Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool - Real Madrid ***KAMPTRÅD***

NYTT TEMA
Knaxern
KnaxernInnlegg: 32934
09.03.09 22:34

Tirsdag 10.03.09 KL.20.45
Champions League
Viasat 4

Da er det klart for returkampen i åttendelsfinalen mellom Liverpool og Real Madrid. Liverpool spiller hjemme, og har overtaket etter 1-0 seieren i Madrid. Dette blir nok en bra kamp hvor Real Madrid må angripe, noe som gir Liverpool sjansen til å spille et bedre spill.

Siste kamper:
Real Madrid - Liverpool 0-1
Liverpool - Real Madrid 1-0

0-0-0 0-0 Innbyrdes på Anfield
2-0-0 2-0 Innbyrdes totalt

Dommer: Frank De Bleeckere (Belgia)

Liverpool

Liverpool har gått fra å være serieleder og tittelkandidat til å kjempe om en direkte CL-plass. Det har med andre ord vært et skuffende 2009 for Liverpool-fans, og man har vært plaget med mye skader, og uro rundt klubben. Nå begynner det å bli en stund siden man fikk igang en seiersrekke, og man håper på at det fine spillet man viste mot Sunderland kommer til å vare fremover. Ellers håper man på at Fernando Torres blir klar til denne kampen, da han er Liverpool's største trussel fremover på banen. Matchvinneren fra forgie kamp er skadet til denne kampen, og det er veldig uheldig for Liverpool, da Benayoun har hatt sin beste periode i klubben siden han ble kjøpt.

- Man har 2-4-6 på hjemmebane mot spansk motstand, og man har ikke klart å score på fire av de siste fem kampene
- Man har seks av syv utslagskamper mot spansk motstand
- Man har tapt andre utslagskamp på hjemmebane fire av de siste ni gangene etter å ha vunnet første kamp

Siste tre kamper:
Liverpool - Sunderland 2-0
Middlesbrough - Liverpool 2-0

Skader og annet:
Yossi Benayoun, Philip Degen, Daniel Agger, Albert Riera

Mulig lag:
Reina; Mascherano, Carragher, Skrtel, Aurelio; Lucas, Alonso; Kuyt, Gerrard, Babel; N'Gog

Toppscorer:
Steven Gerrard (5 mål)

Stats:
8-6-0 22-8 på hjemmebane

Snitt scoringer for på hjemmebane ## 1.57
Snitt scoringer mot på hjemmebane ## 0.57

Kamper med 0-2 mål ## 8/57%
Kamper med 3 mål ## 4/29%
Kamper over 3 mål ## 2/14%

Største hjemmeseier ## 3-0
Største hjemmetap ## Ingen hjemmetap

Real Madrid

Real Madrid har er blitt betydelig bedre under Juande Ramos sin ledelse, og man har kuttet avstanden på 12 poeng til 6 poeng opp til serieleder Barcelona. Man har hatt ganske gode resultater i serien, og man har bare to tap under Juande Ramos. Lassana Diarra har vært et friskt pust for Real Madrid sin midtbane, og han har gjort sakene sine ganske bra. Man drar til Anfield for å få en scoring, og Real Madrid er ikke et ufarlig lag da de har nok av gode offensive spillere. Selvtilliten er det ikke noe å si på, da de fleste fra Real Madrid tror på avansement.

- Dette er femte gangen Real Madrid har tapt 1-0 på hjemmebane i Europa, og bare én gang har man gått videre
- Man har 3-2-4 på bortebane mot engelsk motstand
- Real Madrid har gått ut i åttendelsfinalen de siste fire sesongene, og dette vil bli den femte om man går ut

Siste tre kamper:
Real Madrid - Atletico Madrid 1-1
Espanyol - Real Madrid 0-2

Skader og annet:

Mulig lag:
Casillas; Ramos, Cannavaro, Pepe, Heinze; Robben, Gago, Diarra, Sneijder; Higuain, Raul

Toppscorer:
Ruud van Nistelroy (3 mål)

Stats:
7-1-4 20-11 på bortebane

Snitt scoringer for på bortebane ## 1.67
Snitt scoringer mot på bortebane ## 0.92
Kamper med 0-2 mål ## 6/50%
Kamper med 3 mål ## 4/33%
Kamper over 3 mål ## 2/17%

Største borteseier ## 4-0
Største bortetap ##1-3

Forgie kamp:
En tett og jevn kamp, som Liverpool vant 1-0. Benayoun målscorer på dødball.

(Innlegget ble redigert 09.03.09 22:35)

SalvatoreVitale
SalvatoreVitaleInnlegg: 10554
09.03.09 22:36

Latterlig dårlig statistikk de siste åra i CL dette Real Madrid-laget. De kommer ikke til å makte å score mot LFC.

milanB
milanBInnlegg: 31635
09.03.09 22:37

Så jækla usikkert hvem som er skadefrie til imårra så, men satser på jackpot og følgende:

---------------------------------------------------Reina---------------------------------------------

'

Arbeloa-----------------------------Skrtel------------------Hyypia------------------Aurelio---------

--------------------------------------Mascherano----------Alonso-----------------------------------

Kuyt------------------------------------------Gerrard------------------------------------Babel---------

-------------------------------------------Torres----------------------------------------------------

Dette holder til minst 1-1 og klare for neste runde.

mcdermott
mcdermottInnlegg: 62662
09.03.09 22:38

--- Synes du kunne lagt litt mere arbeid i dette,knaxern

;-)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 32934
09.03.09 22:42
mcdermott: --- Synes du kunne lagt litt mere arbeid i dette,knaxern   ;-)

Kunne nok det, men har så mye skolearbeid i disse dager at jeg ikke får tid. Legger inn mer statistikk når jeg får tid ;).

23CarraGold
23CarraGoldInnlegg: 11559
09.03.09 22:42

Ikke så lett å ta ut lag mtp at flere er usikre. Ønsker ihvertfall følgende lag:

Reina

Arbeloa - Hyypia - Skrtel - Insua

Alonso - Masch

Kuyt - Gerrard - Aurelio

Torres

cheIsea
cheIseaInnlegg: 8365
09.03.09 22:52

Jeg klarer ikke å forestille meg at Real Madrid skal kunne avansere her. 0-0.

8gerrard
8gerrardInnlegg: 89
10.03.09 01:53

Tipper på 1-1. Vi skorer tidlig og Real utligner rundt 60. Blir en knalltøff halvtime etter dette.
Laget: Pepe, Fabio, Skrtel, Carra, Arbeloa, Masc, Alonso, Kuyt, Gerrard, Babel, Torres. 
Masch på backen og Lucas inn om Arbeloa ikke blir klar.
NGog inn for Torres om han står over.

Legger ut £200 for billetten imårra. Better be worth it!

TUsback
TUsbackInnlegg: 2326
10.03.09 02:16

Siden Liverpool alltid ser ut til å vinne når jeg tror de taper, så tror jeg faktisk at Liverpool vinner i morgen.

2-1 :-D

MagicPie
MagicPieInnlegg: 28353
10.03.09 07:24

Tør jeg håpe på 1-2 i denne kampen?

steffenmac
steffenmacInnlegg: 3875
10.03.09 07:26
MagicPie: Tør jeg håpe på 1-2 i denne kampen?

nei, dessverre. hadde ikke vært gunstig å tørre det.

kjelliss
kjellissInnlegg: 831
10.03.09 09:51

Liverpool vinner denne lett. 2-0

diablo
diabloInnlegg: 1659
10.03.09 09:56

Fattigslig kamptråd, 10- 12 innlegg ?

http://vgd.no/sport/fotball-internasjonal/tema/1456772/tittel/liverpool-real-madrid-kamptraad

10 ganger'n om ikke annet

val1tino
val1tinoInnlegg: 2
10.03.09 10:14

2-1 til Liverpool

mcdermott
10.03.09 11:24
diablo: Fattigslig kamptråd, 10- 12 innlegg ? http://vgd.no/sport/fotball-internasjonal/tema/1456772/tittel/liverpool-real-madrid-kamptraad 10 ganger'n om ikke annet

--- Har kanskje noe med at den tråden ble opprettet 26.2.....?

moneyinthebank
moneyinthebankInnlegg: 1774
10.03.09 11:39

Hva tror folkens om spillestilen?

1. Samme taktikk som i Madrid? Altså legger oss dypt og la Real angripe for så å drepe dem på en kontring eller 2...

2. Dominere kampen, prøve å angripe og drepe kampen med en scoring... (Kan bli skummelt om Real får for mange kontringer)...

Skal ikke være for sikker på noe men jeg tror dette skal gå veien da Liverpool spiller best når motstander er nødt til å komme fram på banen...

Har trua på 1-0 eller 2-0 der Real har prøvd å skape sjanser, mistet ballen og ubalansen i laget har gitt med to kontringer i sekken...

ManUtdManiac
ManUtdManiacInnlegg: 6368
10.03.09 11:44

1-0 etter et Gerrard-skudd 30 min ut i matchen.

Real har en i stolpen, men ethvert angrep blir drept av Liverpools/Rafas kyniske spillestil.

PaisleyGates
PaisleyGatesInnlegg: 11291
10.03.09 13:35

Torres på benken, og Arbeloa tvilsom ifølge LDP. Benayoun og Agger definitivt ute, og Riera er suspendert. Blir tøft å få det rette resultatet i kveld.

Mjølkeku
MjølkekuInnlegg: 8781
10.03.09 13:36

Jeg ønsker dette laget:

Reina
Carragher - Skrtel - Hyypiä - Insua
Gerrard - Mascherano - Alonso - Aurelio
Kuyt - N'Gog

Jeg vil ha Torres og Babel inn som jokere mot slutten av kampen.

diablo
diabloInnlegg: 1659
10.03.09 13:43
mcdermott: --- Har kanskje noe med at den tråden ble opprettet 26.2.....?

egentlig ikke, da ca 70-80 % ( ca 80-90 innlegg) av tråden er fra i går tilogmed i dag...men har vel noe med interessen for kampen å gjøre.

mcdermott
10.03.09 13:45
PaisleyGates: Torres på benken, og Arbeloa tvilsom ifølge LDP. Benayoun og Agger definitivt ute, og Riera er suspendert. Blir tøft å få det rette resultatet i kveld.

--- Tøft hadde det blitt uansett,men vi har alltid klart dette før:

"On all 29 times in which Liverpool have taken a first-leg European lead back to Anfield they have completed the job in fornt of the Kop."

Spud
SpudInnlegg: 21101
10.03.09 13:52

"On all 29 times in which Liverpool have taken a first-leg European lead back to Anfield they have completed the job in fornt of the Kop."

Det burde roe nervene mine, men faktisk er det lenge siden jeg har hatt en så dårlig følelse foran en kamp. Jeg er faktisk "sikker" på at vi ryker idag. Mulig det er pga at jeg ligger syk hjemme og ikke har jobben å tenke på idag, men per nå så gruer jeg meg faktisk til kampen.
Tipper vi stiller med Reina, Carra, Skrtel, Sami, Dossena, Monster, Xabi, Kuyt, Gerrard, Aurelio og NGog.

Håper å få se Aurelio på backen og Babel på kanten, men jeg regner med at Rafa heller vil ha Babel som backup faktisk.

pikachu
pikachuInnlegg: 13730
10.03.09 14:22

På tide å tuppe RM ut av CL. Blir godt hjemme på Anfield!

Her blir det selvfølgelig Liverpool seier!

thelephantman
thelephantmanInnlegg: 2988
10.03.09 14:38

Jeg gleder meg noe så syyyyyyyyyyyyyykt til denne kampen..

Hva_79
Hva_79Innlegg: 6048
10.03.09 14:38
pikachu: På tide å tuppe RM ut av CL. Blir godt hjemme på Anfield! Her blir det selvfølgelig Liverpool seier!

Liverpool kan bruke bortetaktiken sin på hjemmebane... ergo vinner de denne enkelt.. de kan ligge bakpå å kontre igjennom hele kampen.

Regner med 2-0 seier til Liverpool

RyanBabel
RyanBabelInnlegg: 4710
10.03.09 14:41
Spud: Det burde roe nervene mine, men faktisk er det lenge siden jeg har hatt en så dårlig følelse foran en kamp. Jeg er faktisk "sikker" på at vi ryker idag.

Har en litt dårlig følelse jeg og desverre, selv om jeg håper og tror det går bra. Satser på 1-1.

ManUtdfan_5
ManUtdfan_5Innlegg: 10497
10.03.09 14:46

Dette blir en jevn kamp, men tror Liverpool drar det inn. Tipper 2-1.

toft20
toft20Innlegg: 44774
10.03.09 14:48

Liverpool kommer til å kaste mann og mus i forsvar, så 0-0 her er ikke helt uaktuelt. Det blir i hvert fall ikke mange mål.

kjelliss
kjellissInnlegg: 831
10.03.09 14:54

Regner med du har sett mange av liverpools kamper i CL toft?

De leder 1-0 fra bortebane og avgjør nesten kampen ved å score mål selv, tror du da virkelig at de vil ri på 0-0 med alle mann i forsvar? Kommer aldri til å skje!

toft20
toft20Innlegg: 44774
10.03.09 15:14
kjelliss: Regner med du har sett mange av liverpools kamper i CL toft? De leder 1-0 fra bortebane og avgjør nesten kampen ved å score mål selv, tror du da virkelig at de vil ri på 0-0 med alle mann i forsvar? Kommer aldri til å skje!

Det er ikke mange Liverpoolkamper jeg har gått glipp av over et relativt langt tidsspekter.

Dette er ikke noe dissing av Liverpool. Her er et par grunner for hvorfor jeg tror det blir slik.

1. Liverpool trenger ikke flere mål

2. Det er få om noen som kan bryte gjennom et organisert Liverpoolforsvar

3. Real har kjappe kontringsspillere som jeg tror vil medføre til at Liverpool ikke kommer til å sende altfor mange fremover når de har ballen.

Godt mulig jeg tar feil, men kjenner jeg Liverpools CL - disiplin rett kommer ikke Real til å få mange  sjanser, og Liverpool trenger som sagt ikke flere mål.

Jeg tror på 0-0.

(Innlegget ble redigert 10.03.09 15:15)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg