Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chelsea [Klubbtråd]

NYTT TEMA
ViiBlått
ViiBlåttInnlegg: 6932
03.04.10 23:45

Absolutt ikke et dumt lag du kommer med Baczary. Jeg vil se noe lignende, men jeg synes Sturridge fortjener å spille. Han har vært frisk de gangene han har fått muligheten i FA-cupen, og bør få kjøre løpet helt ut. Synd han ikke fikk muligheten mot Stoke. Hvis Ivanovic rekker det, vil dette være mitt foretrukkede lag:

Cech
Ferreira - Ivanovic - Terry - PvA
Deco - Belletti - Matic
Cole - Drogba - Sturridge

Når jeg ser på det blir det kanskje for mange endringer og for lite rutine med PvA og Matic. Men dette laget kunne gjort det godt. Ivanovic kan spille seg litt i form igjen, håper vi.

cheIsea
cheIseaInnlegg: 8357
03.04.10 23:55

Ikke faen om vi skal stille et svekket lag mot Aston Villa, noe vi heller aldri kommer til å gjøre.

Lagforslaget der er jo helt på trynet. Dette er en FA Cup semifinale, ikke en treningskamp.

(Innlegget ble redigert 04.04.10 00:01)

PatNevin
PatNevinInnlegg: 7339
04.04.10 00:04
cheIsea: Ikke faen om vi skal stille et svekket lag mot Aston Villa, noe vi heller aldri kommer til å gjøre. Lagforslaget der er jo helt på trynet. Dette er en FA Cup semifinale, ikke en treningskamp.

Enig, for ikke å snakke om at det er livsviktig å opprettholde momentum nå i sluttfasen. Toppet lag til siste kamp er en selvfølgelighet i denne fasen.

Baczary
BaczaryInnlegg: 13096
04.04.10 00:13
cheIsea: Ikke faen om vi skal stille et svekket lag mot Aston Villa

Nei, selvsagt ikke. Men noen av nøkkelspillerne som kan godt spares. Vi må dra fordel av 1) at vi har ikke har like tett kampprogram som United/Arsenal grunnet CL og 2) den brede stallen vår. Jeg mener dette laget ikke er alt for svekket og kan slå AV:

Cech, Belletti, Alex, Terry, Ferreira, Ballack, Mikel, Deco, Kalou, Drogba*, J.Cole

Her får vi spart livsviktige spillere som Lampard, Malouda og Zhirkov som alle løper ulogisk mye i løpet av en kamp. 

cheIsea
04.04.10 00:16

Ditt lag var forsåvidt ikke så ille, men Lampard må med.

Baczary
04.04.10 00:36

Jeg må ta meg litt tid til å rose Ancelotti, for han har de siste månedene vist egenskaper som alle supportere elsker ved en manager. Først og fremst er han jordnær, sympatisk og kontrollert. Utbrudd mot dommeren er en ikke-sak. Her er det lagets prestasjoner som er den eneste variabelen som determinerer resultatet. Det repetitive fokuset på egne prestasjoner har over tiden smittet over til spillerne, og nå fremstår plutselig John Terry, Mikel, Drogba mye mer kontrollert i hete dommerdebatter. Greit nok at JT fikk et lite utbrudd etter Macheda-målet, men sett i kontekst så har John Terry utviklet seg vekk fra slik atferd. For de som kan tenke seg tilbake til "frustrasjonsårene" 2007-2009 så var John Terry stadig frustrert og forbannet. Årets sesong har vi sett en langt mer behersket John Terry. Det samme gjelder resten av stallen. 

En annen ting Ancelotti har gjort helt korrekt er hans valg av formasjon. Greit nok at Ancelotti kom til Chelsea med prinsipper og klare idéer. Diamantformasjonen hans hadde båret flere Europacuptroféer og ført ACM til en gjenfødelse. Han tok disse prinsippene med seg og klarte faktisk å implementere det i et Chelsea-mannskap. De første månedene i sesongen var det noe som hakket. Greit at resultatene gikk inn og ting fløt sånn OK overfladisk sett. Men flere av spillerne slet med å tilpasse seg diamanten. Dette spesielt vår største kreative kraft, Frank Lampard. Diamantformasjonens problemer ebbet mer og mer ut i dårligere resultater. Aston Villa kampen sto frem som hovedeksempelet på formasjonens klare begrensninger, spesielt bredt på banen. I tillegg var det slik at trequartistaene i diamanten stadig spiste opp rommene til Frank Lampard. Lampard slet spillemessig, og derfor manglet vi i stadig flere kamper en X-faktor. Utover 2009-året sank dette seg mot et bunnivå. Desember-måned vil bli husket som en ekstrem mørk en. 

Så var veltet ANC over oss, og noen gunstige skader på våre nøkkelspillere også. Ancelotti nektet å søke fred i transfermarkedet. Han valgte bare å komponere laget sitt annerledes. Vi gikk om til 4-3-3. En solid gjenfødelse av Mourinhos prinsipper. Vi har aldri hatt full stall i 2010 ikke har vil kjøpt en eneste sjel heller, men at vi faktisk har gått over til 4-3-3 kan ha reddet sesongen vår. Plutselig virker Lampard langt mer komplementær med omgivelsene og plutselig kan Malouda briljere også. Nå kan vi også håpe på Joey i form snart.

Alt i alt, har Ancelotti gjort veldig, veldig mange gode og positive valg. Er fortsatt frustrert med restitusjonsbiten, men det kommer seg nok. Akkurat som dødballproblemene våre kom seg. 

Oeystein94
Oeystein94Innlegg: 997
04.04.10 00:37

FANTASTISK SEIER!!!!!!!!
Ingenting er bedre enn å vinne på Old Trafford.

mirar
mirarInnlegg: 5346
04.04.10 00:53

Har Joe Cole fornyet?

Brukernamnet
BrukernamnetInnlegg: 4287
04.04.10 00:56

Nei, det har han ikke. Får håpe det skjer snart.

ViiBlått
04.04.10 01:02
Baczary: Er fortsatt frustrert med restitusjonsbiten, men det kommer seg nok.

Det finnes flere logiske forklaringer på dette.

I - Vi er skadeforfulgt, og har derfor ikke like mange spillere tilgjengelige. Dette tvinger Ancelotti til å fortsette med lignende lag gjennom mange kamper.

II - Vi har vært fryktelig variable i prestasjonene, og spillet har ikke satt seg. Ting gikk ikke på skinner, og derfor er det klokere å bruke de samme spillerne. Slik at man kan få det til å sitte bedre. Varierer du mer kan det føre til problemer.

III - Dette er Ancelottis første sesong, og presset er enormt. Han vet godt hva som kreves når du trener en klubb med så store ambisjoner. Det er i tillegg sannsynlig at han får mer pusterom hvis han oppnår noe denne sesongen. Men Roman krever instant succes, og da er det farlig å gamble for mye.

ViiBlått
04.04.10 01:14

For øvrig, så dere hvor vanvittig rutinert og kald Ballack var da han stjal ballen på overtid? Satte seg på knærne med ballen, for å være helt sikker. Herlig.

Baczary
04.04.10 01:23
ViiBlått: I - Vi er skadeforfulgt, og har derfor ikke like mange spillere tilgjengelige. Dette tvinger Ancelotti til å fortsette med lignende lag gjennom mange kamper. II - Vi har vært fryktelig variable i prestasjonene, og spillet har ikke satt seg. Ting gikk ikke på skinner, og derfor er det klokere å bruke de samme spillerne. Slik at man kan få det til å sitte bedre. Varierer du mer kan det føre til problemer. III - Dette er Ancelottis første sesong, og presset er enormt. Han vet godt hva som kreves når du trener en klubb med så store ambisjoner. Det er i tillegg sannsynlig at han får mer pusterom hvis han oppnår noe denne sesongen. Men Roman krever instant succes, og da er det farlig å gamble for mye.

Kan ikke være uenig i det du skriver der.

En annen problemstilling er jo mindre vi rulerer på laget, jo mer vil en singel skade kunne velte prestasjonene på hodet. Hvis vi ser på Essien og hans skade så var formen vår slik før skaden:

13 kamper, 10 seiere, 2 uavgjort og 1 tap. Målforskjell: 36-6. 

Etter Essien sin skade:

6 kamper, 2 seiere og 4 uavgjort. Målforskjell: 10-8

Det tok oss 6 kamper å komme oss skikkelig i gang etter Essiens skade.

Poenget mitt er at før det rulerte Ancelotti så lite på laget, at ved en seriøs skade var det få eller ingen utenfor førsteelveren som var i matchform. Malouda f.eks. var i elendig forfatning rundt den perioden. Det samme med Kalou, Deco osv. 

Dette er et problem vi må løse på en eller annen måte. Vi kan ikke sprekke hver gang en viktig spiller blir skadet.

Bare for artighetens skyld. Før Ashley Coles skade var formen vår slik:
8 kamper, 7 seiere og 1 uavgjort. Målforskjell: 24-5. 

Etter skaden: 9 kamper, 4 seiere, 1 uavgjort og 4 tap. Målforskjell: 16-10.

Mener ikke at dette skal bevise noe som helst. Har også valgt ut antall kamper ganske så strategisk. Men det er i det minste en pekepinn.

Baczary
04.04.10 01:26

I går la jeg meg 5:30, i håp om å våkne akkurat kvart på ett for å slippe all nervøsitet. Likevel våknet jeg opp 9:30 og var nervøs og nesten kvalm.

Men dagen endte jo så altfor godt :-) Tar natta nå. Go Blues!

cheIsea
04.04.10 02:37
PatNevin: Til chelsea: Kunne du lagt ut dagens kamp her om du skulle få tak i den en eller annen plass? Helst SkySports on det hadde vært mulig.

Sky Sports 1 | HQ

Første omgang

del 1
del 2
del 3
del 4
del 5
del 6

Andre omgang

del 1
del 2
del 3
del 4
del 5
del 6

PatNevin
PatNevinInnlegg: 7339
04.04.10 10:20

Lovely! Mange takk.

cheIsea
04.04.10 12:34

Hvis du får noen problemer under unzippingen er det bare å merke av "keep damaged files".

Chelsea_ftw
Chelsea_ftwInnlegg: 413
04.04.10 12:48

For å være ærlig, det er helt utrolig hvor "blinde" united fansen blir når de taper mot noen av de store lagene.

De skylder på dommern, og når andre sier at det var dårlig begge veier, sier united fansen at de ikke gidder å argumentere i ring, og at de er lei det. De mener de skulle ha hatt straffe, men det skulle jo vi og? Vi skulle hatt et mål annullert, men det skulle pokker meg dem og.

Håper bare så inderlig at Chelsea cruiser inn til seriegull nå, og at vi får det litt lettere med at City rundspiller dem.

NB! Vi er 15 mål unna 100 seriemål!! 3,2 mål per kamp

cheIsea
04.04.10 13:06

PatNevin, når du får sett kampen på Sky, legg merke til hvor pro United Andy Gray er. Det er synd at en så kjent kommentator ikke skal klare å forholde seg nøytral. Men så er vel kanskje det også litt det han er kjent for også, mangel på objektivitet.

Forbannet over Drogbas offside-mål, mens Machedas hands vil han helst ikke snakke om. Selv ikke når reprisen av handsen vises litt etter målet innrømmer han at det skulle vært annullert.

chelsea8
chelsea8Innlegg: 20324
04.04.10 14:48

Våknet med et smil om munnen i dag. Sinnsykt herlig å vinne på Old Trafford.

footballknowledge
footballknowledgeInnlegg: 9854
04.04.10 15:13

1. Chelsea - 74
2. Man Utd - 72
3. Arsenal - 71

Serieinnspurten

Chelsea
Bolton - H
Tottenham - B
Stoke - H
Liverpool - B
Wigan - H

Manchester United
Blackburn - B
Mancester City - B
Tottenham - H
Sunderland - B
Stoke - H

Arsenal
Tottenham - B
Wigan - B
Manchester City - H
Blackburn - B
Fulham - H

(Innlegget ble redigert 04.04.10 15:14)

Baczary
04.04.10 15:22
footballknowledge: Chelsea
Bolton - H
Tottenham - B
Stoke - H
Liverpool - B
Wigan - H

Manchester United
Blackburn - B
Mancester City - B
Tottenham - H
Sunderland - B
Stoke - H

Chelsea
3
1
3
3
3

Manchester United
3
0
3
1
3

Jeg er 90% sikker på at vi vinner serien.

SalvatoreVitale
SalvatoreVitaleInnlegg: 10554
04.04.10 15:22
Baczary: Jeg er 90% sikker på at vi vinner serien.

Tar vi sølvet?!

torreslfchelt
torreslfcheltInnlegg: 30150
04.04.10 15:23
SalvatoreVitale: Tar vi sølvet?!

Brosen kanskje :p

(Innlegget ble redigert 04.04.10 15:23)

Baczary
04.04.10 15:25
SalvatoreVitale: Tar vi sølvet?!

Forhåpentligvis ikke, men det skjer dessverre for fotballen. Arsenal fortjener 2.plassen by an kilommetre!!!!!!1111

SalvatoreVitale
04.04.10 15:26
Baczary: Forhåpentligvis ikke, men det skjer dessverre for fotballen. Arsenal fortjener 2.plassen by an kilommetre!!!!!!1111

WTF! Jeg hadde faktisk trodd at det ble minst sølv.

Baczary
04.04.10 15:28
SalvatoreVitale: WTF! Jeg hadde faktisk trodd at det ble minst sølv.

0-o!

Med mindre eneren i deres one-man-team kommer tilbake kjapt så kan 2.plassen fort ryke også.

SalvatoreVitale
04.04.10 15:30

Jeg skulle aldri ha gått inn i denne tråden :-(

Baczary
04.04.10 15:32
SalvatoreVitale: Jeg skulle aldri ha gått inn i denne tråden :-(

Strengt tatt skulle du aldri funnet dette forumet. Men vi tar ting bit for bit. Kom deg vekk fra denne tråden først ja :-)

Biscan2
Biscan2Innlegg: 14726
04.04.10 15:32
SalvatoreVitale: Jeg skulle aldri ha gått inn i denne tråden :-(

Børn!

SalvatoreVitale
04.04.10 15:33

Jeg skulle ha holdt meg på chelsea.no ja.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg