Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*PL* Manchester City - Blackburn Rovers

NYTT TEMA
SuperCitynr1
SuperCitynr1Innlegg: 5243
25.02.12 11:27

25.02.12

Etihad Stadium.

18:30

------------------------------------

Manchester City hjemme på Etihad Stadium er en hard nøtt for enhver motstander som kommer ingen har klart å ta poeng denne sesongen og det vil neppe blackburn klare her heller.

Etter en tung januar måned går City nå inn i en periode med noe svakere motstand de neste pr tre matchene.

Først er det blackburn i dag deretter kommer bolton på besøk før vi reiser til wales og skal prøve oss mot swanselona.

Manchester City har ingen skader av bekymringer til denne og stiller meget sterkt her.

C.Tevez er tilbake i troppen men spiller ikke i dag ettersom han ikke er (match-fit) til denne , noe som er en skam! han har vert borte i 3 måneder og returnerer nå uten engang og være match klar.

Blackburn har slitt hele sesongen og nå gjør de hva som helst for å sikre seg ett nedrykk , for i tillegg til spille svakt hele sesongen har de nå begynt å selge sine antatt beste spillere.

Spillere som er disponible i kveld:

Manchester City : Hart, Pantilimon, Richards, Zabaleta, Lescott, Kompany, K Toure, Savic, Clichy, Kolarov, Nasri, Milner, Johnson, Barry, De Jong, Y Toure, Pizarro, Hargreaves, Silva, Aguero, Dzeko, Balotelli.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blackburn : Robinson, Orr, Dann, Hanley, Martin Olsson, Pedersen, Petrovic, Nzonzi, Hoilett, Dunn, Yakubu, Formica, Modeste, Goodwillie, Marcus Olsson, Rochina, Vukcevic, Henley, Slew, Blackman, Bunn.

Jeg kan ikke annet en å tro at Manchester City vinner dette nabooppgjøret og står med 13-0-0 hjemme etter denne.

Litt statistikk:

Manchester City have earned 64 points from the last 66 available on home soil and won the last 17 in a row at the Etihad Stadium.

The Citizens have kept four clean sheets in their last five Premier League home games.

Blackburn have won just two of their last 21 Premier League away games (W2 D8 L11).

Rovers have kept just one clean sheet in their last 31 matches on the road.

Yakubu has the best conversion rate of shots into goals of any regular player in the Premier League this season (38%).

79% of the goals Man City have conceded have come in the second half games, the highest percentage in the Premier League.

Joe Hart has the best saves to shots ratio of any regular goalkeeper this season, saving 79% of shots on target faced.

Paul Robinson has the worst saves to shots ratio of any regular goalkeeper this season, preventing just 52% of accurate attempts from beating him.

Man City have kept seven clean sheets in their last 10 Premier League matches.

(Innlegget ble redigert 25.02.12 11:34)

mac_stoffer
mac_stofferInnlegg: 980
25.02.12 11:33

helgens sikreste H ?

SuperCitynr1
25.02.12 11:35
mac_stoffer: helgens sikreste H ?

Kanskje det men 1,18 får stå urørt hos meg.

Kent
KentInnlegg: 78301
25.02.12 11:37

Sa ikke Mancini at Tevez aldri skulle spille for han igjen?

Lite intregritet på den mannen.

SuperCitynr1
25.02.12 11:40
Kent: Sa ikke Mancini at Tevez aldri skulle spille for han igjen? Lite intregritet på den mannen.

Forstår veldig mancini at han sier dette , vi sier alle ting og tang i heten.

Etter at mancini fikk dette litt på avstand og han fikk besinne seg så sier han at tevez må komme med en uforbeholden unnskyldning til klubben og dette har tevez nå gjort.

Det er vel litt takteri i dette om at tevez er tatt inn i varmen igjen....

(Innlegget ble redigert 25.02.12 11:40)

Prideinbattle
PrideinbattleInnlegg: 9894
25.02.12 11:54

Dette er vel den kampen hvor vi møter et dårligere forsvar enn vi gjorde på Old Trafford i høst. Bør kunne tangere 6 mål da.

Prideinbattle
PrideinbattleInnlegg: 9894
25.02.12 11:55
Kent: Sa ikke Mancini at Tevez aldri skulle spille for han igjen?

Har du sett han spille match siden han sa det?

LarsLie
LarsLieInnlegg: 3756
25.02.12 12:52

Han er italiensk ,og om du tror det er Mancini som ønsker ham tilbake tar du nok feil. Personalsak heter dette. Tevez har uansett krøpet til korset og vi får se hvor mye han faktisk får spille også før vi dømmer.

Mancini er en gentleman og blir best i City.

(Innlegget ble redigert 25.02.12 12:53)

Kent
25.02.12 12:55
Prideinbattle: Har du sett han spille match siden han sa det?

Nei, men Mancini virket veldig ydmyk på pressekonferansen angående Tevez sist.

Tipper han blir å slippe Tevez til før sesongen er over.

Kent
25.02.12 12:57
LarsLie: Mancini er en gentleman og blir best i City.

Du mener Mancini blir verdens beste manager av å få frie tøyler på overgangsmarkedet?

Management er nok bra mye mer enn det, gutten min.

taknina
takninaInnlegg: 13254
25.02.12 13:03
Kent: Du mener Mancini blir verdens beste manager av å få frie tøyler på overgangsmarkedet?

Det er enklere å fiske småsei enn å jakte tigre.

bakmannen
bakmannenInnlegg: 721
25.02.12 13:40

Er vel ikke mangel på integritet å innse at man ikke kan ha en mann til 500 mill sittende på pub i Argentina.  Mancini hadde vel trodd at han skulle få solgt Tevez i Januar.  Nå skal det sies at Mancinis uttalelse ikke akkurat var et salgstriks. Er vel ikke lett å få ønsket pris for en spiller som man har gått ut å bannlyst

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 3606
25.02.12 14:56

Leser man mellom linjene er dette ikke mere avansert enn at City ser muligheten i å vinne sitt første PL-gull.

Med Tevez tilgjengelig økes sjansen til å vinne radikalt.

Personlig tror jeg dette er et smart grep av City, så spørs det om de vinner å få Tevez i form før sesongen er over.

Når det gjelder dagens kamp tror jeg City vinner klart om ikke Mancini rullerer seg totalt bort.
Nøkkelspillere som Silva og Aguero bør spille, samt Ya Toure. 

MartinErlandsen
MartinErlandsenInnlegg: 576
25.02.12 15:09

.

(Innlegget ble redigert 25.02.12 15:11)

States09
States09Innlegg: 1456
25.02.12 15:11
Kent: Sa ikke Mancini at Tevez aldri skulle spille for han igjen? Lite intregritet på den mannen.

Neida, hvis han spiller bra blir han jo verdt mer. 

Verdien går bare nedover, hvis han skal råtne på benken.

chelsea8
chelsea8Innlegg: 17411
25.02.12 15:11

Tror dere Dzeko starter i kveld?

Kent
25.02.12 15:12
chelsea8: Tror dere Dzeko starter i kveld?

Tipper Balotelli starter siden han er tilbake fra karantene og garantert kampsugen.

BlueMoon67
BlueMoon67Innlegg: 4263
25.02.12 17:32
chelsea8: Tror dere Dzeko starter i kveld?

Nei, ingen Dzeko fra start i dag.

Manchester City starter med disse 11:

Hart, Zabaleta, Kolarov, Kompany, Lescott, de Jong, Yaya Toure, Silva, Balotelli, Agüero og A.Johnson

Benken: Pantilimon, Richards, Clichy, Milner, Nasri, Pizarro og Dzeko

(Innlegget ble redigert 25.02.12 17:36)

NoobSaibot
NoobSaibotInnlegg: 2708
25.02.12 17:34

Hvorfor spiller ikke Richards?

MagicPie
MagicPieInnlegg: 27172
25.02.12 17:40
NoobSaibot: Hvorfor spiller ikke Richards?

Fikk seg en liten smell mot Porto i uka. Mulig man ikke tar sjansen på å starte med ham.

MagicPie
25.02.12 17:41

Legger forøvrig merke til at Milner har forsvunnet ut av laget den siste tiden. Rulleringen til Mancini som er grunnen, for jeg synes ikke han har spilt seg ut.

Troenderfury
TroenderfuryInnlegg: 1735
25.02.12 17:43

I dag skal jeg nok en gang prøve å streame en PL kamp. Har forhørt meg både med TV2 og justin.tv. Har enda ikke fått noe svar fra TV2 (sendte email for et par dager siden). Fra justin.tv fikk jeg som svar at det var greit for dem så lenge det var greit for TV2. Jeg får håpe på at TV2 er greie ;-)

(Innlegget ble redigert 25.02.12 17:43)

El_Rey
El_ReyInnlegg: 4547
25.02.12 17:43
MagicPie: Legger forøvrig merke til at Milner har forsvunnet ut av laget den siste tiden. Rulleringen til Mancini som er grunnen, for jeg synes ikke han har spilt seg ut.

Dzeko også. Fra start ihvertfall. Denne her blir tredje kampen på rad på benk fra kampstart for han. Fatter det ikke. 

El_Rey
25.02.12 17:45
Troenderfury: I dag skal jeg nok en gang prøve å streame en PL kamp. Har forhørt meg både med TV2 og justin.tv. Har enda ikke fått noe svar fra TV2 (sendte email for et par dager siden). Fra justin.tv fikk jeg som svar at det var greit for dem så lenge det var greit for TV2. Jeg får håpe på at TV2 er greie ;-)

Lol. Hvorfor i alle dager skulle Tv2 tillate deg å sende? Grunnen til at de nok ikke har svart er fordi de må ha trodd det var kødd. 

MagicPie
25.02.12 17:46
El_Rey: Dzeko også. Fra start ihvertfall. Denne her blir tredje kampen på rad på benk fra kampstart for han. Fatter det ikke.

Aguero er selvskreven i den formen han har hatt etter ankomsten. Desverre for de resterende spissene blir det rullering. Dzeko var knall i starten av sesongen, men det dabbet av etter en stund. Det har dog tatt seg litt opp igjen i det siste, men per i dag rangerer jeg det som helt jevnt hvem som starter av ham og Balotelli.

El_Rey
25.02.12 17:50
MagicPie: Aguero er selvskreven i den formen han har hatt etter ankomsten. Desverre for de resterende spissene blir det rullering. Dzeko var knall i starten av sesongen, men det dabbet av etter en stund. Det har dog tatt seg litt opp igjen i det siste, men per i dag rangerer jeg det som helt jevnt hvem som starter av ham og Balotelli.

Kan ikke forstå at det skal være selvskrevent. Aguero har vært god, men har i likhet med Dzeko også hatt sine dupper og svakt spill. Forskjellen er at Dzeko oftere leverer mål og assists selv om han ikke spiller helt topp. Aguero har overhodet ikke vært selvskreven sett over ett, og i det siste har Dzeko levert mer spør du meg. Scort endel mål i det siste tross begrenset spilletid.  Så kommer jo Balotelli-momentet inn også, og Mancinis favorisering av han. 

(Innlegget ble redigert 25.02.12 17:51)

Troenderfury
TroenderfuryInnlegg: 1735
25.02.12 17:52
El_Rey: Hvorfor i alle dager skulle Tv2 tillate deg å sende?

Det er vel lov å prøve seg? :-p

chelsea8
chelsea8Innlegg: 17411
25.02.12 17:54

Hvor er Barry?

ChancelIorOfTheExchequer
ChancelIorOfTheExchequerInnlegg: 240
25.02.12 17:55

Blackburn er ikke tapt bak en vogn på bortebane dem altså bare så det er sakt.

BlueMoon67
BlueMoon67Innlegg: 4263
25.02.12 17:57
El_Rey: Aguero har vært god, men har i likhet med Dzeko også hatt sine dupper og svakt spill. Forskjellen er at Dzeko oftere leverer mål og assists selv om han ikke spiller helt topp

Aguero står med totalt 20 scoringer og 8 assist (alle turneringer) denne sesongen og har vært vår mest effektive spiller så langt.

De to siste scoringene til Dzeko (mot Fulham og Porto) har forøvrig vært "ferdigscoret" etter strålende målgivende pasninger av nettopp Agüero.

(Innlegget ble redigert 25.02.12 17:57)

Siste innlegg