Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*Liverpool reserver - 2011/12*

NYTT TEMA
mcdermott
mcdermottInnlegg: 52187
02.06.11 12:04

--- Da har man bekreftet at det blir en CL-liknende U19-turnering til høsten

Clubs confirmed include Barcelona, Inter Milan, Liverpool, Manchester City, Tottenham Hotspur, Aston Villa, Marseille, Sporting Lisbon, Wolfsburg, Molde, PSV, Celtic, FC Basel, Fenerbahce and Rosenborg.

For more information visit www.nextgenseries.com

http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/lfc-enter-euro-u19s-tournament

Hjemmesiden har også et nytt intervju med Borrell etter han nå har tatt over reservelaget

Suarez16
Suarez16Innlegg: 2799
02.06.11 12:07

Spennende med en slik CL-turnering.

(Innlegget ble redigert 02.06.11 12:08)

haaX
haaXInnlegg: 6157
02.06.11 13:24

CL er spennende ja. Synd dere ikke får være med.

Fowla
FowlaInnlegg: 15784
02.06.11 13:34

Hadde man noen opptakskrav til denne u19-turneringen? Eller går det på invitasjon?

Uansett et interessant tiltak som blir spennende å følge med på.

minuspol
minuspolInnlegg: 17710
02.06.11 13:48

Kan ikke se at dette har noe med CL å gjøre, annet enn at det er en fin måte å markedsføre den på.

Men om dette gjøres skikkelig så kan det så absolutt være en fin måte utvikle spillere på. Litt usikker på hvor heldig det er med U-19 her og U-18 hjemme men det er kanskje uproblematisk?

(Innlegget ble redigert 02.06.11 13:48)

mcdermott
02.06.11 15:51
Fowla: Hadde man noen opptakskrav til denne u19-turneringen? Eller går det på invitasjon?

--- Invitasjon,og første steg var kampen mot Celtic (som man tapte 3-0) i fjor.Så vidt meg bekjent så er dette finansiert av rike arabere og det er altså ikke noe som er i regi av UEFA eller noe annet.Rent privat initiativ.

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 2204
09.06.11 10:29
mcdermott: CL-liknende U19-turnering til høsten

Det blir spennende å se hvor hardt man satser på denne turneringen. Vil man være mer tilbakeholdne med å sende spillere på utlån?

LiverpoolOdd94
LiverpoolOdd94Innlegg: 16553
16.06.11 01:35

Jason Banton, Deale Chamberlain, Douglas Cooper, Sean Highdale, Steven Irwin, Nikola Saric

Disse blir frigitt.

Link.

(Innlegget ble redigert 16.06.11 01:37)

mcdermott
16.06.11 01:39

--- ingen overraskelser annet enn Douglas Cooper...som jeg regner med er Alex Cooper

Suarez16
16.06.11 13:20
LiverpoolOdd94: Jason Banton, Deale Chamberlain, Douglas Cooper, Sean Highdale, Steven Irwin, Nikola Saric

Ingen av dem hadde potensiale som skal til for og nå førstelaget.

mellor
mellorInnlegg: 2081
16.06.11 14:12
mcdermott: ingen overraskelser annet enn Douglas Cooper...som jeg regner med er Alex Cooper

Fullstendige navn: Jason Banton, Deale Chamberlain, Alexander Douglas Cooper, Sean Highdale, Steven Alan Irwin, Nikola Saric

(Innlegget ble redigert 16.06.11 14:13)

mcdermott
16.06.11 17:15
mellor: Fullstendige navn: Jason Banton, Deale Chamberlain, Alexander Douglas Cooper, Sean Highdale, Steven Alan Irwin, Nikola Saric

--- Da er det "bare" 49 mann igjen i a-lag/reservetroppen....

Darby,Kohlert,Sokolik,Hansen,Amoo og Bruna neste gruppe ut ? Mendy tror jeg faktisk man beholder litt til,han er en som kan brukes overalt bak og sies å ha glimrende holdninger (var jo også med i troppen til EL),Roberts tror jeg også får bli.Så spørs det hva man gjør med Ince,Eccleston,Ayala og Mavinga

mcdermott
22.06.11 10:28

--- Daily Mail med en artikkel om NextGen/U19-"CL" som altså starter oppi august.Man Utd,Arsenal og Chelsea med neste sesong.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2006488/Champions-League-style-tournament-launched-Under-19s.html

LiverpoolOdd94
LiverpoolOdd94Innlegg: 16553
12.07.11 15:13

Reservene spiller mot Brentford i dag.

Laget: Stephens; Mendy, Hadju, Sama, McGiveron; Roberts, Adorjan; Amoo, Suso ,El Zhar; Eccleston

mcdermott
12.07.11 17:35

--- Ble 4-4.Suso,Eccleson,Nabil og Ngoo

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=29532&zone=1

mcdermott
18.07.11 23:25

--- 1-1 mot Bray,og Eccleston som utmerket seg foran Kenny iflg hjemmesiden.Sterling med sin debut på reservelaget.

akaRa
akaRaInnlegg: 20483
19.07.11 02:33

Hvor god er egentlig Eccleston? Har imponert meg lite de få gangene jeg har sett ham

mcdermott
19.07.11 10:33
akaRa: Hvor god er egentlig Eccleston? Har imponert meg lite de få gangene jeg har sett ham

--- han er vel CS-god.Altså ikke god nok for oss men en som kan få en fin karriere på nivået under.Har imidlertid følelsen av at det er egoet som har stått mest i veien her,talentet har vært der hele veien

mcdermott
19.07.11 10:52

--- Maldini fra RAWK var på kampen og har gitt denne rapporten.Liker det han observerer rundt Suso:

Just back from Bray. Finished 1-1, Eccleston scoring a lovely goal. Soaked to the skin but it was a decent game despite the weather. Suso was class throughout, played behind Eccleston in the first half and created problems for Bray with his movement. He moved deeper in the second half when Adorjan came on and I was impressed with his willingness to work when off the ball and stick his foot in. Sama and Roddan also stood out with both hoovering up anything that came in their direction.

Highlights: Suso, the kid just oozes class. At times he struggles to impose himself on the game, players like him are usually like this at his age which is why they tend to take longer to get to the first team. When he does get on it he's class though, glad to see him adding a bit of steel to his game as well.

Roddan and Sama. Roddan was neat and tidy on the ball, barely gave it away at all in the game and protected the back 4 well. Sama was a colossus, at one stage he went straight through two of their players to win the ball but the ref gave a free.

Sterling. Came on for 20 minutes at the end and lit the place up, skinned his marker about 5 times and pinged one off the crossbar from about 30 yards. Hard not to hype the kid, he's special.

Lowlights: Eccleston, Amoo, El Zhar, Silva and the rain. Eccleston worked his bollocks off and got a lovely goal but you just sense his time is up with us, he seems to have stagnated now and playing reserve football is doing him no good and holding back the players coming up behind him.

Amoo has ridiculous natural gifts but fails to use them effectively. He must have skinned his full back 15 times in the second half but only got one decent cross in, he must be very frustrating to play with.

El Zhar - I actually like him, but he was shocking tonight, didn't look interested, moaned throughout and barely retained possession. Sterling did more in his first 5 minutes than NEZ did in the previous 75.

Silva - Another one who didn't look interested, just let their full back run past him the whole time he was on. He's another one with ridiculous talent but he'll never make it unless he puts a shift in and takes his head out of his arse.

NoobSaibot
NoobSaibotInnlegg: 2708
19.07.11 14:40

Stallmessig er Gerardo Bruna solgt til Blackpool, mens Chris Mavinga snart blir solgt til Rennes. Fra forrige sesong er Deale Chamberlain, Alex Cooper, Sean Highdale, Steven Irwin og Nikola Saric frigitt.

Guarnere
GuarnereInnlegg: 8239
19.07.11 14:49

Sterling får nok sin debut for førstelaget i år. Men skulle ønske både han og Suso ble litt større fysisk.

mcdermott
19.07.11 15:44
NoobSaibot: Stallmessig er Gerardo Bruna solgt til Blackpool, mens Chris Mavinga snart blir solgt til Rennes. Fra forrige sesong er Deale Chamberlain, Alex Cooper, Sean Highdale, Steven Irwin og Nikola Saric frigitt.

--- Da har i Mendy,Sokolik,Kohlert,NEZ,Ince,Eccleston og Amoo igjen - selv om at jeg ser at Kohlert nå ikke står oppført på hjemmesiden.Man har også fjernet nr til Insua og Aquilani nå

akaRa
akaRaInnlegg: 20483
19.07.11 20:23

Silva er veldig ujevn etter hva jeg har hørt. Kan være fantastisk, men også helt ubrukelig.

saybut
saybutInnlegg: 1160
19.07.11 21:19

Blir konge å se Liverpool på Aker Stadion ja!

Satser på Sterling-autograf

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 2204
19.07.11 22:21

Er vi fornøyde med £1M for Mavinga?

Hadde det vært omvendt at vi betalte £1M for en 20-åring som nettopp hadde fått sitt gjennombrudd hos den regjerende belgiske mesteren. Så vil jeg tro at de fleste her hadde vært særdeles fornøyde. Samtidig er han vel neppe verdt mye mer iom at andre klubber ikke har kommet på banen og at det ikke vurderes til at han har en framtid hos oss.

Suarez16
19.07.11 22:28
KjokkaKim: Er vi fornøyde med £1M for Mavinga?

Ja

minuspol
minuspolInnlegg: 17710
19.07.11 22:39
KjokkaKim: Hadde det vært omvendt at vi betalte £1M for en 20-åring som nettopp hadde fått sitt gjennombrudd hos den regjerende belgiske mesteren. Så vil jeg tro at de fleste her hadde vært særdeles fornøyde. Samtidig er han vel neppe verdt mye mer iom at andre klubber ikke har kommet på banen og at det ikke vurderes til at han har en framtid hos oss.

Her er jeg faktisk litt usikker. Virket som om flere klubber var på banen, og at det skulle vært mulig å få mer. Men noe var nok avtalt.

Rart han ikke engang får prøve seg i pre-season. 

mellor
mellorInnlegg: 2081
19.07.11 23:35
KjokkaKim: Er vi fornøyde med £1M for Mavinga?

1 million euro! Dvs. cirka £877000.

mcdermott
20.07.11 10:44

--- da er datoene for NextGen-turneringen satt:

Sporting Lisbon (H) - August 17
Molde (a) - September 7
Wolfsburg (H) - September 14
Molde (H) - September 29
Wolfsburg (a) - October 4
Sporting Lisbon (a) - November 15

http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/nextgen-series-dates-confirmed

mcdermott
20.07.11 23:06

--- Borrells gutter tapte 1-0 for Waterford i dag:

Nabil El Zhar was made captain for the night but the Reds found it tough going on a tricky heavy surface that stifled their trademark passing game.

Matty McGiveron was outstanding at the back for Rodolfo Borrell's side but overall it was a disappointing night for the reserves.

The squad has worked extremely hard during the tour and optimism is high ahead of the season as Borrell's side also look forward to competing in the Next Generation Series.

Liverpool Reserves: Tyrell Belford, Emmanuel Mendy (Tom King) , Brad Smith, Stephen Sama, Matty McGiveron, Adam Hajdu, David Amoo (Raheem Sterling), Michael Roberts (Suso), Kristjan Emilsson (Nathan Eccleston), Krisztian Adorjan (Craig Roddan), Nabil El Zhar (Toni Silva).

Siste innlegg