Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenals sommervindu 2012 - en brannfakkel

NYTT TEMA
Abstract_Poet
Abstract_PoetInnlegg: 35381
02.02.12 21:42

– Jeg tror ikke Arsène Wenger har pengene som folk forteller oss at han har, sier Nigel Winterburn.

– Jeg vet helt sikkert at de hadde signert en spiller i sommer, men at den spilleren gikk til annen klubb fordi de ikke fikk gjort Fabregas-avtalen kjapt nok til å skaffe til veie pengene. Det sier til meg at vi ikke har pengene, forteller Winterburn.

– Du hører styremedlemmer som sier vi har penger, men om du har en intelligent manager som Arsène Wenger, og han vet at stallen må forsterkes, hvorfor bruker han da ikke pengene om han har dem, spør han.

Gi TV2 et klikk for deres artikkel.

Vedder for øvrig en åpna Tuborg på at den spillerer nå misbrukes i Chelsea.

Guarnere
GuarnereInnlegg: 10592
02.02.12 21:52
Abstract_Poet: misbrukes i Chelsea.

Jasså? Han har levert ganske bra, og hva tilsier at han hadde valgt Arsenal foran Chelsea?

Kent
KentInnlegg: 114066
02.02.12 21:52
Abstract_Poet: Vedder for øvrig en åpna Tuborg på at den spillerer nå misbrukes i Chelsea.

Who?

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17637
02.02.12 22:08

Hvis det er slik at Arsenal har dårlig råd, så forsvinner nok Arshavin til russisk fotball i løpet av 3 uker. 

Fabr3gas4
Fabr3gas4Innlegg: 487
02.02.12 22:11

arsenal aka cash moneyyy $$$$$$$$$$$

Abstract_Poet
02.02.12 22:25
Guarnere: Han har levert ganske bra, og hva tilsier at han hadde valgt Arsenal foran Chelsea?

Mange såkalte eksperter mener i hvert fall at han brukes i feil posisjon. Var noen gamle PL-spillere som slaktet AVB for bruken av ham i går, i hvert fall. Selv har jeg ikke peil på hvilken posisjon som er hans beste.

Hva som tilsier at han hadde valgt Arsenal fremfor Chelsea får du spørre Winterburn om. Det er ikke min påstand. Tipper at det har noe med tidslinjer å gjøre. Etter hva jeg har forstått, var Arsenal på banen måneder før Chelsea.

Melo15
Melo15Innlegg: 7328
02.02.12 22:28

Marvin Martin. På tide å få ut fingeren Wenger

Abstract_Poet
03.02.12 00:04

The Guardian hevder å vite at nøkkelspillerne i Arsenal er fortvilet over Wengers apati i Januar-vinduet. Han trenger virkelig å vise handlekraft til sommeren.

RvanP
RvanPInnlegg: 2864
03.02.12 00:16

Dette er (nesten) bare sorgen.

zizou160
zizou160Innlegg: 5322
03.02.12 07:00
Melo15: Marvin Martin. På tide å få ut fingeren Wenger

Faktisk både taktisk og utaktisk å ikke prøve seg på Marvin Martin nå i vinter. Sochaux ligger under nedryksstreken i Frankrike, men med nærmere 8 lag som alle ligger på nesten samme poengsum kan en tenke seg til at Sochaux vil gjøre det som står i deres makt for å holde seg oppe, og da vil det ikke være særlig smart å selge sin beste spiller. 

Venter man nå til sommeren og ser at Sochaux har rykket ned fra Ligue 1 så vil det i seg selv være positivt for en potensiell overgang for Marvin Martin til Arsenal, problemet er bare det at Martin selv fridde til PSG her om dagen og fortalte om at det er laget han har støttet siden han var liten. Dette betyr jo da at en eventuell budkrig med PSG kan stå på programmet til sommeren, og det kan fort bli stygt (Dersom Martin gjør seg forjent til en høy pris gjennom godt spill siste halvdel av sesongen).

Fra Frankrike seg jeg gjerne en Mbaye Niang (Caen) f.eks til Arsenal. Fyren er 94-modell og har allerede to U-21 kamper for Frankrike, og scoret blant annet i landslagsdebuten sin på det samme nivået. Ellers har man jo Yaya Sanogo i Auxerre som sikkert mange kjenner fra Football Manager, og som er virkelig hot om dagen. Her snakker vi en 93-modell som har fått spille ved syv anledninger i Ligue 1 denne sesongen, og som satte inn en flott scoring mot Toulouse tilbake før nyttår. 

Statistikken til førstnevnte lyder forressten på 15 kamper i Ligue 1, og en scoring, og ta da med i betraktningen at han kjemper med giganten (:P) Pierre-Alain Frau om en startplass.

Begge disse spillerne er angripere, og det er vell ikke akkurat det man trenger i Arsenal om dagen, men forhåpentligvis ved siden av mange kvalitetsinvesteringer på overgangsmarkedet til sommeren, kan det jo tenkes at en av disse to kan være interessante. 

Raavan
RaavanInnlegg: 192
03.02.12 10:52

En Ving og spiss må hentes!! Eden Hazard/Gøtze og Podolski/G. Rossi.

Almunia, Mannone, Squillachi, Denilson, Arshavin, Vela, Chamakh, Bendtner ut!

AlexanderSupertramp
AlexanderSupertrampInnlegg: 1607
03.02.12 11:04
Guarnere: hva tilsier at han hadde valgt Arsenal foran Chelsea?

At han var tilnærmet klar for Arsenal lenge før Chelsea kom på banen, antar jeg. På det tidspunktet Mata var høyaktuell konkurrerte man jo ikke mot Chelsea. De kom inn i bildet senere.

AlexanderSupertramp
03.02.12 11:05

For øvrig uhyggelige sitater fra Nutty. Ikke så rent usannsynlige heller, de siste årenes aktiviteter tatt i betraktning.

Om Arsenal ikke har penger til å handle stort nå så er vi rett og slett ferdige på toppnivå. Enkelt og greit.

(Innlegget ble redigert 03.02.12 11:05)

Bone8
Bone8Innlegg: 6946
03.02.12 11:13
AlexanderSupertramp: For øvrig uhyggelige sitater fra Nutty. Ikke så rent usannsynlige heller, de siste årenes aktiviteter tatt i betraktning.
Om Arsenal ikke har penger til å handle stort nå så er vi rett og slett ferdige på toppnivå. Enkelt og greit.

Ser at flere som sitter i AST benekter at det ikke finnes penger, og at klubbens finanser viser at det ligger £55 mill til spillerkjøp/nye kontrakter.

Dette har også SwissRamble skrevet om/svart på på bloggen sin, i en vanvittig lang gjennomgang av finansene.

Klubbene er pliktige til å legge frem tallene sine, som blir sjekket av uavhengige organ.

Så at Arsenal ikke har penger til spillerkjøp har jeg ingen tro på.

Bone8
03.02.12 11:37

AST= Arsenal Supporters trust.

Den som har uttalt seg mest i det siste om pengene som er tilgjengelig er Tim Payton (har for meg at han er formann i AST).

I tillegg har Ivan kommet med uttalelser den siste uken, men man kan jo diskutere verdien av det som sies av styret.

AlexanderSupertramp
03.02.12 11:40
Bone8: Så at Arsenal ikke har penger til spillerkjøp har jeg ingen tro på.

Nei, man får for all håpe det ikke stemmer.

Den naturlige tolkningen da er jo at man velger å ikke bruke penger man har. Det kan jo være finansiell usikkerhet som ligger til grunn for dette også. Det er mye mulig man frykter for fremtiden og ønsker å beholde kontantbeholdningen av den grunn. Resultatet da blir jo det samme.

Abstract_Poet
03.02.12 15:07
Bone8: Dette har også SwissRamble skrevet om/svart på på bloggen sin, i en vanvittig lang gjennomgang av finansene.

Stemmer dette. Men konkusjonen var langt i fra kategorisk. Swiss Ramble konkluderte med at Arsenals finansielle soliditet var sterkt overdrevet, og at selv om pengene var til rådighet, er det tvilsomt at det ville vært bærekraftig å bruke dem fordi Arsenals sportslige drift viser negative resultater. En signering innebærer mer enn overgangssummen.

Så Winterburn har helt klart et poeng. Han sier ting som blant andre Swiss Ramble har hintet om.

Sett i lys av tidligere hendelser, er det heller ikke unaturlig å holde muligheten åpen for at styret ønsker å sette seg selv i et godt lys ved å skryte av midler som er ikke-eksisterende. Wenger har kritisert dem for det tidligere (08 hvis jeg ikke husker feil i farta).

Bone8
17.02.12 10:26
Abstract_Poet: Sett i lys av tidligere hendelser, er det heller ikke unaturlig å holde muligheten åpen for at styret ønsker å sette seg selv i et godt lys ved å skryte av midler som er ikke-eksisterende. Wenger har kritisert dem for det tidligere (08 hvis jeg ikke husker feil i farta).

Er lite aktiv her for tiden, som du ser på at jeg ikke har svart deg.

Det kan godt hende dette stemmer, og det er kanskje den eneste logiske forklaringen.

I sånne fall fremstår Ivan som komiske Ali.

Jeg begynner også å bli mer og mer lei av Silent Stan.

Hansiso
HansisoInnlegg: 9740
25.02.12 23:16

Bruke denne som standard-sommervindutråd? Begynner å bli litt mange.

Arshavenal
ArshavenalInnlegg: 12359
25.02.12 23:25
russell_martin: Hvis det er slik at Arsenal har dårlig råd, så forsvinner nok Arshavin til russisk fotball i løpet av 3 uker.

Wow.

Pires2002
Pires2002Innlegg: 1050
26.02.12 10:36
russell_martin: Hvis det er slik at Arsenal har dårlig råd, så forsvinner nok Arshavin til russisk fotball i løpet av 3 uker.

Teach me O Wise One!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg