Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Jeg fant ikke noe transfertråd for Arsenal, så jeg tenkte jeg kunne starte en...
noen som vet noe nytt?
vet ikke om noen offisielle overganger enda, men det er jo kjent at Wenger vil forsterke stallen og er i dialog med Arshavin. jeg har også sett at han ser på muligheten for å få tak i Evertons mikel arteta...
Her er kansje en god nyhet for enkle Arsenal Fans:-) er ikke sikker om jeg ønsker meg Gallas bort for øyeblikket, men kansje det er til det beste på lang sikt.
Vinteren 2009 skal det vel stå?
Uansett så håper jeg vi får Arteta og Arshavin;)
Av tranfer-rykter er det 3 personer som har vært mest i fokus, Arshavin, Arteta og Inler.
Personelig håper jeg mest på Inler da jeg har hørt mye bra om denne mannnen, har dog ikke sett så mye at jeg kan uttale meg så alt for mye (følger ikke så alt for mye med Serie A). Men av det jeg har sett virker han strålende. Noen som mener de er kvalifiserte nok til å gi en liten "speiderrapport" av Inler`?
Arteta var glimrende forrige sesong og overrasket mange, kanskje til og med seg selv, for denne sesongen har han langt i fra vært like god. Men en klassespiller, for all del. Stort pluss at han er meget allsidig og kan bekle de fleste plassene på midtbanen.
Arshavin viste under EM hva han var god for, er også en svært anvendelig spiller. Glimrende fotballspiller men prisen virker vell stiv.
Gallas må "vi" for all del ikke kvitte oss med, værtfall ikke nå. Gallas har vært klasse siden kapteinsbindet ble tatt i fra ham, virker som han har tatt seg på tak etter det.
Er vell også noen rykter om at Wenger forsvinner til Real Madrid, men det er det vell hvert år...
Få inn en keeper, midtstopper og en midtbanespiller av klasse, så skal jeg være fornøyd :-)
(Innlegget ble redigert 01.01.09 04:31)
Inler sa vel sist sommer at han ville ha minst ett år til i Udinese, så spørs om han kommer joggende inn på Ashburton med det første. Ellers tror jeg lite på at Arshavin kommer, og hverken han eller Arteta er vel den spillertypen vi trenger mest?
Nå er Cesc ute i 4 måneder, og vi må ha en spiller som kan steppe inn der. Denilson er ikke god nok, og Arteta kan vel spille der?
(Innlegget ble redigert 01.01.09 04:39)
Vil heller se Denilson i "Cesc-posisjonen" og en Flamini/Inler-type enn Arteta - Denilson.
Som sagt, Inler hadde vært det beste. Men hvis vi ikke kan få han må vi ha en midlertidig løsning på midtbaneproblemet, mens Fabregas er ute. Jeg mener Denilson ikke er god nok til å bekle den rollen enda.
Det er greit, men jeg synes heller ikke han er god nok til å ta den andre plassen på sentral midtbane. Men kjenner jeg Wenger rett blir det nok Denilson - Song (evt. Diaby) som danner den sentrale midtbanen for oss i tiden fremover...
Enig der. Det jeg også frykter, men har et håp om at Wenger kommer seg ut på markedet og kjøper litt klasse.
Om Inler kom til Arsenal i januar hadde det vært fantastisk. Sett mye av Inler i Udinese den siste tida, makan til spiller. Cesc - Inler hadde vært veldig bra.
Arteta i en Cesc posison hadde også vært bra :) Men vi får jo vente og se.
Mange sier Arsenal har signert broren til kolo ... Yaya Toure.. hadde ikke vert dumt med Toure-Fabregas...
Jeg er helt enig i at vi trenger en nye sisteskranse.. Almunia holder ikke god nok PL standar for en så god klubb som Arsenal... Nå linkes jo Shay Given til Emirates, kanskje det hadde vert noe, han er hvertfall etter min menig en av Premier Leagues beste keepere
(Innlegget ble redigert 01.01.09 11:40)
Tourè tror jeg ikke kommer, desverre. Han har nylig uttalt at han vil bli i Barca.
da kan vi vel utelukke ham... Men Given? Noen som har hørt noe mer enn at Wènger er interessert??
Eller noe om Goekan Inler, tror han hadde passet perfekt med Fabregas
(Innlegget ble redigert 01.01.09 12:56)
Håper på Inler og en av Arteta eller Arshavin, det hadde knall vis det skjer !
Kan legge til at Kolo Toure har lagt inn en transfer request, som klubben nektet å godta.
Vi må bare ikke håpe for mye, heller ikke håpe på en signering og bli overrasket hvis det mot all formodning skulle komme en.
Hvis vi får det sånn:
INN: Inler, Arteta
UT: INGEN
Da skal jeg si meg fornøyd, for Arteta kan være en både kortsiktig og langsiktig løsning på midtbanen, dessuten tilfører han bredde i stallen, og ikke minst rutine.
Almunia
Sagna - Toure/Gallas - Djourou/Silvestre - Clichy/Silvestre
Walcott/Arteta/Nasri - Cesc - Inler/Denilson - Rosicky/Diaby/Traore
Van Persie/Eduardo/Vela - Adebayor/Bendtner
Hvis vi starter neste sesong med dette laget vil jeg si meg storformøyd!
Kilde?
det gikk litt fort i svingene når jeg laget den...
går det an å redigere det?
(Innlegget ble redigert 01.01.09 13:34)
Stort sett hele newsnow.co.uk sin Arsenal-feed er tapesert med linker til det.
Men her har du et eksempel.
Ting er ikke som de skal være i klubben vår. Det er hvertfall helt sikkert.
Ting er ikke som de skal være i klubben vår. Det er hvertfall helt sikkert.
Heilt enig, likar ikkje utviklinga. Fryktar spillarflukt om ikkje situasjonen snur.
* Arsenal-forsvarer Kolo Toure og Blackburn-spissen Roque Santa Cruz er City-klare i løpet av uken. (Daily Mirror) PS : Kopiert fra nettavisen
Så hvis dette stemmer, trenger vi alså en ny midstopper også , syns ikke Djouro holder Arsenal-standar, men vi må foral del holde ham i klubben, kan bli en kommende stjerne i Arsenal forsvaret i årene som kommer, men ikke enda
Gir bare en kommentar til dette (på bakgrunn av Gallas, Senderos, Silvestre og annet ustabilt shit): DJ holder standard i MASSEVIS.
Ja, det stemmer det, men jeg synes likevell vi trenger en ny midtstopper... Hvertfall nå når Toure ser ut til å forsvinne til City...
Selg Gallas, behold Kolo, hent inn Hangeland/Chiellini.
+ en defensiv midtbaneterrier for i h******!!
Leste igår at 80 millioners bud på Shay Given skal være i annmarsj. Hva tror folk om det?
- Shay Given, nei takk - faktisk.
- Kolo til City - spyr hvis det skjer. Om det så er noen som skal ut portene på Emirates så er det Gallas.
Kolo er vår beste midtopper med tanke på fysiske egenskaper. Raskest, sterkest osv. Den som dukker opp når situasjonen ser som aller mørkest ut. Men rent taktisk er han nok ikke av de sterkeste (men hvem er vel egentlig det i dagens stall, vi gir jo bort ledelser i en skala som aldri før er sett)
Kolo har heller ikke funnet formen igjen etter ACN i vinter, og kanskje kan det være greit å la han gå for en solid sum. Det blir påpekt at han aldri har fungert godt sammen med Gallas, og det tror jeg stemmer godt. Jeg kunne tenkt meg å sett at Gallas og Djorou fikk tid til å bli samspilt.
Samtidig erkjenner jeg at det er skummelt å skulle satse på Gallas. Han er en tikkende bombe mentalt, og kan ødelegge lagånd m.m på null komma niks. Dessuten er han, slik jeg ser det en kar som vil kunne forlange å få forlate klubben når som helst. Kanskje allerede i januar?
Hvordan har vi egentlig stelt oss Wenger?
En ny midtbanespiller er helt klart et must, men det er også en ny spiss. Adebayor og Bendtner holder ikke mål. Vela er ung, og kan bli litt for lett. Han har heller ikke imponert meg nevneverdig, så han kan fortsette i rollen som han har nå. Eduardo er snart tilbake, men han har vært ute med skade i ett år, og kommer ikke til å bli noen goalgetter i år. Robin van Persie er god, men han behøver en makker på topp som kan score mål fra dag én, og det har vi ikke i stallen i dag.
Hvis Gallas eller Touré forsvinner må vi også ha en ny midtstopper, noe jeg mener bør stå høyt oppe på handlelisten uansett.
Når vi åpner avisene 1. februar forventer jeg å se at Arsenal er vinnerne i dette overgangsvinduet.
Nettavisen melder at Arshavin er klar for Arsenal. Selvfølgelig er kilden upålitelig, men det får bare være.. :
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article2488086.ece
Altså, det skal påpekes at Kolo har en rekke gode kamper for Arsenal opp gjennom årene og at en skal "favorisere" Gallas pga førstnevntes dalende form (av flere grunner) gjør eg bare ikkje. Vi har aldri fått sett DJ og Kolo spille i lag over tid. Gallas derimot spiller uansett og uavhengig (minus 1 kamp) av hvor mye han tråkker i salaten ovenfor sine medkollegaer på matten, klubben samt fansen.
Fysjom og "annen i ellevte" om Gallas bør bli i klubben på bekostning av Kolo Toure - det blir som et vepsestikk på pungen om Wenger velger denne løsningen - verste av alt er at jeg overhodet ikke er sikker på om Wenger gjør noe som helst i Januar og faktisk vurderer sterkt å selge de spillerne som faktisk har betydd noe og fremdeles gjør noe i klubben. Gallas derimot skal virkelig snu på flisen over lengre tid før bismaken tynnes ut i kjeften min.
Om det er noen eg ønsker vekk fra klubben, tatt i betraktning at Wenger faktisk henter spillere i Januar så er det Gallas. Han gjør så mye feil på bakgrunn av det du nevner, muligens en heller svak mentalitet som igjen påvirker hans konsentrasjon og motivasjon. Når han i tillegg har mistet mye fart og ei heller er ruvende i duellene så ser eg ikkje på denne franskmannen som noen gullfugl for framtiden.
Og på ditt spørsmål om Wenger: alt avgjøres i Januar om hvordan Arsenal vil te seg i slutten av mai måned. Mulig han legger egget "for godt" denne måneden.
(Innlegget ble redigert 01.01.09 17:48)
Kilden skal visst være goonertalk
http://goonertalk.com/2009/01/01/arshavins-agent-confirms-arsenal-move/
Hører alt fra 14-20 millioner pund avtale...hmm...spennende å se om Wenger får fingern ut denne måneden.
Heller ikkje overraskende om han overasker med en signering ut av ingenting..altså ikke Arshavin men en annen habil spiller (ref. Reyes den gang han signet).
Hvis Gallas går, blir det til Marseille... De har vist sin interesse å Gallas er ikke akkuratt godt likt her på Emirates lengre..Men Vi trenger Kolo en av PL`s beste midtstopper når han er i toppform.. kan ikke la en slik spiller gå til City ;)
(Innlegget ble redigert 01.01.09 18:40)
Håper mest på å få Goekand Inler og Arshavin(som skal være klar i løpet av noen få dager i følge en italiensk avis)
Ingen skal selges i januar, hvertfall ifølge Wenger..
men jeg ser vi blir linket til en låne-avtale med Rosina fra Torino.. har aldri sett han spille, men etter det jeg har hørt høres han spennende ut, og han er visst en spillertype vi trenger...
Jeg er helt enig i at Kolo har vært en koloss i forsvaret vårt. Særlig den tiden han spilte ved siden av Sol. De dannet et svært solid stopperpar og passet hverandre godt. Men folk med større forstand på fotball enn meg har alltid påpekt mangler ved det taktiske hos Kolo. Han har vært enorm til å redde oss med siste-liten-inngrep, men kanskje har det ikke vært tilfeldig at han har måttet gjøre så mange slike operasjoner?
Gallas har ikke imponert meg i det hele tatt denne sesongen, men jeg har stor tro på han som en som kan organisere forsvarspillet og holde det samlet, men da må han ha en partner som utfyller han. Djorou kan være en slik, det kan Hangeland også.
Problemet vårt nå er at vi har stoppere som ikke utfyller hverandre, en keeper som er engstelig for å ta ansvar i feltet og en midtbane som mangler defensiv oppmerksomhet når det kreves. Når vi da i tillegg har en manager som skal ri på ledelser ved å bytte ut angrepsspillere og sette inn forsvarsspillere for deretter fortsette å jage dem i angrep så blir det problematisk. (Noen som husker hvordan han insisterte på at Cygan skulle spille på de mest mystiske plasser i kampens siste 10 minutter en periode? Jeg aner litt av samme innstillingen med Silvestre nå.)
Like it or not - Gallas er vår i særklasse beste stopper. Å miste ham blir en katastrofe da Djourou og Song ikke er reelle førstelagsalternativer for en klubb med mesterskapsambisjoner. Og ei heller for en klubb som vil slite med å holde seg innenfor CL-gjengen come may 2009.
KoloT har fått en skummel form av malaria og det er usikkert om han noensinne vil komme seg helt etter sykdommen og bli den han var.
Å beholde ham blir derfor et sjansespill, noe man godt kan gjøre etter årelang trofast innsats fra Kolos side. Men om han selv ønsker å gå, og City sier seg villig til å ta sjansen for £15 mill, så er jeg ikke nostalgisk nok til å takke nei.
mvh
CR
Er Arshavin spilleren Arsenal trenger ? En helt fenomenal spiller som sikkert passer inn i Arsenal, men er det nok en offensiv midtbanespiller uten defensive fibre i kroppen de trenger ?
Jeg så gjerne en Torsten Frings eller noe i den duren på Arsenal. En spiller med klare defensive oppgaver for å få laget mer balansert.
Det er vel naivt av oss å tro at Wenger plutselig skal se at transfer policy'en hans har store svakheter?
Jeg tipper en spiller ut, ingen inn.
Akkurat nå skulle vi hatt en Ray Parlour type.
Eventuelt beholdt Gilberto
Njææ, Gilberto begynner å bli litt rusten. (Altså, jeg sier ikke at Parlour ikke var det på slutten)
Så rusten var han da ikke. Hadde han spilt regelmessig, er jeg sikker på at han hadde holdt høyere nivå enn Song, eller Denilson som DM.
Ja, det har du rett i.
Ser at Shay Given ønsker seg bort fra Newcastle. Synd at kassen er skrapet pga. lønnsstrukturen vår da.
Det er for meg ganske innlysende at når Song spiller så mye han gjør, så hadde vi trengt Gilberto. Derimot mener jeg at Denilson er bedre enn Gilberto.
Det kommer an på hvilken rolle man skal bruke dem i. Gilberto er en klart bedre duellspiller, og sterkere i det defensive.
Me skulle hatt Flamster! Betre enn begge i ALT! (Utenom på statistikk da, men den er jo som damer i korte skjørt, skjular det viktigaste!)
Visst en ser bort i fra dødball kan eg være enige med at Denilson er bedre en Gilberto offensivt, men deffensivt er Gilberto mange klasser over Denilson...
Me skulle hatt Flamster! Betre enn begge i ALT!
True dat
Utenom på statistikk da, men den er jo som damer i korte skjørt, skjular det viktigaste!
Åneidu, den overlater alt til fantasien :p
Og fantasien eg har om Flamster er rimelig deilig :-)
Synest det var en stor feil av Wenger å la Gilberto gå, alt medan han selde Flamster. Gilberto var kanskje ikke den sikreste ballfordeleren, men han hadde alltid maks innstilling og gjorde "vaktmester jobben" godt. Var ikke så mye en så til han, men la ned mye arbeid i løpet av en kamp, og gjorde jobben enklere for dei meir kreative spillerne på bana.
Det med at vi ikke har penger høres litt rart ut mtp at Hill-Wood har hatt flere utspill der han sier at klubben har plenty av penger til spillerkjøp. Håper dette bare er et taktisk utspill får å presse ned prisene, eller hva gudene vet hva han vil oppnå.
Når det gjelder Toure så må vi for all del ikke selge han. Få inn en ordentlig sjef bak der, og vi får se en Kolo tilbake i godt gammelt slag. Gallas funker rett og slett ikke som sjef. Grunnen til at han var god i Chelsea var fordi han hadde Terry ved siden av seg. Så får vi inn en klassemidtstopper med litt Adams-fibre i seg vil vi ha en ganske så bra dekning i forsvar (hvis vi ikke selger Gallas).
Men den plassen vi sliter mest på er def. midtbane. Song er virkelig ikke Arsenal-kaliber, i hvert fall ikke i år (eller neste år). En Inler, Veluso eller Alonso hadde vært meeeget bra forsterkning. Alonso kommer jo kanskje til klubben for å gjøre opp for seg mtp skaden til Fabregas:p
Spesielt Inler hadde vært perfekt. Arshavin kan jo spille offensiv midtbane (hvis han kommer) og da blir den seende slik ut (ideelt sett):
Inler
Nasri Walcott/Vela(imponerte meg mot Portsmouth)
Arshavin
----------------------------------------------------------------------------------
My aim is simple - to make Arsenal not just the best in the Premiership, but the best and biggest club in the World.
"I don't think there is a lot of money anywhere," Hill-Wood said in the Daily Star.
"One has got to look ahead - in the future there is probably not going to be much more money coming in.
"We have got money, but I am not sure we are going to spend it. We've got to continue to run the business in a sensible way."
> Er jo dette jeg har sagt hele tiden.. Dette med pengene har alltid vært "pisspreik".
Ja, lite penger ja. Begynner snart å ønske Usmanov velkommen i klubben. Utrolig at vi omtrent ikke har brukt penger, men fortsatt ikke har noen penger å bruke.
Tror jeg leste den artikkelen, og jeg tolket det slik at han heller ville vente med å kjøpe siden sesongen 08/09 allerede var spolert - og panikkjøp nå ikke ville ha noe for seg uansett.
Nei takke meg til at Arsenal er forsiktige(man vet faen aldri hvordan finansverden kommer til å se ut i lang lang tid fremover) og Gud forby at drapsmannen Usmanov kommer inn i klubben. Fysj og fy.
Ikke så overraskende, han er alt for god til å sitte på benken.
Har du link?
Barca selger ham garantert ikke. Wenger bæsja på leggen da han ikke hentet ham da han var tilgjengelig.
Djourou er vel den av stopperene våre som er nærmest å holde Arsenal-standard akkurat nå...
Håper det er sant, men tror ikke noe på det.
Kødder du?
Det blir jo fart på banen hver gang Vela kommer innpå. Helt klart vår friskeste offensive spiller om dagen.
Se på forrige side i tråden.
Så det etter at jeg hadde spurt.
Helt utrolig at Chelsea nå selger Bridge for 12 mp, og vi fikk mindre enn det for Hleb.. skandale!
Arsenal har historikk for å selge spillere alt for billig. Helb, Henry, Vieira, Overmars, Petit. Alle gikk latterlig billig.
Dette sier j***** mye om forsvarsspillet til Arsenal. På den andre siden så er eg faktisk ikkje enig med deg. Fair enough, Djorou har langt i fra like mange kamper som Gallas men for hver gang han trer inn i ilden viser han autoritet og styrke - i sterk kontrast til sin partner William.
Gallas har dritte så inni hampen mange ganger både på som utenfor banen i årets sesong og det er helt utrolig at folk faktisk tenker tanken på å la Kolo Toure gå mtp hans skadefravær i sesongoppkjøringen og det faktum at han faktisk ikkje har spilt med en habil partner i forsvaret.
Å kalle det en 'katastrofe' å miste Gallas tar eg med et smil for hvis du helt ærlig ser på spillet til denne franskmannen denne sesongen, hans mangel på stabilitet og ikke minst mentalitet så kan du umulig mene at Arsenal vil gå "dunken" (for å bruke et slikt uttrykk) ved å miste denne spilleren.
Kan si èn ting og det er: vi bør ikke selge noen spillere i Januar og på den måten kan Gallas være med å forhåpentligvis fortsette sin oppadgående formkurve.
På sikt så er det utvilsomt ikke denne mannen Arsenal bør sette sin lit til for å sanke trofèer.
DJ har en framtid, Song får holde seg til midtbanen, Kolo må bli, Gallas kan bli ut sesongen og inn i Januar kunne vi faktisk vurdert Hangeland og en midtbaneterrier.
Enig med deg i det EdEd... Gallas har vert en drid på å utenfor banen... de fleste mål på døball er det hans "markering" som har scoret.. Toure slipper sjeldent inn slike mål, han er vel raskere og sterkere i tilleg? Jeg mener klart at det er Gallas som bør gå hvis vi skal selge en midstopper, ikke Toure.. synes det er vår desidert beste midtstopper når han er i storform :D
Men det hadde ikke gjort noe om Wènger hadde hentet inn en ny midstopper som f.eks Christan Zapata fra udinese...
Tittelen på tråden burde inkludert 2009 au; klipp og lim fra arsenal.com så sier Wenger som følger:
"I am just telling them not to be infected by all the negative publicity around the Club,? he said. ?That is because in the last three and a half years maybe we have not got enough credit but in 10 years people will realise it was good work."
"If we can add an extra talent [in January] we will do it but it has to be a special talent because we have good players."
"First of all you have to find the player, identify him, convince him to come here and at the moment that is not easy. We have located a few though."
- Mulig Wenger henter èn spiller men eg tror de fleste bekymrer seg for en god grunn. Mitt råtips blir eventuelt Mbia på sentral midt.
(Innlegget ble redigert 03.01.09 10:44)
Hvis det eneste vi kan håpe på er t talent, så ser jeg gjerne at vi henter en allsidig spiller som Alex Witsel i Standard Liege. Han er uttalt Arsenalfan også.
Har også hørt mye bra om Axel Witsel, har bare fått sitt ham en kamp, men han gav meg et ganske godt første intrykk.. Det er en spiller med ganske stor hurtighet, i hvertfall etter hva jeg så... men så mye mer vet jeg ikke .. Kan noen fortelle litt mer??(A)
(Innlegget ble redigert 03.01.09 15:11)
Hva tror gjengen her om N'Zogbia? Er det flere enn meg som kan se for seg ham omskolert til rivjern?
Nei! Kan aldri tenke meg N`Zogbia i Arsenal! han kan IKKE spille rivjern på midten, og er ikke i nærheten av samme nivå som Nasri, Walcott og evt Arshavin.. Vil ikke ha ham i klubben, Måtte bli som backup på venstrebacken i tilf nødsituasjoner ( Clichy lenge skadet) uten om det tror jek ikke Charles har noe å gjøre i Arsenal...Noen som er uenig??
Tull og tøys. Mulig han ikke er noe rivjern men gutten har fart og eksplosivitet i kroppen og kunne funket fint på en av flankene våre. Han gir sårt tiltrengt villige løp med stor fart ala Theo ga oss før han ble skadet.
Er absolutt åpen for N'Zogbia men i så fall som en kantspiller som skaper trøbbel i bakrommet på motstandern.
Trur han kan være ein bra mann for arsenal i ein Bergkamp-rolle.
Truleg billigare enn arshawin.
Hva vil Rosina ligge på i pris? Kunne absolutt vært en spennende signing.
har ikkje peiling på pris, men i og med at han er ute av torino laget etter managerbytte, vil eg tru at prisen på han ikkje er avskrekkande.
Hva ligger en pakke rosiner på i butikken om dagen? Mulig å gjøre en såkalt god gamaldags floke-swapdeal med Torino?
Hvis ikke Rosina blir ansett som Torinos beste spiller eller den mest lovende, har han ingenting i Arsenal å gjøre.
Rosina??:O
Hva skal Arsenal med en spiller som ikke en gang er god nok for Torino??
Noen som vet noe mer om denne spilleren??
(Innlegget ble redigert 04.01.09 01:08)
Arsenal ser ut til å ha gitt opp Everton`s Arteta, men vil nå prøve seg på City`s Stephen Ireland ( som har vert fantastisk i det siste), og Arteta skal være på vei til City, kanskje like greit at Arteta går til City, så blir det enklere å hente Ireland til Emirates
Tror det hadde vert bra m Ireland i Arsenal, han har jo tross alt vert City`s beste spiller i år ( synes jeg)
Skjer ikke, City selger ikke Ireland.
Hvor finner du alle disse ryktene?
Ireland er en fantastisk spiller, og en av de største talentene på øya mener jeg. Jeg har derfor store problemer med å tro at vi skal ha nok cash til å hente ham.
ah... da kan jeg like godt finne på mine egne :)
HeHe.. ja det var der di fleste stod ... men hadde ikke vert dumt med Ireland ikledd i Arsenal drakt :D
hadde vært en drøm med Ireland i Arsenal, men sjanse for det er omtrent, null.
Kan godt stemme, men hvis Arteta går til City , er det større sjangse for at Ireland kommer, han var på vei til Sunderland i sommer, så du vet aldri
Det er sant, man vet aldri. Figo gikk til Real, Campbell gikk til Arsenal, Enrique gikk til Barca, osv.
Uansett gidder Wenger sikkert ikke betale så mye for en spiller, tipper City krever minst 250 Mill Kr for Ireland.
Arteta/Ireland går ingen steder. Wenger splasher aldri så store summer i transfervinduet nå i Januar. City skal bli bedre, ikke dårligere. Mulig de bør kvitte seg med Hughes først..who knows.
Håper også på Arshavin..Han skal være klar innen et par dager i følge Italiensk Avis :D:D:D:D
Arshavin koster sikker like mye som Ireland , kanskje Wènger er syk og kjøper dem begge ;)
Arsjavin kan fort bli tilgjenglig for rundt ca. 18 £ - 20 £. Men jeg tror Ireland blir verdisatt av city på rundt 25 £ - 30 £.
Ja, Arshavin er altfor dyr. Når sist brukte Wenger mellom (antagelse) 15-20 millioner pund på èn spiller?
Det er reine fantasier å tro at vi skal hente Arshavin / Ireland / Arteta slik Wenger og styret begir seg ut via media. Så kan en alltid spekulere i at dette er et spill for galleri og at Wenger faktisk sitter med større midler enn vi aner. Poenget er som Wenger har kommentert hundre ganger; verden er i finanskrise.
Wenger har derimot gjort slike storkjøp ut av ingenting før (ref. Reyes den gang han var et stort talent). Poenget mitt er at jeg har ingen tro på at dette skjer nå i Januar. Wenger signaliserer søket etter spesielle talent noe som i og for seg ikke kvalifiserer seg til en prislapp oppunder 15 mill pund.
Blir meget meget overrasket om vi henter en spiller i Arshavin / Arteta - kvalitet samt prisklasse.
(Innlegget ble redigert 04.01.09 14:31)
Sier noe der, men Wènger har også sagt at han vil hente en kvalitets spiller, da sier det seg selv at han vil koste litt penger, du får ikke klasse spillere for 5 £, håper han for en gang`s skyld bruker 15 £ på Arshavin\Ireland, han har vel 700 mill nk å kjøpe for , så han har jo råd til en hel haug med talenter uten åm!
Sagna kostet vel 6 mill pund.
Hvor har du 700 mill nok fra? Jeg kan aldri tenke meg at det stemmer. Jeg tipper han maks har én tredel av det beløpet.
Wenger har påpekt to ønsker:
A) En spiller med et spesielt talent som ikke klubben har fra før
B) En spiller med mer rutine/erfaring
Vi har som oftest hentet spillere i kategori A og nå er det jaggu me på tide vi henter noen i kategori B au. VI mangler folk med år på ræven som kan gi disse ungfolene en lekse på treningsmatta!
Ser ut som Arshavin i hvert fall aktuell for Wenger. I en uttalelse til arsenal.com sier han at det ikke er noen fremgang når det gjelder Arshavin. Slik jeg tolker det virker det som at de i hvert fall er i forhandlinger, og det er jo veldig bra. Men at han er kjøpt som en italiensk avis påstår tror jeg bare er tull, dessverre.
Tror følgende spillere er de meste aktuelle:
- N'Zogbia
- Hangeland
Hva med Downing fra Boro? Får vi en transfer request fra han i løpet av uka så må vel agenten finne en ny arbeidstaker for guten?
Har en følelse om at City eller Spurs vil prøve seg her. Kanskje Moyes i Everton au hiver seg på.
I tillegg må det påpekes at vi fikk skade på Silvestre i går noe som gir få muligheter i forsvaret. Lukter Wenger på en forsvarer?
(Innlegget ble redigert 04.01.09 14:46)
her står det at det ikke blir noe deal for arshavin
ireland: http://www.newsoftheworld.co.uk/sport/116498/IRELAND-IS-TOP-GUNNER.html
(Innlegget ble redigert 04.01.09 14:47)
Pete Hillwood har sakt det, men det er ikke sikkert det er sant, tviler sterkt på det selv også, men skriver bare det jeg har lest... Men jeg tviler på Wènger har så mye å handle for
Det er vel ett år siden dette ble sagt, og har i ettertid blitt avkreftet.
- Tror Van Persie og Theo signer nye kontrakter
- Ireland saken virker bare som et ledd av provokasjon ettersom City ønsker Toure og nå sier Wenger han ønsker Ireland. Skremselpropaganda? hmmm....
Arshavin - ingen overraskelse om de ønsker 20 mill EURO og det er totalt uakseptabelt spør du meg. Håper inderlig ikkje Arsenal inngår en slik avtale.
Ønsker du ikke Arshavin til klubben??:O
Mister vi van Persie og Walcott så kan vi takke for oss i tetkampen i PL de neste årene. Skjer det samme med dem som Flamini er vi nødt til å skifte ut det meste i klubben. Slikt kan ikke gå ann!!
Nei, jeg ønsker ikke ArShave MY Ass til klubben om det er for 20 mill euro.
Tror dette ordner seg når vi nå har en ny CEO som kan "ta seg av" saken.
Men for all del...skulle så verst tenkelig skje at disse to forsvinner ut portene på Emirates så tror eg faktisk Wenger kan risikere å miste jobben.
Det vil i så fall være klart for krise i klubben - større enn den "krisen" vi har pdd.
er det ikke litt vel optimistisk å tro at everton vil selge arteta, en av deres beste spillere, midt i sesongen, og det til en klubb som de kun er tre poeng bak på tabellen (tar forbehold om feil - mulig jeg husker feil)?
slik tabellen er nå er jo everton i direkte konkurranse med arsenal om 4. plassen og cl-kvallik. sånt sett ser jeg det som urealistisk at de i det hele tatt vil vurdere et bud fra arsenal på arteta, i alle fall før sommeren.
kan selvsagt ta helt feil, men skulle noe slik skje må det jo være en av de største overraskelsene når det kommer til overganger midt i en sesong..
(Innlegget ble redigert 04.01.09 15:08)
Vell, jeg lagde vell strengt tatt en, men denn, forsvant.
scorer visst ein del frisparkmål. sett litt youtube klipp, og virka som ein teknisk god spelar med eit hart skudd.
(Innlegget ble redigert 04.01.09 17:09)
var meint som innlegg i dikusjonen om torino spilleren. gløymde å sitere det eg svarte på.
Hehe.. Rosina ja, OKei sorry da;) Trodde du mente Arteta jeg, hadde vært litt rart om du ikke hadde hørt\sett han før;=)
Ireland hadde vært knall, men jeg kan ikke med min beste fantasi se hvordan det skulle skje. City skal handle MYYYE før han blir overflødig der, og de er vel ikke i en situasjon der finanskrisa kjennes så hardt. Antageligvis bare å glemme.
Går vi gjennom vinduet uten signeringer og ikke klarer å fornye kontrakter med Theo og RvP innen rimelig tid, så er klubben vår så vanstyrt at jeg ikke kan tro det.
Jeg frykter tunge tider i vente.
Da har Wenger satt en stopp for ryktene angående Inler, som dere kan lese på hjemmesiden til Arsenal.
Wenger uttalte vel også i et post- game intervju at Arsjavin ikke er aktuell. I tillegg sa han før helgens kamp at det ikke har vært kontakt med Everton angående Arteta.
Så vi kan bare slutte å drømme.
Sa han ikke noe sånn som "There is no progress on Arshavin"? Fikk ikke inntrykk av at han utelukket en overgang. Men jeg tipper de ønsker å presse prisen ned, og det tror jeg også er meningen med uttalelser om at klubben ikke har så mye penger.
Typisk Wenger det, han vil gjerne ha spillere, men må spille et lite spill for galleriet først.
Og når det endelig blir hans tur igjen - har de andre drukket opp ølet, signert kontrakter med andre og gått hjem...
Det intervjuet du snakker om var det samme der han utelukket kjøp av Arteta. Jeg refererte til hans post-match intervju etter Liverpoolkampen.
Når man i tillegg betrakter Wengers uttalelser om at han ikke kommer til å "break the bank" i januar, så blir jeg enda mindre optimistisk.
Men for all del, Song og Diaby er mer enn gode nok for å styre midtbanen for en tittelutfordrer de. Når man i tillegg legger med Eboue, så må det jo bli gull.
Ryktene om Kolo til City har tatt en ny vending.
I følge Arsenalinsider, så har nå Kolo pakket sakene sine og sagt adjø til lagkameratene.
Ja, hvis dette stemmer er nok en fighter borte.
Da mangler det bare at vi selger Fabregas, vPersie og Gallas, så har vi et fullstendig apatisk lag. Kan være greit når vi likevel har bestemt oss for å ikke kjempe om titler.
Fy f*** for å si det mildt hvis dette stemmer. Svirrer rykter om Van Persie, Theo og nå Kolo.
Krysser fingrene for at dette er en solid dose bullshit men om så stemmer så virker det som Arsenal ikke har kontroll på noen ting lenger. Det er virkelig virkelig krise om slike spillere forsvinner fra klubben så tidlig i sesongen / generelt.
Ordtaket "Å spare seg til fant" har vel aldri før vært mer passende.
En Tommy Knarvik i kanonform ville jo vært et naturlig transfermål for et skadeskutt Arsenal?
Skysports transferwatch i kveld:
"19.35 Reported Arsenal target Alessandro Rosina will not be allowed to leave Torino. The club's president has issued a hands-off warning."
- N'Zogbia/Elia/Hangeland er vel de spillerne Wenger ikke har uttalt seg rundt som uaktuelle mål. Arshave My Ass, Arteta, Inler og nå Rosina er altså borte-vekk' :P
I tillegg har du vel Mathew Upson, Stephen Ireland (Kolo+ penger), Gomis, Kranjcar, etc. linket, i varierende grad. Upson-ryktene er vel kanskje mer sannsynlige enn de andre, til tross for at Wenger ikke akkurat er kjent for å kjøpe tidligere spillere tilbake. Likevel har han vel uttalt at Upson er en av de spillerne han angret på at han slapp?
City slipper nok ikke Ireland, og skal være den andre klubben som er interessert i Upson. Kjøper de Kolo, forsvinner nok den interessen. Jeg beholder heller Kolo, men ser på Upson som en OK erstatter, som nk passer bedre med Gallas.
Gomis ser jeg ikke at vi trenger. Det har versert rykter om at Bendtner er på vei bort (West Ham), men uansett så har vi 4 gode spisser når Eduardo kommer tilbake.
Kranjcar kan skje, og er for meg et bedre alternativ en altfor dyr Arshavin.
Kan også nevne at det har kommet rykter om Scott Parker, EdEd ;)
Bafétimbi Gomis trenger dere så absolutt ikke!
4 mål på 19 kamper er ikke noe som det lukter svidd av. Han har heller ikke imponert med i de kampene jeg har sett han denne sesongen. Han er veldig dyktig til å løpe i offside da:P
Gomis og Adebayor sammen på topp lukter det tørre lepper av for engelske dommere!
Kom igjen nå, la oss rakne fullstendig. Yay!
Nå må vi spa opp. Ikke sende vekk.
En ting jeg ikke skjønner med Kolo-ryktene er hva City skal med ham? Klubben har Dunne, Richards, Onuoha, Kompany, Ben Haim...
Jeg håper og tror at Kolo blir i Arsenal.
Kolo blir. Jeg ser bare ikke helt hvor vi skal bruke ham.
- Ben Haim er ikke den spilleren han var.
- Dunne begynner er god, men er kanskje litt ustabil. Han har ihvertfall sine blundere
- Kompany brukes som midtbaneanker.
I tillegg er Kolo Toure en meget habil spiller på sitt beste, får City han i form igjen, kan han bli en av de beste stopperne i PL.
(Innlegget ble redigert 06.01.09 10:41)
Sant, for ikke å snakke om en av de beste i verden. Toure har utvilsomt et potensiale utenom det vanlige, og vi må derfor gjøre vårt ytterste for å beholde ham, og heller gi Gallas gratis til Kirkens Nødhjelp eller noe.
Abstract som ikke mener å hetse Gallas, men bare vise forskjellen i verdsettingen av de to stopperne.
Ben Haim er jeg enig i, men Dunne var vel bunnsolid under Sven. Kolo har selv sine blundere. Er fullt klar over at Kompany brukes på midten, men det er vel mer naturlig å se på ham so en stopper, da det er der han spiller mest på landslaget, og spilte mest på Hamburg.
Da har jeg mer tro på at City er på jakt etter lillebror Yaya, som de visstnok har lagt inn et bud på £24mill for, og at ryktene bare har blitt "feiltolket".
I form- og med en stor, sterk makker- er han en bedre stopper enn Gallas. Hva med å få de få pundene vi får for Gallas av PSG, og kjøpe inn Upson/Hangeland? Da har vi plutselig en fin balanse mellom stopperne, noen sterke og noen kjappe.
Huff huff og atter huff, denne mannen vil ikke styrke Arsenal.
Håper det blir med ryktet.
(Innlegget ble redigert 06.01.09 10:52)
Jeg er definitivt enig med deg, men jeg tror ikke Wenger er det. Det var derfor jeg sa det jeg sa.
Abstract som mener at Gallas er verdt en tygd tyggis hvis Toure er verdt Monaco og halve kongeriket... eller noe.
Manchester United striker Carlos Tevez has risked the wrath of Sir Alex Ferguson by reacting to the manager's comments regarding his contract situation.
''I didn't like him (Ferguson) saying I didn't like the offer I was made because neither my agent nor me were given one,'' the Argentina international, whose deal runs out in the summer, told Radio del Plata.
''I don't know anything on my future. United know what they must pay if they want me to stay.
''Now all clubs are on an equal footing. If a club comes to me and offers me a five-year deal, I will accept it for peace of mind.
Hei Wenger... Ja takk :)
Som vanlig er vi enige da.
Drømmesenarioet hadde vært å hentet Flamini tilbake fra Milan i bytte mot Gallas og penger, byttet Bendtner mot Upson og penger, beholdt Kolo og bedret moralen og samholdet. Mye av problemene i dagens tropp virker å grunne i Gallas og Bendtner.
Går Kolo til City, synes jeg vi skulle forsøkt å få noen i bytte. Michael Johnson og cash hadde ikke vært å forakte. Richards og Ireland kan vi nok se langt etter.
Arshavin skal også i følge diverse kilder være villig til å kjøpe seg fri fra kontrakten sin for å komme seg til en klubb i London..
Jeg vet ikke helt om gutta i garderoben hadde vært utelukkende positive til å Flamini tilbake etter at han forlot skuta på den måten. Spillemessig hadde det nok vært den ideelle signeringen. Jeg tror jeg aldri har sett en sentral midtbane samarbeide så bra som Cesc - Flamini gjorde. Det var rett og slett magisk.
Gallas og Bendtner kan bli gitt bort til Kirkens Nødhjelp, så kan de dele ut matrasjoner der. Da blir nok moralen bedre i troppen ja :)
Jeg regner med at Flamini hadde sine grunner til ikke å bli. Regner også med at en del av spillerne også skjønner hvorfor han gjorde det, eller at han hvertfall har fortalt hvorfor han gjorde det.
Er han en egoist som bare var ute etter pengene, eller såret etter å ha gjort det han ble bedt om i tre år, for så å bli forsøkt solg til Birmingham og gitt et dårlig kontraktsforslag året etter? Det finner vi nok aldri ut..
En annen ting er om Wenger er villig til å hente ham tilbake, eller om PHW ville latt Wenger hente ham. AW er joikke kjent for å inrømme feil..
Men som sagt, det er et drømmescenario, som jeg er sikker på at aldri vil skje.
Pdd ville han styrket dere. Bedre enn Denilson og Song.
Bedre enn Song? Soleklart.
Bedre enn Denilson? Nja, Denilson har spilt greit, og her et enormt forbedringspotensiale.
Svakhetene hans er i hovedsak farten og styrken, dette kan lett forbedres. Han har et bra fotballhode, har gode langpassninger og tar gode avgjørelser i siste tredjedel av banen. Det som bekymrer meg mest er konsentrasjonen og "fighting spirit".
Parker er nok bedre defensivt enn Denilson, men tror Denilson er bedre offensivt.
Ja, den er jeg med på. Men det Arsenal trenger nå er en leder defensivt, en som Parker.
Ikke enig.
Jeg er ikke uenig med deg, men mener at det finnes mange bedre alternativer der ute. Problemet er om noen av dem er ledige på markedet. Hvis Parker er det eneste alternativet, så må man veie opp om han styrker laget nok til at han er verdt investeringen, eller om man heller skal vente til sommeren for å se om det komer noe bedre på markedet. Da risikerer man CL-plassen, og det er helt klart en gambling, men ellers kan vi risikere å sitte igjen med en Parker på langtidskontrakt i stedet for en bedre spiller rundt sommeren.
Parker er langt ifra en dårlig spiller, men jeg er usikker på om jeg ville invistert mye penger på ham, tatt klubbens økonomiske situasjon i betraktning.
Ja, skjønner hvordan du tenker. Wenger har et dilema akkurat der, vanskelig situasjon å være i.
Parker er en god fotballspiller, defensivt. Han har så og si ingenting å tilføre offensivt, men det han i tospann med Fabregas vil gi Cesc større frihet, noe han sikkert vil nyte godt av.
Ikkje så dum tanke det, men Adams vil neppe sleppe han billig mtp at han allereie har solgt to av sine største stjerner.
Men kva skjedde med sevillas Capel?
Jeg tror ikke jeg er alene om å tvile på at Capel ville vært et rimeligere alternativ enn Kranjcar. Dessuten tror jeg ikke Capel hadde passet i England.
Mulig det, men spennande spillartype! Wenger viste tydleg interesse for Veloso i sommar, har ikkje han no kome på kant med trenaren i sporting? meiner å ha lest det ein plass..
http://www.arsenal.no/index.php?option=com_content&task=view&id=591&Itemid=156
håper virkelig på det !!
Mhm.. men jeg tror egentlig ikke på det før d er bekreftet...
Agenten til Arshavin har sagt at dette er bull, og at det kun er rykter som Zenith setter ut for å blåse opp prisen
Link ?
Mbia takket nei til Everton ifølge skysports og sier han er tilfreds i Rennes og vil vente (ref Eto'o / Song råd). På den andre siden sier'n at tilbud fra United eller Arsenal må en lytte på.
Hadde helt glemt denne spilleren og eg tror faktisk Wenger lukter på'n enda. Sjansen er betraktelig større nå selv om eg smilte litt da han nevnte ambisjoner større enn 4.plass i PL...Arsenal er nok ikke bedre enn som så pdd gitt... :(
En ting jeg ikke helt forstår, skal liksom Arshavin være en erstatter for Cesc? Fordi jeg ser ikke helt Arshavin som en playmaker, han er vel mer en offensiv midtbane/ving, hvordan skal han da erstatte Fabregas?
Fabregas er Arsenals playmaker - Arshavin er playmaker. 2 + 2 = 4. Sånn skal han "erstatte" Fabregas. På den andre siden, hvem som sier at han skal erstatte noen som helst?
Spar meg, Arshavin er ikke en typisk playmaker. Vi trenger noen til å fylle tomrommet til Fabregas til han kommer tilbake fra skade. Jeg har fått inntrykk at Arsahvin skal ta den rollen inntil videre. Så ja, han skal erstatte Fabregas til han kommer tilbake.
Hvis Arshavin kommer, tror du virkelig Wenger henter inn noen andre for å fylle rollen til Fabregas?
http://www.northamptonchron.co.uk/football/Toure-I39m-thinking-of-joining.4854065.jp
(Innlegget ble redigert 07.01.09 21:23)
- Arshavin er playmaker på landslaget/ og klubblaget (?). Om han ikke er det - hva er han så?
Sett han opp mot Fabregas og bedøm disse to spillerne opp mot hverandre. Hvilke rolle har de i laget og hva er kjennetegnene og hva er forskjellene?
-Edit: Jeg skal ærlig innrømme at det jeg har sett av Arshavin er med landslaget og der har han en rolle som tilsier playmaker med stor P.
Til din kommentar er Fabregas heller ikke en typisk playmaker i mitt syn da han er omtrent like defensiv som offensiv og bidrar vel så meget som resten av midtbanespillerne i det slitet som utføres av Arsenals høye tempo og bevegelse med/uten ball.
For å være ærlig så skjønner eg ikkje hvor du vil hen? Arshavin hentes gjerne som forsterkning eller som erstatter for Fabregas i den perioden han er skadet. Eg bryr meg ikke om hva Wenger har tenkt - personlig håper eg vi ikke signer han.
Når Fabregas endog kommer tilbake vil han spille fast og som kaptein - etter all sannsynlighet med Arshavin på banen også. Er det så grusomt å ha de to på banen samtidig? Og hva er problemet med det eg skrev? Jeg har da presisert at jeg ikke tror Arshavin er ment som erstatter i den forstand det kan forstås.
(Innlegget ble redigert 07.01.09 22:50)
Og det der er et utdrag av hva Skysports hoster opp. Foreslår du leser Skysports sin versjon oxo - den sier vel rimelig greit at Yaya Toure har fokus på Barcelona og ingen andre.
Har kommet et TV-intervju på arsenal.com der Wenger kommenterer Arshavin-ryktene og alt mulig annet. Har ikke lyd på PCen, så hadde vært supert om noen kunne gi meg et aldri så lite sammendrag av intervjuet:-)
Er veldig spent på hva Wenger sier om evt signeringer av def. midtbane og russeren.
"No news are good news". Jaja, vi får se...
Er egentlig viktigere at vi får inn en def. midtbanespiller enn Arshavin. At de i hvert fall er på jakt etter en er i hvert fall bra, selv om de ser i de mindre ligaene. Kvaliteten er det viktigste.
Takk, Hleb!:-)
Ut i fra det Wenger har uttalt de siste gangene, så virker det som han er på utkikk etter 2 offensive/kreative spillere, og en def. midtbanespiller.
Veldig positivt at Kolo ikke forsvinner.
Denne nyheten er også musikk i mine ører:
"Eduardo is fit now and available to play," Wenger told Arsenal TV Online. "Of course he lacks competition and you can't put him into a Premier League game at the moment. But I have been impressed with his performances in training this week."
Når det er sagt så går det fremdeles en tanke til N'Zogbia / Mbia som mulige spillere. Førstnevnte skal nå ha uttalt flere ganger at han vil spille for Wenger og Arsenal og vil vekk fra klubben - om ryktet stemmer.
Hvem flere var det som lå i luften for Gunners? Omtrent glemt heile listo :P
(Innlegget ble redigert 09.01.09 20:06)
De som jeg kommer på i farten, som ikke har blitt avkreftet eller er uaktuelle, er:
Axel Witsel
Steven Defour
Scott Parker
Niko Kranjcar
Jimmy Bullard
Da tar jeg ikke med forsvarspillere som Chiellini, Hangeland og Upson, da Wenger sa at han ikke var ute etter å forsterke forsvaret.
Spillere som Arteta, Inler, Teves, Yaya Toure og Shay Given er avkreftet.
Ser ikke at noen av de som fortsatt er linket kan forsterke førstelaget, så håper virkelig på Arshavin, eller en helt uventet spiller, som Cana eller Alonso.
Eduardo var på banen en gang i Desember ( arsenal - B vs Portsmouth b)
(Innlegget ble redigert 10.01.09 16:33)
Han spilte 45 minutter den kampen, men det ble ingen mål på vår Brasilianske\kroatiske stjerne, gleder meg til å se ham tilbake for fullt i Arsenal trøya
(Innlegget ble redigert 10.01.09 17:47)
Jeg er så dritt lei av Zenit nå. Kan vi ikke bare be de dra dit peppern gror? Jeg håper heller Arshavin blir, og går gratis til neste sesong.
Zenit St Petersburg have revealed they have turned down a bid from Arsenal for Andrei Arshavin.
Reports suggest Zenit are demanding a £20million fee for Arshavin, but the Gunners value the 27-year-old at considerably less
"They offered about £10m. No new offers have arrived from them since. At the moment, Arsenal are the only club to have approached us about the player."
Nå får nok være nok, så kan vi se etter noen andre.
Manchester City are set to hijack Arsenal's deal for Andrei Arshavin after agreeing an £18million deal with Zenit St Petersburg, according to the Sunday Mirror. The 27-year-old striker flew into London last week amid speculation he was poised to join the Gunners; but City have stormed into pole position.
Meanwhile, the Mail on Sunday claim that Arsenal are poised to increase their bid for Arshavin to £12million after Zenit rejected their initial £10 million offer.
- Jeg vet om en som begynner å bli møkk lei denne sagaen nå... glad jeg ikke er Man Utd, Tottenham eller Real Madrid supporter
Vet dette ikke blir aktuelt i dette vinduet, men noe som kan bli aktuelt i sommer: Hleb sliter voldsomt med spilletid i Barca. Henry, Eto'o, Messi og Iniesta er alle foran i køa i angrepsrekka. Vil vi ha ham tilbake dersom det blir klubbskifte på ham i sommer? Argumentene for er:
* Han kjenner spillestilen vår.
* Han går rett inn og forsterker laget, bidrar med etterlengtet kreativitet.
* Han og Cesc er veldig gode venner.
* Han trenger ikke å bli spesielt dyr (Hva skal Barca med en misfornøyd benkesliter på høy lønn?)
Argumentet mot er jo at han sviktet oss i vår, og at det kanskje bremser utviklingen til Nasri (og Walcott evt.). I tillegg er han lite målfarlig. Jeg ønsker ham tilbake fordi han forsterker elleveren, og fordi Hleb med han pluss en ny def. midt kommer til å skinne igjen (tror jeg). Her er en Fabregas-uttalelse:
"I scored 13 goals last season but then I had plenty of allies. Tomas Rosicky was around, Mathieu Flamini covered every blade of grass and Alexander Hleb was like a brother to me out there. Now none of those players are in the side and I feel like a rare being. We are more defensive-minded and sturdy as a team but we don't play so much skilful stuff."
Hvordan stiller dere dere (rent hypotetisk) til en Hleb-retur?
Helt likegyldig.
Jeg lurer litt på hvorfor barca absolutt skulle ha ham... det burde ikke komme som en overraskelse på noen at han ble funnet for lett.
(Innlegget ble redigert 11.01.09 22:46)
Vil da heller ha Flamini tilbake. Vi har Nasri, og hvis Arshavin kommer synes jeg ikke vi trenger han. Dessuten tviler jeg på at det vil bli relevant. Wenger er vel ikke akkurat kjent for å handle inn "gamle" spillere:)
Fullstendig enig. Men jeg tror det er (enda) mindre aktuelt, ettersom Flamini vel ikke sliter med spilletid?
Helt enig. De har Henry, Eto'o, Messi, Iniesta og Bojan der fremme. I tillegg passer egentlig ikke Hleb spesielt godt på noen plasser i 4-3-3.
Litt off topic, men ser Barca nå. Enorm forskjell på oss og dem offensivt pdd. Vi har jo ca null kreative spillere tilgjengelig :(
Flamini sliter benken tror jeg, Hleb er skadet(?).
Hleb har 4 kamper fra start, og 7 som inbytter så langt i ligaen. Det har reslutert i null mål og tre assist.
I tillegg har han 4 kamper fra start i CL.
Totalt har han 8 + 7 kamper.
Jeg tror ikke Barcelona hadde tviholdt på ham hadde det kommet et respektabelt bud, men det er kanskje tvilsomt at Wenger vil ha ham tilbake. Det andre man må lure på er hvordan fansen vil takle at han kommer tilbake, og ikke minst lagkammeratene.
Nå har Flamini vært en del skadet, men så langt har han fått 9 + 3 ligakamper, og 5 UEFA cup kamper.
Ingen av disse spillerne har vel akkurat blitt uvurdelige for sine nye klubber.
Etter min mening fremstår Barca som verdens beste lag for øyeblikket.
Flamini er ingen fast inventar, men får spille noen ganger. (tror han også er skadet?)
Sier ja takk til Flamini/Hleb tilbake
Tror de fleste Arsenalfans ville hatt Hleb/Flamster tilbake om vi hadde hatt muligheten. Lite sannsynlig at det skjer da, Wenger har vel aldri henta tilbake solgte spillere før?
Dette tror jeg ikke hadde blitt noe problem, da han er såpass god kamerat med kapteinen vår.
Etter min mening fremstår Barca som verdens beste lag for øyeblikket.
By far, vil jeg si. Litt oppsiktsvekkende at de lå under 2 - 1 for Osasuna helt til det 75 (?) minutt men.
Flamini er ingen fast inventar, men får spille noen ganger. (tror han også er skadet?)
Flamini har slitt mye med skader denne sesongen, noe nesten alle i Milan har gjort. De kampene jeg har sett ham spille, syns jeg ikke han har passet helt inn. For energisk på en måte, og ikke nok leken. Han representerer akkurat det vi mangler hos oss.
Sier ja takk til Flamini/Hleb tilbake
Definitivt ja takk til Flamini. Hleb skal få lov til å komme tilbake han også
Jeg tror nok Adebayor og Gallas ville kalt ham en glory hunter i hvert fall. Jeg tror nok noen flere hadde kastet seg på også. Men vi har så mange unge i laget, at de hadde nok ikke tort å vært annet enn respektfulle.
Hva med Pandev i Lazio som vi var linket til for en stund tilbake? :D
De to bør jo ikke si en drit om oppførselen til folk, og det hadde ikke vært meg i mot om begge hadde forlatt klubben (om vi hadde fått inn erstattere).
Hvis vi har bydd 13 mill euro + 6 mill euro i klausuler, så er vi jo nesten oppe i asking price.
Synd hvis Arshavin velger City foran oss, men da får vi jo et svar på om det står på pengene.
Gallas innser jeg at er virkelig klasse når han ikke furter, og spiller sammen med en duell sterk stopper (les Djourou).
Adebayor begynner jeg å helle mot at vi ikke trenger... i hvert fall ikke som førstevalg. Jeg ønsker meg en 4 - 4 - 1 - 1 formasjon, med van Persie som ensom spiss, og Nasri som mellomromsspiller.
Ellers er jeg veldig spent på hvordan van Persie - Eduardo ville fungert.
Litt enig i det du sier der Abstract, føler Ade er litt overflødig, hvertfall hvis vi henter inn en type Arshavin, noe som vil føre til at vi nesten blir "tvunget" til å spille 4-5-1 eller 4-4-1-1.
Kunne godt tenke meg en midtbane ala
-----------Def Midt---------
Walcott----Cesc----Nasri
----------Arshavin----------
Dette er drømmelaget mitt for neste år:
------------------------ Almunia -----------------------
----------------------------------------------------------
-- Sagna ----- Toure ----- Djourou ----- Clichy ---
----------- Fabregas - Veloso - Rosicky -----------
-----------------------------------------------------------
------------------ Hleb ------- Eduardo --------------
-------------------- van Persie ------------------------
*sikle*
Nå vet jeg ikke stort om Veloso, men har hørt han er en bra DMC, og da er det bare å kjøpe. Dersom Rosicky ikke kommer opp på toppnivået sitt igjen ganske fort, er det bare å sette inn Nasri. Walcott kan fylle DuDu og Hlebs sko ved behov.
Men beklager at jeg sporet av denne tråden med usannsynlige drømmer...
(Innlegget ble redigert 11.01.09 23:18)
------------------------ Almunia -----------------------
-- Sagna ----- Toure ----- Djourou ----- Clichy ---
----------- Fabregas - Veloso - Rosicky -----------
-----------------------------------------------------------
------------- Arshavin ----- Van Persie -------------
---------------------- Eduardo ------------------------
Jeg tar det i tråden jeg allerede laget om temaet jeg :)
Hadde ikke sett den (borte i helga), fortsetter diskusjonen der.
Negativ. Han hadde forsterket oss per dags dato, men det er det jo veldig mange andre som ville gjort også. Vil igrunn ikke se none tidligere goonere tilbake i Arsenal-drakten. Kommer ihvertfall ikke på noen.
Seaman
Eboue-Toure-Campbell-Clichy
Hleb-Fabregas-Vieira-Pires
Bergkamp-Henry
JA; DET HADDE VÆRT NOE.
Rent hypotetisk er vi møkkaleie av alt maset ditt om svikeren Alex Hleb. Måtte beina hans råtne på benken (eller helst tribunen) i Barça, vil IKKE se ham tilbake i rødhvitt.
Hadde vært veldig imot en retur for Hleb. Det blir å unnskylde hans forkastelige oppførsel.
Det ville vært som å ta tilbake dama di med åpne armer, etter at mannen hun var utro mot deg med begynte å behandle henne dårlig.
hadde lett tatt i mot Hleb og Flamini eg. Men har faktisk mest lyst på Russeren, Arsenal skriker etter en kreativ ving. Og ja veit han ikke spiller ving i Russland, men det kommer han til og gjøre hos oss
Veloso kommer ikke, Hleb mistrives i London skal en tro uttalelsene og Flamini har en forkjærlighet til Italia.
Arshavin vil eg f*** ikkje ha inn i klubben om de absolutt skal ha 18-20 mill pund. Ei heller om det er 100' som står på lønningsposen hans.
Slik han har oppført seg så er det absolutt ingenting som tilsier at han ikke er en god gamaldags gullgraver - der pengene renner ut står den russiske bamsen og drikker.
Dagens:
Andrei Arshavin har gått ut å snakket om draktnr. han sier han helst ville beholdt sitt nr 10, men at i den klubben han ønsker å gå til, er dette nr opptatt. (Gallas)
Agenten til Obafemi Martins har igjen gått ut å sagt at spilleren mistrives i Newcastle, og at Arsenal var interresert i spilleren i sommer, men nektet å møte asking price. Han hevder at Martins ville vært et kjempekjøp for Arsenal. Prisen ligger på £13 mill, noe som er lite sannsynlig siden vi ønsker Arshavin.
Arsenal trenger jo strengt talt ikke en ny spiss heller.
På den defensive delen linkes Lazio's Diakite, en sterk midtstopper som har imponert denne sesongen, han har vært fast i første elleveren og er godt likt av treneren. Ryktene vil ha det til at Arsenal har lagt et bud rundt 5,5mill euro på bordet, men at dette evnt må dobbles.
Vi er også linket med Torino sin forsvarspiller Angelo Ogbonna, en spiller som visstnok også kan ha en rolle som defensiv midtbane spiller. Han har tilbragt det siste året på lån i klubben Crotone.
(Innlegget ble redigert 13.01.09 13:37)
Ja, for i alle andre klubber han har blitt nevnt i sammenheng med (Barca, Tottenham, City, Real Madrid), så er jo nummer ti ledig..
Dette utsagnet sier ingenting om at det er Arsenal han ønsker å dra til, selv m media synes å ha bestet at det er det utsagnet betyr.
Sant nok, tenkte tanken selv. Men i det siste har han jo kun vært linket til Arsenal og Man City.
Hvem bærer nr 10 i City?
Jeg tipper vi faktisk får se 3 nye fjes i Januar.
Arshavin er ett av de.
En stopper og en midtbanespiller til er også i vente.
Neppe.. I beste fall får inn 1 mitbanespiller.
Selv om vi trenger en stopper, miniumum en ving og en deffensiv mitbanespilller
Har altså kommet rapporter på at han er villig til å fire på lønnskravene for å spille for Arsenal, så tror ikke dette blir et problem. Han har vel allerede begynt å ta engelsk-timer for å lære seg språket før han ankommer England. Og virker på meg som at Arshavins første prioritet er spille for et europeisk topplag nå etter å ha hevet veldig god lønn fra før av i St.Petersburg. Dermed tror jeg ikke City får ham om det blir opp til Arshavin, og ihvertfall ikke Tottenham.
"Today, the issue of an ultimatum from Arshavin has not been raised in any of my many telephone conversations with Dick Advocaat,? general director Mitrofanov told Sovetsky Sport.
?With regard to the transfer of Andrei, we are negotiating with a number of English clubs.
?Zenit negotiates with potential buyers directly, this corresponds to the interest of foreign clubs interested in buying Arshavin.?
"'In some games last season, we played football which was very similar to that of Arsenal,' said the 27-year-old.
And the Russia international hinted how close he is to a move when he admitted he had already discussed what shirt number he might wear at Arsenal.
'I would prefer my present No.10 but in the team where I hope to move it's not vacant,' he said. 'So I'm ready for any number they are going to offer me.'"
"Londoners offered 10 million pounds, plus three more in the form of bonuses. Zenit rejected - according to my information, the minimum amount for wich Arshavina sold at 18 million euros."
"Arsenal are reported to be ready to make an improved £12m bid for Zenit St Petersburg's Andrei Arshavin after the Russian international openly stated his desire to move to the north London club"
http://uk.eurosport.yahoo.com/13012009/58/premier-league-arsenal-consider-12m-arshavin-bid.html
"Arshavin's comments come just as Zenit manager Dick Advocaat admitted that the uncertainty was affecting his plans in January transfer window. "We didn't even start negotiating about new players," he said.
"We are still waiting until the bosses decide if they should let Andrei Arshavin, Pavel Pogrebnyak and Anatoliy Tymoschuk go to other teams or not. In this situation my hands are tied."
Med andre ord har Zenit egeninterresse av å få fart på denne overgangen slik at de unngår å havne i en håpløs Tottenham-situasjon. Hadde selv blitt langt mer positiv med tanke på klare fjerdeplassen om vi signerte Arshavin.
Jeg har trua, men vet ikke om det holder med kun 1 spiller, syntes troppen vår virket tynn selv før skadene. Ser helst at vi henter inn 1-2 spillere i tillegg til en eventuell Arshavin handel.
The Times, hevder i dag at Arshavin har blitt trukket fra Zenit St Petersburg sin tropp som skal på preseason tur i de Arabiske Emirater.
Arshavin skal også visstnok ha uttalt, at hvis han ikke får forlate klubben i januar - så vil han kun være deres spiller "på papiret".
Den alltid så pålitelige avisen The Sun mener å vite at Arsenal fortsatt er interresert i Fulhams Hangeland og Bullard.
Et bud på rundt £5mill for Hangeland skal visst ligge i luften.
Roy Hodgson uttaler at "når de store klubbene kommer på banen, er det ikke så mye man kan gjøre, men de vil komme til å betale store summer, noe han håper ikke skjer".
Ellers så har agenten til Toure gått ut å bekreftet at han ikke vil forlate Camp Nou i Januar. Derimot vil en overgang vurderes til sommeren, siden spilleren visstnok har samme lønn som da han spilte i Monaco, tiltross for at han spiller nesten fast på et av verdens største lag.
Dette kan jo selvfølgelig snu fort, ved at Barcelona fornyer kontrakten hans. Noe som dette også kan være en del av agenten sin måte å "presse" klubben til å gjøre.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_4788429,00.html
Bullard? Tja, som en ny Ray Parlour, kanskje.
Hangeland? Ser jeg ikke at er bedre enn Djourou, og blir i sånne fall reserve.
Arshavin? Håpet begynner å svinne, hvis han ikke er i boks snart.
Får vi ikke Arshavin, vil jeg at vi slenger det samme beløpet som vi hadde tenkt å bruke mot Marseille, for å få Cana.
Mens jeg fortsatt er i gang, leste på et forum at Wenger vissnok skal ha fått et bud på £5mill avslått på Diakite (Lazio), og fått beskjed om å komme tilbake med nytt bud.
Et bud omkring £7mill ligger "vissnok" i luften.
Veldig usikker på kilder på dette. En som mener å ha lest noe på skysports ryktebørs, men fant ikke dette.
Har selv veldig sansen for Lorik Cana, og støtter din tanke der.
Ser det som usannsynlig at vi henter 2 så kostbare spillere i samme overgangsvindu.
Mener ellers at vi er mer sårbare i den defensive delen av spillet, og at Cana er å foretrekke. Hvertfall i det lange løp.
Klart at for tiden med skader på Walcott, Rosicky, Fabregas - så hindrer dette også den kreative delen av det offensive spillet.
...
- Interessant lesning. Liker dette med lønna og det at spilleren foretrekker oss framfor Man City. Logikk igrunn men likevel.
På den andre siden, burde 12 mill pund være grensen i dette tilfellet? Synes fremdeles 18mill pund (eller mer) er altfor høyt.
Bullard: god men så god? Hmm,,,skeptisk.
Hangeland: gir oss duellstyrke i forsvar og er absolutt åpen for et slikt kjøp.
Har ikke denne spilleren nettopp fornyet kontrakten med Lazio til 2013?
Jo, han har det. Men det trenger igrunn ikke bety så veldig mye. Lazio sikrer seg da bare pengene for han, fremfor at han hadde stått uten kontrakt. Har sett flere tilfeller hvor spillere skriver under kontrakter, men selges/kjøpes like etter.
Diakates agent har benektet at spilleren er på vei bort fra Lazio, og sier at han stortrives og behandles bra.
Tviler på at agenten hans skulle ha spesielt mye å tjene på å si det hvis det ikke var sant.
Link: stort sett alle kilder du finner på newsnow.co.uk sin Arsenal-feeder.
"[We are] nowhere. That means we are not close to signing anybody," he said.
"We know what we want to do, but we are not close to signing today because I would tell you. But there is no basic news. There again, we are in negotations yes but we want to respect our principles.
"I am very hopeful [of a deal]. We will know in days because the transfer window closes on February 2 and we have only crossed halfway.
"If it doesn't happen, it doesn't happen. There again, we want to continue to improve here with the players we have."
[Thursday, January 15, 2009]
Liker absolutt ikke det siste avsnittet. Det er Wengers uttalelse forresten.
(Innlegget ble redigert 15.01.09 20:47)
Det der beviser at han er ett kort på hånden og that's it. Muligens noen ukjente fjes på blokka men det er ikke aktuelt siden de ikke "innehar" det spesielle talentet - enda.
Siste:
Matthew Upson til Arsenal.
Verdsatt til £12mill. Mulg bytte handel £7mill + Bendtner £5mill.
Hvordan stiller folk seg til dette?
Tenker Wenger i retning av at nå kommer Eduardo tilbake, + når de andre returnerer, så kan Arshavin evnt også spille spiss?
Samt at Vela til stadighet imponerer når han kommer inn i kamper, vil dette føre til at Bendtner ville falle langt ned i køen?
Og sist men ikke minst; Er Upson den rette for å "fikse" forsvarsproblemene våre, er han god nok?
Upson er en solid stopper som hadde passet godt ved siden av Toure og at han er Engelsk i tillegg er selfølgelig ikke en ulempe.
Egentlig har jeg sluttet å tenke på hvem som eventuelt kommer, bare at det kommer noen i hele tatt.
For pdd. er ikke Arsenal gode nok til å vinne PL. Vi sliter med relativt enkle motstandere og vi er ikke i nærheten engang av å kunne matchte mange av PL klubbene på transfer markedet. Så det er så enkelt at 2 ting må gjøres hvis vi har ambisjoner.
1: Få inn penger enten ved reforhandle avtaler, bryte pengepoltikk prinsippene våre (avdrag på spillerkjøp osv.) eller selge aksje andelerer til rikere eiere som er villig til å spytte blindt inn transferpenger.
2: Forandre spillesystem ved spille ball i bakre firer for å lokke ut motstandren, legge om til 3 spisser for å true bakrom oftere eller i verste fall sparke Wenger for få nye tanker inn i klubben.
Mange muligheter har vi, men det jeg er mest opptatt av er NOE skjer snart. Vi er på tog som tøffer sakte men sikkert framover, men jeg er redd vi ikke når noen endestasjon.
Wenger har flere navn på blokka si tydeligvis
Men det er sikkert bare noen ukjente talenter som kommer til å slå til om fire-fem år som vanlig.
Arshavin virker det som kan ta litt tid med før (hvis) han kommer.
Krysser alt jeg har på kroppen om at i hvert fall russeren kommer og en def. midtbane. Da klarer vi nok 4 .plassen.
Nja vet ikkje helt. Eg tror Arshavin forhandlinger pågår men at dette lønnskravet hans (om han ikke firer på dette; ref VH) eller totalsummen Zenit forlanger vil hindre en overgang.
Har mine sterke tvil på at Arsenal betaler 18 mill pund for russern. Når dette er sagt så er det vel begrenset hvem vi har i søkelyset?
Upson nevnes men ble vel avkreftet av Wenger for 2 ukers tid tilbake (om ikke mer..)? Mbia blir i Rennes, Parker vil ikkje eg ha - ergo han kommer ikkje, Hangeland og Bullard er kommentert av sjefen selv på Arsenal TV..noen som har sett/hørt dette og kan oppgi noen kommentarer her inne?
Hvem flere? Arteta som Everton ikke vil selge; Veloso som vel etter all sannsynlighet blir i Portugal, Yaya blir i Barca, Inler er ikke interessant lenger og tja..Senna? Njaaa, skeptisk.
Nok en gang blir det også presisert at Wenger & Co holder klar fokus på de spillerne de har til rådighet. Vage uttalelser i hytt og pine etter mitt skjønn å bedømme. Om vi har noe reellt på tapèten i det hele tatt er eg jaggu meg ikkje så sikker på.
(Innlegget ble redigert 16.01.09 19:03)
Det jeg tror er at Wenger ønsker seg Arshavin, men at Zenit ønsker pengene med en gang. Arsenal derimot ønsker å betale noe nå, og noe i klausuler/over tid.
Wenger har nok flere kort på hånden, men tror kanskje dette er mer ukjente spillere.
Har han noen gang snakket om / avkreftet en spiller som Lorik Cana?
Kan eg få spørre hva som er så spesielt med denne Lorik Cana? Har du sett han spille over tid og mener han vil heve laget vårt betraktelig?
Forøvrig vet eg hvem denne spilleren er så trenger ingen innføring :)
(Innlegget ble redigert 16.01.09 19:44)
Fra LeGrove:
First things first, Gunnerfever from Arsenal Mania just told us that Upson is going for a medical today and Bendtner will go to West Ham on loan, interesting and makes sense if true. He says that West ham will have the first option on Bendtner and the source is reliable.
Well I woke up to the good news that we appear to be closing in on the player known as Arshavin, apparently Zenit are looking to get £12mil and not the £10 that Arsenal have offered, that must mean there is no interest from Milan or City as we thought all along.
Tror at Bendtner ut vil være en stor fordel med tanke på harmoni i spillergruppa.
Hvem vil eventuelt passe best sammen med Upson av våre nåværende stoppere?
Men har ikke peiling på hvor troverdig denne kilden er....
(Innlegget ble redigert 17.01.09 12:01)
Jeg helst at vi satser på Djourou, og ikke henter inn en ny stopper. Gallas er blant premier leagues beste stoppere når han spiller sammen med en type som Djourou.
Dj og Gallas ser foreløpig ut til å utfylle hverandre godt, men Gallas' situasjon i klubben er vel fortsatt noe usikker?
Uansett er det viktig med gode og stabile backup'er, noe jeg ikke kan si at Kolo og Silvestre har vært så langt.
Jeg vil si at Kolo har det samme maksnivået som Gallas har. Problemet hans i år, er vel at han har rukket å bli skadet tre ganger, så det er ikke så rart at formen har fusket litt.
Gallas - Kolo funker ikke. Men Kolo Djourou funker som bare det.
Har jo gått rykter om at Kolo og Gallas har hatt kommuniksjonsproblemer ( ikke pga av språk, men holdninger til hverandre) så disse funker jo på ingen måte sammen, som du sier.
Denne malariabakterien som Kolo pådro seg, hvor lenge kan noe slikt hemme han? Han har jo rett og slett ikke vært seg selv etter sommeren.
Kolo var veldig svak på våren i fjor også. Vet ikke helt hva som feiler han, men malaria skal vel ikke hemme markeringsferdigheter og hodespill?
Det hele startet vel med muskelskaden han fikk i ACN. Han fant aldri formen igjen etter den i fjor. Så fikk han en ny muskelskade, så kom malaria-dritten i begynnelsen av sesongen, så fikk han en skulderskade, så fikk han en ny skulderskade, før han fikk en strekk (?) Dette er bare tatt fra hukommelsen, så en liten feilmargin må du legge inn her.
Det er mye skader på kort tid, så det er bare naturlig at han har slitt med formen.
Kan muligens påvirke konsentrasjon, uten at jeg vet noe.
Mangel på matching påvirker definitivt dette. Touchen og duelleringen blir definitivt lidende når man har vært lenge ute med skade.
Gallas ut og Upson inn tenker eg vi sier. HVIS ryktet stemmer noe som eg finner litt merkelig. Mener da Wenger uttalte rundt juletider at han ikke var interessert i Upson? I tillegg har det vel blitt sagt at de ikke er på jakt etter defensive spillere.
Mye humbug av kommentarer som florerer der ute.
Husker ikke hvilken side som nevnte det, men Wenger hadde visstnok uttalt at han ikke var etter Hangeland eller Bullard.
Jeg er positiv til Upson inn og Bendtner ut, på lån vel og merke. Tror fortsatt gutten har en stor fremtid. Upson er en helt annen stoppertype enn de vi har per i dag, og han kan fortsatt ha flere år igjen på toppnivå. Gallas er nok ferdig til sommeren, og det er usikkert om Kolo noengang bli den stopperen han engang var.
Arshavin blir jeg nå skuffet hvis ikke kommer. En DM tror jeg bare vi kan drømme om.
Kolo lider av det samme som mange der utpå, spilletid uten skader og en god dose selvtillit. Nå håper eg han spiller fast fram til Gallas kommer tilbake og at han imponerer såpass stort i tospann med DJ at Gallas er på hue' og rævva ut.
(Innlegget ble redigert 17.01.09 15:25)
Arsenal.com visstnok. På video også faktisk.
Hungarian starlet Mate Toth has trained with Arsenal for the past week.
Noen som kan si noe vettugt om fyren?
Kan være du finner noe interessant her. Jeg fant i alle fall en 22 sider lang tråd om Villas ungarske reservelagsspiller Zoltan Stieber, med masse videoklipp av unggutten, så da er det sikkert masse info om andre talenter. Mulig det er litt pes å søke.
Kan ikke si en døyt om fyren og for å være ærlig så bryr Toth meg langt opp i ræven.
Det som er artig om dagen er at Bendtner is back on måddafåkkin' track! Told yah'
Da er vi to som har troen på Pink Boots!
Bendtner skal visstnok være på vei til West Ham på lån.
Syntes det er litt dumt, mtp skader og at han virker i kjempeform for tiden. Ser heller at han starter fremfor Adebayor om dagen.
Adebayor spilte bra i 1.omgang i går. Falt vekk i andre omgang men hvem gjorde ikke det sett vekk i fra siste 15' ?
Blir selv overrasket om Bendtner går til West Ham og håper han blir.
Adebayor
Eduardo
Van Persie
Bendtner
Vela
Burde rekke i massevis og i tillegg har vi Walcott i bakhånd når han er skadefri. Det er ikke "her" skoa trykker for at vi skal sette sjansene våre.
Wenger har jo uttalt at det er i den siste fasen av spillet det han manglet litt kreativitet. Samt noe defensivt. Nå får vi forhåpentligvis litt kreativitet ved Arshavin, men er forstatt ikke styrket defensivt.
Er som Bone skrev i Arshavin tråden, det virker ikke som det er mange defensive midtbanespillere av verdensklasse tilgjengelig.
Ikke hørt om fyren, men beklager så jævlig om dette er PP. (Er så mange drittunger her inne som fyrer seg opp over hver minste detalj)
http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_4827052,00.html
En realistisk drøm? :
------------Almunia------------
Sagna-Gallas-Djorou-Clichy
-----Fabregas-Y.Toure-----
Wilshere-Arshavin-Nasri
-------------RvP------------
I tillegg har vi Walcott, Rosicky, Adebayor, Eduardo, Vela og pluss en del søppel..
Arshavin kan komme nå og det kan jo hende Toure kommer i sommer så det er ikke den mest urealistiske drømmen :D
Ikke et Arsenal-rykte, men likevel:
Mulig han har hatt en elendig sesong, men for £5 mill hadde nok Wenger også garantert prøvd seg.
Når det er sagt så tror jeg egentlig ikke på noe av det som står i denne artikkelen, men det får nå så være...
nå må du følge med i timen Wenger: http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=613229&sec=transfers&cc=5739
Rui Fonte lånes ut til Crystal Palace, og det spekuleres i at Portsmouth og Wigan ønsker å låne Fran Merida
I følge Dailly Mail er Toure nesten klar for City. Dårlig kilde, men rett og slett håpløst om vi slipper Toure til en klubb som med stor sikkerhet kommer til å bli en fremtidig rival. I tillegg er vel Toure en av de få som opptrer som om han elsker klubben (imotsetning til Gallas-soppen) og er elsket av fansen. Trist om Wenger selger ham nå. Richards + penger bør i så fall komme andre veien.
Det er rett og slett katastrofe om Wenger selger Toure.
Toure og DJ har fungert veldig godt sammen i det siste.
(Innlegget ble redigert 30.01.09 16:06)