Er fotballspillere dumme?
Jeg undrer i større og større grad på om enkelte fotballspillere er enten steike dumme i hodet sitt / særdeles uintelligente, eller om de bare har skrekkelig dårlig impulskontroll. Uansett hva som er årsaken så fortjener de ikke verken lønna si eller tilliten som trengs for å spille på et PL lag (eller annet lag for den saks skyld).
Jeg vil bruke mitt lag og ”mine” spillerer som eksempel selv om det sikkert florerer med andre eksempler fra andre lag også til tider (som f.eks Zlatan nå i helga)
QPR er et nyopprykket lag i PL. Vi sliter like over nedrykkstreken og alle poeng i enhver kamp vil være gull verdt for å berge plassen i PL. Vi trenger ca. 17-19 poeng på de siste 14 kampene for å være rimelig trygge (kanskje endog et par til).
Så investerer eierne 4 millioner pund på en ny spiss, det trengs for vi har ikke scoret for mye denne sesongen i alle fall. Den nye ”heltens” navn er Djibril Cisse. Han kkostet altså 4 millioner pund og tjener sikkert 500.000 kroner i uka for alt jeg vet (i alle fall mye)
Han VET at han er kjøpt inn med store forventninger om at han skal tilføre laget noe positivt, kanskje score mål, kanskje berge poeng for oss.
Men så er idioten så fette blåst i hodet sitt at han presterer med VITENDE OG VILJE å bli utvist!! I kampen mot Wolwerhampton, i helga, en kamp hvor vi leder 1-0 og fører kampen og sikter for tre LIVSVIKTIGE poeng så VELGER Cisse selv å bli utvist. Hans blir taklet litt over grensen,OK og motstanderen får sitt fortjente gule kort. Men hva gjør Cisse? Jo han VELGER av sin egenfrie vilje først å dytte litt i fyren, for deretter å ta armene opp mot halsen hans og ”lekekvele” ham litt. OK, det er ikke stygt, og kanskje hardt idømt kort (I følge Jesman 2 som var på LR og så kampen og flere andre og), men uansett så VET Cisse at det sikkert blir resultatet av hans handling allerede FØR han gjør det. Han VET at vi trenger alle poengene og han VET at han blir utvist om han gjør det og han VET at vi da vil slite og sannsynligvis tape. Og han VET at dette er en 6-poengskamp mot en rival i nedrykkstriden. Han VET at om han blir utvist blir han også suspendert i noen kamper (sannsynligvis ca.3) og blir dermed utilgjengelig for laget i 3 av de 14 resterende kampene. Det jeg lurer på er: Hvordan går det an å bli så FETTE IDIOT!
Et annet eksemplem på idioti fra vår side er Joey Bartons totalt unødvendige røde kort mot Norwich. En kamp vi for øvrig også ledet 1-0 og tapte 1-2 som følge av Bartons idioti!!
Om vi rykker ned til våren og om vi mangler 5 poeng eller minder for å kunne stått i PL er det etter min mening 2 personer som har skylda. Det er ikke Rob Hulse som mange mener ikke burde vært med i 25manns troppen vår. Det er ikke Neil Warnock som tross alt sikkert gjorde sitt beste for å kapre oss poeng. Men det er IDIOTENE Djibril Cisse og Joey Barton som AV SIN EGEN FRIE VILJE VELGER å tape kamper for oss!
Dette var bare to eksempler på idiotisk opptreden. Som dere alle vet florerer det av andre ekseplmer fra andre lag og serier på samme fenomenet. Derfor må jeg spørre. Er enkelte fotballspillere stokk dumme? Og kom ikke og skyld på adrenalin, hormoner og spenning og all slags særdeles dårlige begrunnelser. Tjener du en halv mill i uka skal du uansett være mer enn godt nok betalt til å styre deg selv til tross for litt adrenalin i sving. Klarer du ikke det, ødelegger du for klubben din, eierne dine, fansen din.
PS: Jeg registrerer at Cisse er ute på Twitter og ber fansen om unnskyldning, men den tilgivelsen sitter i alle fall foreløbig jæ..... langt inne for min del . Nå har han mye å BEVISE fremover og dette glemmes ikke med det første....