Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Braga - Manchester United **

NYTT TEMA
megapixsel
megapixselInnlegg: 18144
07.11.12 02:29

Hva: CL 

Hvor: Et sted i Portugal 

Når: Onsdag, 20.45

TV: Viasat Fotball, kommer sikkert streams. 

United kan sikre avansement allerede med seier mot Braga. Man har et og et halv bein videre med U også, men her regner jeg med man satser på seier. 

Mulig lag: 

Dansken 

Rafael - Smalling - Evans - Evra 

Nani - Ando - Cleverley - Young 

Rooney - Chicha 

Kjør tråd! 

TouchForFree
TouchForFreeInnlegg: 22897
07.11.12 04:32

Blir en kjedelig kamp. Tar heller og jobber.

"Du er ikke en ordentlig Man Utd fan!"

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 9457
07.11.12 11:11
megapixsel: TV: Viasat Fotball

Er dette endret? Mener jeg leste Viasat Motor her om dagen... Blir uansett Viaplay på meg.

Håper vi får se Nani, Young og Hernandez. Deilig at Smalling endelig er tilbake også.

bagdad123
bagdad123Innlegg: 13907
07.11.12 11:38

Vær så jævlig snill, la Nani starte denne kampen SAF. 

Dux1
Dux1Innlegg: 25950
07.11.12 11:58
antonsen_86: Mener jeg leste Viasat Motor her om dagen

Står at den skal sendes på denne jalla-kanalen, ja. Viasat er crap!

Unnskyldningen
UnnskyldningenInnlegg: 22289
07.11.12 12:57

Viaplay er noe jævla drit.

missChance
missChanceInnlegg: 32211
07.11.12 13:02

United.no intervjuer Viasat-j..lene:

Hvorfor har dere ikke vist Uniteds kamper på noen av de åpne kanalene?

- Vi er opptatt av at kunder som betaler for Viasats sportspakke alltid skal ha tilgang til de aller beste kampene, derfor har vi gjort enkelte endringer i høstens sendeskjema.

Men er det ikke United som gir best seertall, uansett motstander?

- Jeg har ikke anledning til å kommentere seertallene på våre betal-TV-kanaler.

Handler det om at United-fans er mer betalingsvillige enn andre for å se kampene på Viaplay?

- Nei, dette handler om at vi ønsker å sikre våre betalende kunder tilgang til de aller beste kampene. Vi har gjort en totalvurdering av hva vi ønsker å vise hvor og vi har falt ned på at det blir vist mer kontinentale lag på Viasat 4 i år enn tidligere år.

Leiepris 179 for en kamp? Er ikke det ekstremt dyrt for én fotballkamp?

- Vi anbefaler publikum å tegne abonnement fremfor å kjøpe enkeltkamper. For 199 kroner i måneden får man tilgang til absolutt alt fra UEFA Champions League på Viaplay. I tillegg får man all annen sport, filmer og serier med på kjøpet. Det mener vi er en rimelig sum for å få med seg verdens beste fotballturnering.

Kan du love plass på Viasat 4 i en av de neste kampene?

- Sendeskjemaet for de neste kampene er ennå ikke lagt, men jeg kan ikke love at Manchester United vil bli vist på Viasat 4. Samtidig er det viktig å ta med at vi denne sesongen sender Champions League både tirsdag og onsdag på Viasat 4, mot bare onsdager forrige sesong. Det betyr at Viasat 4 viser dobbelt så mye Champions League-fotball denne sesongen.

Mikeyy9
Mikeyy9Innlegg: 6260
antonsen_86
07.11.12 13:11

Viasat vet jo at det er flertall av United-supportere og det betyr mer cash i kassa når vi må betale for å se matchene deres.

I tillegg så er det jo i Uniteds disfavør at vi havnet i en ganske grå og kjedelig gruppe.

missChance
07.11.12 13:12

Brenn, er det ordet som dukker opp hos meg når jeg tenker på dem ... Og de får dermed f... ikke pengene mine! :)

antonsen_86
07.11.12 13:30
Unnskyldningen: Viaplay er noe jævla drit.

Forrige sesong var det pisskvalitet, men denne sesongen er mer fornøyd. Kan nok spille inn at jeg nå har fått 70MB internettlinje kontra 20MB i fjor.

Uansett så burde de senket prisene for engangskamper hvis folk bare vil se en kamp istedenfor å leie Viaplay for 199,- i mnd. Jævlig irriterende for meg som bare ser CL der.

Unnskyldningen
UnnskyldningenInnlegg: 22289
07.11.12 13:38
antonsen_86: Forrige sesong var det pisskvalitet, men denne sesongen er mer fornøyd. Kan nok spille inn at jeg nå har fått 70MB internettlinje kontra 20MB i fjor. Uansett så burde de senket prisene for engangskamper hvis folk bare vil se en kamp istedenfor å leie Viaplay for 199,- i mnd. Jævlig irriterende for meg som bare ser CL der.

Har nada med linjen din å gjøre, de har definitivt økt kvaliteten (selv om de er milevis unna de ypperlige TV2 sendingene på Sumo).

Galskap at de har økt prisene på enkeltkamper.

Det hadde vært fantastisk om TV2 hadde sikret seg rettighetene slik at vi hadde fått PL og CL i samme pakke.

htoGV
htoGVInnlegg: 6490
07.11.12 13:44

Vi får bank i første omgang.

Dux1
07.11.12 14:17
missChance: Samtidig er det viktig å ta med at vi denne sesongen sender Champions League både tirsdag og onsdag på Viasat 4, mot bare onsdager forrige sesong. Det betyr at Viasat 4 viser dobbelt så mye Champions League-fotball denne sesongen.

Men vis for all del ikke United! Jævla suppegjeng! Ikke faen om jeg sponser den dritten der. Håper inderlig Viasat mister CL-rettighetene neste gang!

(Innlegget ble redigert 07.11.12 14:19)

Rio_5
Rio_5Innlegg: 1490
07.11.12 14:36

Hadde garantert tegna abonnoment på Viaplay om det var i nærheten av å fungere like godt som Tv2 Sumo. De opplevelsene jeg har med Viaplay er prakk fra ende til annen, med dårlig kvalitet som belønning. 

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 28004
07.11.12 14:41
missChance: Brenn, er det ordet som dukker opp hos meg når jeg tenker på dem ... Og de får dermed f... ikke pengene mine! :)

Ikke vanskelig å se at dette er et stort markedsføringstiltak Viasat nå gjennomfører. Det er liten tvil om at streamingbaserte tjenester er fremtiden og dette er Viasat oppdatert på (om enn noe senere enn konkurrenten TV2 og omtrent samtidig som Canal Digital). Her forsøker man å lokke United-supportere over til streamingtjenesten samtidig som man forsøker å noenlunde opprettholde status quo hva reklameinntekter angår, ved å sende tilsynelatende attraktive ikke-United-matcher på gratiskanalen Viasat4. Den høye engangsprisen forteller dette. Jeg vil anta at man forventer en nedgang i reklameinntekter som følge av lavere seertall (eller kan man egentlig det?), men at pågangen på webtjenesten deres skal mer enn dekke inn dette.

Et helt greit og fornuftig markedstiltak dette, og viser det seg at man ikke merker noe i seertallene etter at United er frafalt fra sendeplanen på Viasat4, så er dette en no-brainer. Skulle likt å se tallene fra markedsundersøkelsen på dette. Det er bare ett stort problem; kvaliteten på dette produktet er rett og slett elendig. Jeg har forsøkt denne tjenesten et par-tre ganger, senest denne sesongen, og resultatet er det samme hos meg som hos mine venner og bekjente - tjenesten er svært lite tilfredstillende. I motsetning til f.eks. TV2Sumo, som jeg er storfornøyd med de gangene jeg må ty til stream av PL-kamper. Produktet er rett og slett så dårlig at det i hvert fall ikke lokker meg til verken en engangsbetaling, nevermind abonnement. 

Når det gjelder oss United-supportere, så er vi dessverre svært utsatt for slike tiltak, i og med at vi er den desidert største homogene gruppen under makrosegmentet fotballsupportere. Da er det bare én ting å gjøre her, nemlig å boikotte både webløsningen og sendingen på Viasat4. Ser at det kanskje er litt vel dramatisk for enkelte, men jeg har få problemer med dette da verken prisene eller interessen for CL-kampene (spesielt gruppespillskamper) samsvarer med hverandre. Jo lengre United går, jo større sjanse er det for at kampene vises på Viasat4 uansett.

(Innlegget ble redigert 07.11.12 14:47)

megapixsel
megapixselInnlegg: 18144
07.11.12 14:46
Aveirinha: Det er bare ett stort problem; kvaliteten på dette produktet er rett og slett elendig.

Har ikke du merket noe bedring? 

Brukte det en del i CL i 10/11 sesongen, og da var det elendig. Nettet var det ingenting i veien med. 

Prøvde det igjen til Real - Bayern i år, og da funket det veldig bra. Omtrent like bra som SUMO. Har også snakket med en del venner som sier det funker nesten feilfritt i år.  

(Innlegget ble redigert 07.11.12 14:49)

DimitarBerbatov9
DimitarBerbatov9Innlegg: 10573
07.11.12 14:47

At Viasat ikke sender United er forsåvidt greit nok. Så lenge det er langt mer interessante kamper å velge mellom skjønner jeg de godt. Likevel er jeg langt i fra villig til å betale for hva de tilbyr. 199 kroner i måneden for å se CL er absolutt ikke verdt det. At de ikke kan tilby en rimeligere sportspakke er rett og slett horribelt. 

Jeg er ikke interessert i å betale for filmtjenestene til Viasat. Da benytter jeg meg heller av Netflix, som jeg kan se for meg at har et langt bedre utvalg. 

Dux1
07.11.12 14:49
Aveirinha: Jo lengre United går, jo større sjanse er det for at kampene vises på Viasat4 uansett.

Jeg synes uansett det er direkte flaut av en kanal som har CL-rettighetene å ikke sende en eneste kamp fra gruppespillet hvor United - en av verdens største og mest populære klubber - er involverte! Hvor forbanna snål kan man bli lizzom.

ZoneOfAvoidance
ZoneOfAvoidanceInnlegg: 6525
07.11.12 14:50
Aveirinha: nevermind

Er dette liksom den engelske varianten av "langt mindre"? Trodde det var let alone jeg da men^^

Dux1
07.11.12 14:51
DimitarBerbatov9: At Viasat ikke sender United er forsåvidt greit nok. Så lenge det er langt mer interessante kamper å velge mellom skjønner jeg de godt.

Nei, det er ikke greit nok. Og det er ikke noe argument at United møter svak motstand all den tid klubben har flest tilhengere i Skandinavia. De kampene vil være attraktive okke som.

Sagt på en annen måte: Viasat kunne spandert èn kamp på fansen med United i gruppespillet i det minste!

(Innlegget ble redigert 07.11.12 14:52)

Dux1
07.11.12 14:53
Rio_5: Hadde garantert tegna abonnoment på Viaplay om det var i nærheten av å fungere like godt som Tv2 Sumo. De opplevelsene jeg har med Viaplay er prakk fra ende til annen, med dårlig kvalitet som belønning.

Den streamtjenesten jeg har hatt desidert best brukeropplevelser med er Comoyo.

(Innlegget ble redigert 07.11.12 14:53)

missChance
07.11.12 14:58
Aveirinha: Det er bare ett stort problem; kvaliteten på dette produktet er rett og slett elendig.

Jepp, betalte for én kamp i fjor. Og aldri mer!

Og ja - jeg har ikke sett sendingene på V4 heller i år - i protest. Bare synd at det hjelper så lite hvis alle andre godtar dette.

(Innlegget ble redigert 07.11.12 15:01)

Aveirinha
07.11.12 15:06
ZoneOfAvoidance: Er dette liksom den engelske varianten av "langt mindre"? Trodde det var let alone jeg da men^^

Min versjon er feil uansett, da jeg burde skrevet never mind (samme betydning som let alone og much less). Greit nok, LCz?

Aveirinha
07.11.12 15:07
Dux1: Jeg synes uansett det er direkte flaut av en kanal som har CL-rettighetene å ikke sende en eneste kamp fra gruppespillet hvor United - en av verdens største og mest populære klubber - er involverte! Hvor forbanna snål kan man bli lizzom.

Hvorfor er dette flaut? Viasat bryr seg svært lite om slike meninger dersom markedsanalysen deres viser noe annet. Noe jeg antar at den gjør. Viasat driver en bedrift, ikke en supporterforening. 

Viasat er uansett uaktuelt for min del. Jeg har ikke behov for å tegne et abonnement for maks to kamper i måneden på høsten og enkeltsendinger koster så mye at det på langt nær er verdt det. 

(Innlegget ble redigert 07.11.12 15:11)

Dux1
07.11.12 15:14
Aveirinha: Hvorfor er dette flaut? Viasat bryr seg svært lite om slike meninger dersom markedsanalysen deres viser noe annet.

Det går også på kanalens omdømme. Når man velger å sende United på en jallakanal som Viasat Motors, så skjønner man at her tar man ikke fansen alvorlig.

UNvegard
UNvegardInnlegg: 13653
07.11.12 15:49
Dux1: Det går også på kanalens omdømme. Når man velger å sende United på en jallakanal som Viasat Motors, så skjønner man at her tar man ikke fansen alvorlig.

Evt at de ønsker å tjene mest mulig penger.

Rio_5
Rio_5Innlegg: 1490
07.11.12 16:08
Dux1: Den streamtjenesten jeg har hatt desidert best brukeropplevelser med er Comoyo.

Aldri prøvd, men jeg tror ikke Comoyo gir meg noen kanaler jeg ikke har på TV'n. Takk for tipset likevel. 

Prideinbattle
PrideinbattleInnlegg: 13387
07.11.12 16:10
TouchForFree: "Du er ikke en ordentlig Man Utd fan!"

Hvem er egentlig det?

Haugen
HaugenInnlegg: 13995
07.11.12 17:00
Prideinbattle: Hvem er egentlig det?

Kan ikke du definere hva en ordentlig fotballfan er?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg