Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Morrison i

NYTT TEMA
JFT_96
JFT_96Innlegg: 13964
08.02.12 16:53

Den forrige ble fjernet. Enten grunnet dårlig overskrivt, eller massiv klageknappbruk av en viss berm.
Nå har flere uttalt seg om saken, blant annet Morrisons nåværende arbeidsgiver, West Ham. Ravel var som alle vet United-spiller frem til i januar.

Hva synes vi om homohets?
Personlig synes jeg det er en fryktelig uting, og at fotballspillere spesielt bør holde seg for gode for sånt idioti, med tanke på alle antihomofobikampanjene engelskmennene kjører gjennom idretten. Jeg sidestiller homohets med rasisme.

Link

(Innlegget ble redigert 09.02.12 08:03)

Leedelse_United
Leedelse_UnitedInnlegg: 1824
08.02.12 16:56
JFT_96: Den forrige ble fjernet. Enten grunnet dårlig overskrivt, eller massiv klageknappbruk av en viss berm.
Nå har flere uttalt seg om saken, blant annet Morrisons nåværende arbeidsgiver, West Ham. Hva synes vi om homohets?
Personlig synes jeg det er en fryktelig uting, og at fotballspillere spesielt bør holde seg for gode for sånt idioti, med tanke på alle antihomofobikampanjene engelskmennene kjører gjennom idretten.

Synes denne kampen er like viktig som kampen mot rasisme. Fikk Suarez 8 kamper burde Morrison fått 10. Problemet er at dette ikke var på banen, men jeg føler at FA har et ansvar å stoppe denne mannen da han er i alles åsyn gjennom sin posisjon i fotballen.

DonMadrid
DonMadridInnlegg: 11290
08.02.12 16:56
JFT_96: Jeg sidestiller homohets med rasisme.

Jeg sidestiller all hetsing.

missChance
missChanceInnlegg: 22316
08.02.12 16:57

Homohets er en uting, enten det er på fotballbanen eller ellers.

(Innlegget ble redigert 08.02.12 16:58)

trippinballs
trippinballsInnlegg: 1674
08.02.12 16:57

La oss håpe at dette ikke blir en tråd hvor bermen bagatelliserer homsehets.

Leedelse_United
Leedelse_UnitedInnlegg: 1824
08.02.12 16:59
trippinballs: La oss håpe at dette ikke blir en tråd hvor bermen bagatelliserer homsehets.

Helt enig! Dette er viktig og selv om det er en Unitedgutt må man ikke se mellom fingrene bare for at han er det!

Slike ting skjer.

JFT_96
08.02.12 17:00

At Morrison har vært en mindre oppegående fyr mens han gikk oppover i systemet til Ferguson, er vel noe vi alle vet. Men at han får seg til å si slike fryktelige ting, får meg til å reagere. Skjønner godt uttalelsen til The Justin Campaign.

DonMadrid
08.02.12 17:01
trippinballs: La oss håpe at dette ikke blir en tråd hvor bermen bagatelliserer homsehets.

Det er et fåtall som aksepterer hetsing.

Problemet slik jeg ser det, er at man skiller på alvorlighetsgraden av hetsing.

Rasisme er pr idag det man ser på som mest alvorlig. Mens hetsing av tynne mennesker er kanskje den minst alvorlige.

Jeg stusser på hvorfor folk kan kalle et menneske stankelben uten at folk reagerer spesielt. Men sier man fleskberg til en overvektig, blir det reaksjoner.

Hetsing er en uting uansett.

trippinballs
08.02.12 17:01
DonMadrid: Det er et fåtall som aksepterer hetsing. Problemet slik jeg ser det, er at man skiller på alvorlighetsgraden av hetsing. Rasisme er pr idag det man ser på som mest alvorlig. Mens hetsing av tynne mennesker er kanskje den minst alvorlige. Jeg stusser på hvorfor folk kan kalle et menneske stankelben uten at folk reagerer spesielt. Men sier man fleskberg til en overvektig, blir det reaksjoner. Hetsing er en uting uansett.

Haha, hva er du du vrøvler om, tjokken?

DonMadrid
08.02.12 17:03
trippinballs: Haha, hva er du du vrøvler om, tjokken?

Har du vanskeligheter med å forstå.

La meg ta et annet eksempel, som forklarer litt mere.

Om jeg hetser et menneske med mørk hudfarge, vil en hel nasjon reagere. Om et mørkt menneske hetser min hudfarge vil ikke dette skape store reaksjoner.

Hva er forskjellen?

Matsinho
MatsinhoInnlegg: 8184
08.02.12 17:05
JFT_96: Enten grunnet dårlig overskrivt, eller massiv klageknappbruk av en viss berm.

Eventuelt at fyren nok en gang kopierer en tekst og slenger den inn uten å henvise til hvor han har den fra. For øvrig klaget jeg ikke inn det innlegget fra ham.

At Morrison er kapabel til å gjøre regelrett dumme ting, bør ikke komme som en overaskelse for noen. Synd topplokket ikke står i stil med fotballtalentet.

JFT_96
08.02.12 17:05
missChance: Du har jo gjort det til en del av saken i åpningsinnlegget ditt :D

Det var en poengtering. Tråden har selvsagt all rett til å leve.

missChance
08.02.12 17:07
Matsinho: Eventuelt at fyren nok en gang kopierer en tekst og slenger den inn uten å henvise til hvor han har den fra. For øvrig klaget jeg ikke inn det innlegget fra ham. At Morrison er kapabel til å gjøre regelrett dumme ting, bør ikke komme som en overaskelse for noen. Synd topplokket ikke står i stil med fotballtalentet.

Eller at det er lite kilder til saken bortsett fra goal.com som faktisk bare skriver at det er slik. Det kan jo være - selv om jeg tviler på at VG eller media generelt har slike skrupler.

Forrige TS skrev for øvrig at det var 'ifølge goal.com'.

jpuma
jpumaInnlegg: 636
08.02.12 17:09

Gutter er gutter.

Lei av idiotiske folk som skal straffe alle som ikke er A4. Morrison har ikke gjort noe galt.

trippinballs
08.02.12 17:11

Dette gidder jeg ikke.

Matsinho
MatsinhoInnlegg: 8184
08.02.12 17:13
missChance: Forrige TS skrev for øvrig at det var 'ifølge goal.com'.

Det la jeg faktisk ikke merke til, men teksten var vel skrevet på norsk og goal.com produserer, så vidt meg bekjent, ikke tekster på norsk. Dermed så har han vel kopiert teksten fra et norsk nettsted uten å bry seg om opphavsregler, og da spesifikt VGDs om det å ha en tydelig henvisning til hvor det ble publisert. En adekvat grunn for å slette åpningsinnlegget sli jeg ser det.

trippinballs

Ja. Du har lingoen inne.

johwi68
johwi68Innlegg: 11104

Dette er grusomt.. Håper han får 16 kamper karantene her. Ikke kan han komme seg unna denne hetsingen heller. 

J0a
J0aInnlegg: 14775
08.02.12 17:25

Morrison er et håpløst tilfelle.

Berbatov_ermingud9
Berbatov_ermingud9Innlegg: 1716
08.02.12 17:53

Her har Morrison dummet seg ut.

Wenger_Love
Wenger_LoveInnlegg: 1029
08.02.12 18:12
DonMadrid: Hva er forskjellen?

Forskjellen er at svarte har blitt undertrykt gjennom historiens gang, av hvite. Og det har aldri vært motsatt. Dette forstår vel selv du.

Dermed er det et skjellord for mange å bli kalt, og kalle andre svarte. Og motsatt er det å bli kalt hvit ikke forbundet med noe negativt 

Lezah
LezahInnlegg: 43644
08.02.12 18:19

Ravel er hellbound på det å fucke opp karrieren sin mest mulig. Første steg for WH burde være å fjerne all tilgang til nett.

Lezah
LezahInnlegg: 43644
08.02.12 18:22
Wenger_Love: Forskjellen er at svarte har blitt undertrykt gjennom historiens gang, av hvite. Og det har aldri vært motsatt. Dette forstår vel selv du.

Jo. Men ikke på like stor skala. Du har for eksempel de nord-afrikanske Berber-statenes terrorvelde i Middelhavet og så langt nord som Island, som resulterte i at over 1 million europeere endte opp som slaver i Nord-Afrika eller ble videresolgte østover. Men selvsagt er den "motsatte" handelen/oppførselen langt mer omfattende.

missChance
08.02.12 18:33
Lezah: Ravel er hellbound på det å fucke opp karrieren sin mest mulig. Første steg for WH burde være å fjerne all tilgang til nett.

Hvis dette er sant ... Ellers har han vært bemerkelsesverdig fattet (alt er selvfølgelig relativt) i forhold til den dritten han og kjæresten har fått på Twitter, faktisk.

EoB
EoBInnlegg: 446
08.02.12 18:34
Wenger_Love: Forskjellen er at svarte har blitt undertrykt gjennom historiens gang, av hvite. Og det har aldri vært motsatt. Dette forstår vel selv du.

Spørs om det er du som ikke helt forstår noe her=) For det der stemmer ikke

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
08.02.12 19:42

Vil vi få se West Ham-spillere med Justice for Morrison t-skjorter mon tro?

UNvegard
UNvegardInnlegg: 9278
08.02.12 19:44
_k9b_: Vil vi få se West Ham-spillere med Justice for Morrison t-skjorter mon tro?

Garantert, på oppfordring fra Kevin Nolan.

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
08.02.12 19:46
UNvegard: Garantert, på oppfordring fra Kevin Nolan.

Siden Kevin Nolan tilsynelatende fikk straighten out Carroll i sitt hus kan han kanskje huse Morrison også? Bli en slags reservepappa nå som unggutten har flyttet fra Fergie...

missChance
08.02.12 19:46
UNvegard: Garantert, på oppfordring fra Kevin Nolan.

Dette blir fulgt av ett minutts stillhet og så opptøyer i Wythenshawe.

TurnIbsen
TurnIbsenInnlegg: 3567
08.02.12 19:48

Morrison har fått utdelt Royal Straight Flush i fotballferdigheter, men jeg tror han er dum nok til å folde.

Siste innlegg