Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

** Sommervinduet 2012 ** Liverpool FC

NYTT TEMA
Dalglish73
Dalglish73Innlegg: 10708
22.06.12 10:00
Defour: skulle ikke dette være i dag?

Det kan godt være. Jeg har ikke sett noe klar dato fra Jenkins eller andre solide kilder.

(Innlegget ble redigert 22.06.12 10:00)

Dalglish73
22.06.12 10:01
KongOlav2: Og de har hatt jævlig tur. Korrekt uttelling på de 3 kampene til England ville vært 3-4 poeng. I stedet har de fått 7.

Fotballen er mye mer nyansert og komplisert enn som så. Selv om de engelske spillerene ikke ser ut som tekniske vidunderbarn så tar de igjen på mange andre områder.

minuspol
minuspolInnlegg: 21153
22.06.12 10:05
Dalglish73: Referanser fra Mourinho og spillere som har vært i Chelsea f.eks.Mourinho hentet han inn så det er interessant. Han kunne ha hentet inn uendelig mange andre,men valgte Rodgers,som akademitrener(sjef der) før han ble forfremmet til reservelagstrener.
Borini er en spiller som han har fulgt endel år som trener og manager(dog bare en halv sesong i Swansea). Og som har gitt positiv feedback på Rodgers.
Caulker har hatt en solid utvikling under han i Swansea. I tillegg Joe Allen og Scott Sinclair blant annet.

Dette var bittelitt tynt kanskje?

Eventuelt er det sinnsykt mye eksperter der ute.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 13063
22.06.12 10:06
Dalglish73: Fotballen er mye mer nyansert og komplisert enn som så. Selv om de engelske spillerene ikke ser ut som tekniske vidunderbarn så tar de igjen på mange andre områder.

Vel. håper de de blir rundspilt av Tyskland om de kommer til semien. Jeg hadde tatt omtrent hvem som helst av de på offensiv midtbane/kant for Spania/Tyskland (med unntak av kanskje Navas) fremfor noen av de britiske.

Dalglish73
22.06.12 10:06
minuspol: Dette var bittelitt tynt kanskje?
Eventuelt er det sinnsykt mye eksperter der ute.

Tja, jeg nevner bare det jeg kommer på nå og vet pr i dag. Mourinho og andre vet mye mer enn meg om det. Og stoler på deres referanser.

Man trenger heller ikke å være raketforsker for å se at Solskjær er også en veldig talentfull og ung manager-emne. Han startet som reservelagstrener for Man U. Og kommer til å ha en fin karriere i England etterhvert.

(Innlegget ble redigert 22.06.12 10:09)

Legendag
LegendagInnlegg: 7957
22.06.12 10:11
KongOlav2: Jeg hadde tatt omtrent hvem som helst av de på offensiv midtbane/kant for Spania/Tyskland (med unntak av kanskje Navas) fremfor noen av de britiske.

Hvem hadde vel ikke det? :)

minuspol
22.06.12 10:11
Dalglish73: Tja, jeg nevner bare det jeg kommer på nå og vet pr i dag. Mourinho og andre vet mye mer enn meg om det. Og stoler på deres referanser.

Men tynn suppe var det som vanlig.

johwi68
johwi68Innlegg: 12846
22.06.12 10:13
colombo: Ikke for å snakke om de enkelte spillere - men om man skal spille et høytpressende spill, vil ikke en formasjon med 2 dype midtbanespillere bli for baktungt?

Jo, det kan du lett si, men ikke om en av de to er Gerrard, som er "all over the place"..:-)

Laget kunne like greit vært satt opp slik:

----------------Reina----------------

Johnson--Skrtel--Agger--Enrique

-----Gerrard--Lucas--Gylfi---------

Borini---------Carroll--------Suarez

(Innlegget ble redigert 22.06.12 10:14)

Dalglish73
22.06.12 10:16
minuspol: Men tynn suppe var det som vanlig.

Man ser ting forskjellig det får nå så være. Interessant at også Mancini ville ha Rodgers som sin assistent manager så Rodgers er mye mer anerkjent blant manager-eliten i England enn man vet om.

Og hvorfor Mourinho og co(som hadde en ogliark som kunne kjøpe hvem som helst inn for penger) hentet inn Rodgers til akademi-sjef og så fofremme han til reservelagstrener bør også ringe en bjelle eller hinte om noe om hva vi ikke vet om Rodgers sine egenskaper som spillerutvikler og sånt.

Og jeg har ikke tatt med det Rodgers har sagt og gitt innblikk i måten han ønsker å jobbe med spillere. Det vi vet idag er bare toppen av isberget...Uansett en får søke og finne ut selv av ting og bedømme selv.

Det er uansett veldig spennende i mine øyne og så får en bedømme selv. Men jeg er åpen selvfølgelig for at det kan ende med fiasko.

(Innlegget ble redigert 22.06.12 10:19)

Dalglish73
22.06.12 10:18
johwi68: Laget kunne like greit vært satt opp slik:
----------------Reina----------------
Johnson--Skrtel--Agger--Enrique
-----Gerrard--Lucas--Gylfi---------
Borini---------Carroll--------Suarez

Ikke verst. Men jeg er usikker på om Borini er en kanttype, og bare kun er aktuell som spiss selv om han er liten av vekst.

I Swansea ble han som regel brukt som enslig spiss med hell i Championship. Jeg har også lest at noen mener at han kan spille kant. Så vi får se om han kommer om han kan bekle 3 roller eller hovedsaklig bare en. Noen som vet?

(Innlegget ble redigert 22.06.12 10:19)

Defour
DefourInnlegg: 10044
22.06.12 10:18

Jeg begynner å frykte for vinduet om vi ikke er kapable til å hente en spiller som Sigurdsson. Om det skulle være mangel på penger eller at han ikke ønsker seg til oss, eller om det rett og slett bare er rykter vet jeg ikke. Jeg velger naturligvis å tro at det kun er rykter, men viser det seg å være eierne som holder fast på sedlene, da er vi ille ute.

Defour
22.06.12 10:20
Dalglish73: Det kan godt være. Jeg har ikke sett noe klar dato fra Jenkins eller andre solide kilder.

Jeg mener det var forrige Fredag han kunne opplyse oss om at Sigurdsson-avtalen skulle være klar i slutten av neste uke.

minuspol
22.06.12 10:24
Dalglish73: Man ser ting forskjellig det får nå så være. Interessant at også Mancini ville ha Rodgers som sin assistent manager så Rodgers er mye mer anerkjent blant manager-eliten i England enn man vet om.
Og hvorfor Mourinho og co(som hadde en ogliark som kunne kjøpe hvem som helst inn for penger) hentet inn Rodgers til akademi-sjef og så fofremme han til reservelagstrener bør også ringe en bjelle eller hinte om noe om hva vi ikke vet om Rodgers sine egenskaper som spillerutvikler og sånt.

Du påstår han er ekspert på å utvikle unge spillere. Altså at han er noe helt spesielt.

Det er ingenting som tyder på det her. God kanskje, men ikke ekspert. Da satser jeg heller på f.eks. Borrell som en ekspert.

minuspol
22.06.12 10:28
Defour: Jeg velger naturligvis å tro at det kun er rykter, men viser det seg å være eierne som holder fast på sedlene, da er vi ille ute.

Vi får tro det er rykter. Men ansettelse av Rodgers, avfeiing av ny stadion, avgangsrykter om Reina, Skrtel og Suarez... Vel vi får se.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 13063
22.06.12 10:40
Dalglish73: Ikke verst. Men jeg er usikker på om Borini er en kanttype, og bare kun er aktuell som spiss selv om han er liten av vekst. I Swansea ble han som regel brukt som enslig spiss med hell i Championship. Jeg har også lest at noen mener at han kan spille kant. Så vi får se om han kommer om han kan bekle 3 roller eller hovedsaklig bare en. Noen som vet?

En spiss som også kan bekle en kantrolle er vel akkurat det vi har mest nytte av. Forhåpentligvis får vi også inn en offensiv midtbane/kanttype i tillegg, så er vi meget godt dekket på de tre fremste plassene. Da kan vi også kvitte oss med Joe Cole.

Defour
22.06.12 10:51
minuspol: Vi får tro det er rykter. Men ansettelse av Rodgers, avfeiing av ny stadion, avgangsrykter om Reina, Skrtel og Suarez... Vel vi får se.

Jeg deler så absolutt din skepsis til det motsatte er bevist. Vi får bare senke skuldrene og ta en deilig velfortjent sommerferie, så får vi se hva de klarer å utrette ila. sommeren

Dalglish73
22.06.12 10:52
KongOlav2: En spiss som også kan bekle en kantrolle er vel akkurat det vi har mest nytte av. Forhåpentligvis får vi også inn en offensiv midtbane/kanttype i tillegg

Vi har vel vært linket til Borini(mer enn vanlig rykte),Caistagnos og denne 19 åringen fra Real Madrid. En av disse inn i sommer håper jeg på selv om jeg tror mest på Borini naturlig nok.

Angående kanttype så har Sturridge,Tello,A.Johnson og Moses vært de som har vært hyppigst linket til oss. Den billigste av dem vil nok bli Tello. Moses tror jeg heller ikke koster flesk. Visse rapporter nevner jo at Chelsea har gitt bud på bare £4 mill. Og Wigan ønsker rundt £10 mill.

Av disse 4 nevnte frister de som vil være billigst: Moses eller Tello. Jeg tror forøvrig vi kunne ha fått skikk på Sturridge.

(Innlegget ble redigert 22.06.12 10:55)

Dalglish73
22.06.12 10:53
Defour: så får vi se hva de klarer å utrette ila. sommeren

På ILA?:)

Defour
22.06.12 10:55
Dalglish73: På ILA?:)

Ja, trenger flere som Skrtel i bakrommet

Defour
22.06.12 11:13
Dalglish73: Vi har vel vært linket til Borini

Jeg har ikke sett mye av Borini, men er generelt skeptisk til Italienere i PL. Hvilket synspunkt har dere angående ham?

Kudos
KudosInnlegg: 3364
22.06.12 12:25
Toddamannen: £25 mill får man vel ikke engang i drømmeland? Tror ikke vi vil få stort mer enn £10-15 mill for Skrtel. Solid stopper, men ikke så god at storlagene lar seg presse på prisen.

Ikke se bort i fra at vi får £20m for Skrtel. En av de få spillerne som faktisk stod frem denne sesongen, og gjorde en meget god figur hele sesongen.

Vi vet også godt at City ofte betaler overpris, og selger nok garantert ikke for under 

Dalglish73
22.06.12 12:32
Defour: Jeg har ikke sett mye av Borini, men er generelt skeptisk til Italienere i PL. Hvilket synspunkt har dere angående ham?

Det har blitt nevnt flere ganger her inne allerede og det er at han er kjapp,aggressiv og dyktig målgjører. En bakromspiss rett og slett. En poacher som også noen vil si. En som er til tider på rett tid og sted. Litt sånn Rossi-type eller Di Natale(er nevnt som en type som ligner han).

JHR
JHRInnlegg: 176
22.06.12 13:44
Defour: Jeg mener det var forrige Fredag han kunne opplyse oss om at Sigurdsson-avtalen skulle være klar i slutten av neste uke.

Det var 1 1/2 uke siden Jenkins sa dealen var klar innen en uke :-) (forrige onsdag)

Ble kanskje litt endret da ledelsen sendte han til England med beskjed om å finne seg en klubb innen 30/6.

Syntes det er litt betenklig at 3 spillere som har blitt utlånt til Swansea fordi de ikke er gode nok for henholdsvis Hoffenheim-Tottenham og  Roma... er det som skal løfte oss videre opp mot topp4. 

minuspol
22.06.12 13:50
JHR: Syntes det er litt betenklig at 3 spillere som har blitt utlånt til Swansea fordi de ikke er gode nok for henholdsvis Hoffenheim-Tottenham og Roma... er det som skal løfte oss videre opp mot topp4.

Det er enten betenkelig, eller så har ikke media peiling på hvem vi jakter og kjører bare knallhardt på de Rodgers har tilknytning til.

Defour
22.06.12 13:52
Dalglish73: Det har blitt nevnt flere ganger her inne allerede og det er at han er kjapp,aggressiv og dyktig målgjører. En bakromspiss rett og slett. En poacher som også noen vil si. En som er til tider på rett tid og sted. Litt sånn Rossi-type eller Di Natale(er nevnt som en type som ligner han).

Utifra denne beskrivelsen å bedømme kan det jo virke som om Borini er et ok kjøp, og en ok squad-spiller.

Cobain
CobainInnlegg: 2888
22.06.12 13:56
JHR: Syntes det er litt betenklig at 3 spillere som har blitt utlånt til Swansea fordi de ikke er gode nok for henholdsvis Hoffenheim-Tottenham og Roma... er det som skal løfte oss videre opp mot topp4.

Hehe, høres urovekkende ut ja. Men alder er et sentralt element her da. Borini var vel rundt 19 når han var i Swansea, og spiller nå i Roma og er med Italia til EM. Sigurdsson ble kåret til årets spiller i Hoffenheim det året han var der, selv om han bare startet 13(!) kamper. Skjedde det noe utenomsportslig der? Høres jo unektelig ut som han var god når han spilte der ihvertfall. Og det at han ikke vil tilbake sier kanskje noe også.

Og Caulker har jeg ikke spesielt kontroll på, men når du er 20 år og midtstopper så er det helt naturlig å bli lånt ut ihvertfall. At han skal ha gjort det godt i Swansea i hans alder i den posisjonen er ihvertfall positivt om ikke annet.

Men skal være enig i at det kan synes veldig usannsynlig at dette er typer som kan heve laget, alle har vel noen år igjen før de er på topp. Slik sett kan alle være gode kjøp på sikt, men ikke nøkkelen til umiddelbar suksess.

Defour
22.06.12 14:31
JHR: Det var 1 1/2 uke siden Jenkins sa dealen var klar innen en uke :-) (forrige onsdag) Ble kanskje litt endret da ledelsen sendte han til England med beskjed om å finne seg en klubb innen 30/6. Syntes det er litt betenklig at 3 spillere som har blitt utlånt til Swansea fordi de ikke er gode nok for henholdsvis Hoffenheim-Tottenham og  Roma... er det som skal løfte oss videre opp mot topp4.

Riktig, så mao. kan vi forvente at det har oppstått komplikasjoner ift. avtalen med klubb og spiller.

Spot on! Om disse spillerne ikke lenger er ønsket av sine respektive klubber å lar dem gå billig, er jo det et tegn på at de heller ikke er gode nok for oss 

realdeal78
realdeal78Innlegg: 966
22.06.12 14:53

Tommel opp.

JHR
JHRInnlegg: 176
22.06.12 15:07
Cobain: Hehe, høres urovekkende ut ja. Men alder er et sentralt element her da. Borini var vel rundt 19 når han var i Swansea, og spiller nå i Roma og er med Italia til EM. Sigurdsson ble kåret til årets spiller i Hoffenheim det året han var der, selv om han bare startet 13(!) kamper. Skjedde det noe utenomsportslig der? Høres jo unektelig ut som han var god når han spilte der ihvertfall. Og det at han ikke vil tilbake sier kanskje noe også. Og Caulker har jeg ikke spesielt kontroll på, men når du er 20 år og midtstopper så er det helt naturlig å bli lånt ut ihvertfall. At han skal ha gjort det godt i Swansea i hans alder i den posisjonen er ihvertfall positivt om ikke annet. Men skal være enig i at det kan synes veldig usannsynlig at dette er typer som kan heve laget, alle har vel noen år igjen før de er på topp. Slik sett kan alle være gode kjøp på sikt, men ikke nøkkelen til umiddelbar suksess.

Joda.. jeg er helt enig at de er i en spennende alder og at det er i segmentet vi skal jakte spillere... men bør ikke dette være spillere som i en alder av 19-23år er faste/frontfigurer på disse "mindre" lagene, ikke spillere som flakker rundt fordi de ikke tar opp kampen med de etablerte helt. (haha..nå fikk jeg opp et bilde av Mellor i hode, hvor mange utlån hadde han?)

Cobain
CobainInnlegg: 2888
22.06.12 15:40
JHR: Joda.. jeg er helt enig at de er i en spennende alder og at det er i segmentet vi skal jakte spillere... men bør ikke dette være spillere som i en alder av 19-23år er faste/frontfigurer på disse "mindre" lagene, ikke spillere som flakker rundt fordi de ikke tar opp kampen med de etablerte helt. (haha..nå fikk jeg opp et bilde av Mellor i hode, hvor mange utlån hadde han?)

Jeg er i utgangspunktet helt enig der altså, og det er vel ingen av de tre nevnte som gir inntrykk av å være en "world-beater" in the making.

Men en spiller som Sigurdsson for eksempel har vel egentlig vært en suksess ihvertfall de tre siste årene, ettersom han ble årets spiller både i Reading og Hoffenheim, og gjorde en svært god sesong i Swansea. Hvorfor Hoffenheim ikke vil ha en spiller som må ha gjort det svært bra mens han var der kan man jo spørre seg om, må være noe utenomsportslig inne i bildet.

Og at Borini ikke klarte å spille seg inn på Chelsea som 19-åring behøver heller ikke bety så mye. Han var ihvertfall en suksess i Swansea, og tilsynelatende også i Roma (EM-plassen tatt i betraktning, samt det faktum at de kjøpte ham).

Og du hadde vel ikke forventet at Caulker skulle vært fast på Tottenham, all den tid han bare er 20 år?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg