Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Definisjonen av en medgangssupporter?

NYTT TEMA
daoooo
daooooInnlegg: 17122
25.02.09 01:28

Satt akkurat her og tenkte på det. Hva er en medgangssupporter?

Nå er jeg en av Solskjærgenerasjonen, og uansett hvor mye jeg vil, må jeg bare si det som det er. Hadde det ikke vært for Man Utd sin suksess på 90-tallet, samt helten Solskjær så hadde jeg nok aldri vært Man Utd fan. Men hva kan jeg for det? Det er umulig for meg å si når jeg hekta meg på Man Utd, men det var vel en gang mellom 5-8 og kan man egentlig klandre en unge for å hekte seg på ''det beste laget'' på CL-sendingene på TV3?

Min definisjon på en medgangssupporter er noe sånt som, en som endrer klubb, eller en som ''velger'' klubb tilfeldig av suksess i eldre alder.

Av og til blir det for lett og klandre Man Utd og Chelsea supportere for å være medgangssupportere, for da er jo tross alt også de fleste LFC fans på 40 år medgangssupportere, når man kommer til et stykke...

Jeg har det godt med meg selv og vet godt hvor mye jeg bryr meg om klubben, og at det uansett kommer til å holde gjennom hvilken som helst nedgang. Er mange som slenger dette mot andre som kanskje bør tenke litt gjennom hva det i bunn og grunn innebærer.

Sånn, og med dette har jeg faktisk 6000 innlegg.

Paladin_Anderson
Paladin_AndersonInnlegg: 2808
25.02.09 01:32

Du får spørre Samfunnsvinner1. Han er ekspert på dette.

LCStokke
LCStokkeInnlegg: 2880
25.02.09 01:32

Jeg var opprinlig med på Solskjær bølgen på 90 tallet, men bestemte meg for Arsenal da de vant Premier Leauge 1997/98.. Medgangssupporter ?

AalesundsFK
AalesundsFKInnlegg: 10669
25.02.09 01:37

Er du fremdeles Arsenal-supporter? Hvor gammel var du når du 'skiftet' favorittlag?

LCStokke
LCStokkeInnlegg: 2880
25.02.09 01:45

Fremdeles Arsenal-supporter, aldri sett meg tilbake..

8 år gammel var jeg

TUsback
TUsbackInnlegg: 2326
25.02.09 01:51

Man kan sette opp en parallell: De rike blir rikere, og de suksessrike klubbene får flere supportere. Sånn er det bare.

Medgangssupporter er et uttrykk som ble skapt av Liverpool-supportere en gang på 90-tallet, da suksessen endelig tok slutt. De som blir Liverpool-supportere i dag blir det av en eneste grunn; de har en far, en onkel, en bror osv som allerede er det, og som ble det på slutten av 70- eller på begynnelsen av 80-tallet. Bitterheten deres har vist seg på diverse forumer gang på gang.

Selv bryr jeg me veldig lite om hvem som heier på hvilke lag, og hvorfor de gjør det.

Carrick-
Carrick-Innlegg: 2341
25.02.09 01:52
Paladin_Anderson: Du får spørre Samfunnsvinner1. Han er ekspert på dette.

Feil. McH sitter med fasiten.

Du får forøvrig en tommel for den. Enig.

(Innlegget ble redigert 25.02.09 01:52)

AalesundsFK
AalesundsFKInnlegg: 10669
25.02.09 01:59
LCStokke: Fremdeles Arsenal-supporter, aldri sett meg tilbake.. 8 år gammel var jeg

Jævla medgangssupporter!!!1

;-)

Maalsnill
MaalsnillInnlegg: 543
25.02.09 02:36
daoooo: Min definisjon på en medgangssupporter er noe sånt som, en som endrer klubb, eller en som ''velger'' klubb tilfeldig av suksess i eldre alder.

Fant en passende beskrivelse av Man Utd supportere/medgangssupportere, skrevet av Ceric.

Ved å ha sett på TV et par ganger i uken at de fotballspillerne han liker best har vunnet kamper, så har han fått det for seg at han har oppnådd noe. Han har hatt suksess. Dermed virker ikke lenger hans eget liv så mislykket. Gå på en barneskole og spør ungen som nettopp har blitt banket opp, han som akkurat har fått buksevann, eller han med briller på første rad som ikke ble bedt i noen bursdager, om hva som er favorittlaget i fotball. Manchester United har en facinerende mengde retards i sin fanskare, noe man ser klart også på dette forumet.

RyanBabel
RyanBabelInnlegg: 4710
25.02.09 15:53
daoooo: Min definisjon på en medgangssupporter er noe sånt som, en som endrer klubb, eller en som ''velger'' klubb tilfeldig av suksess i eldre alder.

Ja, men det kan selvfølgelig også være en som følger med på laget når det går bra, men gir blanke faen når han ikke kan hovere over suksessen.

RoyalArsenal
RoyalArsenalInnlegg: 4335
25.02.09 15:57

De fleste starter vel ut som medgangssupportere, noe jeg ikke ser noe negativt med. Det er naturlig at suksessrike lag tiltrekker flere supportere enn middelmådige lag som f.eks. Tottenham. Men det gjelder å være trofast mot klubben.

Matsinho
MatsinhoInnlegg: 8999
25.02.09 16:13

Min definisjon er at man er medgangssupporter når man skifter lag med en gang laget "ditt" møter motgang og ikke vinner noe på noen år, eventuelt gjør det merkbart dårligere enn tidligere.

Eventuelt at man er medgangssupporter helt til laget ditt har møtt motgang og man fortsatt heier på laget.

RobertBernard
RobertBernardInnlegg: 81
25.02.09 16:19

MEDGANSUPPORTER - En supporter som støtter laget sitt i medgang og ikke i motgang.
Han er den som jubler mest når laget gjør det bra, men som ikke en gang "er der" når laget svikter.

Torres_LFC
Torres_LFCInnlegg: 1482
25.02.09 16:23
RobertBernard: MEDGANSUPPORTER - En supporter som støtter laget sitt i medgang og ikke i motgang.
Han er den som jubler mest når laget gjør det bra, men som ikke en gang "er der" når laget svikter.

Nok om Kent... Hva er definisjonen på en medgangssupporter?

RobertBernard
RobertBernardInnlegg: 81
25.02.09 16:24

Vil jo heller da si at Kent er definisjonen på en medgangsupporter.

Giesselbachn
GiesselbachnInnlegg: 273
25.02.09 16:31

Jeg synes heller ikke man kan kalle noen en medgangsspporter fordi de startet å holde med enm toppklubb eller ei. Hvor normal er man i toppen om plutselig holder med det drligste laget?

medgangssupporter er en som skifter klubb avhengig av suksess eller som ikke støtter klubben i motgang.

y-n-w-a
y-n-w-aInnlegg: 825
25.02.09 16:38

medgangssupporter -United (eller et annet lag ofc) fan som slår deg på skuldra mandag mårra og hoverer over at united vant i helga, mens Liverpool spilte uavgjort, noe han tilfeldigvis fikk med seg på sportsrevyen.

MarkRandall
MarkRandallInnlegg: 1151
25.02.09 17:02

Jeg er glad for at Arsenal ikke er like populære i norge som united. United har selvfølgelig en del ekte fans, men også veldig mange små drittunger som bare heier på de pga deres suksess. Disse hadde jeg ikke taklet å ha som medsupportere. Hadde blitt flau

Nani_
Nani_Innlegg: 30
25.02.09 18:47
MarkRandall: men også veldig mange små drittunger som bare heier på de pga deres suksess. Disse hadde jeg ikke taklet å ha som medsupportere. Hadde blitt flau

Så du mener at Arsenal ikke har en hæv a drittunger som syntes det var moro å holde med Arsenal fordi dere fikk Henry og endelig begynte å vinne noe. Alltid så lett og si at alle Man u supportere er medgang fordi de vinner. Skal ikke prøve å fortelle at det ikke finnes falske man u supportere.  Kan ikke ta alle under en..

redscouser
redscouserInnlegg: 607
25.02.09 18:50

Hvordan man finner seg et lag har ingenting å si etter min mening. Enten det er pga sportslig suksess, venner, familie, drakter osv.. Alle har sin egen grunn.

Det som betyr noe er hvordan man fortsetter å følge laget i medgang og motgang.

(Innlegget ble redigert 25.02.09 18:50)

Nani_
Nani_Innlegg: 30
25.02.09 18:52

Helt enig der..

MarkRandall
MarkRandallInnlegg: 1151
25.02.09 19:14
Nani_: Så du mener at Arsenal ikke har en hæv a drittunger som syntes det var moro å holde med Arsenal fordi dere fikk Henry og endelig begynte å vinne noe. Alltid så lett og si at alle Man u supportere er medgang fordi de vinner. Skal ikke prøve å fortelle at det ikke finnes falske man u supportere.  Kan ikke ta alle under en..

Jo, selvfølgelig finnes det en del Arsenalfans som er sånn også. Det jeg sier er at det ikke er like mange av de fordi Arsenal har færre fans her i norge, noe jeg er glad for.

ChelseaFC-25
ChelseaFC-25Innlegg: 4342
25.02.09 19:25

Det handler ikke om hvilken måte du begynner å heie på dem, men at du blir der uansett. Og selvsagt følger laget tett. Det er utallige United "fans" som kun ser de store kampene mot Arsenal, Chelsea og Liverpool, og CL.

Siljee0O
Siljee0OInnlegg: 1
16.10.10 23:53
LCStokke: Jeg var opprinlig med på Solskjær bølgen på 90 tallet, men bestemte meg for Arsenal da de vant Premier Leauge 1997/98.. Medgangssupporter ?

Hm, bære byntj å tenk litt :p

Hvis du va 8 når du bynjt å hoill med Arsenal i -97/-98, åsså før det, så hoilt du med Solskjær osv.. da va du veldig fotball interessert som 1-2 åring å oppover :p

Ayebee
AyebeeInnlegg: 9801
17.10.10 00:01

Når man først har valgt et lag å heie på, mener jeg man skal stå for det laget. Bytter man favorittlag, har man virkelig for lite grunnlag for å være en ekte supporter. En medgangssupporter kan selvsagt også være de som bare følger med når laget spiller på deres beste.

Johninho2
Johninho2Innlegg: 32738
17.10.10 00:03

Medgangssupportere er de som ikke er her inne, men de som du aldri ante så på fotball som plutselig begynner å snakke dritmye om klubber eller landslag i perioder det går veldig bra. Rasen er spesielt utbredt i Norge for tiden.

daoooo
daooooInnlegg: 17122
17.10.10 00:09
Johninho2: Medgangssupportere er de som ikke er her inne, men de som du aldri ante så på fotball som plutselig begynner å snakke dritmye om klubber eller landslag i perioder det går veldig bra. Rasen er spesielt utbredt i Norge for tiden.

Huff the er pinling når noen forteller deg at de holder med Manchester. Eller de forteller deg at de ser på fotball hvis Manchester spiller.

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
17.10.10 01:37
Siljee0O: Hm, bære byntj å tenk litt :p Hvis du va 8 når du bynjt å hoill med Arsenal i -97/-98, åsså før det, så hoilt du med Solskjær osv.. da va du veldig fotball interessert som 1-2 åring å oppover :p

Hei SIljee0O.

Her på VGD skriver vi norsk, ikke grautmål :) Så hold den palataliseringen din for deg selv.

Enjoy your ride. Du kommer til å hate det her :)

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
17.10.10 01:41

Har forsåvidt aldri sett dette skrikende behovet etter å være en "ekte supporter". Hva er folk redde for? At det skal komme en mann på døra og teste deg ut?

Javel, så liker man bare å følge med i medgang. Hva så egentlig? Selvfølgelig, slenger man seg inn i praten med andre når man ikke har en dritt peiling så kan det fort bli litt pinlig.. men men

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 2458
17.10.10 01:56
Johninho2: Medgangssupportere er de som ikke er her inne, men de som du aldri ante så på fotball som plutselig begynner å snakke dritmye om klubber eller landslag i perioder det går veldig bra. Rasen er spesielt utbredt i Norge for tiden.

Jeg er medgangssupporter av det norske landslaget. Mao nå ser jeg kamper, mens under Hareide-perioden gav jeg faen.

Når det gjelder Liverpool lider jeg meg gjennom det meste av kamper.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg