Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Supportere av mindre lag

NYTT TEMA
TH1882
TH1882Innlegg: 1741
09.02.12 19:37

Satt å diskuterte med en kompis hva som gjør at man blir supporter at ett lag. Han ble supporter av laget "sitt" pga de var det beste laget i tiden han begynte å følge fotball. Det er selvsagt mange som har samme grunn som han, og det er det egentlig ingen som kan bedømme. Men det som vi diskuterte videre var hvorfor folk ble supporter av de mindre mindre glamorøse lagene. De er ikke mye i media, folk snakker lite om lagene, har ikke norske spillere, og ikke mange bryr seg. 

Så spøsrmålet blir, er det noen som kjenner noen supportere av klubber som Swansea, Blackpool, Norwich, Sunderland, WBA mm, og hvorfor ble du eller de supportere av disse klubbene?

Er det en pappa som har tvunget det på dem som liten, har de vært i England eller andre land og dermed opplevd klubben på nært hold. 

WatchMe
WatchMeInnlegg: 1061
09.02.12 19:51

Det var vel mer normalt før å heie på slike klubber. Nå skal jo alle barn like MU, MC, Barca eller RM.

Husker en kompis av meg begynte å like Coventry når vi gikk på barneskolen. Ikke sikker på hvorfor, men han liker de visst nok enda.

En annen kompis begynte å holde med Tottenham, som jo var en liten klubb på 90-tallet. Han hadde vel en storebror som "tvang" han til å holde me de.

Jeg sympatiserer med Luton Town, men har egentlig nok med ett lag så følger lite med.

Audioslave
AudioslaveInnlegg: 6212
09.02.12 20:04

Vet ikke helt om du betegner Newcastle som mindre klubb, med tanke på klubbene du nevner, men jeg tar sjansen på det.

Jeg syntes de største klubbene var lite spennende. Alle andre holdt jo med dem, hvorfor skulle jeg også kaste meg på bølgen. Dessuten var jeg blitt eksponert så mye av dem (spesielt Manchester United og Liverpool) at jeg var møkk lei og mislikte dem allerede før jeg hadde funnet min egen klubb.

Var mye mer interessant å holde med en klubb som ingen andre jeg kjente holdt med, og lære alt om klubben selv. Skal også sies at Newcastle spilte morsom fotball, gjorde det bra som nyopprykket lag, og Andy Cole ble toppscorer den første sesongen jeg holdt med dem, noe som også var mye av grunnen til at jeg valgte dem.

(Innlegget ble redigert 09.02.12 20:05)

NLHE
NLHEInnlegg: 2851
09.02.12 20:18

Fordi jeg er unik og spesiell.

CryniX
CryniXInnlegg: 1149
09.02.12 20:22

Alle har hver sin historie. Min første kamp jeg så på tven var United - Wimbledon, Becks putta fra midten. Selvfølgelig måtte det bli United på meg etter det, påvirkelig som den lille 5-åringen jeg var.

DickCockburn
DickCockburnInnlegg: 5793
09.02.12 20:24
Audioslave: Vet ikke helt om du betegner Newcastle som mindre klubb, med tanke på klubbene du nevner, men jeg tar sjansen på det.

Newcastle har jo forholdsmessig ganske mange norske supportere? 

Priince
PriinceInnlegg: 588
09.02.12 20:32

Holder med Chelsea (ingen liten klubb) . Begynte å heie på dem da Mateja Kezman dro dit egentlig.. var en stor fan av han. Chelsea var ikke så gode den tiden, tror Ranieri fortsatt var manager og husker bl.a. tapet for Besiktas på SB 0-2 .. Mange vil vel si at jeg kun kastet meg i bølgen men jeg visste faktisk ikke at Chelsea var gode jeg bare støttet dem pga Kezman :P

Republikken-Bergen
Republikken-BergenInnlegg: 2307
09.02.12 20:33

Holder med Brann fordi byen e Bergen og laget e Brann.

1_min_of_silence
1_min_of_silenceInnlegg: 5120
09.02.12 20:34
CryniX: Alle har hver sin historie. Min første kamp jeg så på tven var United - Wimbledon, Becks putta fra midten. Selvfølgelig måtte det bli United på meg etter det, påvirkelig som den lille 5-åringen jeg var

Så dersom det var omvendt, og Neil Sullivan hadde puttet mot United fra egen banehalvdel, så hadde du vært Wimbledon-supporter den dag i dag?

Matsinho
MatsinhoInnlegg: 8184
09.02.12 20:40

Har en kompis som heier på Bolton. Aner ikke hvorfor.

mac_stoffer
mac_stofferInnlegg: 980
09.02.12 20:44

Faren min er fra Bergen og "tvang" meg til å holde med Brann fra før jeg kunne gå. Siden den gang har jeg vært supporter av Brann - og elsker det! Siden jeg ikke hadde noen favorittlag i England valgte jeg meg Chelsea i 97 siden Tore Andrè Flo gikk fra Brann til Chelsea. Siden den gang har jeg vært supporter av Chelsea - og elsker det også! :-)

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 6362
09.02.12 20:49

Har faktisk noen kompiser som holder med Liverpool.

MrRumpesprekk
MrRumpesprekkInnlegg: 467
09.02.12 20:52

Liker Liverpool, fordi de har Steven Gerrard. He is big and fucking hard.

Republikken-Bergen
Republikken-BergenInnlegg: 2307
09.02.12 20:52
mac_stoffer: Faren min er fra Bergen og "tvang" meg til å holde med Brann fra før jeg kunne gå. Siden den gang har jeg vært supporter av Brann - og elsker det! Siden jeg ikke hadde noen favorittlag i England valgte jeg meg Chelsea i 97 siden Tore Andrè Flo gikk fra Brann til Chelsea. Siden den gang har jeg vært supporter av Chelsea - og elsker det også! :-)

Forferdelig overgang!

taknina
takninaInnlegg: 13254
09.02.12 20:53
MrRumpesprekk: hard

Bare myke menn digger Phil Collins

mac_stoffer
mac_stofferInnlegg: 980
09.02.12 20:57
Republikken-Bergen: Forferdelig overgang!

så så :-)

Jack_Daniels
Jack_DanielsInnlegg: 16902
09.02.12 21:00
Matsinho: Aner ikke hvorfor.

Har et par kompiser som heier på hhv. Wolverhampton og Everton!

Sistnevnte kan jeg tildels forstå, men Wolves? Hvordan i alle dager utvikler man et forhold til en gjeng med grå mus?

Cabaye
CabayeInnlegg: 13
09.02.12 21:01

Profeten Alan Shearar var grunn nok for min del til å velge Newcastle. Han bindet meg godt fast til The Magpies.

Matsinho
MatsinhoInnlegg: 8184
09.02.12 21:08
Jack_Daniels: Sistnevnte kan jeg tildels forstå, men Wolves? Hvordan i alle dager utvikler man et forhold til en gjeng med grå mus?

De synes kanskje kallenavnet Wolves er kult? Hvis vedkommende også har et favorittlag i MLS, så ville jeg tippet at navnet er av avgjørende betydning. Kanskje fyren var fan av en ung og lovende Robbie Keane?

Jack_Daniels
Jack_DanielsInnlegg: 16902
09.02.12 21:27
Matsinho: Kanskje fyren var fan av en ung og lovende Robbie Keane?

Han sendte meg SMS med følgende innhold for et par dager siden --> "Robbie Keane er bedre enn Berbatov!", så det er absolutt en mulighet!

Audioslave
AudioslaveInnlegg: 6212
09.02.12 22:03

"Newcastle har jo forholdsmessig ganske mange norske supportere?"

-- Alt er relativt. Det har vel blitt en del opp igjennom årene. Likevel er ikke antallet i nærheten av Lfc, Mufc, Leeds, Arsenal etc. sine supportere, men sannsynligvis flere enn supporterne til klubbene trådstarter ramser opp.
Woger
WogerInnlegg: 26153
09.02.12 22:10

Jeg ble så lei meg når jeg såg John Terry gråt etter straffebommen i Moskva, da ble jeg Chelsea-fan!

Monomachos
MonomachosInnlegg: 2501
09.02.12 22:27
Audioslave: Vet ikke helt om du betegner Newcastle som mindre klubb, med tanke på klubbene du nevner, men jeg tar sjansen på det. Jeg syntes de største klubbene var lite spennende. Alle andre holdt jo med dem, hvorfor skulle jeg også kaste meg på bølgen. Dessuten var jeg blitt eksponert så mye av dem (spesielt Manchester United og Liverpool) at jeg var møkk lei og mislikte dem allerede før jeg hadde funnet min egen klubb. Var mye mer interessant å holde med en klubb som ingen andre jeg kjente holdt med, og lære alt om klubben selv. Skal også sies at Newcastle spilte morsom fotball, gjorde det bra som nyopprykket lag, og Andy Cole ble toppscorer den første sesongen jeg holdt med dem, noe som også var mye av grunnen til at jeg valgte dem.

Jeg kjenner til en god del Newcastle-supportere, og ift størrelse har de en ganske stor supporterskare i Norge, noe jeg bare synets er artig. Og jeg kan forstå at en spiller som Shearer gjorde klubben attraktiv. Ellers så virker jo Newcastle som en skikkelig fotball-by. I forhold til innbyggertall er det vel ingen klubb som har en slik hengiven supporterskare.

SuperCitynr1
SuperCitynr1Innlegg: 5243
09.02.12 23:13

Kjenner to stk som opprinnelig var united supportere men som ble WBA supportere etter at de satt å så WBA - united på tv i 1979 eller 78 da WBA banket united 5-3 og den dag i dag blir regnet som en av de beste matchene noen sinne , spør du arne scjeie om hvilke matcher han kan huske som de beste han har sett så kommer som regel WBA - united 5-3 som en av de først han nevner.

SuperCitynr1
SuperCitynr1Innlegg: 5243
09.02.12 23:16
Jack_Daniels: Sistnevnte kan jeg tildels forstå, men Wolves? Hvordan i alle dager utvikler man et forhold til en gjeng med grå mus?

I dag spiller Wolves i PL og er der de skal være.

Husk at engelsk toppfotball ikke bare handler om de siste 20 åra

Wolves på 50 tallet var en kjempe suksses og de vant vel 3 seriemesterskap på rad dette tiåret om jeg ikke tar feil....

DS21
DS21Innlegg: 86
09.02.12 23:16

Har alltid likt Andy Cole. Min store helt fra barndommen. Etter hans overgang til Manchester City i 2005 så slo jeg meg til ro der, å for et valg det var uviten om fremtiden :D

clavin
clavinInnlegg: 19176
09.02.12 23:23
CryniX: Selvfølgelig måtte det bli United på meg etter det, påvirkelig som den lille 5-åringen jeg var.

Helt utrolig at du skulle bli supporter av Manchester United.

Dette kan det umulig være andre i Norge som er.

arze
arzeInnlegg: 2701
09.02.12 23:38
Jack_Daniels: Hvordan i alle dager utvikler man et forhold til en gjeng med grå mus?

Grå mus? De har hatt en av engelsk fotballs mest fabelaktige spissduoer gjennom tidene, og lever på det i mange år til.

Toførr
ToførrInnlegg: 243
09.02.12 23:45

Mange som begynner å holde med lag pga sympati! Altså at de er elendige! Det er kult :)

ZzzidaneeE
ZzzidaneeEInnlegg: 2405
10.02.12 00:18

Hva med att vi på dette forumet finner oss ett lite lag ala Shrewsbury Town og følger dette laget i tykt og tynt? Lager en egen tråd om denne klubben og prøver å finne info om denne klubben og følger med. 

Siste innlegg