Kroatisk spiss som ble anbefalt av Slaven Bilic,noen som har noe bedre kjennskap til han`?
Kan Everton endelig ha fått tak i en klasse spiss.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Kroatisk spiss som ble anbefalt av Slaven Bilic,noen som har noe bedre kjennskap til han`?
Kan Everton endelig ha fått tak i en klasse spiss.
Croat?
Nuff Said!
Spøk til revolver, han fungerte meget bra i Scotland, det gjorde også Viduka, så å gå fra Saha til Niki er en oppgradering. Everton tror jeg har gjort en god deal.
Mulig han vil bruke litt tid på å komme i siget i PL, men de rette medspillerne så kan han gjøre det bra på Goodison.
Derp.
Som tror Jelavic kommer til å briljere for Everton.
(Innlegget ble redigert 04.02.12 00:24)
En liten forskjell da. Kvaliteten på SPL var mye bedre da Viduka spilte der.
Er veldig skeptisk egentlig. Uavhengig av hva han måtte ha vist i andre klubber. Først og fremst fordi jeg føler meg overbevist om at manglende mål fra spisser har vel så mye med hvordan Everton spiller som lag som spissene selv å gjøre. Å spille på topp for Everton er en veldig vanskelig oppgave. Hvor innsats gjerne heller ses i hvordan laget fremstår enn hvor mange mål man selv scorer.
Selv finner jeg det irriterende hvordan supporterne gjerne stempler spillere som late om de ikke holder en viss målratio. Det er mulig å gjøre en formidabel innsats på topp uten å hverken score haugevis med mål eller være veldig mobil. Rollen innebærer å være et uromoment og binde opp andre forsvarsspillere.
Denne sesongen har Saha irritert meg. Til tider grenseløst. Ikke nødvendigvis fordi han scoret lite, men fordi at han forlot spissrollen. Han har til tider vært fullstendig malplassert og altfor ofte oppsøkt returrommet på 16-20 meter. Ikke at det nødvendigvis er galt av en spiss, men som enslig spiss blir det ofte feil. Det blir rett og slett for enkelt å forsvare seg mot slikt spill.
Selvsagt håper jeg at jeg tar feil angående Jalavic og jeg skal gi han en sjanse. Forhåpentligvis klarer også andre å se forbi målprotokollen. Først og fremst håper jeg at han blir et uromoment som skaper rom og mulighet for sine medspillere - kombineres det med en OK omsetning på de sjansene han selv måtte komme til, får han godkjent herfra. Uavhengig av om det betyr 2 eller 15 mål frem til sesongslutt.
Det er sant nok.Men spiller han med 2 spisser der Argentineren vår gjør det meste av grovarbeidet,så kan det bli spennende.Jeg tror at han kan bli bra han,men trenger nok en del tid før han blomstrer.Spiller han forresten fast på landslaget til Croatia?
Jo du har rett i det, men sett bort i fra det så er Niki en klar oppgradering fra Saha.
Tror Saha hadde gjort det minst like bra i SPL som Jelavic.
Nå ser jeg kun Everton kanskje hver tredje uke eller noe i den dur, men Yakubu imponerte stort sett alltid da jeg så han. Hvorfor lot Everton han gå? På sitt beste var han helt perfekt for Everton, og et mareritt for ethvert forsvar!
Jeg syntes han stort sett virket giddalaus de 2 siste sesongene,men en bra spiller når han orker.
Det er vel mer enn mangelen på en målscorer som er problemet i Everton. Faktisk noe skremmende å se utviklingen i den klubben.
Heldigvis for Everton er det en del andre klubber i PL som også sliter i oppoverbakke.
Hva tenker du på da? penger?
Tja, kroater er generelt ordentlige folk de. Akkurat som bosniere og kosovoalbanere.
Penger, entusiasme, spillerstall, et mulig managerbytte f eks.
Var på Everton-Fulham forrige helg, og det var skremmende å se den lave oppslutningen på en kveldskamp i FA-cupens fjerderunde. Det eneste trofeet Everton har en mulighet på i år.
Stadion var knapt halvfull, og stmeningen deretter.
Optimismen er forholdsvis fraværende blant Evertonfansen i Liverpool iallefall. Og når en allerede økonomisk skakk-kjørt klubb heller ikke klarer å få folk til å komme på kamp, så bør det ringe et par bjeller på Goodison.
Nå fikk de riktignok en opptur med seieren mot City, men jeg ser ikke helt for meg at Darron Gibson og Nikica Jelavic skal snu en relativt stygg trend.
(Innlegget ble redigert 04.02.12 12:45)
Nå har vel alt det fått en liten opptur i det siste,inn med Pienaar og nevnte her.Å sparke Moyes er vel det dummeste enn kan finne på. Ett par kamper til som mot City sist ,så kommer nok optimismen og folk tilbake:)
Det tror jeg du er med rette, og helt til Jelavić eventuelt har bevist noe som helst i den engelske toppligaen. Jeg så ham i et antall kamper for Rangers, og selv om man i de kretser hadde høye tanker om ham, fikk jeg aldri helt forståelsen selv av hvorfor. Han er ikke spesielt kjapp til beins, men han kompenserer med å posisjonere seg lurt. Avslutteregenskapene synes jeg heller ikke alltid sto i stil med ryet han hadde opparbeidet seg i skotsk fotball, men nå kan naturligvis mitt kamputvalg med Jelavić som Ger være lite representativt. På et litt spinkelt grunnlag, sitter jeg imidlertid med følelsen av at Rangers skal være snabla fornøyd med å ha sikret seg godt over halvannen gang den kjøpesummen man i sin tid betalte for å fristille ham fra kontrakten med Rapid Wien.
Du skriver imidlertid lenger ned i ditt supre innlegg at man ikke på død og liv må forvente seg et ras av scoringer så fort en ny spiss er på plass hos Everton, og uten at jeg skal dra'n for langt: det er kanskje ikke helt gæli å sammenlikne Jelavić med Graeme Sharp på enkelte felt. Og skulle han bli kun halvparten av hva Sharp var i blåhvitt, vil han forlate Liverpool by med hevet hode og vel så det når tiden er inne.
(Innlegget ble redigert 04.02.12 13:05)
En liten opptur har det nok blitt ja. Men med tap mot Wigan idag så er seieren mot City allerede glemt.
Tror også det skal mye til før Moyes får sparken, men det betyr ikke nødvendigvis at han blir værende. Han kan vise til gode resultater med begrensa midler i en årrekke nå og vil være en attraktiv manager for mange klubber i PL.
Om nedturen i Everton fortsetter, og det ikke finnes penger til å forsterke en relativt aldrende stall, så bør du ikke bli sjokkert om skotten tar sin hatt og forlater Everton.
Jelavic kommer til og passe everton og PL perfekt,passer spillestilen hans og tror han kommer til og score 6-7 PL hvertfall den sesongen..Han blir bra for dem.
Spiller som Blackburn Rovers på FIFA 12. Jeg lånte Jelavic med opsjon på £16M. Har scoret 9 mål på 14 kamper for meg sålangt, inkludert et langskudd mot Spurs som ga meg 2-1 seier på WHL.
Har ikke sett noe av han, husker han var linket til United for litt siden. Tipper han slår til etterhvert.
Etter innhopp i andre omgang borte mot Wigan og QPR samt trøbbel med magemuskel strekk (?) var det endelig tid for startplass og hjemmedebut lørdag kveld mot Spurs!
Og for en debut for spissen som "bare" kostet £5,5m!. God til å ta ned og skjerme ballen, god i lufta, lukter hele tiden muligheter inne i boksen og scoringen var en lekkerbisken der han på direkten knallet innlegget fra Osman i kassa. Han hadde en meget god førsteomgang som resten av laget men løp seg etterhvert helt tom og ble rettmessig byttet ut...rundt 10 minutter for sent ;-)
Når denne mannen virkelig kommer i form tror jeg han blir en fantastisk spiller for Everton. Han har vist at han og kan score i PL og ikke bare hjemme i Kroatia, Belgia, Østerrike og Skottland. Han kan være den pålitelige goalgetteren klubben i lang tid har savnet. Den spilleren som scorer det nødvendige målet som avgjør tette oppgjør i The Toffees favør...som det kommende derbyet og blir det han som skyter klubben til etterlengted silverware som FA-cup troféet denne sesongen?
Han er tidligere blitt sammenliknet med Berbatov som spiller. En medsupporter sa på puben lørdag at utseendemessig likner han litt på tidligere ManU- og Evertonspiller Andrei Kanchelskis som scoret to i sin derby-debut på Anfield da Everton vant 2-1 i november, 1995.
Forhåpentligvis klarer Jelavic å kopiere den bedriften tirsdag kveld ;-)
(Innlegget ble redigert 13.03.12 02:15)
Jeg har scora 60 mål på 38 kamper med Adebayor på Fifa 12. Løp å kjøp. Et røverkjøp av dimensjoner.
Han hadde en seriøst bra kamp i helgen, men han så ikke akkurat ut til å ha spisset formen. For å si det mildt.
Men imponerende, absolutt. Kikket litt på ham i Rangers ettersom han var linket til Liverpool også, uten å bli imponert. Dette var mye bedre.
Ja, klasse. Forbanna søppel av en filmer.
Søppel er han ikke,men likte heller ikke at han filmet.Trodde det bare var forbeholdt nabo laget jeg.
Veldig sutrete type i motgang virker det som.
Jelavic virket til å være verre en Luis, så lykke til med den driten på topp.
Hva er det egentlig som er denne spillerens styrker? Er han en god avslutter? I dag virket han treg og i tillegg svak i dueller. Mulig han kun hadde en dårlig kamp?