Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester United -Manchester City. Kamptråd.

NYTT TEMA
KommersK
KommersKInnlegg: 3639
29.08.16 20:19

Old Trafford 10 sept. Klokken 13.30.

Clash of the cash, Manchester-derby, toppoppgjør og hatoppgjør.

Starter denne tråden allerede nå, for jeg tror det er endel folk med skrivekløe der ute. Spesielt om Aguero og hans eventuelle utestengelse. Nå er han uansett skadet, så jeg personlig tviler på om han spiller kampen. Har allerede trukket seg fra landslagsspill til uka. Hans skader bruker å ta tid.

Lagoppstillinger er det for tidlig for.

Fakta: 12 dager igjen. To kjøpelag med tre seire på tre kamper til nå. Kontroversielle managere.

Tips 1-2. (Uten Aguero)

Kjør debatt!

(Innlegget ble redigert 29.08.16 20:26)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 10791
29.08.16 20:28

Svetter bare av tanken på hvor kul denne kampen blir. City har jo selvfølgelig blitt enda bedre med Pep, men nå har United føkkings Zlatan og Pogba i laget sitt. Ordentlig tyngde og punch som gjør at det er mye jevnere stilt mellom lagene nå enn når United-utgaven til LvG stilte opp til match.

Uansett utfall så gleder jeg meg voldsomt til denne, tror det blir en ordentlig fotballfest. Resultatmessig hadde det vært gøy med en for den nøytrale underholdende 2-2, der ingen av lagene er helt fornøyde.

KommersK
29.08.16 20:31
Machine_Head: 2-2, der ingen av lagene er helt fornøyde.

Eventuelt Chelsea...

Machine_Head
29.08.16 20:55
KommersK: Eventuelt Chelsea...

Eller Liverpool :)))

Lezah
LezahInnlegg: 59855
29.08.16 21:00
Machine_Head: Ordentlig tyngde og punch som gjør at det er mye jevnere stilt mellom lagene nå enn når United-utgaven til LvG stilte opp til match.

Ja, da vant City kun 1 av fire oppgjør, hvor vi spilte med 10 mann i en liten evighet. 

Pow, shots fired.

(Innlegget ble redigert 29.08.16 21:00)

KommersK
29.08.16 21:00
Machine_Head: Eller Liverpool :)))

Har ikke inntrykk av at Liverpool-supportere er spesielt United-vennlige heller.

(Innlegget ble redigert 29.08.16 21:00)

Machine_Head
29.08.16 21:03
Lezah: Ja, da vant City kun 1 av fire oppgjør, hvor vi spilte med 10 mann i en liten evighet. Pow, shots fired.

Seff, men du skjønner hvor jeg vil hen?

Lezah
29.08.16 21:06
Machine_Head: Seff, men du skjønner hvor jeg vil hen?

Sikkert. Vi er bedre enn i fjor, pluss at vi har ikke 14 mann på skadelista. Men i de 4 kampene vi spilte mot alkisene satt vi igjen med flest poeng under LVG. Mestment som pirk, men okke som; ikke noe jeg tror folk utover de spesielt interesserte tenker over. Og det er jo litt rart, men vi gjorde det ok mot topplag under nederlenderen.0

Winston_the_wolf
Winston_the_wolfInnlegg: 505
29.08.16 21:20

Foretrekker egentlig Martial på kant foran Rashford, men førstnevnte virker litt ute av det.

Gea

Valencia - Bailly - Blindt - Shaw

Carrick

Fellaini* - Pogba

Mikke - Zlatan - Rashford

Machine_Head
29.08.16 21:21
Lezah: Sikkert. Vi er bedre enn i fjor, pluss at vi har ikke 14 mann på skadelista. Men i de 4 kampene vi spilte mot alkisene satt vi igjen med flest poeng under LVG. Mestment som pirk, men okke som; ikke noe jeg tror folk utover de spesielt interesserte tenker over. Og det er jo litt rart, men vi gjorde det ok mot topplag under nederlenderen.0

Precisely. Det var en skjevhet i styrkeforholdet mellom Manchester-lagene forrige sesong, mens det nå føles som en tungvektsmatch i mye større grad. At man har krydder som Josè mot Pep skader ikke akkurat, det er faktisk helt enormt interessant. Skjønner at du vil stikke litt mot de vimsete blå, men er slik det føles for en (litt iallefall) nøytral som meg.

Må det spesielt interesserte til for å være klar over det? Føler det skal være ganske common knowledge for den gjengse fotballfan å vite at LvG sitt United var klart best mot store lag.

Lezah
29.08.16 21:24
Machine_Head: Skjønner at du vil stikke litt mot de vimsete blå, men er slik det føles for en (litt iallefall) nøytral som meg.

Nei, jeg sier jo selv at det er litt rart at vi klarte oss så bra mot dem.

Poenget var at vi diskuterte enkeltkampen/derbyet, ikke generelt styrkeforhold. Det er noe helt annet, ala Pool-United de siste 20 årene elns. Slike kamper (for å bruke en klisje) lever sitt eget liv etc.

Machine_Head
29.08.16 21:34
Lezah: Nei, jeg sier jo selv at det er litt rart at vi klarte oss så bra mot dem. Poenget var at vi diskuterte enkeltkampen/derbyet, ikke generelt styrkeforhold. Det er noe helt annet, ala Pool-United de siste 20 årene elns. Slike kamper (for å bruke en klisje) lever sitt eget liv etc.

Trodde "det er jo rart" refererte til det du skrev om spesielt interesserte osv. Men den er grei.

Det er derbyet vi diskuterer ja, det er det jeg har siktet til fra starten av. Et derby der United nå stiller med Mourinho på sidelinjen, og Zlatan og Pogba ute på banen. I motsetning til en litt famlende van Gaal og mange spillere skadet, som du selv nevnte. Mulig jeg har misforstått deg, men synes det blir litt sært å mene at styrkeforholdet mellom dere og City ikke er mer jevnet ut før kampen enn forrige sesong.

Lezah
29.08.16 21:42
Machine_Head: Mulig jeg har misforstått deg, men synes det blir litt sært å mene at styrkeforholdet mellom dere og City ikke er mer jevnet ut før kampen enn forrige sesong.

Jo, det har du nok:

City var markant bedre på papiret enn oss i fjor når man ser tropp mot tropp. Vi er langt nærmere i år. (Ikke for det, de endte kun knepent foran oss.) Men det er ikke poenget. Poenget var at når vi og alkisene møttes til derby i de to årene, så hjalp det ikke nødvendigvis dem der og da at de hadde bedre og mer skadefri tropp. Vi har jo hatt ganske mye bedre lag enn Liverpool og ligget noen lysår foran i flere sesonger, men likevel hatt en stri tørn både på Anfield og OT mot dere.

Det var poenget. Ikke det generelle styrkeforholdet, men at vi selv i sesonger hvor vi har vært etter alle målestokker svakere likevel har gjort det greit mot City (kommet best ut av det, faktisk). Og jeg skjønner at poenget ditt var at det ser jevnere ut, mens jeg bare påpekte at papiret ikke er alt her i verden i denne slags kamper (fy faen, nå høres jeg ut som Taknina)- Om noe vil det at det blir jevnere være dårligere for oss, jmf LVG-årene :P

(Innlegget ble redigert 29.08.16 21:49)

RamsherE
RamsherEInnlegg: 16054
29.08.16 21:48

Vanligvis hadde jeg holdt med United her, men siden Pep er på City sitt lag og Mourinho på United sitt lag heier jeg på de lyseblå.

Lezah
29.08.16 21:50

Samme her.

qbah
qbahInnlegg: 43042
29.08.16 21:53

Blir en bra kamp både på banen og på sidelinja dette. Om Aguero spiller eller ikke er totalt likegyldig. Vi har en svensk djevel på topp. 

Bacary
BacaryInnlegg: 15699
29.08.16 21:53

Blir det tre lag som ender med 108 poeng i år?

-Joachim-
-Joachim-Innlegg: 9905
29.08.16 21:55

De Gea

Valencia - Smalling - Bailly - Shaw

Carrick - Herrera

Mkhitaryan - Pogba - Rashford

Zlatan

Machine_Head
29.08.16 22:01
Lezah: City var markant bedre på papiret enn oss i fjor når man ser tropp mot tropp. Vi er langt nærmere i år. (Ikke for det, de endte kun knepent foran oss.) Men det er ikke poenget. Poenget var at når vi og alkisene møttes til derby i de to årene, så hjalp det ikke nødvendigvis dem der og da at de hadde bedre og mer skadefri tropp. Vi har jo hatt ganske mye bedre lag enn Liverpool og ligget noen lysår foran i flere sesonger, men likevel hatt en stri tørn både på Anfield og OT mot dere. Det var poenget. Ikke det generelle styrkeforholdet, men at vi selv i sesonger hvor vi har vært etter alle målestokker svakere likevel har gjort det greit mot City (kommet best ut av det, faktisk). Og jeg skjønner at poenget ditt var at det ser jevnere ut, mens jeg bare påpekte at papiret ikke er alt her i verden i denne slags kamper (fy faen, nå høres jeg ut som Taknina)- Om noe vil det at det blir jevnere være dårligere for oss, jmf LVG-årene :P

Okei, jeg er med. Altså, jeg skjønner jo selvfølgelig at hvordan lagene ser ut før kampen ikke har alt å si. I mi bok er det slik at det er viktigere hvordan kokken komponerer retten, ikke hvordan oppskriften ser ut, sjølsagt (sånn for å fullbyrde din referanse til taknina).

Så er det heller ikke spesifikt det jeg refererte til, men at derbyet ser enda mer interessant og spennende ut nå enn forrige sesong. Det trenger ikke bety at dere vinner, men Mou mot Pep, Zlatan og Pogba (for å ta de mest tabloide navnene) gjør oppgjøret vanvittig interessant.

Ikke at et Manchester-derby ikke er spennende fra før av, men det blir enda mer spennende slik det er linet opp nå. Catch my drift?

Lezah
29.08.16 22:02
Machine_Head: Catch my drift?

ja eg har nu snakka med klokkaren og han å kokken er med ett samstundes om at grauten er best på taket kun når det ett opphållsvær i boka mi

Hermanator
HermanatorInnlegg: 22253
29.08.16 22:04
-Joachim-: Valencia - Smalling - Bailly - Shaw

Ja, på tide noen benker en av lagets beste spillere.

Machine_Head
29.08.16 22:06
Lezah: ja eg har nu snakka med klokkaren og han å kokken er med ett samstundes om at grauten er best på taket kun når det ett opphållsvær i boka mi

Velger å ta det som et ja.

Lezah
29.08.16 22:09
Machine_Head: Velger å ta det som et ja.

Ville jeg også ha gjort.

lsklars
lsklarsInnlegg: 50942
29.08.16 22:11

Her holder jeg med City 

Machine_Head
29.08.16 22:15
Lezah: Ville jeg også ha gjort.

Selvsagt. Lurer på om psycho-Josè stikker noen i øyet denne gangen.

-Joachim-
-Joachim-Innlegg: 9905
29.08.16 22:48

Bailly - Blind har vært bra, men mot hva? To lag som sannsynligvis ender et sted fra 12 plass og nedover, samt et Southampton som har mistet Mane, Wanyama og Pelle. Smalling bør inn på dette laget asap. Da har man 4 spillere bak der med tempo og fysikk.

(Innlegget ble redigert 29.08.16 22:52)

KommersK
29.08.16 22:51
Machine_Head: Lurer på om psycho-Josè stikker noen i øyet denne gangen.

Kaller du ham 'øyenstikker'.

Machine_Head
29.08.16 22:57
KommersK: Kaller du ham 'øyenstikker'.

det er sel sagt riktig, er Dem et Orakel?

ONV95
ONV95Innlegg: 2043
29.08.16 23:05

Hadde Liverpool spilt denne kampen så hadde jeg holdt med motstanderen. Men siden de fleste - alle?- Liverpoolsupportere ønsker at Man Utd skal tape, så ønsker jeg at Man Utd vinner. 

Men vent, Liverpoolsupporterne har et horn i siden til Sterling og ønsker at han skal feile, så da vil jeg at han banker inn et par gåller.

Dette ble for komplisert, så jeg tenker vi sier U.

Lykke til.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 7203
29.08.16 23:06
-Joachim-: Bailly - Blind har vært bra, men mot hva? To lag som sannsynligvis ender et sted fra 12 plass og nedover, samt et Southampton som har mistet Mane, Wanyama og Pelle. Smalling bør inn på dette laget asap. Da har man 4 spillere bak der med tempo og fysikk.

Om noe lag vinner så er det laget med coolest head off the ball . Der hadde eg hatt mest tro på Blind som limen i denne viktigste strukturen , men for all del , jag kan ha fel som han grand prixsvensken sang.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg