Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

West Ham United - Pride of London

NYTT TEMA
CarloTheBouncer
CarloTheBouncerInnlegg: 622
18.05.16 21:03

Etter et liv som West Ham-sympatisør har jeg endelig tatt steget opp som West Ham-supporter, og med det slo behovet for en West Ham-tråd mot meg. Jeg er ikke verre på det enn at jeg uten å nøle ofrer både 10 og 20 minutter på å gjøre det selv.

West Ham ble stiftet i 1895 og har siden 1904 spilt mellom såpeboblene på Upton Park. På disse hundre årene har ikke West Ham klart å etablere seg som en toppklubb i verdensklasse, men har i en årrekke fostret opp store spillere som Michael Carrick, Frank Lampard, Mascherano og Carlos Tevez, og har således vært en viktig bidragsyter i toppfotballen både i England og Internasjonalt.

I de blå-og claretfargede draktene har Hammerne riktignok prydet Premier League i lang tid, med en 3. plass fra 85/86 som høydepunkt. Vi må likevel helt tilbake til 1980 for sist gang en Pokal ble med hjem til Øst-London, da FA Cupen ble vunnet.

Det er da fantastisk for en ekte Hammer å se at klubben nå tar enorme steg i retning å etablere seg som en utfordrer nasjonalt og i Europa. Ikke bare tar vi enorme steg infrastrukturtelt ved å flytte til en av Englands absolutt største og peneste arenaer, men både spillermateriell og manager er nå av aller ypperste klasse. 

Med en spillerstall bestående av legenden Mark Noble sammen med stjernene Payet, Lanzini og Reid er det ingen overraskelse for fotballkjennere at West Ham gjorde det sterkt i Årets PL sesong, og vi tar nå sikte på å forbedre oss ytterligere over sommeren og utfordre topp fire.

Det gror også godt i de yngre rekker, med de framtidige landslagsspillerne Martin Samuelsen og Reece Oxford som de største prospektene. Til forskjell fra tidligere må nå målet være å holde på talentene selv når de vokser til internasjonale stjerner, og med disse to i spissen ser framtiden virkelig lys ut.

(Innlegget ble redigert 21.06.16 12:07)

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 3078
18.05.16 21:05

Utrolig hvor mange Prides of London det er.

DeceptiveL
DeceptiveLInnlegg: 1695
18.05.16 21:10

Latterlig at ikke Noble ble tatt ut i EM-troppen.

CarloTheBouncer
18.05.16 21:13
DeceptiveL: Latterlig at ikke Noble ble tatt ut i EM-troppen.

Det er hvertfall liten tvil om at Noble er en av de bedre midtbanespillerne i England. Nå følger vel de fleste ikke West-Ham særlig tett, men det er likevel rart at ikke Noble er anerkjent som en særlig god spiller. At Milner, Delph, Drinkwater og Townsend er tatt ut før han er intet mindre enn en skandale, men så sitter det riktignok en gammel kjenning, Michael Carrick, i Manchester som mulig har enda større grunn til å være skuffet.

DeceptiveL
18.05.16 21:18
CarloTheBouncer: Det er hvertfall liten tvil om at Noble er en av de bedre midtbanespillerne i England. Nå følger vel de fleste ikke West-Ham særlig tett, men det er likevel rart at ikke Noble er anerkjent som en særlig god spiller. At Milner, Delph, Drinkwater og Townsend er tatt ut før han er intet mindre enn en skandale,

Enig der.

Paddywhack
PaddywhackInnlegg: 6284
18.05.16 21:54

Drinkwater har mer enn fortjent det og Delph blir med all sannsynlighet droppet før avreise til Frankrike uansett.

Den av West Ham-spillerne jeg hadde unnet en EM-plass mest er Antonio, som i motsetning til f.eks Townsend har vist at han har flere strenger å spille på; god med begge bein, god på hodet, ikke redd for å utfordre én mot én og kan dessuten flyttes ned på backposisjon dersom det blir nødvendig.

Det snakkes mye om Payet i år, med rette, men Antonio har neimen ikke vært helt ubetydelig for den gode poengfangsten han heller.

CarloTheBouncer
18.05.16 22:36
Paddywhack: Drinkwater har mer enn fortjent det og Delph blir med all sannsynlighet droppet før avreise til Frankrike uansett. Den av West Ham-spillerne jeg hadde unnet en EM-plass mest er Antonio, som i motsetning til f.eks Townsend har vist at han har flere strenger å spille på; god med begge bein, god på hodet, ikke redd for å utfordre én mot én og kan dessuten flyttes ned på backposisjon dersom det blir nødvendig. Det snakkes mye om Payet i år, med rette, men Antonio har neimen ikke vært helt ubetydelig for den gode poengfangsten han heller.

Forsåvidt gode poenger, men nå finnes det ganske mange gode angrepsspillere i England. Sturridge, Sterling, Welbeck, Walcott, Vardy for å nevne de beste, så at Antonio er vraket er forståelig og trolig også fornuftig. At Townsend går foran derimot, er jo merkelig nok. Av spillere med ro, fotballforståelse og pasningsspill til å spille som holdende midtbanespiller på noe lag av topp kvalitet er det derimot mangel på i England, og det er nok bare Carrick, Dier og Noble som er kompetente. At det da bare er Dier som er tatt ut, og at det foretrekkes løpegutter uten teknikk er merkelig.

CarloTheBouncer
19.05.16 14:12

Veldig spennende med ryktene rundt Lacazette. Samtidig er dette en skummel vei å gå. Med en gang man går etter de største navnene skyter prisene i været og sjansen for å betale for meget øker dramatisk. Lacazette er nettopp av typen spiller jeg selv ikke ville anbefalt til noen grunnet en kunstig høy verdi etter en kjempesesong. Årets sesong har på ingen måte vært like imponerende for franskmannen, hvilket manifesterte seg i EM-vraking.

Å skulle kjempe med United, PSG, Real, City osv om spillere er ikke bare sjanseløst, men også meningsløst da disse klubbene er særlig kjent for å presse prisene til skandaløse høyder. Jeg skulle helst sett at vi fortsatte der vi slapp forrige sesong, ved å gå etter mindre anerkjente navn som siden kan utvikle seg til stjernespillere, som med Lanzini og Payet.

Imidlertid er det særdeles viktig å få inn en solid spiss til neste sesong, da vi per dags dato står uten kvalitet overhodet i posisjonen. Som Leicester har vist i år kan en solid spiss bære et lag på sine skuldre, og det er derfor svært oppløftende å se at vi tilsynelatende er på jakt etter en spiss, og er villig til å betale.

Også helt riktig at det er Ligue 1 vi går for, da spillere i fransk fotball virker å få mindre anerkjennelse enn tilsvarende eller dårligere spillere i England og Spania i særdeleshet. Dessverre er ikke Lacazette i denne kategorien og det er derfor jeg nå uttrykker min bekymring.

Alt dette sagt er også valg av spillertype, gitt at dette er bevisst, også lovende. Lacazzette er en hurtig spiller som kan drible av en mann, og er således en trussel som ikke utelukkende baserer seg på duellstyrke, som vår mann Carroll eller en Benteke eller Lukaku, som også kunne vært aktuelle spillere basert på prisklasse og anerkjennelse

(Innlegget ble redigert 19.05.16 14:17)

Cobi
CobiInnlegg: 56650
19.05.16 14:26
CarloTheBouncer: Veldig spennende med ryktene rundt Lacazette. Samtidig er dette en skummel vei å gå. Med en gang man går etter de største navnene skyter prisene i været og sjansen for å betale for meget øker dramatisk. Lacazette er nettopp av typen spiller jeg selv ikke ville anbefalt til noen grunnet en kunstig høy verdi etter en kjempesesong. Årets sesong har på ingen måte vært like imponerende for franskmannen, hvilket manifesterte seg i EM-vraking.

Disse budene fremstår som lite annet enn PR-stunt for min del. Sullivan går ut på skysports og legger ut om både det ene og det andre budet, om hva en vil by om det første budet blir avslått, osv, og budet legges så inn på den spilleren West Ham vil få mest omtale for av alle de halvrealistisk kan legge inn bud på (Neymar og Messi er det liksom ikke helt vits i å by på, da blir man jo bare ledd av). Jeg tror dette først og fremst dreier seg om å skaffe omtale og buzz, særlig inn mot flyttingen til nytt stadion.

ModernMan
ModernManInnlegg: 9005
19.05.16 14:50
CarloTheBouncer: Etter et liv som West Ham-sympatisør har jeg endelig tatt steget opp som West Ham-supporter

Dette tror jeg ikke på. Jeg tror du er artig.

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 29336
19.05.16 14:57

Er det neglisjeringen av Carrick som har fått deg til å skifte lag?

CarloTheBouncer
19.05.16 14:58
ModernMan: Dette tror jeg ikke på. Jeg tror du er artig.

Om det er en ting jeg har lært de siste månedene, så er det at en kan være både artig OG West Ham Supporter. Kan du utdype din tvil?

CarloTheBouncer
19.05.16 15:06
Aveirinha: Er det neglisjeringen av Carrick som har fått deg til å skifte lag?

Det har svært lite med neglisjeringen av Carrick å gjøre, men det er klart at det også har spilt en rolle. Det viktigste i overgangen fra United til Villa og West Ham har vært bortgangen av samtlige Unitedkarakterer jeg hadde sympatier for. Jeg var åpen for å støtte United selv etter at Ferguson og Scholes dro, men gjennom salgene av Anderson, Nani, Kagawa, Vidic, Welbeck og Rafael, samt avgjørelsen om å beholde Rooney og neglisjere Carrick og Jones, sammen med en rekke skandaløse kjøp og ansettelser, mistet de en supporter. Jeg følte til slutt ingen tilhørighet, og så ingen annen mulighet enn å finne meg en ny klubb som fortsatt hadde sjarmen i behold. Mer om starten på slutten kan leses her.

DeceptiveL
19.05.16 17:13

West Ham har allerede forsterket til neste sesong med signeringen av Håvard Nordtveit på free transfer. Har aldri imponert meg nevneverdig på landslaget, men utover det har jeg lite kjennskap til spilleren.

CarloTheBouncer
19.05.16 17:30
DeceptiveL: West Ham har allerede forsterket til neste sesong med signeringen av Håvard Nordtveit på free transfer. Har aldri imponert meg nevneverdig på landslaget, men utover det har jeg lite kjennskap til spilleren.

Nordtveit er kanskje et steg i riktig retning hva angår spillertype. Solid ankermann med stor treffsikkerhet og defensiv kapasitet. Imidlertid er det feil hylle å hente spillere fra. Har i en alder av 25 ikke klart å etablere seg på midtbanen i Monchengladbach, et lag vi ikke burde stå tilbake for. 

Imidlertid kan det for signeringen av Nordtveit anføres at han tross alt er et rimelig fast innslag i en topp fire klubb i en av de største ligaene i verden, og det er ikke ofte at spillere som kan skilte med tilsvarende i en alder av 25 blir tilgjengelig gratis.

CarloTheBouncer
19.05.16 20:27

Ryktes om at Debuchy også kan være et potensielt mål for oss i sommer. Selv er jeg noe kritisk til spilleren isolert sett. Det positive er at han har hatt en fryktelig sesong for Arsenal og dermed kan gå for langt mindre enn det han kom til Emirates for. Legger man til at vi mangler gode alternativer på høyreback, kan dette virke som en logisk forsterkning. 

På generell basis må jeg likevel påpeke at jeg er svært skeptisk til handel av spillere noe særlig eldre enn 25, da det både begrenser hvor lenge vedkommende kan spille for oss og videresalgspotensialet. 

CarloTheBouncer
20.05.16 10:33

Haha, Vardy ja, det er nok det dummeste vi kan gjøre. Gammel, ekstremt overpriset, trolig over toppen etter årets sesong, engelsk. Etter Kane og Bale er det nok det største potensielle bomkjøpet i engelsk fotball, og burde derfor overlates til United. 

bernt007
bernt007Innlegg: 21576
21.05.16 13:16

David Gold lovpriser Nordtveit i et åpent brev til West Ham-fansen.

"We have already made our first signing of the summer with the arrival of Havard Nordtveit. I am sure our supporters will say we have a very special player when they see him play."

"I have watched games of him in action and he is a very good player. I know the fans will take to him and he is just the first of our new signings."

Blir interessant å se hva slags tilværelse han ender opp med å få i West Ham.

(Innlegget ble redigert 21.05.16 13:16)

Paddywhack
PaddywhackInnlegg: 6284
21.05.16 21:15

Ny mulighet i Europa League, da. Forhåpentligvis tar man ikke like lett på det denne gangen.

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
21.05.16 21:17
bernt007: David Gold lovpriser Nordtveit i et åpent brev til West Ham-fansen.

Gold lovpriser alt.

Personlig tror jeg Nordtveit vil svekke West Ham, men han får kanskje racket opp 40-50 kamper før han blir solgt videre. Noen fan-favoritt blir han ikke. Kommer til å splitte fansen fra første stund i de som liker hans rolige stil og de som synes han er for temposvak.

(Innlegget ble redigert 21.05.16 21:19)

Hedly2
Hedly2Innlegg: 18591
21.05.16 21:18

Man bytter ikke lag. Uakseptabelt.

bernt007
bernt007Innlegg: 21576
21.05.16 23:49
Jonaz: Gold lovpriser alt.

Sant nok. Han kan være ekstrem på å snakke opp det meste som har med hans klubber å gjøre.

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 76270
21.05.16 23:55
Jonaz: Gold lovpriser alt. Personlig tror jeg Nordtveit vil svekke West Ham, men han får kanskje racket opp 40-50 kamper før han blir solgt videre. Noen fan-favoritt blir han ikke. Kommer til å splitte fansen fra første stund i de som liker hans rolige stil og de som synes han er for temposvak.

Egentlig litt merkelig at han ikke ser sin egen begrensning og er storfornøyd med å være i en såpass sterk klubb som M'Gladbach.

Hedly2
Hedly2Innlegg: 18591
21.05.16 23:58
GiPazzini_85: Egentlig litt merkelig at han ikke ser sin egen begrensning og er storfornøyd med å være i en såpass sterk klubb som M'Gladbach.

Handler mer om å følge guttedrømmen om å spille i Premier League enn å "ta steget opp" for Nordtveit. Konkurransen er ikke særlig mye større i West Ham enn den var i Gladbach. Dessuten vil jeg tro at han får en mye bedre kontrakt i PL enn i BL.

CarloTheBouncer
22.05.16 12:25
Jonaz: Personlig tror jeg Nordtveit vil svekke West Ham, men han får kanskje racket opp 40-50 kamper før han blir solgt videre. Noen fan-favoritt blir han ikke. Kommer til å splitte fansen fra første stund i de som liker hans rolige stil og de som synes han er for temposvak.

Jeg er også redd for at Nordtveit vil svekke laget. Vi får likevel håpe at Bilic vet bedre enn å bruke han gitt at han er dårligere enn alternativene. Nå tror jeg likevel det er et greit valg å hente han til klubben i og med at han kom gratis, er ung og til en viss grad anerkjent.

CarloTheBouncer
22.05.16 12:26
bernt007: he is just the first of our new signings."

Å som jeg gleder meg til fortsettelsen. Spennende tider i West Ham.

CarloTheBouncer
22.05.16 12:34
GiPazzini_85: storfornøyd med å være i en såpass sterk klubb som M'Gladbach.

Når man først har jobbet hardt hele livet for å bli fotballspiller forstår jeg godt at man som midtbanespiller ikke gidder å bruke glansdagene på å spille midtstopper. Det sagt er han ikke god nok til å gå inn på midten hos oss heller, og således er dette neppe forklaringen på overgangen. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 7500
22.05.16 12:48
CarloTheBouncer: Når man først har jobbet hardt hele livet for å bli fotballspiller forstår jeg godt at man som midtbanespiller ikke gidder å bruke glansdagene på å spille midtstopper. Det sagt er han ikke god nok til å gå inn på midten hos oss heller, og således er dette neppe forklaringen på overgangen.

Han har neppe noe problem med å spille midtstopper. Her handler det garantert om en drøm om å spille i PL. West Ham er isåfall et godt valg. Ikke et bedre lag enn han kommer fra, og det bør være muligheter til å spille seg inn. 

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 10912
22.05.16 13:06
Hedly2: Man bytter ikke lag. Uakseptabelt.

Amen.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 10912
22.05.16 13:33
CarloTheBouncer: Etter et liv som West Ham-sympatisør har jeg endelig tatt steget opp som West Ham-supporter

Så du har ventet til United opplevde motgang for å kunne bytte til et annet lag? Og bare tilfeldig at West Ham gjør det bedre enn på lang tid nå?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg