Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester City v Manchester United 30.04.2012

NYTT TEMA
Matsinho
MatsinhoInnlegg: 8999
01.05.12 21:49
Mortirolo: Ifølge denne oversikten er det ca 13 av klubbene som befinner seg ca innenfor den summen jeg antok. Det var denne jeg tok utgangspunktet i. Jeg er fullt klar over at mange klubber tjener mye mere enn det jeg skrev. 50 mill var selvfølgelig litt lavt,men noen klubber er nesten nede på det tallet. Det kommer vel også inntekter utenom dette som klubbene genererer på deltakelse i CL.

Flott. Legg for øvrig merke til hvor disse klubbene kommer fra. Det er som regel fra relativt små fotballnasjoner. Lag fra Premier League, noe som tross alt gjerne er fokuset inne på F-PL, tjener selvsagt langt mer enn skarve 150 millioner kroner på dette. Selv ikke City, som er klubben som får minst av de engelske i år, er i nærheten av denne summen(og det er ekskludert billettinntekter).

Videre kommer det andre inntekter på toppen av det hele(Spurs fikk eksempelvis inn £10 millioner i billettinntekter, og tjente totalt £37,1 millioner på fjorårets CL-eventyr), så 50-150 millioner kroner er en spennvidde som favner svært dårlig når den kun får med 13 av 32 lag.

(Innlegget ble redigert 01.05.12 21:54)

TurnIbsen
TurnIbsenInnlegg: 8762
01.05.12 21:52
taknina: Prektighet kler deg ikke.

har jeg aldri påstått heller, men du er kanskje blindet av lojalitet overfor medsupportere? syns du det er riktig å omtale meg nedsettende i et innlegg hvor jeg ikke er representert, for så å fortsette å gulpe opp idioti, på tross av at jeg ikke enda har tatt til motmæle? syns du det da er rart at jeg reagerer?

1_min_of_silence
1_min_of_silenceInnlegg: 7668
01.05.12 21:53
Matsinho: City, som er klubben som får desidert minst av de engelske i år

Desidert minst høres jo litt voldsomt ut?

Arsenal med 22,7 og City med 21,3 er vel tallene som er kommet ut?

TurnIbsen
01.05.12 21:53
1_min_of_silence: Mao, du velger å svare på et spørsmål som ikke er stilt til deg? Spesielt.

er det virkelig så spesielt på dette forumet?

Dux1
Dux1Innlegg: 25903
01.05.12 21:54
Prideinbattle: De fleste vil mene at det har litt å gjøre med hvem som trykker på hvilket mål.

Så hvis et lag skyter ballen opp på tribunen eller ørten meter til siden for mål 12 ganger i løpet av en match, så er det det samme som å ha en enkel match?

Mortirolo
MortiroloInnlegg: 8453
01.05.12 21:56
Matsinho: Flott. Legg for øvrig merke til hvor disse klubbene kommer fra. Det er som regel fra relativt små fotballnasjoner. Lag fra Premier League, noe som tross alt gjerne er fokuset inne på F-PL, tjener selvsagt langt mer enn skarve 150 millioner kroner på dette. Selv ikke City, som er klubben som får desidert minst av de engelske i år, er i nærheten av denne summen(og det er ekskludert billettinntekter).
Videre kommer det andre inntekter på toppen av det hele(Spurs fikk eksempelvis inn £10 millioner i billettinntekter, og tjente totalt £37,1 millioner på fjorårets CL-eventyr), så 50-150 millioner kroner er en spennvidde som favner svært dårlig når den kun får med 13 av 32 lag.

Og jeg skrev heller ikke at alle lag tjener mellom 50-150 millioner,men at man lett kan tjene dette bare ved å delta. Så kommer andre inntekter på toppen av dette. Noe jeg har vært inneforstått med hele tiden. Jeg burde påpekt at dette gjelder de mindre klubbene. Jeg har da rimelig god oversikt over hvor mye CL betyr i kroner og øre for min klubb Liverpool.

CL er lukrativt og enda mere lukrativt for de store klubbene. Så kan ikke se at min opprinnelige påstand er så på bærtur,men at jeg burde spesifisert nærmere.

(Innlegget ble redigert 01.05.12 21:59)

Prideinbattle
PrideinbattleInnlegg: 13387
01.05.12 22:00
TurnIbsen: har jeg aldri påstått heller, men du er kanskje blindet av lojalitet overfor medsupportere? syns du det er riktig å omtale meg nedsettende i et innlegg hvor jeg ikke er representert, for så å fortsette å gulpe opp idioti, på tross av at jeg ikke enda har tatt til motmæle? syns du det da er rart at jeg reagerer?

Synes ikke det er rart at du reagerer. Like lite bør du føle at det er rart over at flere reagerer på hva du skriver. Byr du opp til dans på dette forumet så bør du være klar til å danse!

Prideinbattle
01.05.12 22:02
Dux1: Så hvis et lag skyter ballen opp på tribunen eller ørten meter til siden for mål 12 ganger i løpet av en match, så er det det samme som å ha en enkel match?

For meg ble det en enkel match utfra hva jeg hadde forventet. Når Utd ikke skaper en eneste målsjanse i løpet av 95 minutter og når taktikken er å forsvare seg til 1 poeng, ja da ble det enkelt.

taknina
takninaInnlegg: 37130
01.05.12 22:03
Prideinbattle: Synes ikke det er rart at du reagerer. Like lite bør du føle at det er rart over at flere reagerer på hva du skriver. Byr du opp til dans på dette forumet så bør du være klar til å danse!

Nettopp

TurnIbsen
01.05.12 22:03
Prideinbattle: Synes ikke det er rart at du reagerer. Like lite bør du føle at det er rart over at flere reagerer på hva du skriver. Byr du opp til dans på dette forumet så bør du være klar til å danse!

det det begynte med i denne tråden var at du valgte å kalle meg troll. hvorpå jeg limet inn det Ruuuniii innlegget og sa at du ikke burde rope for høyt om det.

samme faen.

jeg skjønner meg ikke på deg. du har et jævlig høyt toppnivå, men dessverre også et like lavt nivå.

jeg gidder hvertfall ikke mer...

Prideinbattle
01.05.12 22:07
TurnIbsen: jeg gidder hvertfall ikke mer

Nei, vi gidder ikke mer. For useriøst av oss begge :)

Matsinho
01.05.12 22:09
1_min_of_silence: Desidert minst høres jo litt voldsomt ut? Arsenal med 22,7 og City med 21,3 er vel tallene som er kommet ut?

Desidert blir feil, enig i det.

Summene er hhv. €26 millioner for City og €27,8 millioner for Arsenal, da det vel er euro som er gjeldene som betalingsmiddel. Summen i pund blir marginalt annerledes grunnet litt endrede valutakurser ifht. de tallene du presenterer.

Wayne_Rooney_101
Wayne_Rooney_101Innlegg: 1264
01.05.12 22:27
Matsinho: Desidert blir feil, enig i det. Summene er hhv. €26 millioner for City og €27,8 millioner for Arsenal, da det vel er euro som er gjeldene som betalingsmiddel. Summen i pund blir marginalt annerledes grunnet litt endrede valutakurser ifht. de tallene du presenterer.

Ingen burde prøve å diskutere økonomi innen fotball mot deg :)

BlueMoon67
BlueMoon67Innlegg: 5447
01.05.12 22:36
Wayne_Rooney_101: Ingen burde prøve å diskutere økonomi innen fotball mot deg :)

Hvorfor ikke ? Synes du ikke det er interresant/lærerikt å diskutere med en som har skikkelig peiling på det som diskuteres ?

(Innlegget ble redigert 01.05.12 22:37)

molster
molsterInnlegg: 7173
02.05.12 00:16
Prideinbattle: Molster og Turnlbsen står for ca halvparten av innleggene i denne tråden

Misunnelsen lyser ut av deg. Morsomt at du ser ned på meg. Saklig diskuterer jeg med folk som jeg ser på venner, så hvor mye tjener du i året?

Ayebee
AyebeeInnlegg: 11335
02.05.12 00:23
molster: så hvor mye tjener du i året?

Haha, herregud.

molster
02.05.12 00:25
Ayebee: Haha, herregud.

Varmer alltid hjertet når jeg får folk til å le:)
Vi trenger smil og latter på dager som disse.

Prideinbattle
02.05.12 09:49
molster: Misunnelsen lyser ut av deg. Morsomt at du ser ned på meg. Saklig diskuterer jeg med folk som jeg ser på venner, så hvor mye tjener du i året?

Hva er det du babler om egentlig? Innleggene dine siden mandag kveld, tyder på en person som er litt ute av vater for tiden. Gikk tapet såpass hardt innpå deg?

molster
02.05.12 09:50
Prideinbattle: Hva er det du babler om egentlig? Innleggene dine siden mandag kveld, tyder på en person som er litt ute av vater for tiden. Gikk tapet såpass hardt innpå deg?

Nei, men det jeg drakk gjorde nok det. Jeg var full av hat og full på øl.

Prideinbattle
02.05.12 09:51
molster: Nei, men det jeg drakk gjorde nok det. Jeg var full av hat og full på øl

Ok, du er unnskyldt :)

molster
02.05.12 09:52
Prideinbattle: Ok, du er unnskyldt :)

En burde ikke trøstedrikke. Stemningen var likevel upåklagelig, til tross for tapet.

Matsinho
02.05.12 10:58
Mortirolo: Og jeg skrev heller ikke at alle lag tjener mellom 50-150 millioner,men at man lett kan tjene dette bare ved å delta. Så kommer andre inntekter på toppen av dette. Noe jeg har vært inneforstått med hele tiden. Jeg burde påpekt at dette gjelder de mindre klubbene. Jeg har da rimelig god oversikt over hvor mye CL betyr i kroner og øre for min klubb Liverpool. CL er lukrativt og enda mere lukrativt for de store klubbene. Så kan ikke se at min opprinnelige påstand er så på bærtur,men at jeg burde spesifisert nærmere.

Vel, jeg finner utrolig merkelig å ta seg bryet med hvilke konsekvenser det vil ha for FC Twente å kvalifisere seg til CL, når du er inne på et forum som omhandler Premier League. Det skal skje ekstreme ting om ikke engelske lag klarer å overstige det anslaget - uansett hvilke engelsk lag som kommer til gruppespillet. Og hvis du har så god kontroll på hvor mye CL betyr i kroner og øre for Liverpool, hvor mye får de for å komme til eksempelvis kvartfinalen(ekskludert billettinntekter, som f.ø. ligger på omtrent £1,5m. per kamp for Liverpool i snitt, og sikkert litt høyere i CL)?

Hehe, nei, det er naturlig når du kommer med et anslag på hvor mye man kan tjene i CL(med maks- og minimumssum), at anslaget treffer på under halvparten av lagene, og at du ikke mener lag som kommer fra England. At antall lag som faktisk kommer innenfor blir enda lavere hvis man tar med billettinntekter(det er sikkert de klubbene som også har bonusrelaterte sponsoravtaler som øker summen enda mer), all den tid du faktisk skrev «hvis man tar totalen av CL deltagelse»

(Innlegget ble redigert 02.05.12 11:01)

Wayne_Rooney_101
Wayne_Rooney_101Innlegg: 1264
02.05.12 13:56
BlueMoon67: Hvorfor ikke ? Synes du ikke det er interresant/lærerikt å diskutere med en som har skikkelig peiling på det som diskuteres ?

Du misforsto hva jeg mente.

Cityerbestiverden
CityerbestiverdenInnlegg: 4659
02.05.12 16:22

Hva er best for City idag...at chelsea gruser newcastle slik at de mister all motivasjon til helga, eller at de knuser chelsea, slik at de tar lett på oppgaven til helga?

TurnIbsen
02.05.12 16:27
Cityerbestiverden: Hva er best for City idag...at chelsea gruser newcastle slik at de mister all motivasjon til helga, eller at de knuser chelsea, slik at de tar lett på oppgaven til helga?

ser du alltid ting kun i svart og hvitt? eller finnes det nyanser i livet ditt?

på hvilken klode tror du Newcastle tar lett på Etihad?

Mortirolo
MortiroloInnlegg: 8453
02.05.12 16:39
Matsinho: Vel, jeg finner utrolig merkelig å ta seg bryet med hvilke konsekvenser det vil ha for FC Twente å kvalifisere seg til CL, når du er inne på et forum som omhandler Premier League. Det skal skje ekstreme ting om ikke engelske lag klarer å overstige det anslaget - uansett hvilke engelsk lag som kommer til gruppespillet. Og hvis du har så god kontroll på hvor mye CL betyr i kroner og øre for Liverpool, hvor mye får de for å komme til eksempelvis kvartfinalen(ekskludert billettinntekter, som f.ø. ligger på omtrent £1,5m. per kamp for Liverpool i snitt, og sikkert litt høyere i CL)?
Hehe, nei, det er naturlig når du kommer med et anslag på hvor mye man kan tjene i CL(med maks- og minimumssum), at anslaget treffer på under halvparten av lagene, og at du ikke mener lag som kommer fra England. At antall lag som faktisk kommer innenfor blir enda lavere hvis man tar med billettinntekter(det er sikkert de klubbene som også har bonusrelaterte sponsoravtaler som øker summen enda mer), all den tid du faktisk skrev «hvis man tar totalen av CL deltagelse»

Ja du får finne det merkelig da. Det du skriver her beviser vel bare at det jeg skrev til den andre brukeren var helt riktig. at CL er lukrativt. Jeg tar selvkritikk på summene jeg oppga og burde spesifisert at det gjaldt smålagene jeg mente. Jeg har også vist deg en oversikt med summer for de store lagene får for å være med i gruppespillet og videre avansement. 

Jeg har også skrevet at dette er ikke med inntekter fra kampdag. Slik jeg ser det er min påstand bare styrket. CL er luktrativt. Du henger deg så mye opp i den ene summen jeg nevnte og der burde jeg spesifisert nærmere hva jeg mente og her tar jeg selvkritikk. Tror du virkelig jeg mente at klubber som Barcelona,United osv maks ville tjent 150 mill på CL deltakelse? 

Tottenham 31 mill euro (kvart)

Arsenal 29 mill euro (16dels) 

Chelsea 44 mill euro (kvart)

Dette er summer uten bilettinntekter. Så da vil nok en klubb som Liverpool befinner seg i dette området også om de skulle komme til en kvart. Dette er tall for 2010/11 CL. Jeg vil også tro at Liverpool ville forsynt seg godt av market pool da klubben ikke er ubetydelig(selv om mange mener det). inntektene har også sannsynlig økt litt siden 2010/11 sesongen.

I tillegg kommer da inntekter kampdag, som ikke er helt ubetydelige+++.

Jeg  har vel her bevist at jeg den summen jeg skrev ikke var gjeldende/ment for de større lagene og at summen var litt lav(noe jeg tar sselvkritikk for) Men jeg beviser også at påstanden min er ganske så riktig. Cl er utrolig viktig grunnet muligheten til å tjene store penger. Å det er egentlig hele poenget mitt. Slvfølgelig er det også stor prestisje å spille mot de beste lagene utenm pengene. 

Jeg er ingen økonomiekspert,men 300-400-500 mill kroner er ikke ubetydelige penger for de fleste klubber. Kjekt å han når stallen skal styrkes og kontrakter skal reforhandles. 

Du får tro akkurat hva du vil om hva jeg mente osv osv,men desverre sitter ikke du på fasiten om hva jeg mente og mine tanker. Så får jeg heller ta kritikk på at jeg er ræva på å skrive og ordlegge meg(noe jeg forøvrig er klar over da jeg kjenner mine begrensinger angående skriving.).

(Innlegget ble redigert 02.05.12 16:43)

Cityerbestiverden
02.05.12 16:43
TurnIbsen: på hvilken klode tror du Newcastle tar lett på Etihad?

For newcastle hater manu så mye, at de fort kan ta lett på oppgaven ja.

TurnIbsen
02.05.12 16:47
Cityerbestiverden: For newcastle hater manu så mye, at de fort kan ta lett på oppgaven ja.

que?

hvorfor hater Newcastle United så mye? herregud så mye rare påstander du kaster opp. uten et snev av bevis.

Cityerbestiverden
02.05.12 16:55
TurnIbsen: hvorfor hater Newcastle United så mye? herregud så mye rare påstander du kaster opp. uten et snev av bevis.

Da har du aldri vært i Newcaste, men det hadde jeg ikke regnet med at du hadde egentlig, for du er vel ikke gammel nok til å ha pass.

TurnIbsen
02.05.12 16:57
Cityerbestiverden: for du er vel ikke gammel nok til å ha pass.

tipper jeg er gammel nok til å være faren din.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg