Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Le Saux om legning og Fowler

NYTT TEMA
Lezah
LezahInnlegg: 43644
07.02.12 16:18

Interessant om hans erfaringer fra karrieren. Er det greit å være homofil i dagens fotball? Er det greit å håne medspillere pga legning (les: Fowler, alles favoritt)? Og er det greit å slå folk som gjør det? Kjør debatt. Eller ikke.

http://fotball.aftenposten.no/england/article223374.ece#xtor=RSS-3

Busby_Boy
Busby_BoyInnlegg: 5758
07.02.12 16:21

For en idiot Fowler var..

Todda89
Todda89Innlegg: 2548
07.02.12 16:30

Tåpelig av Fowler.

Lezah
07.02.12 16:30
Busby_Boy: For en idiot Fowler var..

Jeg hadde veldig sans for spilleren Fowler, og klarte aldri å hisse meg så opp for verken fingrene han holdt opp eller det faktum at han slang innom de styggeste klubbene landet har å by på. Men akkurat det Le Saux tar opp her syns jeg er unødvendig og skuff.

(Innlegget ble redigert 07.02.12 16:31)

JFT_96
JFT_96Innlegg: 13964
07.02.12 16:31

Til og med folk som Guden Robbie Fowler og alles favoritt Eric Cantona har dummet seg ut.

Maudes
MaudesInnlegg: 2672
07.02.12 16:31

Fowler thinks his uncouth image arises from such harmless, early pranks. There is certainly a gulf between the spirit in which some controversial incidents came about and how they were received. The Le Saux confrontation, for example, Fowler explains away simply as a case of his retaliating verbally against a defender's repeated, discreet use of a flying elbow. He remembered how violently Le Saux had reacted when David Batty, his team-mate at Blackburn, had baselessly called him a 'poof', and so chose to pursue the same line. Le Saux responded thus: 'But I'm married!' To which Fowler replied: 'So was Elton John, mate.' Cue: another elbow from Le Saux; followed by Fowler's shorts-down gesture.

- Fowler svarte på Le Saux' ufinheter med en morsom verbal vri. Le Saux er åpenbart idioten i dette tilfellet.

JFT_96
JFT_96Innlegg: 13964
07.02.12 16:32
Maudes: - Fowler svarte på Le Saux' ufinheter med en morsom verbal vri. Le Saux er åpenbart idioten i dette tilfellet.

Hmm. Setter ting i nytt perspektiv. Jeg endrer mitt forrige innlegg, og stryker Fowlers navn.

Frydzx
FrydzxInnlegg: 317

Hvordan stiller dere moralskevoktere dere til tilropene som er rettet mot Wenger fra Old Traffords lektere?

Busby_Boy
Busby_BoyInnlegg: 5758
Lezah: Jeg hadde vledig sans for spilleren Fowler, og klarte aldri å hisse meg så opp for verken fingrene han holdt opp eller det faktum at han slang innom de styggeste klubbene landet har å by på. Men akkurat det Le Saux tar opp her syns jeg er unødvendig og skuff.

Joda, en helt grei spiller, men akkurat denne episoden var ille. 

Lezah
07.02.12 16:34
Maudes: - Fowler svarte på Le Saux' ufinheter med en morsom verbal vri. Le Saux er åpenbart idioten i dette tilfellet.

Alternativt, som normale mennesker ville sagt, så har vi to forskjellige forklaringer her. Bra han om ikke annet innrømmet bruken av ordet "poof".

Lezah
07.02.12 16:35
Busby_Boy: Joda, en helt grei spiller, men akkurat denne episoden var ille.

Fowler på sitt beste var hinsides grei. Han var glimrende, dessverre.

Lezah
07.02.12 16:35
Frydzx: Hvordan stiller dere moralskevoktere dere til tilropene som er rettet mot Wenger fra Old Traffords lektere?

Hvem er "dere"?

Fowla
FowlaInnlegg: 15784
07.02.12 16:36

Hehe, Var nok ikke veldig gjennomtenkt av Fowler den gang. Men en episk situasjon er det uansett:)

NLHE
NLHEInnlegg: 2851
07.02.12 16:37
Lezah: Hvem er "dere"?

Her inne står du ansvarlig for alt dine medsupportere sier og gjør.

NLHE
NLHEInnlegg: 2851
07.02.12 16:39

Alle bør forresten lese seg opp på Justin Fashanu. Håper folk har blitt mer modne siden åttitallet, men tviler egentlig på det. Er bare å se på vår egen Kjetil Rekdal.

Så jeg har forståelse for at ingen vil være den første.

(Innlegget ble redigert 07.02.12 16:39)

Frydzx
07.02.12 16:39
Lezah: Hvem er "dere"?

Vel, føler du deg truffet siden du svarer? "Dere", da tenker jeg på de som burde feie for egen dør! De finnes i alle leire. Desverre.

Lezah
07.02.12 16:40
NLHE: Her inne står du ansvarlig for alt dine medsupportere sier og gjør.

Ah, faen..glemmer alle geniers motangrep; generalisering og en kollektivisering som får Stalin til å virke moderat. Da henger jeg med i svingene, selvsagt.

Frydzx
07.02.12 16:40
NLHE: Her inne står du ansvarlig for alt dine medsupportere sier og gjør.

Ikke meningen å lugge deg, men jeg dro ikke til veldig hardt...

Lezah
07.02.12 16:42
Frydzx: Vel, føler du deg truffet siden du svarer? "Dere", da tenker jeg på de som burde feie for egen dør! De finnes i alle leire. Desverre.

Jeg gir deg tid til å lese hva du skriver her en gang til, sånn just in case.

Jeg svarer deg fordi du stiller et spørsmål. Dette er en naturlig respons. Problemet var at jeg ikke forsto hvem "dere" skulle være, og det blir vanskelig å gi et fullendt svar uten å ha alt på det rene. Dersom du opererer med "dere" som samtlige United-supportere, så kan jeg vanskelig svare på vegne av millioner av mennesker. Personlig syns jeg ropene er en uting.

malhen
malhenInnlegg: 9517
07.02.12 16:42
Lezah: Interessant om hans erfaringer fra karrieren. Er det greit å være homofil i dagens fotball? Er det greit å håne medspillere pga legning (les: Fowler, alles favoritt)? Og er det greit å slå folk som gjør det?

1) Ja.

2) Nei.

3a) På fotballbanen: Nei

3b) Utenfor fotballbanen: Ja

DavidHerd
DavidHerdInnlegg: 1503
07.02.12 16:43
malhen: 3a) På fotballbanen: Nei 3b) Utenfor fotballbanen: Ja

Denne må du utdjupa.

Frydzx
07.02.12 16:43
Lezah: Ah, faen..glemmer alle geniers motangrep; generalisering og en kollektivisering som får Stalin til å virke moderat. Da henger jeg med i svingene, selvsagt.

Så bra at du har hukommelse som en elefant.. Eller vent litt.. Tydeligvis at du har hukommelse som en gulfisk. Et lite søk på deg, og du bruker generalisering som våpen. Et våpen du skyter deg stygt i foten med.

Lezah
07.02.12 16:45
Frydzx: Så bra at du har hukommelse som en elefant.. Eller vent litt.. Tydeligvis at du har hukommelse som en gulfisk. Et lite søk på deg, og du bruker generalisering som våpen. Et våpen du skyter deg stygt i foten med.

Nei, det gjør jeg sjeldent. Vis gjerne til konkrete eksempler som du på to-tre minutter har kommet frem til som kan underbygge dette.

Frydzx
07.02.12 16:48

I tråden hat mellom United og Liverpool supportere: " Heldigvis leverer deres gjeng solide saker. Takker på vegne av VGD."

Generalisering?

Danserud
DanserudInnlegg: 971
07.02.12 16:48
DavidHerd: Denne må du utdjupa.

Blir vel sendt av banen for å slå uavhengig av provokasjonen.

DavidHerd
DavidHerdInnlegg: 1503
07.02.12 16:49
Danserud: Blir vel sendt av banen for å slå uavhengig av provokasjonen.

Og utanfor bana vert du sett i fengsel.

Lezah
Frydzx: Generalisering?

Eller et spøkefullt svar på en Pool-supporters...generalisering? You be the judge.

Og skal vi være kverulanter komme jeg deg i forkjøpet, da jeg tidligere har definert hvem denne "gjengen" er, og det er et knippe Pool-supportere og ikke samtlige.

(Innlegget ble redigert 07.02.12 16:50)

malhen
malhenInnlegg: 9517
DavidHerd: Denne må du utdjupa.

Litt satt på spissen. Man bør klare å beherske seg på en fotballbane om det forekommer håning av homofile. Utenfor banen i det vanlige liv så kan man i mine øyne godt reagere om man ser noen bli hånet for å være homofile, selv om å gå til det skrittet å slå uansett bør være unødvendig.

Frydzx
07.02.12 16:50

aha! Fint å ha noe å skylde på da :) " Det var bare en spøk"

Lezah
07.02.12 16:51
Frydzx: aha! Fint å ha noe å skylde på da :) " Det var bare en spøk"

Du skrev dette før jeg rakk å legge til dette:

Og skal vi være kverulanter komme jeg deg i forkjøpet, da jeg tidligere har definert hvem denne "gjengen" er, og det er et knippe Pool-supportere og ikke samtlige.

Det fins haugevis av bra Pool-folk her inne.

Siste innlegg