St Petersburg's Andrei Arshavin after the Russian international openly stated his desire to move to the north London club"
http://uk.eurosport.yahoo.com/13012009/58/premier-league-arsenal-consider-12m-arshavin-bid.html
"Arshavin's comments come just as Zenit manager Dick Advocaat admitted that the uncertainty was affecting his plans in January transfer window. "We didn't even start negotiating about new players," he said.
"We are still waiting until the bosses decide if they should let Andrei Arshavin, Pavel Pogrebnyak and Anatoliy Tymoschuk go to other teams or not. In this situation my hands are tied."
Med andre ord har Zenit egeninterresse av å få fart på denne overgangen slik at de unngår å havne i en håpløs Tottenham-situasjon. Hadde selv blitt langt mer positiv med tanke på klare fjerdeplassen om vi signerte Arshavin.
Jeg har trua, men vet ikke om det holder med kun 1 spiller, syntes troppen vår virket tynn selv før skadene. Ser helst at vi henter inn 1-2 spillere i tillegg til en eventuell Arshavin handel.
The Times, hevder i dag at Arshavin har blitt trukket fra Zenit St Petersburg sin tropp som skal på preseason tur i de Arabiske Emirater.
Arshavin skal også visstnok ha uttalt, at hvis han ikke får forlate klubben i januar - så vil han kun være deres spiller "på papiret".
Den alltid så pålitelige avisen The Sun mener å vite at Arsenal fortsatt er interresert i Fulhams Hangeland og Bullard.
Et bud på rundt £5mill for Hangeland skal visst ligge i luften.
Roy Hodgson uttaler at "når de store klubbene kommer på banen, er det ikke så mye man kan gjøre, men de vil komme til å betale store summer, noe han håper ikke skjer".
Ellers så har agenten til Toure gått ut å bekreftet at han ikke vil forlate Camp Nou i Januar. Derimot vil en overgang vurderes til sommeren, siden spilleren visstnok har samme lønn som da han spilte i Monaco, tiltross for at han spiller nesten fast på et av verdens største lag.
Dette kan jo selvfølgelig snu fort, ved at Barcelona fornyer kontrakten hans. Noe som dette også kan være en del av agenten sin måte å "presse" klubben til å gjøre.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_4788429,00.html
Bullard? Tja, som en ny Ray Parlour, kanskje.
Hangeland? Ser jeg ikke at er bedre enn Djourou, og blir i sånne fall reserve.
Arshavin? Håpet begynner å svinne, hvis han ikke er i boks snart.
Får vi ikke Arshavin, vil jeg at vi slenger det samme beløpet som vi hadde tenkt å bruke mot Marseille, for å få Cana.
Mens jeg fortsatt er i gang, leste på et forum at Wenger vissnok skal ha fått et bud på £5mill avslått på Diakite (Lazio), og fått beskjed om å komme tilbake med nytt bud.
Et bud omkring £7mill ligger "vissnok" i luften.
Veldig usikker på kilder på dette. En som mener å ha lest noe på skysports ryktebørs, men fant ikke dette.
Har selv veldig sansen for Lorik Cana, og støtter din tanke der.
Ser det som usannsynlig at vi henter 2 så kostbare spillere i samme overgangsvindu.
Mener ellers at vi er mer sårbare i den defensive delen av spillet, og at Cana er å foretrekke. Hvertfall i det lange løp.
Klart at for tiden med skader på Walcott, Rosicky, Fabregas - så hindrer dette også den kreative delen av det offensive spillet.
...
- Interessant lesning. Liker dette med lønna og det at spilleren foretrekker oss framfor Man City. Logikk igrunn men likevel.
På den andre siden, burde 12 mill pund være grensen i dette tilfellet? Synes fremdeles 18mill pund (eller mer) er altfor høyt.
Bullard: god men så god? Hmm,,,skeptisk.
Hangeland: gir oss duellstyrke i forsvar og er absolutt åpen for et slikt kjøp.
Har ikke denne spilleren nettopp fornyet kontrakten med Lazio til 2013?
Jo, han har det. Men det trenger igrunn ikke bety så veldig mye. Lazio sikrer seg da bare pengene for han, fremfor at han hadde stått uten kontrakt. Har sett flere tilfeller hvor spillere skriver under kontrakter, men selges/kjøpes like etter.
Diakates agent har benektet at spilleren er på vei bort fra Lazio, og sier at han stortrives og behandles bra.
Tviler på at agenten hans skulle ha spesielt mye å tjene på å si det hvis det ikke var sant.
Link: stort sett alle kilder du finner på newsnow.co.uk sin Arsenal-feeder.
"[We are] nowhere. That means we are not close to signing anybody," he said.
"We know what we want to do, but we are not close to signing today because I would tell you. But there is no basic news. There again, we are in negotations yes but we want to respect our principles.
"I am very hopeful [of a deal]. We will know in days because the transfer window closes on February 2 and we have only crossed halfway.
"If it doesn't happen, it doesn't happen. There again, we want to continue to improve here with the players we have."
[Thursday, January 15, 2009]
Liker absolutt ikke det siste avsnittet. Det er Wengers uttalelse forresten.
(Innlegget ble redigert 15.01.09 20:47)
Det der beviser at han er ett kort på hånden og that's it. Muligens noen ukjente fjes på blokka men det er ikke aktuelt siden de ikke "innehar" det spesielle talentet - enda.
Siste:
Matthew Upson til Arsenal.
Verdsatt til £12mill. Mulg bytte handel £7mill + Bendtner £5mill.
Hvordan stiller folk seg til dette?
Tenker Wenger i retning av at nå kommer Eduardo tilbake, + når de andre returnerer, så kan Arshavin evnt også spille spiss?
Samt at Vela til stadighet imponerer når han kommer inn i kamper, vil dette føre til at Bendtner ville falle langt ned i køen?
Og sist men ikke minst; Er Upson den rette for å "fikse" forsvarsproblemene våre, er han god nok?
Upson er en solid stopper som hadde passet godt ved siden av Toure og at han er Engelsk i tillegg er selfølgelig ikke en ulempe.
Egentlig har jeg sluttet å tenke på hvem som eventuelt kommer, bare at det kommer noen i hele tatt.
For pdd. er ikke Arsenal gode nok til å vinne PL. Vi sliter med relativt enkle motstandere og vi er ikke i nærheten engang av å kunne matchte mange av PL klubbene på transfer markedet. Så det er så enkelt at 2 ting må gjøres hvis vi har ambisjoner.
1: Få inn penger enten ved reforhandle avtaler, bryte pengepoltikk prinsippene våre (avdrag på spillerkjøp osv.) eller selge aksje andelerer til rikere eiere som er villig til å spytte blindt inn transferpenger.
2: Forandre spillesystem ved spille ball i bakre firer for å lokke ut motstandren, legge om til 3 spisser for å true bakrom oftere eller i verste fall sparke Wenger for få nye tanker inn i klubben.
Mange muligheter har vi, men det jeg er mest opptatt av er NOE skjer snart. Vi er på tog som tøffer sakte men sikkert framover, men jeg er redd vi ikke når noen endestasjon.