Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

City og United spenner bein på fjerdeplassen?

NYTT TEMA
Abstract_Poet
Abstract_PoetInnlegg: 35381
07.12.11 22:40

Før avspark tirsdag kveld tegnet Wenger opp skrekkscenarioet:

Chelsea, Man Utd og City går på hodet og ræva ut av Champions League:

"Having only one team left in the Champions League would be a catastrophic scenario for England.

"It would harm our places in Europe for the future. But hopefully that will not happen."

Heldigvis har vi fått Chelsea og Arsenal videre. Men er det godt nok? Vil vi kunne risikere at  fjerdeplassen ikke er god nok for å ta del i det gode selskap?

Noen her som for øvrig sitter på god kunnskap på området, som kan opplyse oss uvitende?

snkz
snkzInnlegg: 6427
07.12.11 22:41

Må nok ha samme situasjon over flere sesonger før noen endring eventuelt skulle gjøres?

Kvabalete
KvabaleteInnlegg: 1162
07.12.11 22:43

1. Det er ingen som helst fare for at PL skal miste fjerdeplassen til CL. Det er laaaaangt ned til Italia.

2. Man City og Man Utd kan dra inn mye mer koeffisient-poeng på å spille i Europa League enn feks å møte Barca/Real i 1/8-finalen i CL og ryke på hodet ut.

milksteak
milksteakInnlegg: 4976
07.12.11 22:43

Det er over en femårs periode. Og England har såpass mye poeng at Italia ikke er i nærheten.

palnese
palneseInnlegg: 6191
07.12.11 22:44

Verdens beste liga.

Kent
KentInnlegg: 93145

Håper det, men skjer nok ikke med det første.

Abstract_Poet
Kvabalete: 2. Man City og Man Utd kan dra inn mye mer koeffisient-poeng på å spille i Europa League enn feks å møte Barca/Real i 1/8-finalen i CL og ryke på hodet ut.

Men hva hvis Chelsea og Arsenal ryker ut i åttendedelsfinalen? Da er det likevel ganske stusselig. Ikke ett lag i kvarten. Det må være ganske ødeleggende.

Enzino
EnzinoInnlegg: 25786
Abstract_Poet: Før avspark tirsdag kveld tegnet Wenger opp skrekkscenarioet: Chelsea, Man Utd og City går på hodet og ræva ut av Champions League: "Having only one team left in the Champions League would be a catastrophic scenario for England. "It would harm our places in Europe for the future. But hopefully that will not happen." Heldigvis har vi fått Chelsea og Arsenal videre. Men er det godt nok? Vil vi kunne risikere at fjerdeplassen ikke er god nok for å ta del i det gode selskap? Noen her som for øvrig sitter på god kunnskap på området, som kan opplyse oss uvitende?

EL prestasjoner teller nesten like mye som CL prestasjoner. Utrolig nok.

Så paradoksalt nok kan dette være bra for England.

bernt007
bernt007Innlegg: 15153
07.12.11 22:45

Wenger burde vite bedre at EL-poeng nesten er like mye verdt som CL. i tillegg har England et hav av forsprang på land som Italia og Tyskland på UEFA-rankingen som legger grunnlaget for CL-plassene. Ingen fare

Kvabalete
07.12.11 22:45
Abstract_Poet: Noen her som for øvrig sitter på god kunnskap på området, som kan opplyse oss uvitende?

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2012.html

Det er sinnsykt langt ned, England topper totalt for siste fem årene, og topper faktisk også koeffisient-listen for årets sesong.

kromkaka
kromkakaInnlegg: 4962
07.12.11 22:46
palnese: Verdens beste liga.

Verdens suverent mest belånte liga...

Kvabalete
Abstract_Poet: Men hva hvis Chelsea og Arsenal ryker ut i åttendedelsfinalen? Da er det likevel ganske stusselig. Ikke ett lag i kvarten. Det må være ganske ødeleggende.

En finaleplass/semifinaleplass i Europa League gir massevis med poeng. Det er ingen som helst fare for at England  skal miste noen fjerdeplass de neste årene.

kromkaka
kromkakaInnlegg: 4962
Kvabalete: Det er sinnsykt langt ned, England topper totalt for siste fem årene,

Ja hva får man ikke til for lånte penger og juksebidrag..

Tinkler
TinklerInnlegg: 10787
07.12.11 22:47

Hadde vært fantastisk morsomt om dette gikk utover Liverpool, Arsenal eller Chelsea.

Rusty_Ryan
Rusty_RyanInnlegg: 7904
Abstract_Poet: Men hva hvis Chelsea og Arsenal ryker ut i åttendedelsfinalen? Da er det likevel ganske stusselig. Ikke ett lag i kvarten. Det må være ganske ødeleggende.

Selvsagt en mulighet, men begge lag vant sine grupper, og sjansen er stor for å møte overkommelig motstand i 8-delsfinalen.

Cobi
CobiInnlegg: 50326
Abstract_Poet: Noen her som for øvrig sitter på god kunnskap på området, som kan opplyse oss uvitende?

Kort sagt: Jeg lurte på om det hadde rabla for Wenger da jeg hørte han snakke i går, for det forspranget England har på første nasjon som ikke har fire CL-deltakere er rett og slett enormt.

EarlHickey
EarlHickeyInnlegg: 1772
07.12.11 22:49

Rankinga går vel over en 5 årsplan sånn som jeg har forstått det. Gjorde iallefall det før

Abstract_Poet
07.12.11 22:49
Kvabalete: Det er sinnsykt langt ned, England topper totalt for siste fem årene, og topper faktisk også koeffisient-listen for årets sesong.

6.600 poeng ned til andreplassen. Forstår jeg det riktig, så mister England først én europaplass først når Spania (eller noen andre) tar igjen den summen. Det ser utenkelig ut.

Fadesen bør dog ikke gjentas til neste år.

(Innlegget ble redigert 07.12.11 22:50)

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
07.12.11 22:51
Abstract_Poet: 6.600 poeng ned til andreplassen. Forstår jeg det riktig, så mister England først én europaplass først når Spania (eller noen andre) tar igjen den summen. Det ser utenkelig ut. Fadesen bør ikke gjentas til neste år i hver fall.

England mister ikke sine 4 lag før tre lag passerer dem. Dvs Spania, Tyskland og Italia. Det skjer ikke i løpet av de neste 5 årene i alle fall.

Anbefaler koffesient-tråden på F-I av HeadlessCross eller noe, skal prøve å hente den opp i løpet av kvelden.

Abstract_Poet
07.12.11 22:53
Cobi: Kort sagt: Jeg lurte på om det hadde rabla for Wenger da jeg hørte han snakke i går, for det forspranget England har på første nasjon som ikke har fire CL-deltakere er rett og slett enormt.

24.000 poeng ned til Italia, ja. Mye skal gå galt lenge før det tas igjen.

Abstract_Poet
07.12.11 22:54
_k9b_: Anbefaler koffesient-tråden på F-I av HeadlessCross eller noe, skal prøve å hente den opp i løpet av kvelden.

Trenger ikke å gjøre det. Har fått den både av Kvabalete og Cobi:

Hadde jeg ikke trodd på Wenger, og tittet innom Wikipedia kunne jeg spart dere for denne tråden.

Cobi
07.12.11 22:56
Abstract_Poet: 24.000 poeng ned til Italia, ja. Mye skal gå galt lenge før det tas igjen.

Spesielt når italienske lag som regel gir faen i EL, mens både United og City fort kan komme til å ta bøttevis med poeng i den ligaen. Dette trenger ikke engang bli et dårlig koeffisientår for England.

Det som derimot er en interessant diskusjon, som riktignok aldri vil kunne fungere her inne og i hvert fall ikke i kveld, er England vs andre ligaer. For der ER et tankekors for EPL at de to største flaggskipene (målt fra hjemlig tabell) ryker. Vel kan man si det er tilfeldigheter inne i bildet, og det er det jo, men Basel, Benfica og LOL-laget fra Romania er en så svak gruppe at tilfeldigheter ikke engang er i nærheten av å fungere som en unnskyldning.

oyvindherman
oyvindhermanInnlegg: 7120
07.12.11 22:58
Abstract_Poet: Fadesen bør dog ikke gjentas til neste år.

Dette kan gjerne gjentas år etter år for da faller city og united sammen, hvertfall sistnevnte, økonomisk.

Abstract_Poet
07.12.11 23:00
Cobi: Det som derimot er en interessant diskusjon, som riktignok aldri vil kunne fungere her inne og i hvert fall ikke i kveld, er England vs andre ligaer. For der ER et tankekors for EPL at de to største flaggskipene (målt fra hjemlig tabell) ryker. Vel kan man si det er tilfeldigheter inne i bildet, og det er det jo, men Basel, Benfica og LOL-laget fra Romania er en så svak gruppe at tilfeldigheter ikke engang er i nærheten av å fungere som en unnskyldning.

Å kalle City for et flaggskip får meg bare til å spy. Det er tross alt deres første sesong i CL ;)

Man Utd derimot ...

Kunne vært en meget interessant diskusjon (men som du sier: Timingen). Det er mange som lurer på hvordan i pokker de klarer å få de resultatene de gjør i hjemlig liga, for det er ikke til å stikke under en stol at det Man Utd leverte i dag ikke er verdig en åttendedelsfinale i CL. Laget de hadde i fjor var ganske trist, og årets utgave er like trist, om ikke tristere enn fjorårsutgaven. Nå har de ikke engang Scholes.

Cobi
07.12.11 23:04

Vel, jeg tror du vet hvor du har meg når det kommer til City...

Svaret på det siste er Fergie og fruktene av snart hundre år med kontinuitet og entydig spillemønster. Men jeg følger deg langt på vei, og jeg må jo bare si at jeg lurer litt på når en spiller som Smalling skal begynne å vise noe. Og midtbanen er, som du sier, ganske så trist.

Men vi vet begge bedre enn å avfeie Manchester United under Fergies ledelse...

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
07.12.11 23:13
Cobi: Men vi vet begge bedre enn å avfeie Manchester United under Fergies ledelse...

Det håper jeg alle gjør. Har brent meg nok ganger på det der. Heldigvis klarte han ikke gjøre gråsteien sin gylden nok ikveld.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg