Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny england kaptein-hvem får jobben?

NYTT TEMA
Fowla
FowlaInnlegg: 15784
09.02.12 21:41

Sudden turn of events i ny-kaptein-for-england sagaen. Hadde Capello fortsatt som England-sjef ville det blitt en jobb som kanskje ikke var veldig attraktiv siden italieneren uttalte at han var uenig med FA og at Terry fortsatt var hans kaptein.

Om det nå blir Harry som overtar for England, så stiller kanskje Scott Parker sterkere enn hva han ville gjort under Capello. Uansett er Parker i form og det kan være viktig på vei inn mot EM og i mesterskap.

Gerrard er vel den som oftest blir nevnt, og den som mange mener er det naturlige valget. Det som taler imot er vel at han ikke har vært i sin beste form på lang lang tid, likevel er han en naturlig ledertype.

Rooney er også en kandidat. Dårlige prestasjoner på landslaget og ikke minst at han er suspendert i de to første kampene i sluttspillet, taler vel imot "scouseren"

Har vi flere kandidater? Hart? Rio ombestemmer seg kanskje? Hvilken tøysekopp mener DU bør bli Englands nye fürer?

UNvegard
UNvegardInnlegg: 9278
09.02.12 21:43

Scholes hadde sikkert elsket den rollen....

Men, Parker eller Gerrard må vel være de beste alternativene. Problemet er at ingen av disse i utgangspunktet bør være klare førstevalg i startoppstillingen til England om dagen.

(Innlegget ble redigert 09.02.12 21:52)

Goterholm
GoterholmInnlegg: 3478
09.02.12 21:43

Heskey, evt Carroll.

ilModric
ilModricInnlegg: 16870
09.02.12 21:44

Scott Parker.

DenPlagsomme
DenPlagsommeInnlegg: 659
09.02.12 21:45

Er vel samme ulla. Sist John Terry mistet kapteinsbåndet, tok han enkelt og greit å var kaptein uten bånd.

Terry er nok kaptein på england, både med og uten bånd rundt armen.

Kan like gjerne gjøre Glen Johnson til kaptein.

LiverpoolOdd94
LiverpoolOdd94Innlegg: 16553
09.02.12 21:49

Gerrard, selfølgelig. 

Fowla
09.02.12 21:50
DenPlagsomme: Er vel samme ulla. Sist John Terry mistet kapteinsbåndet, tok han enkelt og greit å var kaptein uten bånd.

Tipper han har mista mer kred etter rasismesaken, enn etter eventyret med kjerringa til Bridge.

DenPlagsomme
DenPlagsommeInnlegg: 659
09.02.12 21:51
Fowla: Tipper han har mista mer kred etter rasismesaken, enn etter eventyret med kjerringa til Bridge.

Kanskje fra Rio, men det gjør jo ikke stort da Rio nok ikke spiller EM uansett.

Vi får se. Sist var det i hvertfall han folk på landslaget klynget seg rundt.

Rennaraev
RennaraevInnlegg: 1005
09.02.12 21:53

Jeg går for Joe Hart.

Venny139
Venny139Innlegg: 6967
09.02.12 21:54

Gerrard eller Lescott.

Gåra
GåraInnlegg: 11084
09.02.12 21:54

Ledley King.

Red_Thomas
Red_ThomasInnlegg: 3771
09.02.12 21:56

Hart, King eller Parker.

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 2970
09.02.12 22:24
UNvegard: Men, Parker eller Gerrard må vel være de beste alternativene. Problemet er at ingen av disse i utgangspunktet bør være klare førstevalg i startoppstillingen til England om dagen

Hvem mener du stiller sterkere enn disse to sentralt?

Barton, Lampard, Carrick?

DavidHerd
DavidHerdInnlegg: 1503
09.02.12 22:26
Jimmy_28: Hvem mener du stiller sterkere enn disse to sentralt? Barton, Lampard, Carrick?

Carrick og Wilshere sjølvsagt.

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 2970
09.02.12 22:28
DavidHerd: Carrick og Wilshere sjølvsagt.

Sjølsagt!

Kent
KentInnlegg: 78301
09.02.12 22:28
UNvegard: Problemet er at ingen av disse i utgangspunktet bør være klare førstevalg i startoppstillingen til England om dagen.

Skulle til å nevne det samme. Verken Parker eller Gerrard er vel sikker i førsteelleveren.

Rooney er bankers, men passer han som kaptein? Har mine tvil.

Loner_With_a_Boner
Loner_With_a_BonerInnlegg: 1772
09.02.12 22:29

Hart. Han er den eneste på laget som har fast plass.

Fowla
09.02.12 22:29
UNvegard: Men, Parker eller Gerrard må vel være de beste alternativene. Problemet er at ingen av disse i utgangspunktet bør være klare førstevalg i startoppstillingen til England om dagen.

Parker forsvarer da lett en plass på Englands midtbane. Likevel tror jeg Gerrard er mer bankers på laget enn Parker. Om de er skadefrie så blir overrasket om ikke begge starter første kamp i EM.

ilModric
ilModricInnlegg: 16870
09.02.12 22:30
Rennaraev: Jeg går for Joe Hart.

Hart er et godt alternativ, ja. Han har jo faktisk en sterk vinnervilje, glød og trøkk i spillet. I tillegg leverer han hver eneste kamp, i motsetning til visse andre på England.

taknina
takninaInnlegg: 13254
09.02.12 22:32

Ashley Cole er vel en godgutt uten noe kontroversielt rundt seg :-))

UNvegard
09.02.12 22:35
Jimmy_28: Hvem mener du stiller sterkere enn disse to sentralt? Barton, Lampard, Carrick?

Carrick burde åpenbart være en kandidat mtp det han har prestert denne sesongen. Han kan fungere både med Parker og Gerrard. Barry har også vært en favoritt hos Capello, selv om han tidvis presterte svakt forrige sesong. Denne sesongen har han faktisk vært meget god. I tillegg har du to outsidere i de skadeplagede ungguttene Cleverley og Wilshere. Sistnevte ville vært en het kandidat om han ikke hadde vært skadet, men disse blir høyst trolig oversett. Scholes har jo også hintet om et comeback....

Uansett, poenget er at ingen av disse to er selvskrevne i en startoppstilling. Gerrard har nylig kommet tilbake fra skade, mye avhenger nok av hvordan han presterer resten av sesongen. Scott Parker har 10 landskamper for England, hvorvidt han blir en fast brikke kan avhenge av hvem FA utpeker som landslagssjef.

(Innlegget ble redigert 09.02.12 22:39)

UNvegard
09.02.12 22:37
Kent: Rooney er bankers, men passer han som kaptein? Har mine tvil.

Rooney har allerede nok ansvar, i tillegg står han over de to første kampene av mesterskapet.

Sammen med Terry, Cole og Hart er det vel de eneste som er sikre kort i startoppstillingen?

Rennaraev
RennaraevInnlegg: 1005
09.02.12 22:38
ilModric: Hart er et godt alternativ, ja

I tillegg til det du nevner har han fremtiden foran seg, i motsetning til de andre opplagte kandidatene. Langsiktig, da England aldri vil vinne med sitt aldrende Ferdinand-Gerrard-Lampard-lag. Han har så vidt jeg vet ingen svin på skogen, og jeg tror man trenger en ledestjerne for folket for å få troen tilbake rundt laget. Kort og godt et realt forbilde uten en forhistorie. Skaper entusiasme, selv om engelskmenn er noe for seg selv.

DavidHerd
DavidHerdInnlegg: 1503
09.02.12 22:39
Fowla: Parker forsvarer da lett en plass på Englands midtbane. Likevel tror jeg Gerrard er mer bankers på laget enn Parker. Om de er skadefrie så blir overrasket om ikke begge starter første kamp i EM.

Personleg trur eg at Wilshere er den einaste som er bankers på midtbana, og viss Carrick fortsetjer på det nivået han har hatt dei siste månedane så vert det umogleg å ikkje ta han ut, sjølv om England-managerar har latt det gå sport i å ikkje ta han med.

Looprevil-fc
Looprevil-fcInnlegg: 1278
09.02.12 22:47

Gerrard uten tvil.

LarsUnited
LarsUnitedInnlegg: 2944
09.02.12 23:05

Rooney er den perfekte kandidat. Elsker fotballen, full innsats hver kamp, gir alt og han er tøff i nøtta.

Som det blir nevnt over har han nok allerede nok ansvar, men jeg tror han kunne briljert i en kaptein-rolle.

kromkaka
kromkakaInnlegg: 4801
09.02.12 23:26
Fowla: Rooney er også en kandidat

er du seriøs på det punktet, så ja...stakkars..

kromkaka
09.02.12 23:28
LarsUnited: Som det blir nevnt over har han nok allerede nok ansvar, men jeg tror han kunne briljert i en kaptein-rolle.

herregud.... å fy fa.... makan...... er det mulig...... ja få nå virkelig satt et solid punktum i rekken av stupide handlinger, no-brainer rooney som kaptein.

DS21
DS21Innlegg: 86
09.02.12 23:29

Joe Hart! Mer kvalitet og vinnervilje skal du lete lenge etter. Gerrard er for gammel og skadeplaget.

kromkaka
09.02.12 23:31
Kent: Rooney er bankers, men passer han som kaptein? Har mine tvil.

helt utrolig at noen i hele tatt kan komme opp med et slikt forslag. at forumet her er fullt av no-brainers er vel kjent for de fleste som har middels iq, men at nivået er så dårlig......

Siste innlegg