Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal - gamle karameller

NYTT TEMA
rkhansen5
rkhansen5Innlegg: 942
10.02.12 09:46

Det begynner å bli lenge siden vi Arsenalsupportere hadde noe å glede oss over, annet enn enkeltkamper.

Så hvorfor ikke grave frem noen gamle karameller og kose seg litt med dem? De er seige og harde å tygge på - men bringer iallefall frem gode minner :)

http://www.youtube.com/watch?v=cG3sXtDHlDk&feature=results_video&playnext=1&list=PLD8AD90035377B30C

Spillere som Dennis Bergkamp, PV4 og Tony Adams varmer sjela på en kald vinterdag, hadde vært noe å hatt en kaptein og forsvarskjempe som Tony Adams igjen. Men inntil vi klarer å karre til oss en pokal så får man glede seg over snøen som falt i fjor :)

/RKH

har en relativt stille dag på jobb da.

Fezzylfc
FezzylfcInnlegg: 284
oyvindherman
oyvindhermanInnlegg: 5713
10.02.12 13:35

http://www.youtube.com/watch?v=BUT8J8YHuno

Rocastle, min første favorittspiller scorer i semien mot Spurs i 87, på veien mot vårt første trofe på mange, mange år. Målet fikk jeg ikke sett før lenge etterpå, men det er likevel en stor favoritt.

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 1503
10.02.12 14:31

Savner Arsenal gutta en DvD? Kan se sånn ut!

- COYS -

Leo

rkhansen5
10.02.12 17:14
Leoparden1: Savner Arsenal gutta en DvD? Kan se sånn ut!

Forbauser meg ikke at en Spursgnom måtte rote seg inn her for å slenge med  leppa.

/RKH 

dialsquarefc
dialsquarefcInnlegg: 655
10.02.12 17:42
Leoparden1: Savner Arsenal gutta en DvD? Kan se sånn ut!

Særlig treffende når det kommer fra en supporter hvis klubb ikke har vunnet serien siden før Cubakrisen.

Ha deg vekk, din uspiselige sopp.

Toddamannen
ToddamannenInnlegg: 8301
Helena_M
Helena_MInnlegg: 3287
10.02.12 20:01

Jeg ble Inter fan i en alder av 11, og det vil det være resten av mitt liv. Men før jeg ble fan av Inter, holdt jeg med Arsenal. rett og slett på grunn av min far som stadig så på og som stadig kom hjem med drakter, filmer, spill og diverse.

Navn som Seamen, Adams, Overmars, Bergkamp, Ljungberg, Pires, Petit, Henry, Winterburn, Keown, Vieira, Parlor, Dixon og Wenger gjør meg litt våt i munnen. The Fantastic Four. Highbury. En fantastisk stadion.

Derfor var det tungt og se Inter mose Arsenal på Highbury med 0-3 i 2003 var det vel. Og enda tøffere var det og se Arsenal sable ned Inter samme året 1-5. Men en liten del av meg ble glad.

Men Arsenal er ikke lenger det det var. Og det synest jeg er vanvittig trist. Før var Highbury kanskje det jævligste og komme til. Men desverre ikke lenger.

Jeg ser aldri en Arsenal kamp (PL for den del), med mindre jeg setter meg ned fordi jeg kjeder meg. Men når jeg leser på tekst TV eller ser på nettet at Arsenal har vunnet, blir jeg litt glad.

Men Arsenal blir aldri det samme. Og det er jo litt hjerteskjærende.

russell_martin
russell_martinInnlegg: 11323
10.02.12 20:07

Kanskje skrive litt om karamellen i innlegget jeg leverte klokka 19:37

Dette er et kjært minne. Kampen ble ikke vist på tv så vidt jeg husker.

De var to tidligere spurselever på dette Arsenallaget. Den ene var selvfølgelig den legendariske nordirske keeperen Pat Jennings, en av de beste keeperne som var den gangen.

Den andre var den høyreiste og rødhårete Willie Young på stopperplass ved siden av legenden David O'Leary.

Stjernene var etter mitt syn Liam Brady som var blant de beste spillerne i datidens engelske fotball. En av få engelske spillere som faktisk fikk det til i Italia. En av de beste midtbanespillerne i Arsenal sin historie.

Jeg vil også trekke fram Arsenallegenden Frank Stapleton som var en notorisk målscorer for Arsenal. Den tidligere Wolvespoteten Alan Sunerland kompleterte Stapleton godt. 

Graham Rix var en klasseving på venstresiden, som muligens var datidens nest beste venstreving i engelsk fotball bare slått av fantastiske John Robertson hos Nottingham Forest.

David O' Leary hadde en lang og solid karriere på Arsenal sin stopperplass.

To sentrale spillere savnes på dette laget og det er selvsagt venstreback Sammy Nelson og Malcolm "supermac" Macdonald.

Liam Brady var vel sånn ca dobbelt så god som Glenn Hoddle på denne tiden.

rkhansen5
10.02.12 22:45
russell_martin: Liam Brady var vel sånn ca dobbelt så god som Glenn Hoddle på denne tiden.

Om ikke noe mer.

Artig å se Rice i lagoppstillinga også :)

/RKH

rkhansen5
10.02.12 22:46
Toddamannen: Denne er jo en klassiker.

http://www.youtube.com/watch?v=bQmO3S2eLPE dette er en klassiker....   

Edit : Bytta ut med en lengre versjon....

/RKH 

(Innlegget ble redigert 10.02.12 22:51)

Toddamannen
ToddamannenInnlegg: 8301
11.02.12 02:48
rkhansen5: http://www.youtube.com/watch?v=bQmO3S2eLPE dette er en klassiker....

Det har du selvsagt rett i. En av de aller største faktisk.

Spurt
SpurtInnlegg: 289
11.02.12 03:02

Jeg er Man Utd supporter.

Men jeg var på Emirates sist mot Blackburn.

Må si jeg koset med der, en ting var 7-1 mot Blackburn!

Men Fy faen for en stadion dere har. Var som å være i himmelen. 

Fantastisk arena, fantasisk øl, fantastiske sitteplasser, ja alt var fantastisk.

Var dagen etter på Stamford Bridge, Usj det var usselt og trangt på tribunen. 

Får til slutt ønske dere lykke til med resten av sesongen og i Champions League, som vi Man Utd ikke var gode nok til!!!

Trdstud
TrdstudInnlegg: 1140
11.02.12 03:10

Her er en fin karamell:

http://www.youtube.com/watch?v=DIJ4rHPWsKs&feature=related

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 15260
11.02.12 03:57
Abelsborg: Her er et av de største øyeblikkene i Arsenals historie

Merkelig at dete innlegget ikke har fått noen tomler ennå. Det er jo et av de store øyeblikk i Arsenals innsats i Chanpions League.

Spurt
SpurtInnlegg: 289
11.02.12 04:05
Abelsborg: Merkelig at dete innlegget ikke har fått noen tomler ennå. Det er jo et av de store øyeblikk i Arsenals innsats i Chanpions League.

Og poenget er????

Gå en lang tur på en kort brygge...

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 15260
11.02.12 04:47
Spurt: Og poenget er????

At Wenger får forlenget kontrkten med 10 år, vi liker han.

russell_martin
11.02.12 08:51
Abelsborg: At Wenger får forlenget kontrkten med 10 år, vi liker han.

Wenger er faktisk et geni. Vi Arsenalsupportere er faktisk imponerte av hva Arsenal får til mot groteske kapitalkrefter som Chelsea.

rkhansen5
12.02.12 15:11

Er du ikke vokst fra å lire av deg sånt piss enda?   

/RKH 

Ayebee
AyebeeInnlegg: 5854
12.02.12 15:20
rkhansen5: Er du ikke vokst fra å lire av deg sånt piss enda?    /RKH

Er du ikke vokst fra å ha latterlige signaturer etter hvert eneste innlegg?

rkhansen5
13.02.12 14:11
Ayebee: Er du ikke vokst fra å ha latterlige signaturer etter hvert eneste innlegg?

Og hva vet du om signaturen min? Eller er det bare en infantil trang til å uttrykke seg som fremkommer?

/RKH 

Battaljen
BattaljenInnlegg: 1021
13.02.12 14:34
Abelsborg: At Wenger får forlenget kontrkten med 10 år, vi liker han.

Skulle ønske at Arsenal fikk snappet Villa Boas i stedet, han imponerer med å ligge bak Arsenal/Wenger med langt mer ressurser, og har vist en taktisk klokskap som nesten overgår selveste Scolari. 28m pund for Ancelotti ut og AVB inn = Chelsea er og forblir en klovneklubb.

Ayebee
AyebeeInnlegg: 5854
13.02.12 22:05
rkhansen5: Og hva vet du om signaturen min? Eller er det bare en infantil trang til å uttrykke seg som fremkommer?

Jeg ser at du har en signatur under hvert eneste innlegg. Jeg trodde denne barnslige trenden var forbi.

Det er vel sikkert initialene dine, noe ingen på dette forumet, inkludert meg, bryr seg det spor om.

MrArsenal
MrArsenalInnlegg: 8033
13.02.12 22:42

Et par deilige snuoperasjoner:

Aston Villa i 2001

Shakhtar i 2000 

Ellers er denne siden som skapt for stille dager på jobben.

russell_martin
13.02.12 23:24

Man kan ikke lage en slik fantastisk karamelltråd uten at man faktisk kommer inn på enkeltspillere. Som Arsenalsupporter i nærmere 35 år har man en haug med helter som fortjener å bli nevnt.

Helt bakerst har man mange keepere å velge i. Pat Jennings, John Lukic, David Seaman, Jens Lehman og Sczcesny. Jeg tror dette må bli de fem beste keeperne i min tid. Man kan selvsagt stille spørsmål om polakken fortjener å bli nevnt, men lørdagens redning på skuddet til Gardner er utført av en vinnertype.

Valget faller nok på "safe hands" Seaman som får plassen i mål.

På venstreback er det mange som har operert, men shortlister bare fire. Sammy Nelson, Kenny Samson, Nigel Winterburn og Ashley Cole.

Her lar den tidligere Crystal Palacebakken med gamblerinnstinkt og klippekort på det engelske laget Kenny Samson få plassen. Solid back.

På høyrebacken er det også plenty med alternativ, men plukker blant følgende spillere. Viv Anderson, Pat Rice, Lee Dixon, Lauren og Barcary Sagna. Ingen av backene er så historiske som Viv Anderson. På Forest var han den ultimate backen, men han var nok en dårligere spiller da han var på Arsenal. Jeg velger Graham's kjøp fra Stoke. Lee Dixon. En av de viktige i en av engelsk fotballs beste forsvarsfirere. Mender de faktisk slapp inn under 20 mål en sesong. Fotballmessig er nok Sagna best, men innleggsfoten gjør at valget faller på Lee Dixon.

På midstopperplass er det mange gode stoppere, men ikke alle har vært gode i sammen. Som ubestridt leder faller hvertfall valget på Tony Adams som ikke hadde all verden til fart. Plasseringsevne derimot. En naturlig kaptein. Sannsynligvis den beste lagkapteinen i engelsk fotball de siste 30 åra. Tony tacklet dessuten rent og var målfarlig.

Ved hans side velger jeg Thomas Vermaelen, som er en annen målfarlig stopper med et livsfarlig skudd.

Defensiv midtbane er udiskuterbar. Patrick Vieira. Den lange elegante senegaleseren med fransk pass var den ultimate defensive midtbanespiller. Plasseringsterk, tacklingssterk, grei teknikk og vinnervilje. Til tider så god at forsvaret kunne ta permisjon under kamp.

Foran Paddy plasserer jeg duoen Liam Brady og Cesc Fabregas. Skippy regjerte i engelsk fotball fra 1975 - 1980. En gudsbenådet venstrefot. Han hadde også bra tempo, var kreativ og målfarlig. Den beste midtbanespilleren i England i denne perioden.

Cesc Fabregas. En målfarlig, pasningsterk og kreativ midtbanespiller som hadde en utrolig egenskap i å gjøre spillerne rundt seg gode.

I fri Rolle foran disse plasserer man Dennis Bergkamp. En kunstner uten sidestykke. Magisk. 

Jeg velger to spisser. Jeg ramser først opp kandidater. Frank Stapleton, Ian Wright, Paul Merson, Alan Smith, Thierry Henry, Robin van Persie. Alle er supre valg, men velger to spisser som faktisk også kan jobbe litt bredt.

Robin Van Persie   og Thierry Henry.

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
13.02.12 23:35
Abelsborg: Merkelig at dete innlegget ikke har fått noen tomler ennå. Det er jo et av de store øyeblikk i Arsenals innsats i Chanpions League.

Hadde du gitt meg en tommel hvis jeg i en tilsvarende tråd for Chelsea slang inn et visst klipp av Luis Garcia?

Blir vel stort sett det samme?

(Innlegget ble redigert 13.02.12 23:35)

rkhansen5
15.02.12 08:36
Ayebee: Jeg ser at du har en signatur under hvert eneste innlegg. Jeg trodde denne barnslige trenden var forbi.
Det er vel sikkert initialene dine, noe ingen på dette forumet, inkludert meg, bryr seg det spor om.

Som jeg trodde - en infantil lyst til å uttrykke seg, og da helst om ting man ikke har noe med.

/RKH

(håper jeg klarte å irritere deg igjen)

Siste innlegg