Hei!
En litt ny vri på drømmelag. Her skal du sette opp et lag med spiller som du bare synes er fantastisk herlige, av en eller annen subjektiv årsak. Dette skal være spillere som er noe spesielt for deg, på en eller annen måte. Spillere du har et kjærlighetsforhold til, som har noe som fenger deg på en spesiell måte! Både tidligere og nåværende spillere. Du trenger ikke tenke på at laget måtte ha fungert (komplementære ferdigheter), men sett gjerne opp en noenlunde normal formasjon! Jeg begynner selvsakt.
Målvakt: Jens Lehmann
Uten et fnugg av tvil. Jens er en ekstremt seriøs vinnertype og en som har forstått at fotball er underholdning. Går gjennom ild og vann for å vinne, om det så innebefatter filming, gjemming av motstanderspissene sine fotballsko og urinering bak mål under kamp. Jens er bare utrolig fantastisk.
Høyre back: Bacary Sagna
En fantastisk fotballspiller og en fantastisk fyr. Ultraseriøs, ultrastabil, knallhard, verdens beste mann-mot-mann defensivt, fantastisk hår. Sagna er bare kongen. Elsker fotballspilleren Bac Sagna, en av mine absolutte favorittspillere i gamet akkurat nå.
Høyre midtstopper: Erik Hoftun
Definisjon på klokskap. Han uttalte sjøl: han var treig, han var duellsvak og han kunne ikke å takle. Men han var smart, og utrolig dyktig med ballen. Sjelden passert 1 mot 1, tok med seg ballen framover og startet utrolig mange flotte angrep for Rosenborg. Deilig midtstoppertype.
Venstre midtstopper: Kris Stadsgaard
Å ha han i Rosenborg var bare utrolig. Han løp opp alt. Herlig hurtig og god med ballen. I tillegg arrogant. Uttalte at motstandere selvsagt ikke kom til å score, at han ikke kunne huske sist det skjedde med ham på banen etc. Rett og slett en vinnertype, en bra fyr og en meget bra midtstopper.
Venstre back: Gael Clichy
Utrolig at jeg har med en som svikta oss for penger, men det inntrykket jeg hadde av Clichy i Arsenal var superb: en ultraproffesjonell spiller. Aldri noe klaging, aldri stygt spill, jobbet steinhardt, stod på, ville alltid vinne. Glemmer aldri innsatsen han la ned mot Barca borte da vi røyk i CL. Fantastisk fyr.
Høyre indreløper: Abou Diaby
Kommer vel ikke som noe sjokk på noen her inne, men Abou har "alt". En vanvittig fysikk, en helt enorm nærteknikk. Han er et unikum, i følge meg, fordi han kombinerer den fysikken og teknikken. Han stormet gjennom hele midtbaneleddet til Barca på to sekunder. På sitt beste er denne mannen ustoppelig. Det finnes intet middel mot en mann med denne fysikken kombinert med teknikken. Ultraseriøs spiller, som har vært svært uheldig.
Sentral midtbanespiller: Xavi Hernandéz
Outstanding. Han er Gud. Han kan alt. En perfekt fotballspiller. Total, fullstendig 100% oversikt over absolutt alt som foregår på banen. Definisjonen på kontroll. Xavi Hernandez er perfeksjon. Punktum.
Venstre indreløper: Aliaksandr Hleb
Kanskje verdens aller beste nærteknikk da han var på topp. Like god med begge bein til å føre, motta, vende og drible. Han var et teknisk jævla unikum, som nektet å spille langt. Han nektet å klarere, og vendte seg heller 180 grader ut av egen 5-meter. Han hadde total kontroll på ballen. Ekstremt endimensjonal da han verken kunne å heade en ball eller å avslutte, men for meg var han en Gud (sikkert siden jeg ikke kan noe av det heller). Hleb var kjærlighet ved første blikk.
Offensiv midtbanespiller: Zinedine Zidane
Kongen. Pasningsspillet til Xavi, dribleferdighetene til Messi, skuddfoten til Gerrard. Han kunne alt: drible, sentre, skyte, heade, råsterk i kroppen... Gudbenådet teknikk, fot, blikk. Den beste fotballspilleren jeg har opplevd. En vinnertype, som aldri filmet, og hadde et voldsomt, herlig temperament!
Dyptliggende spiss: Robin van Persie
Komplett angriper. Ekstremt seriøs, studerer alt på video, vil alltid bli bedre, har hatt en sublim utvikling på spilleforståelse og overblikk, mye pga. Wenger, mest pga han selv. Like god til å møte i mellomrommet og spille gjennom andre som til å bli spilt gjennom selv og avslutte fra alle verdens vinkler med begge bein. En helt rå førsteberøring.
Bakromsspiss: Thierry Henry
I følge Zidane den mest tekniske som noen gang har spilt fotball. Jeg trenger da ikke legge til noe om ballbehandlinga. Enorm avslutter, ekstremt rykk - livsfarlig spiller og en kjernekar. Muligens Premier Leagues beste spiller noensinne. Legende med stor L.
Reservebenk:
W Szczesny - legendepotensiale. Stor vinnervilje
J Djourou - herlig fyr, stort fysisk potensiale
F Totti - verdens beste til å skjerme ball, herlig spiller
A Robben - ekstremt direkte, sinnssvak 1 mot 1
Ø Storflor - et unikum i norsk sammenheng
J Riquelme - fantastisk elegant, herlig spiller
A Song - klassefyr, klassespiller
Manager/sportsdirektør: Arsene Wenger
Begrunnelse overflødig.
Hovedtrener/ansvarlig på feltet: Nils Arne Eggen
Begrunnelse overflødig.