Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool FC - Januarvinduet 2017

NYTT TEMA
Mortirolo
MortiroloInnlegg: 10485
11.01.17 23:55

Det er vel litt flere retninger innen sykepleie en innen vernepleie? Bare tenk deg alle poster på et sykehus og alle retninger med spesialiseringer. Det er også et mye større behov for sykepleiere enn vernepleiere pdd og det er økende. Bare å se hva de forskjellige kommuner søker etter. Og alle stillinger må lyses ut da det er kommunalt,så er ikke noe skjulte tall. 

Men til syvende og sist er det hva man selv er interessert i. Som sykepleier kan man også jobbe i en vernepleierstilling. Mange vernepleierstillinger i kommunen her lyses ut og der kan du også søke med sykepleierautorisasjon, men en sykepleierstilling blir vel heller sjeldent besatt av en vernepleier. Det ene er ikke bedre enn det andre,så er ikke det jeg sier,men vil man ha jobb på dagen og jobbe både somatisk og teraputisk så er sykepleie tingen,samt at det finnes uendelige retninger med spesialiseringer. Jeg har nå en videreutdanning som intensivsykepleier og er ferdig nå til våren med spesialisering innen palliativ sykepleie. Man kan også spesialisere seg som vernepleier selvfølgelig. Alt bunner ned til interesse. Men personlig ønsker jeg meg flere mannlige sykepleiere. Derfor snakker jeg varmt om yrket. Lønnen blir også helt OK med noen år på baken. 

Her er en link som viser mangfoldet: 

https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger

backvto topic. Kan vi ikke kjøpe grisemann og noen til. 

(Innlegget ble redigert 12.01.17 00:06)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 30904
12.01.17 00:03
iustitia_pro_XCVI: Beklager at jeg ble litt forledet av innledningen din her inne og kalte deg noe sånt som "Knaxern light".

Raste luftslottet ditt nå som det viser seg at det er enda flere her inne som er kritiske til yanksa?

Som jeg har skrevet tidligere, så er det stort sett kun her inne FSG får støtte. Det er mye kritikk mot dem blant de lokale, og fra fans andre steder generelt.

Vært lite støy denne sesongen fordi Klopp har gjort en enorm jobb.

SpeedyTorres
SpeedyTorresInnlegg: 10859
12.01.17 08:12

At vi ikke kjøper i januar er på en måte litt greit hvis de Klopp vil ha ikke er tilgjengelig. Men for helvete, burde kjøpt et par til i sommer. Pluss i sommervinduet, potensielt £20M+ nå i januar.

Burde ha et JÆVLIG stort transferbudsjett til sommeren. Ikke at det hjelper oss denne sesongen.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 29850
12.01.17 08:18
SpeedyTorres: At vi ikke kjøper i januar er på en måte litt greit hvis de Klopp vil ha ikke er tilgjengelig. Men for helvete, burde kjøpt et par til i sommer. Pluss i sommervinduet, potensielt £20M+ nå i januar. Burde ha et JÆVLIG stort transferbudsjett til sommeren. Ikke at det hjelper oss denne sesongen.

Vi burde nok iallfall hatt en spiller til i sommer. Minst. Synes vi er særs sårbare når Henderson er ute med skade. I tillegg hadde det gjort seg med en midtstopper til, men denne har vi jo egentlig i Sakho, som Klopp dessverre har null tillit til.

SpeedyTorres
12.01.17 08:36

Burde nok hatt inn en midtbanespiller ala Paredes og en angriper/ving.

PremierLeague
PremierLeagueInnlegg: 17537
12.01.17 09:14

Lallana faktisk ønsket av PSG, Juventus og Barcelona. 

Barcelona visstnok ute etter én av Coutinho og Lallana.

FSG gnir seg nok i hendene, jeg frykter derimot for at vi mister en av disse viktige spillerne, når vi så absolutt burde forsterket i stede.

minuspol
minuspolInnlegg: 31893
12.01.17 10:23
PremierLeague: Lallana faktisk ønsket av PSG, Juventus og Barcelona.  Barcelona visstnok ute etter én av Coutinho og Lallana. FSG gnir seg nok i hendene, jeg frykter derimot for at vi mister en av disse viktige spillerne, når vi så absolutt burde forsterket i stede.

Det er dette jeg ikke forstår med det som ble gjort i sommer.

Jada, det er konge om man utvikler Brannagan, Ojo, Ejaria, Woodburn osv til superstjerner. Jeg håper Klopp har alle ambisjoner i verden om akkurat det.

Men det kan han gjøre samtidig som troppen er top notch. Det er ikke noe problem det. 

Skal man beholde de spillerne som er så gode at bedre klubber ønsker de så må man sikre seg suksess selv. hvorfor man ikke gjorde mer i sommer for å sikre seg mulighet til denne suksessen kan ikke forklares kun med at man ønsker å utvikle egne spillere. Det går ikke. Flere av ungguttene har jo sittet på benken gjennom hele kamper som har skreket etter bytte av spillere, hvorfor det? Er det utviklende?

Så egentlig krasjer alt her, og konsekvensen av det er fort at man erstatte spillere det er nærmest umulig å erstatte istedenfor å bygge neste sten. Den er tung.

Med kjøp av en forsvarsspiller, en midtbanespiller og en offensiv spiller i sommer så hadde dette sett helt annerledes ut. 

Man ville vært bedre, hatt større sjanse til å levere det Coutinho trenger for å bli og man hadde også hatt allerede bedre spillere på plass til å ta over om Coutinho dro. I tillegg tror jeg helt sikkert Woodburn lett hadde utviklet seg også...

SpeedyTorres
12.01.17 10:41

Spot on!

Knaxern
12.01.17 10:57
minuspol: Det er dette jeg ikke forstår med det som ble gjort i sommer.

Ganske sikker på at det ikke var penger å bruke.

Bare fjas at Klopp selv bestemte seg for å ikke hente spillere.

SpeedyTorres
12.01.17 11:40

Hadde vi tatt Payet i januar? Vil ikke spille mer for WH

KongOlav2
12.01.17 11:43
SpeedyTorres: Hadde vi tatt Payet i januar? Vil ikke spille mer for WH

£20-30m for en 30-åring. Nei takk. Payet burde vært kjøpt allerede i 2013 da han forlot Lille for Marseille.

SpeedyTorres
12.01.17 12:13

Sakho i bytte? :) nei det er langt fra optimalt. God spiller, men for gammel.

Sjefan
SjefanInnlegg: 10564
12.01.17 12:26

Ja, slik dagens tilstand er hadde jeg det, men for maks £20M. Vi mangler kvalitetsspillere, og til tross for at han er 29 har Payet flere gode år igjen. En klassespiller i form og med litt Klopp-magi så kan han igjen briljere. 

iustitia_pro_XCVI
iustitia_pro_XCVIInnlegg: 4438
12.01.17 12:27

"Raste luftslottet ditt nå som det viser seg at det er enda flere her inne som er kritiske til yanksa?"

Du må nesten forklare hva luftslottet mitt er.

Forøvrig sier det ikke mye at en til deler dine meninger om FSG. Men det sier en hel del om vedkommende.

Hadde du forresten løsning på videre utbygging? Gode eiere ville vel bygget ut en tribunedel som ikke går i pluss vil jeg tro?

Men vi kan gjerne gå med deres scenario her altså; Klopp får beskjed om at han vil ikke ha samme midler tilgjengelig for transfers som mannen som blir hevet på hodet ut for at han skal ta over. Samtidig må han gå med på at utad uttales det at midler er tilgjengelig og at man har full backing fra eierne om riktige spillere dukker opp. Dette for å skjule at kommende sorte tall i regnskapet (fysjom forresten, slikt skal man faen ikke ha i en satsende klubb!), skal akkumuleres i klubben og gå til nedbetaling av den nye tribunen. Har ambisjoner denne Klopp gitt....

Skal bli artig å se hva denne posten viser i neste regnskap. Du vet det gjerne du? Du har jo full oversikt. Hvor mye var det eierne hadde tappet klubben for foreløpig?

iustitia_pro_XCVI
12.01.17 12:30

"Men det kan han gjøre samtidig som troppen er top notch. Det er ikke noe problem det."

Det er bare tull. En "nåværende" optimal stall gir minimale sjanser for å utvikle egne unggutter. Da må man gi dem spilletid gjennom utlån og den daglige oppfølgingen er ute av ens egne hender.

minuspol
minuspolInnlegg: 31893
12.01.17 12:59

Nei, absolutt ikke. Langt ifra så god selv på sitt beste som man skal ha det til. Og nå har han ikke vært på sitt beste siden første kamp i EM i sommer.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 9481
12.01.17 14:09

Jeg er ikke med på hylekoret, men seriøst Klopp. 

Vi trenger virkelig noen nye spillere. 

KongOlav2
12.01.17 14:11
Machine_Head: Jeg er ikke med på hylekoret, men seriøst Klopp. Vi trenger virkelig noen nye spillere.

Tja, man har jo basert seg på at dette ble en sesong med få kamper og relativt lite skader. Vi ser svakhetene i troppen nå som Matip, Hendo og Coutinho/Mané er borte, og kampantallet øker kraftig. Til neste sesong MÅ vi ha minst tre breddespillere som er klart bedre enn Klavan, Can (iallfall årets versjon) og Ings/Sturridge. Pluss at man gjerne skulle fått orden på keepersituasjonen.

Ari_Gold
Ari_GoldInnlegg: 4586
12.01.17 14:12

Hadde gjort seg med en kant, Henderson-cover og en midtstopper kjenner jeg. 

Knaxern
12.01.17 14:22
KongOlav2: Til neste sesong MÅ vi ha minst tre breddespillere

Trenger minimum 7-8 spillere inn før neste sesong, spesielt om vi på mirakuløst vis skulle klare topp 4.

Dobbel dekning på alle plasser trengs, og ikke bare for skader, men til å rullere og sette inn spillere når andre får en formdupp.

KongOlav2
12.01.17 14:26
Knaxern: Trenger minimum 7-8 spillere inn før neste sesong, spesielt om vi på mirakuløst vis skulle klare topp 4. Dobbel dekning på alle plasser trengs, og ikke bare for skader, men til å rullere og sette inn spillere når andre får en formdupp.

Er ikke noe lag som har dobbel dekning med kvalitetsspillerepå alle plasser. Vi trenger 16-17 mann til 10 utespillerplasser. Vi bør ha noe sånt som 6 mann i forsvar, 5 på midtbanen og 6 i angepet av ganske høyt nivå. Per dags dato mangler vi 1-2 i forsvar, 1 på midtbanen og 1 i angrepet på dette. Resten av plassene kan fylles opp av unggutter som Gomez, TAA, Grujic, Woodburn, Ojo, etc.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 3882
12.01.17 15:10

"Forøvrig sier det ikke mye at en til deler dine meninger om FSG. Men det sier en hel del om vedkommende."

Jeg kan forstå at man ikke er like kritisk som oss andre, men du er jo på grensen til å være en FSG fanatiker. 

iustitia_pro_XCVI
12.01.17 15:53

"Jeg kan forstå at man ikke er like kritisk som oss andre, men du er jo på grensen til å være en FSG fanatiker."

Selvsagt. Når man ikke er med på sutrekoret deres som baserer seg på intet annet enn fjas så er man fan.

Du framstår akkurat like opplyst og reflektert som Knaxern og Yesil. Grattis med det forresten.

Du må gjerne vise til innlegg hvor jeg hyller FSG for noe som helst.

Jeg forstår at et syn basert på fakta og et balansert syn på utviklingen under FSG framstår som stående hyllest for slike som deg. Men igjen blir altså din innstilling problemet.

Så har man også aspektet med hva man forventet(er) og hvor realistisk man er i stand til å vurdere situasjonen klubben var i og hvilket miljø man befinner seg i for jobben å ta seg tilbake til toppen.

Det er jo rimelig klart at dere ønsker dere eiere ala Chelsea og City. Ihvertfall er det kun slike eiere som kan gjennomføre det dere ønsker. Da er det selvsagt at FSG ikke er gode nok eiere for dere.

StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 27446
12.01.17 17:37
iustitia_pro_XCVI: Du framstår akkurat like opplyst og reflektert som Knaxern og Yesil. Grattis med det forresten.

Og du fremstår som mye mer opptatt av andre debattanter enn om sak...
Kan du ikke klage litt mer på andres regelbrudd?  

Og du? Kan du ikke prøve å google dobbeltmoralist?  Muligens er det et bilde av deg der...

PremierLeague
PremierLeagueInnlegg: 17537
12.01.17 18:40

"Selvsagt. Når man ikke er med på sutrekoret deres som baserer seg på intet annet enn fjas så er man fan."

- Hehe. 

Ikke er med på sutrekoret? Inntrykket kommer vel mer av at du hugger etter hver eneste debattant som er det spor kritiske til FSG og den satsingen som har blitt gjort. Og med hugger så mener jeg slenger dritt og kommer med personangrep.

Og hvorfor later du som at du ikke er fan av FSG? Det kommer jo ganske tydelig frem at du ser på FSG som supre eiere. Både senere i innlegget jeg siterer, og i ganske mange andre av dine innlegg. 

Du har f.eks hele veien støttet deg til at man alltid har brukt de pengene man hadde, og når vi ikke gjør det så er det plutselig managerens som ikke ønsker å forsterke stallen...

Vel, nå har Klopp uttalt at han ønsker å hente forsterkninger i dette vinduet. Så får vi se hvor mye han får bruke.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 3882
12.01.17 18:55
iustitia_pro_XCVI: Du framstår akkurat like opplyst og reflektert som Knaxern og Yesil. Grattis med det forresten.

Tredje gangen du kontrer med den der nå. Gjør meg ingenting å bli sammenliknet med hverken Knaxern, Yesil eller Minus så det er bare å droppe det. 

Full forståelse for at folk er uenige med meg angående eiersituasjonen. Det virker som at du derimot ikke tåler at folk er kritiske til Boston gjengen, og går til angrep på person/bruker. Fortsett gjerne å tro at du er den som er reflektert av oss, og at vi er enn gjeng med sutrekopper som kun skriver fjas.

Knaxern
12.01.17 19:44
PremierLeague: og når vi ikke gjør det så er det plutselig managerens som ikke ønsker å forsterke stallen...

Klopp som i alle sine tidligere år har brukt rundt 20-30mill£ netto, har plutselig bestemt seg for å ikke kjøpe spillere etter at han kom til Liverpool....

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 4517
12.01.17 19:55

Men jeg trodde det var nærmest umulig å hente gode spillere i januarvinduet, og at man sparte alle storkjøpene til sommeren. 

Masaniello
MasanielloInnlegg: 7299
12.01.17 22:38
Mortirolo: Det er vel litt flere retninger innen sykepleie en innen vernepleie? Bare tenk deg alle poster på et sykehus og alle retninger med spesialiseringer. Det er også et mye større behov for sykepleiere enn vernepleiere pdd og det er økende. Bare å se hva de forskjellige kommuner søker etter. Og alle stillinger må lyses ut da det er kommunalt,så er ikke noe skjulte tall.

I det store bildet er det nok flere stillinger for sykepleiere enn vernepleiere, ja. Det vil jeg ikke være uenig i. Kanskje spesielt i større byer, med større sykehus, osv. Vet ikke om det er flere retninger. Vet ikke helt hva du mener med det. Det er mange videreutdanninger for vernepleiere i dag, og jeg kommer ikke på mange sektorer hvor vernepleiere ikke kan gjøre en jobb - barnehage, skole, sykehjem, bolig, barnevern, rus, psykiatri, fengsel, asylmottak, coaching og generell veiledning, etc. Med den spesialiseringen vernepleiere nå får innen læringspsykologi og atferdsanalyse, går det ikke lange tiden før vernepleierne erobrer flere arbeidsplasser. Det er mange stillingsutlysninger hvor vernepleier ikke nevnes i utlysningen, men hvor det i praksis er nettopp vernepleier det søkes etter - mange arbeidsgivere vet det bare ikke.

Men, ja, profesjonskampen hører ikke hjemme her... ehm, fotballklubber har mer behov for vernepleiere enn sykepleiere!

(Innlegget ble redigert 12.01.17 22:39)

iustitia_pro_XCVI
13.01.17 00:32

"Tredje gangen du kontrer med den der nå. Gjør meg ingenting å bli sammenliknet med hverken Knaxern, Yesil eller Minus så det er bare å droppe det."

Så flott da! 

"Full forståelse for at folk er uenige med meg angående eiersituasjonen. Det virker som at du derimot ikke tåler at folk er kritiske til Boston gjengen, og går til angrep på person/bruker. Fortsett gjerne å tro at du er den som er reflektert av oss, og at vi er enn gjeng med sutrekopper som kun skriver fjas."

Den er grei. Jævlig synd om dere har rett. Da har vi fått en manager som enten er for høy på seg selv og sitt team sine evner eller som ikke er interessert i å konkurrere med de beste.

Hva er dine "krav" framover til FSG? Hva kan kalles akseptabel satsning?

Når Klopp sier at han har full backing fra klubben til å finne spillere man ønsker seg og forsøke å hente disse; tror du på han?

(Innlegget ble redigert 13.01.17 00:42)

Klikk for å gå tilbake til toppen