Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Premier League World"

NYTT TEMA
6347
6347Innlegg: 30163
01.04.15 23:58

Lager en tråd for programmet som TV 2 Sportskanalen og TV 2 Sport Premium viser på torsdager. Mange som pleier å se på dette? Jeg tror programmet er produsert av Premier Leagues egen TV-kanal. Jon Champion er blant annet med og lager programmet.

Programmet består for det meste av intervjuer med nåværende og tidligere PL-spillere. En gang i fjor hadde de blant annet en "Norway Special"-episode, med fokus på alle nordmennene som var i England rundt tusenårsskifte.

I dagens Premier League World var det et morsomt gjensyn med Mart Poom.

Mulig det bare er meg, men jeg føler det var flere keepere som var mer fremtredende/kjente hos de mindre gode lagene for 15 års tid siden enn hva tilfellet er i dag. Jeg føler det er mer schwung over navn som Antti Niemi, Jussi Jääskeläinen (som i dag varmer benken i West Ham), Kevin Pressman, Neil Sullivan, Kaesy Keller, Peter Enckelman, Tim Flowers og Dean Kiely, enn dagens keepere hos de mindre gode lagene.

(Innlegget ble redigert 02.04.15 00:03)

Lezah
LezahInnlegg: 60217
02.04.15 00:09
6347: Tim Flowers

Han var da fast da Rovers var fryktelig gode og til og med vant ligaen, men enig i at keeperstandarden var høy før. Men det er ikke helt borte. VDS i Fulham, Begovic og Mignolet før Pool er eksempler.

Uansett aldri sjekket programmet, skal gi det en sjanse.

johwi68
johwi68Innlegg: 18118
02.04.15 14:00
6347: Mulig det bare er meg, men jeg føler det var flere keepere som var mer fremtredende/kjente hos de mindre gode lagene for 15 års tid siden enn hva tilfellet er i dag.

Ikke enig..

Et godt eksempel er at Man Utd (7.plass i fjor, muligens en plass opp i år) har kanskje verdens beste keeper i De Gea, og Victor Valdés på benken.

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 15786
03.04.15 11:50
johwi68: Ikke enig.. Et godt eksempel er at Man Utd (7.plass i fjor, muligens en plass opp i år) har kanskje verdens beste keeper i De Gea, og Victor Valdés på benken.

Scouser-humor. 

Finnes det dårligere? 

(Innlegget ble redigert 03.04.15 11:50)

6347
21.05.15 00:07

Denne uken: Blant annet intervju med far og sønn Schmeichel. De viste blant annet et klipp fra 90-tallet, der man så Kasper og Alex Bruce spille fotball sammen som barn. Tror muligens det var i gangene på Old Trafford, evt. på The Cliff.

Programmet er ikke lagt ut enda, men kan sees i direkteavspilleren til Premium (23.15-23.45).

6347
25.06.15 01:50

Bra episode nå nettopp.

Dennis Bergkamp, Matt Holland og Jan Åge Fjørtoft var de tre hovedpersonene. Sistnevnte møtte de både i Oslo og på et besøk i Swindon.

Den overnevnte linken er fra Sportskanalens direkteavspiller. Programmet skulle opprinnelig vært her også, men grunnet ekstraomgangene og straffesparkkonkurransen mellom Brann og Sarpsborg, ble det forskyvelese i det oppsatte programmet og et annet program kom med i stedet. Forhåpentligvis retter de det opp.

(Innlegget ble redigert 25.06.15 01:55)

6347
18.07.15 13:17

TV 2 har fremdeles ikke rettet opp i dette. Det aner meg også at ingen i sportsredaksjonen har sett programmet. Da tror jeg også de ville lagt ut en artikkel med video på tv2.no At Premier Leagues egen TV-kanal har dratt til Norge for å intervju Jan Åge Fjørtoft, tror jeg TV 2 ville ansett som interessant nok å legge ut en video om. Vi fikk blant annet se at han møtte kulturministeren utenfor Stortinget. De har tidligere lagt ut videoer fra dette programmet på tv2.no, så det skal ikke være manglende rettigheter som er årsaken. 

Det har blitt sendt flere programmer nå i sommer. Husker ikke om det var forrige episode eller den før, der de hadde en reportasje om flere av spillerne som har blitt oppfostret i West Ham (Ferdinand, Joe Cole, Lampard, Defoe), med flere gamle klipp fra treningsfeltet da de spilte ungdomsfotball der.

Så at neste episode skulle handle om blant annet Arsene Wenger.

Epsiodene legges ut på Sumo her.

6347
29.08.15 14:32

Denne ukens retro-intervju: Gode gamle Mark Viduka. Forrige uke (ellers så var det to uker siden) hadde de også et interessant intervju med Harry Redknapp. Han snakket blant annet om bilulykken han var involvert i under VM 1990.

6347
16.09.15 23:37

Ukens program ble akkurat sendt på Sportskanalen.

Programmets trivia-opplysning denne gangen handlet om Henning Berg, Kolo Toure og Gael Clichy. Vet dere hva de tre har oppnådd som ingen andre har?

Solskjær ble også intervjuet om Ryan Giggs.

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4050
16.09.15 23:43
6347: Programmets trivia-opplysning denne gangen handlet om Henning Berg, Kolo Toure og Gael Clichy. Vet dere hva de tre har oppnådd som ingen andre har?

Det første som slo meg var å vinne PL med to forskjellige lag som forsvarsspiller, men det har jo også Ashley Cole gjort. Men regner hvertfall med at det har noe med å vinne PL for to forskjellige lag å gjøre.

(Innlegget ble redigert 16.09.15 23:43)

6347
16.09.15 23:49
Roshambo: Men regner hvertfall med at det har noe med å vinne PL for to forskjellige lag å gjøre.

Det er riktig. De har vunnet PL med to forskjellige lag i to forskjellige byer.

Folk_Flesk
Folk_FleskInnlegg: 7468
16.09.15 23:54

Høres omtrent like spennende ut som de sendingene de kjører under silly season for folk som har glemt å avbestille abonnementet etter serieavslutningen i mai.

(Innlegget ble redigert 16.09.15 23:55)

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4050
17.09.15 00:10
6347: Det er riktig. De har vunnet PL med to forskjellige lag i to forskjellige byer.

Aha, så det var ikke verre nei. Burde kanskje tenkt meg til det.

6347
05.10.16 22:58

Arsene Wenger spesial denne uken. Hele episoden var viet til en samtale mellom Arsene Wenger, Sol Campbell, Ian Wright og William Gallas.

6347
02.10.17 19:47
6347: TV 2 har fremdeles ikke rettet opp i dette. Det aner meg også at ingen i sportsredaksjonen har sett programmet. Da tror jeg også de ville lagt ut en artikkel med video på tv2.no At Premier Leagues egen TV-kanal har dratt til Norge for å intervju Jan Åge Fjørtoft, tror jeg TV 2 ville ansett som interessant nok å legge ut en video om. Vi fikk blant annet se at han møtte kulturministeren utenfor Stortinget.

Forrige sesong la TV 2 knapt nok ut en eneste episode på Sumo. Man var avhengig av å se det live, eller på lineær TV. Når har de i det minste fått orden på Sumo, så alle episoder fra sesongstart i august ligger ute (men ingen fra tidligere sesonger).

I en episode fra juli, dro PLTV nok en gang til Norge. De hadde et lengre intervju med Alf Inge Håland, der han blant annet snakket om Keane-hendelsen. De intervjuet også Solskjær, som nå trener Hålands sønn i Molde.

I episoden vist 21/9 var de også i Norge (sikkert spilt inn samtidig som episoden fra juli). De hadde et lengre intervju med Stig Inge Bjørnebye, der han snakket om Liverpool-karrieren og sin nåværende jobb i RBK.

Jeg har fortsatt en mistanke TV 2s sportsredaksjon ikke følger særlig godt med på dette programmet. Ville ellers trodd de hadde lagt ut disse intervjuene på tv2.no, evt. vist noen utdrag i PL-sendingene sine.

6347
06.11.17 20:58

I forrige ukes PL World reklamerte de med et intervju de har gjort med Tore Andre Flo som kommer i denne ukens episode. Så får vi se om TV 2 får det med seg og finner det verdt og lage en nettsak på det (evt. bare legge ut et klipp fra reportasjen).

Programmet sendes på Sportskanalen, onsdag kl. 2230.

6347
16.11.17 12:14

Forrige ukes annonserte Flo-intervju ble aldri sendt, ikke i denne ukens episode heller. Denne uken var det Emmanuel Petit-special, der han snakket om hele sin karriere. Skrøt veldig av Ranieri fra tiden i Chelsea.

6347
28.11.17 15:52

Flo-intervjuet ble vist i forrige ukes episode. Kan sees på Sumo her.

Som ventet ingen omtale fra TV 2 denne gangen heller.

6347
01.12.17 19:08

I denne ukens episode var det et lengre intervju med Joshua King. De hadde også vært i Norge og intervjuet Andrea Loberto og Ole Gunnar Solskjær, som begge har vært Kings trener.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg