Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rooney og straffemål

NYTT TEMA
PhatJoe
PhatJoeInnlegg: 3021
20.04.12 12:34
Amin_Nouri: Husker en viss slik diskusjon i fjor også, da var det vel ikke mange Manu-fans her inne som ville ha med straffemål...

Det er kun de irrasjonelle Berbaboyza som vil svekke Rooneys faktiske prestasjon og desperat stille Berba i et bedre lys.

Alle andre rasjonelle folk vet at straffer er en egenskap som spillere seff skal belønnes for om de er bedre enn andre i det.

Lomasio
LomasioInnlegg: 1729
20.04.12 14:12
Milne: Teller du her med både situasjoner som gav straffe til United, som ikke skulle vært straffe og situasjoner hvor man ikke fikk straffe, men skulle hatt det? Milne

Jeg har selvfølgelig gransket og fundert på absolutt alle straffesituasjoner. Hvordan kan du betvile det? Jeg har også sett på alle situasjonene der motstanderlag skulle hatt straffe og ikke fått det. Men dette er så graverende tall at jeg velger å holde de for meg selv. 

Berbalicious
BerbaliciousInnlegg: 7427
20.04.12 14:57
ManUtdManiac: Kommer bare på den mot Chelsea på OT.

Og Bolton på Old Trafford i Premier League.Bommet mot City i FA Cupen, men omsatte returen i mål.

Rooney sine straffer den siste tiden har vært meget gode. Selv når keeperen har gått riktig vei har de vært for godt plasserte i hjørnet.

megapixsel
megapixselInnlegg: 13349
20.04.12 15:04
PhatJoe: Det er kun de irrasjonelle Berbaboyza som vil svekke Rooneys faktiske prestasjon og desperat stille Berba i et bedre lys.

Hvem mener du hatt den beste sesongen av Rooney denne sesongen og Berbatov i fjor? Totalt sett altså. 

(Innlegget ble redigert 20.04.12 15:10)

wee-man
wee-manInnlegg: 10552
20.04.12 15:25
PhatJoe: Alle andre rasjonelle folk vet at straffer er en egenskap som spillere seff skal belønnes for om de er bedre enn andre i det.

Er han bedre enn andre da? 10/13 er ikke den beste straffestatistikken. Jeg tror det er dårligere enn folk som Gerrard, van Persie, Lampard, Balotelli, Messi, Ronaldo etc.

Lezah
LezahInnlegg: 49528
20.04.12 15:31
wee-man: Messi

Surrer jeg veldig hvis jeg mener å huske at Messi har bommet en del straffer opp igjennom?

Amin_Nouri
Amin_NouriInnlegg: 7699
20.04.12 15:59
Kent: Er det ikke slik det avgjøres om to spillere står likt? Eller er det spilletid? Begge fikk kanskje prisen?

Tror Berba fikk den på spilletid, men er ikke helt sikker. 

Gunner123
Gunner123Innlegg: 1887
20.04.12 16:33
MrRumpesprekk: Van Persie bommet på Old Trafford, der Arsenal ble slått 8-2.

Det teller ikke. Han ga faen i å score.

PhatJoe
20.04.12 17:08
megapixsel: Hvem mener du hatt den beste sesongen av Rooney denne sesongen og Berbatov i fjor? Totalt sett altså.

Rooney.

Uansett om en ser bort i fra antall mål - på straffer eller ei - så bringer Rooney med seg så mye til laget og er latterlig viktig.

Litt for viktig til tider - som du kanskje er enig i.

PhatJoe
20.04.12 17:10
wee-man: Er han bedre enn andre da? 10/13 er ikke den beste straffestatistikken. Jeg tror det er dårligere enn folk som Gerrard, van Persie, Lampard, Balotelli, Messi, Ronaldo etc.

Jeg ahr vært skeptisk til Rooney på straffer tidligere. Men i det siste har han vært sikker.

Det som uansett er sikkert er at laget trener på straffer og han blir sett på som den sikreste. Derfor tar han dem. Men om vi hadde hatt en som er enda mer sikker straffeeksekutør hadde jeg ikke hatt noe mot det.

megapixsel
20.04.12 17:17
PhatJoe: Litt for viktig til tider - som du kanskje er enig i.

Ja, det er jeg enig i. 

Det er litt synd at Berbatov ikke ble satset på da Rooney begynte å komme i form igjen forrige sesong. Tror nok Berbatov kunne puttet 30 mål da. Ikke langt unna hvertfall. 

Jeg synes Rooney er for ustabil spillemessig. De seneste eksemplene er Villa og Wigan kampene. Det var forferdelig. Han er direkte destruktiv når han ikke har dagen. 

Berbatov leverte jevnt over veldig bra forrige sesong de kampene han startet. Synes jeg hvertfall. 

Berbatov bringer da mye til laget han også. Han var utrolig viktig forrige sesong. Akkurat som Rooney er nå. 

megapixsel
20.04.12 17:18
PhatJoe: Men om vi hadde hatt en som er enda mer sikker straffeeksekutør hadde jeg ikke hatt noe mot det.

Scholes burde kanskje få prøve seg? Skjønner ikke hvorfor han "aldri" tar straffer. Han må da være sikker? 

Gunner123
Gunner123Innlegg: 1887
20.04.12 17:42
megapixsel: Skjønner ikke hvorfor han "aldri" tar straffer. Han må da være sikker?

Han var den eneste som bommet i straffekonken i FA-cup finalen 2005 mot Arsenal.

Svedals2
Svedals2Innlegg: 2935
20.04.12 17:56
Gunner123: Det teller ikke. Han ga faen i å score.

Genistrek av captain fantastic på stillingen 1-0 til United.

Føler meg sjeldent trygg når det er snakk om straffer, men i det siste har Rooney vært stabil.

Noen som sitter på tall fra Ashley Young sine Villa-straffer?

daoooo
daooooInnlegg: 17117
20.04.12 18:21
Kent: Eller er det spilletid? Begge fikk kanskje prisen?

Berbatov vant toppscorertittelen på mindre spilletid.

PhatJoe
20.04.12 19:52
megapixsel: Scholes burde kanskje få prøve seg? Skjønner ikke hvorfor han "aldri" tar straffer. Han må da være sikker?

Han har jo "tapt" en straffesparkkonkuranse for oss hvis jeg ikke husker galt. Kanskje han har traumer.

SecretaryOfTheTreasury
SecretaryOfTheTreasuryInnlegg: 525
20.04.12 19:59

Hvordan ser straffestatistikken ut for Carrick i United-drakta? Husker han bommet mot Burnley da vi tapte for dem i andre serierunde for et par år siden, men før det hadde han vel god uttelling?

megapixsel
20.04.12 20:46
PhatJoe: Han har jo "tapt" en straffesparkkonkuranse for oss hvis jeg ikke husker galt. Kanskje han har traumer.

Mot Arsenal? Det har da vel ikke noe å si, da hadde Rooney vært ferdig som straffetaker for lengst tror jeg. Dog vet ikke jeg hvem som skulle tatt dem om ikke han. 

Tror nok ikke han har traumer. Husker han puttet hat trick mot Boro (?) hjemme og puttet straffen midt i mål i nedtaket. Det var en god straffe det. 

Milne
MilneInnlegg: 5349
23.04.12 08:51
Lomasio: Jeg har også sett på alle situasjonene der motstanderlag skulle hatt straffe og ikke fått det. Men dette er så graverende tall at jeg velger å holde de for meg selv.

Å nei, du. Graverende tall der ville du IKKE holdt for deg sjøl ;-)

Milne

senahid
senahidInnlegg: 1821
26.04.12 03:53
Lezah: Surrer jeg veldig hvis jeg mener å huske at Messi har bommet en del straffer opp igjennom?

Bommet på 8 av 34 i Barca. 3 av dem sesongen her............. På overtid mot Sevilla når keeperen deres spilte sin livs kamp, mot Chelsea og den siste husker jeg ikke.

Lezah
LezahInnlegg: 49528
26.04.12 15:10
senahid: Bommet på 8 av 34 i Barca. 3 av dem sesongen her.............

Faktisk overraskende dårlig mtp at han er i manges (mine også) verdens beste offensive spiller.

wee-man
26.04.12 15:14
Lezah: Faktisk overraskende dårlig mtp at han er i manges (mine også) verdens beste offensive spiller.

Jeg trodde han var helt rå på straffer også, men tallene lyver ikke.

sharpix
sharpixInnlegg: 8244
26.04.12 15:26
megapixsel: Scholes burde kanskje få prøve seg? Skjønner ikke hvorfor han "aldri" tar straffer. Han må da være sikker?

Schoolsy har nok aldri vært en utpreget, sikker straffeeksekutør i mine øyne, da han har hatt en tendens til å bare brenne til og håpe på det beste. Dette er sjeldent den beste løsningen fra krittmerket, noe flere av Rooneys tidligere straffespark bør være prov på ...

Statestikken til Sholes for A-laget er vel noe som følger (mulig jeg har glemt noe, men):

96/97 L.cup: Leicester 0-2 (bom)
CS 1997: Chelsea 1-1 - straffekonk (mål)
99/00 CL: Real M 2-3 (mål)
99/00 PL: West Ham 7-1 (mål)
00/01 CL: PSV 1-3 (mål)
00/01 PL: Man. City 1-1 (bom)
CS 2003: Arsenal 1-1 - straffekonk (mål)
04/05 FA: Arsenal 0-0 - straffekonk (bom)

Ikke all verdens å skryte av.

wee-man
26.04.12 15:28
sharpix: å bare brenne til

Dette har vel ikke vært kjennetegnet til Rooney de gangene han har misset?

Julian Dicks derimot, har du statistikken hans?

sharpix
26.04.12 15:38
wee-man: Dette har vel ikke vært kjennetegnet til Rooney de gangene han har misset? Julian Dicks derimot, har du statistikken hans?

Hvordan vil du karakterisere bommen mot Arsenal i fjor?

Jeg mener også å huske at straffene mot Crystal Palace i 04 og Aston Villa i 07 var basert på kraft (lavt i retning en av hjørnene), fremfor å prøve å plassere ballen, eller finte ut keeperen slik Cantona hadde for vane.

Har ikke oversikt over Dicks sine straffespark. Men, det var trøkk over de ja :)

sharpix
26.04.12 15:56
SecretaryOfTheTreasury: Hvordan ser straffestatistikken ut for Carrick i United-drakta? Husker han bommet mot Burnley da vi tapte for dem i andre serierunde for et par år siden, men før det hadde han vel god uttelling?

Carrick har følgende tall:

CS 2007: Chelsea 1-1- straffekonk (mål)
CL 07/08: Chelsea 1-1 - straffekonk (mål)
CS 2008: Pompey 0-0 - straffekonk (mål)
CS 2009: Chelsea 2-2 - straffekonk (mål)
PL 09/10:Burnley 0-1 (bom)

wee-man
26.04.12 16:06
sharpix: Aston Villa i 07

Det var ikke mye kraft i denne i alle fall.

Jeg mener rent tilløp og strak vist når jeg snakker om å brenne av. Rooney har vel alltid brukt innsiden av foten på sine straffer.

sharpix
26.04.12 16:35
wee-man: Det var ikke mye kraft i denne i alle fall.

Sant, jeg så den nå, var jo mer et sleivspark om noe.
Jeg må ha blandet med et annet straffespark.

Men jeg gir meg, du har meg på slurvete språkbruk, i den forstand at vristspark er typisk for det "å brenne til".

Poenget lå mer i det, at man sjeldent får/har fått et inntrykk av at det ligger noe "kontrollert" bak straffene til Rooney. Så f. eks straffen mot Reina i 2010, det virker jo som han bare skyter høyt og hardt til en side og håper på det beste.

Så det var vel det jeg opprinnelig ville frem til, at hverken Rooney eller Scholes ser ut til å være kald nok på straffene sine. Da syntes jeg f. eks Giggs har vist seg langt mer stødig på sine forsøk (minus CS i 2009), de siste årene.

megapixsel
26.04.12 18:24
sharpix: 96/97 L.cup: Leicester 0-2 (bom)
CS 1997: Chelsea 1-1 - straffekonk (mål)
99/00 CL: Real M 2-3 (mål)
99/00 PL: West Ham 7-1 (mål)
00/01 CL: PSV 1-3 (mål)
00/01 PL: Man. City 1-1 (bom)
CS 2003: Arsenal 1-1 - straffekonk (mål)
04/05 FA: Arsenal 0-0 - straffekonk (bom)

Nå trodde jeg faktisk at jeg hadde en god sak, men neida. 

Kent
KentInnlegg: 85112
26.04.12 18:26
sharpix: 04/05 FA: Arsenal 0-0 - straffekonk (bom)

Argh..!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg