Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chelsea [Klubbtråd]

NYTT TEMA
footballknowledge
footballknowledgeInnlegg: 9854
07.07.09 22:33

Chelsea Football Club

Stiftet 14. mars 1905.
Hjemmebane: Stamford Bridge, London.

I denne tråden kan vi diskutere løst og fast omkring fotballklubben Chelsea.

The Blues er godt i gang med sesongoppkjøringen 09/10. Ser ut som Michael Ballack må slite hardt for sin gode lønn i Chelsea: The Difficult Second Day

(Innlegget ble redigert 02.09.12 08:35)

footballknowledge
07.07.09 22:33

Spillerstall pr. 07.07.09:

Petr Cech, Ross Turnbull, Henrique Hilario, Rhys Taylor.

John Terry, Branislav Ivanovic, Ashley Cole, Michael Mancienne, Ricardo Carvalho, Alex, Paulo Ferreira, Juliano Belletti, José Bosingwa.

Frank Lampard, Michael Ballack, Michael Essien, John Obi Mikel, Deco, Joe Cole, Florent Malouda, Scott Sinclair, Miroslav Stoch, Yuri Zhirkov.

Nicolas Anelka, Didier Drogba, Daniel Sturridge, Salomon Kalou, Claudio Pizarro, Franco Di Santo, Andriy Shevchenko.

torreslfchelt
torreslfcheltInnlegg: 30150
07.07.09 22:34

Er det ikke denne tråden her? Men uansett bra å ha med tråd av de store klubbene!

milanB
milanBInnlegg: 24551
07.07.09 22:36
torreslfchelt: Er det ikke denne tråden her?

Joa, her:

http://vgd.no/sport/fotball-premier-league/tema/1470943/tittel/chelsea

:-)

torreslfchelt
torreslfcheltInnlegg: 30150
07.07.09 22:38

Hva sa jeg? ha

cheIsea
cheIseaInnlegg: 8357
07.07.09 23:05

Er det egentlig nødvendig med en klubbtråd?

milanB
milanBInnlegg: 24551
07.07.09 23:10
cheIsea: Er det egentlig nødvendig med en klubbtråd?

Tja, kanskje greit å samle en del som ikke omhandler transfers i en egen tråd? Liverpool har en klubbtråd som blir brukt innimellom. Nå blir jo trådene til PatNevin låst så...:-)

PatNevin
PatNevinInnlegg: 7339
07.07.09 23:15
godt_vann: M Ø K K A K L U B B

Nesten like ille som debattanten godt_vann som på uforståelig vis har prestert å skaffe seg to stjerner under profilbildet.

cheIsea
07.07.09 23:28

Ironiske tomler.

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19154
08.07.09 11:32

Hve er hensikten med en klubbtråd her? Kan vel holde seg til chelsea.no som er langt mer egnet for slikt.

footballknowledge
14.07.09 13:11

Vår kjære danske, Frank Arnesen, er blitt forfremmet til sporting director. Kommer til å ansvaret for organisering rundt førstelagsaktiviteter.

Lezah
LezahInnlegg: 49528
14.07.09 13:15

Veldig bra.

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19154
14.07.09 13:17

Er ikke eksamen overstått slik at du kan skifte profilbilde nå? Kontinuering på gang?

Nipps
NippsInnlegg: 1089
14.07.09 17:11

Hørte Chelsea skal spille mot gamle treneren Mourinho, altså Inter.

cheIsea
14.07.09 18:23

http://www.youtube.com/watch?v=E6zlgdp8Css

HIDDINKforPRESIDENT
HIDDINKforPRESIDENTInnlegg: 711
14.07.09 18:27

http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~1721568,00.html

Carlo Ancelotti om sin første uke i klubben.

(Innlegget ble redigert 14.07.09 18:28)

cheIsea
15.07.09 04:06

(Innlegget ble redigert 15.07.09 04:06)

HIDDINKforPRESIDENT
cheIsea
20.07.09 13:58

Hehe, herlig!

Huseklepp13
Huseklepp13Innlegg: 1287
20.07.09 14:01

Hvordan går det med `Money` Kenyon ?

Og hvordan går det med `Money` Arnsesen ?

HIDDINKforPRESIDENT
20.07.09 14:06

Poenget ditt er?

Arnesen er forøvrig forfremmet til sports-direktør..

PatNevin
20.07.09 20:00

Har vært på en mimrerunde, og dumpet plutselig borti jubelscenene fra 1-0 seieren på Ewood Park i 2005. Man skulle ikke tro det, men det er få kamper jeg har jublet mer for en seier i enn akkurat den.

Blackburn med all verdens usportsligheter med Chelsea-spillere som ble omtrent sparket ihjel kampen gjennom. Jubelscenene fra Chelsea-spillerene etter kampslutt sier vel sitt.

http://www.youtube.com/watch?v=iyyf3alO4A0

HIDDINKforPRESIDENT
20.07.09 21:32

Kampen hvor Cech tok rekorden i antall-minutter uten baklengs hvis jeg husker rett. Husker han reddet en straffe fra Paul Dickov i den kampen.

små-sleip
små-sleipInnlegg: 1099
20.07.09 21:36
PatNevin: Blackburn med all verdens usportsligheter med Chelsea-spillere som ble omtrent sparket ihjel kampen gjennom. Jubelscenene fra Chelsea-spillerene etter kampslutt sier vel sitt. http://www.youtube.com/watch?v=iyyf3alO4A0

Jeg savner José Mourinho!  

PatNevin
20.07.09 22:44

Hello one and all from a very sunny Seattle. Just thought I would let CFCNetters know about a 10 minute chat I had with Frank Arnesen (very friendly and nice btw - I refrained from asking why he went to Spurs in the 1st place or if he helped get Jose sacked) in a Starbucks in Seattle yesterday, I am sure some of you will be interested!

1. John Terry is staying. He seemed v.confident about that.

2. We will be playing a 4-4-2 diamond next season.

3. New signings - I asked if there were any more arriving. He was very coy - said he was really really happy with the squad. I suggested a right winger/forward and he said 'maybe', but also said Pizarro will stay. Sheva probably not.

4. None of the Africans will play today, nor will Mancienne.

5. Zhirkov can't play for about 2 weeks - work visa permit needs to come through. He will be joining the squad here later but will only train with them.

6. Anelka looks superb in training.

7. Malouda's new contract best signing of the summer.

I also met Ancelotti outside the team hotel - he was on a cigarette break. He was quite shy and his English was really bad but when I wished him good luck for the season he said thank you very much...I decided against giving him tactic or transfer advice!

Hentet fra Chelsea.no som igjen hentet det fra CFCNet.

Min mening om punkt nr 2.

Om det stemmer er jeg glad for at Ancelotti velger en 4-4-2 formasjon med diamant på midtbanen denne sesongen. Det jeg stusser litt på i denne sammenhengen er dog at Arnesen nevnte at ny kontrakt til Malouda var den beste signeringen denne sommeren, og i en slik formasjon ser jeg ingen plass til han. En aldri så liten logisk brist der.

Virker noe rart å signere Zhirkov også om dette stemmer da han aldri kommer til å danke ut Cole på venstreback, og jeg hadde ventet at han ville bli brukt som venstreving, og da vil det heller ikke være plass til han i lagoppstillingen. Meget god backup for Cole selvsagt, men ser ikke for meg at han er fornøyd med det.

Men på tross av dette kan jeg se for meg at 4-4-2 kan passe laget vært svært bra. To svært offensive backer kan sørge for bredde i angrepsspillet, og midtbanen kommer naturligvis til å bli uhyre sterk i en slik formasjon.

Mot dårligere lag ser jeg gjerne for meg Deco i den hengende rollen som han hadde mot Seattle da hans pasningsfot er praktfull, og mot dårligere lag som legger seg bakpå vil han få massevis av rom til å strø de lekreste pasninger. Mot bedre lag burde vi nok sette Mikel eller Essien i den posisjonen til å stenge av rom, og vinne dueller for det er ikke Deco rette mann til.

Foran han vil jeg gjerne ha Essien og Mikel. Mikel litt lenger frem enn det vi har vært vant til, men ser for meg at han kan skinne i den posisjonen også. Essien er selvskreven. Lampard naturligvis i rollen rett bak spissene og ingen trenger å betvile hans kvaliter.

Helt foran kommer Drogba og Anelka til å spille med Sturridge som tredjevalg. Drogba og Anelka i form kan bli et fryktinngytende spisspar, og Sturridge har alltid vært en favoritt hos meg så jeg er overbevist om at han kommer til å gjøre en kjempejobb når han får spilletid. Det kommer det til å bli masse av på unggutten om vi spiller 4-4-2.

Jeg setter punktum med å si at jeg gleder meg sinnsykt til den nye sesongen. Jeg har stor tro foran denne sesongen.

cheIsea
20.07.09 23:17

Diamant på midtbanen? Høres mildt sagt merkelig ut.

Hva med Kalou, Zhirkov, Joey og Malouda? Med Zhirkov-kjøpet kunne det virke som om man bygget laget rundt 4-1-2-2-1 formasjonen vi har brukt lenge. Zhirkov og Malouda til å fighte om vingplassen på venstre side, Joe Cole og Kalou på den andre. Hvis J. Cole er skadet (noe han er nå) kan Anelka tre inn der, ettersom Kalou har vært svært skuffende. Midtbanen er tilnærmet perfekt i en trekant. Deco i bakhånd og Mikel og Ballack til å kjempe om den siste plassen. Ingen er vel uenige i at Essien og Lampard ta de to sentrale. Det er for fanden på tide med litt stabilitet, da kan vi ikke forandre formasjon i hytt og pine. Hvis dette stemmer går vi glipp av mange kvaliteter i stallen vår, flere enn de nye vi drar nytte av.

(Innlegget ble redigert 20.07.09 23:19)

PatNevin
20.07.09 23:21
cheIsea: Det er for fanden på tide med litt stabilitet, da kan vi ikke forandre formasjon i hytt og pine. Hvis dette stemmer går vi glipp av mange kvaliteter i stallen vår, flere enn de nye vi drar nytte av.

Nå har vi stort sett brukt en 4-3-3 formasjon helt siden Mourinho innførte den i 04/05. Etterhvert har det vel egentlig bare blitt mindre og mindre suksess med formasjonen uten at jeg vil skylde på formasjonen for det. Jeg ser derimot ingen grunn til å klage om Ancelotti nå velger en 4-4-2 formasjon til fordel for 4-3-3.

cheIsea
20.07.09 23:28

Det var jo fordi Scolari misbrukte den blant annet ved å sette Deco på "kanten". Det ble etterhvert smalt og kronglete.

En 4-4-2 med diamant ødelegger kantspillet vi tidligere har nytt godt av i Chelsea, det vil med andre ord bli fraværende. Vi kommer til å spille for smalt mot de gode lagene, som med Scolari. Hva med vingene våre, hva med de..? Hiddink fikk en 4-3-3 til å funke optimalt, nå har vi Zhirkov som kan gjøre den enda bedre bare Ancelotti er villig til det.

(Innlegget ble redigert 20.07.09 23:33)

PatNevin
20.07.09 23:33
cheIsea: Det var jo fordi Scolari misbrukte den blant annet ved å sette Deco på "kanten". Det ble etterhvert smalt og kronglete. En 4-4-2 med diamant ødelegger kantspillet vi tidligere har nytt godt av i Chelsea, det vil med andre ord bli fraværende. Vi kommer til å spille for smalt mot de gode lagene, som med Scolari. Hva med vingene våre, hva med de..?

Som jeg sa i det lengre innlegget mitt over. Vi har to fantastiske backer med fantastiske egenskaper offensivt, og de kommer i stor grad til å sørge for bredde i angrepsspillet når vi har ballen. Det blir ikke samme kantspill som tidligere, men det kommer på ingen måte til å bli fraværende da backene kommer til å storme fremover.

Vingene ser det mørkt ut det er sant, men de er likevel såpass dårlige at det er ikke noe voldsomt tap. Joe Cole har tapt seg litt de siste sesongen, og han kan forøvrig gjøre en god jobb rett bak spissene om Ancelotti vil trekke Lampard litt lenger ned i banen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg