Har henne på speed dial.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Slik jeg har hørt det var det 2, de siste to ungene med samme kvinne..
Reserver en billett til premieren på showet, til meg da. Din største fan!
Det er da iallefall noe.
Hadde vært drøyt å hatt 3 kids med 3 forskjellige ladies før man har lov å kjøre bil.
Klubben fra min hjemby er helt ekstreme når det kommer til dette. Der siler de ut spillere utifra hva de har på matpakka.
Jeg er selvsagt enig med deg. Holdninger skal på ingen måte være avgjørende i forhold til om man skal satse på et talent eller ikke.
Uenig.
Et trenerteam skal selvsagt forsøke å endre dårlige holdninger, om talentet er der i utgangspunktet. Men er begrenset hvor mye tid man skal kaste bort på slike spillere. Slike spillere har en tendens til å ødelegge en del i en spillergruppe, i tillegg til at trenere bruker dyrbar tid på endre noe så enkelt som holdninger.
Så om et talent har fått sin share med muligheter til å endre elendige holdninger, men ikke benyttet seg av det så skal de selvsagt shippes ut av klubben. I en LEAN tankegang kalles denslags for waste.
En såpass spesifikk greie er det naturligvis mulig å forbedre ved trening på egen hånd. Eller innkast. Avslutninger? Vel, lykke til...
Dette er regelen. Men det er ingen som snakker om hvor mye tid man egentlig skal bruke på de som aldri treffer en ball reint, eller aldri treffer en medspiller.
Den ene gruppen krever mye, den andre ingenting. Hva velger man da i Norge? Kvitte seg med de som er talentfulle, men vanskelige å jobbe med. Beholde de som ikke kan brukes til noenting, ettersom de er enkle. Enkelt, men det blir lite resultater av det.
Men nå er vi langt unna Liverpool, dette er nede på barne- og ungdomsfotballen i Norge.
I Liverpool har man nok sortert ut relativt godt i de umuliges rekker også.
Bevare meg vel....
For en spiss med måltørke så er selvsagt den beste treningen å stå foran ei kasse å banke ballen imål gang på gang på gang.
Men nå er jo Borini med til Sveits likevel, så da står han ikke på Melwood og hamrer ballen i mål uansett.
Da er vi nok enige.
Uten keeper?
Skal det gi han selvtillit eller hva?
Med keeper eller ikke.
Det gir nok mer selvtillitt enn å ta coopertesten iallefall.
Med keeper kan jeg til en hvis grad forstå.
Uten keeper virker det bare meningsløst, hvis han ikke trener på en spesifikk måte å treffe ballen på. Selvtillit får han neppe, men bedre skuddteknikk kan en håpe på.
Men på generelt grunnlag så er det nok den obligatoriske treningen som gir best resultater. Å stå alene foran kassa og skyte ballen i mål er nok temmelig bortkasta.
Fotballspillere er temmelig enkle sjeler i det store og det hele. En spiller har måltørke, og opplever et heftig press i media og ellers, og begynner å tro på at han faktisk ikke er så veldig god til å score mål. Om han da tar en time foran et mål og klinker ballen der han vil den skal treffe(noe fotballspillere ofte gjør på trening), så vil nok de verste tankene forsvinne for mange. Ikke alle selvsagt.
Vi må ikke glemme at det er vanlige mennesker vi snakker om.
Men er jo enig i at man har mer utbytte av å trene mot en keeper, rent fotballteknisk.
Helt sikkert... i 6. divisjon.
Psyken til en fotballspiller er ofte like elendig om du spiller i PL eller i 6.div i Indre Troms Fotballkrets.
Avsluttningstrening hjelper. Enkelt og greit. Og i en toppklubb som Liverpool, så har Borini en keeper. En trener som forer han med innlegg eller pasninger og kanskje en reservelagsspiller som forsvarsspiller. Han vil bli bedre med trening, og si at han ikke blir det er noe av det dummeste man kan lire ut av seg.
Med ett unntak, vel og merke.
Rimelig vanvittig at noen her faktisk mener det er håpløst å trene avslutninger.
Jeg er fortsatt usikker på hvor du vil med dette. Snakker du om det å stå på 16-meteren og brenne løs på et åpent mål, eller avslutningstrening spesifikt rettet mot kamp?
Det er en relativt stor forskjell, så det er fint om du klargjør dette.
Noe for Liverpool-fansen.
Liverpool var vannvittig gode på den tiden. Et fjernt minne nå, dessverre.
Obligatorisk for anti-Rafa-gjengen.
Ikke narr meg til å le. 20 angrep fra perioden 2004–2010 og det skal liksom representere noe som helst?
Dette er jo med i den daglige treningen hans. Her var det snakk om å stå igjen etter denne treningen for å trene for seg selv... DET er bare tull.
To forskjellige managere, to forskjellige spillestiler.
Herlig å se måten vi spilt ei lengderetning på, med fart og presisjon. Savner at vi utforsker rommene på samme måte nå, men det kommer nok når de grunnleggende bevegelsene i Rodgers sin spillestil får satt seg.
Nei, det er selvsagt helt uvesentlig, eller?
For det første har jeg liten tro på spesifikk trening på avslutninger. Jeg er til og med litt usikker på hva det eventuelt skulle være for slags trening. Om man trener på kamplike-situasjoner, bevegelse i feltet, oppmerksomhet og lignende er man selvfølgelig inne på noe, men det er vel litt vanskelig å drive med dette på egen hånd?Og det er garantert noe man driver med i fellestreningene i LIverpool.
Så kan man jo snakke om blinkskyting da. Treffpunkt på ball og slikt. Men det er ikke avslutningstrening. Det er teknikktrening, og naturligvis noe man kan drive med på egen hånd. Og som sikkert vil hjelpe en spiller til å bli bedre teknisk. Men er man på nivået til Liverpoolspillerne så taes jo dette hånd om av treningene man har. Det er sansynligivis minimalt å hente på å drive alene, og det er heller ikke noe et trenerteam nødvendigvis ønsker at man skal gjøre. Dette er spillere som driver helt opp mot maks belastning hele tiden. Å stå og dunke en ball i mål en time etter trening kan veldig fort være det som initierer en skade, heller enn det som gjør en spiller bedre.
Hehe... Da er åpenbart ikke psyken spesielt viktig iallefall.