Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er fotballspillere dumme?

NYTT TEMA
qpr1
qpr1Innlegg: 3822
06.02.12 08:49

Er fotballspillere dumme?

Jeg undrer i større og større grad på om enkelte fotballspillere er enten steike dumme i hodet sitt / særdeles uintelligente, eller om de bare har skrekkelig dårlig impulskontroll. Uansett hva som er årsaken så fortjener de ikke verken lønna si eller tilliten som trengs for å spille på et PL lag (eller annet lag for den saks skyld).

Jeg vil bruke mitt lag og ”mine” spillerer som eksempel selv om det sikkert florerer med andre eksempler fra andre lag også til tider (som f.eks Zlatan nå i helga)

QPR er et nyopprykket lag i PL. Vi sliter like over nedrykkstreken og alle poeng i enhver kamp vil være gull verdt for å berge plassen i PL. Vi trenger ca. 17-19 poeng på de siste 14 kampene for å være rimelig trygge (kanskje endog et par til).

Så investerer eierne 4 millioner pund på en ny spiss, det trengs for vi har ikke scoret for mye denne sesongen i alle fall. Den nye ”heltens” navn er Djibril Cisse. Han kkostet altså 4 millioner pund og tjener sikkert 500.000 kroner i uka for alt jeg vet (i alle fall mye)

Han VET at han er kjøpt inn med store forventninger om at han skal tilføre laget noe positivt, kanskje score mål, kanskje berge poeng for oss.

Men så er idioten så fette blåst i hodet sitt at han presterer med VITENDE OG VILJE å bli utvist!!  I kampen mot Wolwerhampton, i helga, en kamp hvor vi leder 1-0 og fører kampen og sikter for tre LIVSVIKTIGE poeng så VELGER Cisse selv å bli utvist. Hans blir taklet litt over grensen,OK og motstanderen får sitt fortjente gule kort. Men hva gjør Cisse? Jo han VELGER av sin egenfrie vilje først å dytte litt i fyren, for deretter å ta armene opp mot halsen hans og ”lekekvele” ham litt. OK, det er ikke stygt, og kanskje hardt idømt kort (I følge Jesman 2 som var på LR og så kampen og flere andre og), men uansett så VET Cisse at det sikkert blir resultatet av hans handling allerede FØR han gjør det. Han VET at vi trenger alle poengene og han VET at han blir utvist om han gjør det og han VET at vi da vil slite og sannsynligvis tape. Og han VET at dette er en 6-poengskamp mot en rival i nedrykkstriden. Han VET at om han blir utvist blir han også suspendert i noen kamper (sannsynligvis ca.3) og blir dermed utilgjengelig for laget i 3 av de 14 resterende kampene. Det jeg lurer på er: Hvordan går det an å bli så FETTE IDIOT!

Et annet eksemplem på idioti fra vår side er Joey Bartons totalt unødvendige røde kort mot Norwich. En kamp vi for øvrig også ledet 1-0 og tapte 1-2 som følge av Bartons idioti!!

Om vi rykker ned til våren og om vi mangler 5 poeng eller minder for å kunne stått i PL er det etter min mening 2 personer som har skylda. Det er ikke Rob Hulse som mange mener ikke burde vært med i 25manns troppen vår. Det er ikke Neil Warnock som tross alt sikkert gjorde sitt beste for å kapre oss poeng. Men det er IDIOTENE Djibril Cisse og Joey Barton som AV SIN EGEN FRIE VILJE VELGER å tape kamper for oss!

Dette var bare to eksempler på idiotisk opptreden. Som dere alle vet florerer det av andre ekseplmer fra andre lag og serier på samme fenomenet. Derfor må jeg spørre. Er enkelte fotballspillere stokk dumme? Og kom ikke og skyld på adrenalin, hormoner og spenning og all slags særdeles dårlige begrunnelser. Tjener du en halv mill i uka skal du uansett være mer enn godt nok betalt til å styre deg selv til tross for litt adrenalin i sving. Klarer du ikke det, ødelegger du for klubben din, eierne dine, fansen din.

PS: Jeg registrerer at Cisse er ute på Twitter og ber fansen om unnskyldning, men den tilgivelsen sitter i alle fall foreløbig jæ..... langt inne for min del . Nå har han mye å BEVISE fremover og dette glemmes ikke med det første....

(Innlegget ble redigert 06.02.12 08:54)

Dimethyltryptamine
DimethyltryptamineInnlegg: 480
06.02.12 08:50

Lampard har 150 i IQ. Så nei.

wee-man
wee-manInnlegg: 10352
06.02.12 08:54

Hva med de som henter disse spillerne?

qpr1
06.02.12 08:55
Dimethyltryptamine: Lampard har 150 i IQ. Så nei.

Har han neppe, har du sett resultatet på IQ testen hans?

Men dersom han aldri har gjort noe så tåpelig i sin lange karriere (jeg har ikke oversikten) så står det selvfølgelig respekt av det. Alle er selvfølgelig ikke sånn, men det er forbausende mange......

qpr1
06.02.12 08:57
wee-man: Hva med de som henter disse spillerne?

De er vel ikke veldig lure de heller, men de gjør i alle fall de de tror er det beste i situasjonen. Mens som f.eks Cisse i den der situasjonen, han velger å være FETTE IDIOT av egen fri vilje.

(Innlegget ble redigert 06.02.12 08:57)

qpr1
06.02.12 09:02

OK. Godtar den. Da er han veldig intelligent, det skal han ha.

Så da har han vel heller aldri gjort noe så dumt mot klubben sin som det Cisse gjorde i helga? eller?

Hvis han likevel har gjort det (jeg vet som sagt ikke det) så må det være impulskontrollen det skorter på. Og det er ikke så mye bedre.

Og om han aldri har gjort det står det respekt av det, for han har jo holdt på noen år nå.....

(Innlegget ble redigert 06.02.12 09:03)

Dimethyltryptamine
DimethyltryptamineInnlegg: 480
06.02.12 09:08
qpr1: Så da har han vel heller aldri gjort noe så dumt mot klubben sin som det Cisse gjorde i helga?

Det at folk gjør tabber har ingenting med intelligens og gjøre. 

qpr1
06.02.12 09:11

Det er ikke en tabbe å VELGE å bli utvist, det er idioti. Og hvis det ikke er intelligensen det skorter på så er det impulskontrollen. Resultatet er det samme. Utvisning og man ødelegger for klubben sin, eierne og fansen. Har man ikke impulskontroll bør man heller ikke være tillitten verdig........  Selvfølgelig kan det finnes tilgivelse og nye sjanser. Har man spilt i 10 år så får ett slikt tilfelle og så spiller 5 år til uten noe nytt så, greit nok. Men mange er gjengangere. De bør lukes ut.

wee-man
wee-manInnlegg: 10352
06.02.12 09:11
qpr1: De er vel ikke veldig lure de heller, men de gjør i alle fall de de tror er det beste i situasjonen. Mens som f.eks Cisse i den der situasjonen, han velger å være FETTE IDIOT av egen fri vilje.

Jeg vet ikke om det er dumskap. Selv hunder lærer hva de ikke skal gjøre hvis feilene de gjør får konsekvenser. Folk unnskylder fotballspilleres feil altfor ofte istedenfor kalle en spade for en spade. Som et resultat av dette får man en gjeng med narsissistiske, bortskjemte drittunger som tror de ikke kan gjøre noe galt, og de gangene det går galt er det aldri deres feil.

colombo
colomboInnlegg: 13329
06.02.12 09:20

Cisse har vært gjennom alvorlige skader, blant annet leggben som knakk tvers av. Når han blir feid ned bakfra slik han ble, så går det nok en kule varmt i han. Men selvfølgelig burde han være rutinert nok til å beherske seg.

AlexanderSupertramp
AlexanderSupertrampInnlegg: 1607
06.02.12 09:26
qpr1: Er fotballspillere dumme?

Ja. Jeg ser ingen annen naturlig forklaring. I hvert fall når det kommer til umiddelbar konsekvensvurdering, hvor enkelte blir fullstendig paniske i et forsøk på rydde opp i eget initiativ. Givet klarte ikke henge med på tempoet i helgen, og etter en kjapp kortslutning fant han ut at den eneste måten å kompensere for dette på var å forsøke å dele van Persie i to. Enhver idiot skjønner jo at konsekvensen av dette blir en utvisning. To sekunder senere hadde jo også Givet innsett dette.

Samme med Huth. Han kløner fra seg ballen, og finner ut at det eneste valget han har er å forsøke å ødelegge motspiller i et forsøk på å ødelegge en overgang. Det å la motstanderen få overgangen og forbli på banen er altså, i øyeblikkets panikk, ikke et rasjonelt alternativ.

Idioter alle sammen.

Jeans_Lehmann
Jeans_LehmannInnlegg: 467
06.02.12 09:37
qpr1: De er vel ikke veldig lure de heller, men de gjør i alle fall de de tror er det beste i situasjonen. Mens som f.eks Cisse i den der situasjonen, han velger å være FETTE IDIOT av egen fri vilje.

Tror nesten du er litt dum jeg som ikke forstår reaksjonen til Cisse.

Det var en dommertabbe, ikke noe annet.

palnese
palneseInnlegg: 5342
06.02.12 10:45
Jeans_Lehmann: Tror nesten du er litt dum jeg som ikke forstår reaksjonen til Cisse.

Hva i all verden skal Cisse i strupen på Johnson for?

Han ble taklet litt seint, fikk frispark, og Johnson gult - move on.

Jeg er ikke enig i at det er rødt kort, men det er ekstremt unødvendig av Cisse i og med at regelverket desverre er rimelig klart på denslags.

Jeans_Lehmann
06.02.12 10:53
palnese: Hva i all verden skal Cisse i strupen på Johnson for?
Han ble taklet litt seint, fikk frispark, og Johnson gult - move on.
Jeg er ikke enig i at det er rødt kort, men det er ekstremt unødvendig av Cisse i og med at regelverket desverre er rimelig klart på denslags.

Selvsagt er det unødvendig, men det er en umiddelbar reaksjon som er helt harmløs. Det har ingenting med dumskap og gjøre. Det kan koke litt i ett par sekunder for alle og enhver. Gult kort skal man ha, men rødt for det der er bare en vits.

Reglene er også en vits. 

Har vi noen gang hatt problemer med at spillere har drevet og slått ned hverandre i hytt og pine? Så store problemer at vi må ha en slags fjollete nulltolleranse for "vold" som bare fører til skuespill og teite situasjoner?

Gult kort er nok for slikt fjas. Og den dagen en spiller slår ned en motstander så han ligger med brukket nese og blør så er det selvsagt rødt.  

papadask
papadaskInnlegg: 12588
06.02.12 10:54

Som Joey Barton sa:
"Jeg forstår Cisse sin reaksjon, med tanke på at han har opplevd 2 benbrudd før".

Taklingen var stygg, men reglene sier vell at det er rødt kort når du legger hendene dine rundt halsen på motstanderen...

Jeans_Lehmann
06.02.12 11:06
papadask: Taklingen var stygg, men reglene sier vell at det er rødt kort når du legger hendene dine rundt halsen på motstanderen...

Cisse pirka såvidt borti Johnson med ene hånda. Vil vi virkelig at fotballen skal være så jentete at det der er rødt?

palnese
palneseInnlegg: 5342
06.02.12 11:07
Jeans_Lehmann: Vil vi virkelig at fotballen skal være så jentete at det der er rødt?

Det er desverre lenge siden fotballen ble sånn.

Nå får en direkte rødt for de mest latterlige ting.

qpr1
06.02.12 11:09
Jeans_Lehmann: Tror nesten du er litt dum jeg som ikke forstår reaksjonen til Cisse.
Det var en dommertabbe, ikke noe annet.

Jeg forstår at Cisse blir skikkelig forbannet. Jeg forstår at han blir redd for beinbrudd etter det han har opplevd før. Men jeg forstår absolutt IKKE at han i sin idioti VELGER å handle slik som han gjør ut i fra det. Reglene er klare og dommeren er liten valg. Selv om det er et utrolig billig kort så VET Cisse at det blir resultatet. Greit at reglene kanskje er tåpelige, men de er der og Cisse VET det. Han har utvist altfor dårlig impulskontroll. Han har ødelagt for seg selv, men mye værre: Han har ødelagt for klubb, trener, medspillere, eiere og all fansen. Det har jeg INGEN forståelse for at han VELGER å gjøre.

Måten å reagere fornuftig på en slik takling på er å bli forbannet og heller spille ræva av Johnson og resten av Ulveflokken resten av kampen. Ikke å ødelegge for seg selv.......

script92
script92Innlegg: 1159
06.02.12 11:11
qpr1: Er fotballspillere dumme?

Er mennesker generelt dumme? Ja.

qpr1
06.02.12 11:11
Jeans_Lehmann: Cisse pirka såvidt borti Johnson med ene hånda. Vil vi virkelig at fotballen skal være så jentete at det der er rødt?

Jeg vet ikke hva vi vil og ikke vil. Men faktum er at det ER slik. Og Cisse VET det. Likevel velger han å reagere som en IDIOT og ødelegger totalt for seg selv, trenere, medspillere, eier og fansen......

qpr1
06.02.12 11:13
script92: Er mennesker generelt dumme? Ja.

Det kan kanskje være lov til å være litt dum om du spikrer paller eller pakker sugerør eller har en jobb der lite står på spill. Har du en jobb der du tjener 500.000 kr/uke så forventes det mer.....

Jeans_Lehmann
06.02.12 11:15
qpr1: Det har jeg INGEN forståelse for at han VELGER å gjøre.

Hvor smart er de to sekundene etter du slår hodet i skapdøra og slår hånda i veggen og banner?

qpr1
06.02.12 11:15
papadask: Som Joey Barton sa:
"Jeg forstår Cisse sin reaksjon, med tanke på at han har opplevd 2 benbrudd før".

De andre av de to apekattene våre, Joey Barton burde holde kjeft og heller konsentrere seg om å spille. Han tapte Norwich kampen for oss med sin IDIOTI. Nå tapte CISSE Wolwerhampton kampen med sin......

qpr1
06.02.12 11:16
Jeans_Lehmann: Hvor smart er de to sekundene etter du slår hodet i skapdøra og slår hånda i veggen og banner?

Smart nok til å ikke slå en gang til i alle fall..........

Kiedis
KiedisInnlegg: 1674
06.02.12 11:16

Klart fotballspillere stort sett er dumme. De fleste av oss som har spilt organisert fotball vet jo hvilket intellektuelt nivå garderobeprat ligger på. Forskjellen er at mens vi driver med dette et par ganger i uken og stort sett har jobber der vi må oppføre oss noenlunde vettugt, har fotballspillere dette som et bortimot kontinuerlig arbeidsmiljø. Skulle jo bare mangle at man blir litt avstumpet.

Jeans_Lehmann
06.02.12 11:17
palnese: Det er desverre lenge siden fotballen ble sånn.
Nå får en direkte rødt for de mest latterlige ting.

Det har blitt værre de seneste åra. For nå bruker spillere den regelen for alt det er verdt.

http://www.youtube.com/watch?v=MgrVpZUGToI

Ett godt eksempel på hva den regelen gir oss.

taknina
takninaInnlegg: 13254
06.02.12 11:18
qpr1: Dette var bare to eksempler på idiotisk opptreden. Som dere alle vet florerer det av andre ekseplmer fra andre lag og serier på samme fenomenet. Derfor må jeg spørre. Er enkelte fotballspillere stokk dumme? Og kom ikke og skyld på adrenalin, hormoner og spenning og all slags særdeles dårlige begrunnelser. Tjener du en halv mill i uka skal du uansett være mer enn godt nok betalt til å styre deg selv til tross for litt adrenalin i sving. Klarer du ikke det, ødelegger du for klubben din, eierne dine, fansen din.

Noe så forfriskende som en matnyttig og konstruktiv tråd her inne med substans og ikke svada. Tommel gitt.

Jeans_Lehmann
06.02.12 11:18
qpr1: Smart nok til å ikke slå en gang til i alle fall..........

Det gjorde ikke Cisse heller. Han ble sint i 2 sekunder, og gjorde noe som skal være gult kort, IKKE rødt.

taknina
takninaInnlegg: 13254
06.02.12 11:27
Jeans_Lehmann: Reglene er også en vits.

Fotball skal spilles med føttene , det ligger i navnet . Ei takling som en bommer litt på bør dommeren ha vett til å se mellom fingrene med. Denne holdinga med hendene og at en skal opp i ansiktet til motstander med hendene under diskusjoner bør det være nulltolleranse for i mi bok.For meg er det eksempelvis mye mer relevant for dommeren å dømme straffe for holding i feltet på cornere\frispark enn at en spiller får skutt ballen opp i handa så lenge han ikke går ut som en keeper for å redde skuddet helt bevisst.

(Innlegget ble redigert 06.02.12 11:33)

Siste innlegg