Ja du får finne det merkelig da. Det du skriver her beviser vel bare at det jeg skrev til den andre brukeren var helt riktig. at CL er lukrativt. Jeg tar selvkritikk på summene jeg oppga og burde spesifisert at det gjaldt smålagene jeg mente. Jeg har også vist deg en oversikt med summer for de store lagene får for å være med i gruppespillet og videre avansement.
Jeg har også skrevet at dette er ikke med inntekter fra kampdag. Slik jeg ser det er min påstand bare styrket. CL er luktrativt. Du henger deg så mye opp i den ene summen jeg nevnte og der burde jeg spesifisert nærmere hva jeg mente og her tar jeg selvkritikk. Tror du virkelig jeg mente at klubber som Barcelona,United osv maks ville tjent 150 mill på CL deltakelse?
Tottenham 31 mill euro (kvart)
Arsenal 29 mill euro (16dels)
Chelsea 44 mill euro (kvart)
Dette er summer uten bilettinntekter. Så da vil nok en klubb som Liverpool befinner seg i dette området også om de skulle komme til en kvart. Dette er tall for 2010/11 CL. Jeg vil også tro at Liverpool ville forsynt seg godt av market pool da klubben ikke er ubetydelig(selv om mange mener det). inntektene har også sannsynlig økt litt siden 2010/11 sesongen.
I tillegg kommer da inntekter kampdag, som ikke er helt ubetydelige+++.
Jeg har vel her bevist at jeg den summen jeg skrev ikke var gjeldende/ment for de større lagene og at summen var litt lav(noe jeg tar sselvkritikk for) Men jeg beviser også at påstanden min er ganske så riktig. Cl er utrolig viktig grunnet muligheten til å tjene store penger. Å det er egentlig hele poenget mitt. Slvfølgelig er det også stor prestisje å spille mot de beste lagene utenm pengene.
Jeg er ingen økonomiekspert,men 300-400-500 mill kroner er ikke ubetydelige penger for de fleste klubber. Kjekt å han når stallen skal styrkes og kontrakter skal reforhandles.
Du får tro akkurat hva du vil om hva jeg mente osv osv,men desverre sitter ikke du på fasiten om hva jeg mente og mine tanker. Så får jeg heller ta kritikk på at jeg er ræva på å skrive og ordlegge meg(noe jeg forøvrig er klar over da jeg kjenner mine begrensinger angående skriving.).