Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal FC - Januarvinduet 2017

NYTT TEMA
busnissclass
busnissclassInnlegg: 3055
05.12.16 08:53
-Mastermind: Draxler?

Hadde ikke sagt nei, men tror han blir litt for dyr. Leste inatt at han vil vekk, og ikke nok med det så ble han buet av sine egne fans.

Makatelli
MakatelliInnlegg: 6553
05.12.16 14:34
busnissclass: Leste inatt at han vil vekk, og ikke nok med det så ble han buet av sine egne fans.

Det er fordi han er helt elendig om dagen. Jeg vil ikke ha Draxler til Arsenal.

Red
RedInnlegg: 294
05.12.16 15:02

Vi har en historikk for å hente inn forsterkninger i januarvinduet, men i år tror jeg det blir stille. For min del er det egentlig helt greit. Er stort sett fornøyd med både kvalitet og bredde i stort sett alle lagdeler. Tror uansett det er urealistisk at spillere som er så gode at de kan gå rett inn i elleveren og forsterke oss flytter på seg i januar. Dukker det opp en spiller med spesielle kvaliteter, som Wenger ville sagt, slår vi selvsagt til. Hvis ikke bruker vi penga på å sikre nye kontrakter til Özil og Sanchez. Det mener jeg må være den åpenbare prioriteringen med begge på kontrakter som bare har 18 måneder igjen.

ONV95
ONV95Innlegg: 2099
05.12.16 15:11
Makatelli: helt elendig om dagen

Vi bør vel tenke litt lengre enn hva dagens form tilsier. Alexis satte vel heller ikke Spansk fotball i brann siste året i Barca heller?

Talentet til Draxler er det vel ingen tvil om, og hvs han blir tilgjengelig for et akseptabel pris så vil han uten tvil være en forsterkning for de aller fleste lag.

Spørsmålet er vel heller om vi trenger spillertypen? Når Alexis nå har tatt spssplassen ser jeg han absolutt som en spiller som kan fylle venstre kant.

-Mastermind
-MastermindInnlegg: 1593
05.12.16 15:34

Enig med ONV. Vi trenger en venstreving. Iwobi kommer til å bli god.  Men han ennå uferdig og har en del å jobbe. Mener det er for tidlig å være førstevalg for Iwobi. Draxler hadde vært en herlig signering. 

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 11816
05.12.16 21:10

Husk at vi får Welbeck tilbake da, og så har vi Perez. Har vi eegentlig plass til en ving til uten å sende noen ut? Kanskje bedre å ta en vurdering på den plassen til sommeren? Men så er det jo NÅ Draxler er tilgjengelig.

TheUntouchable
05.12.16 21:40

Fra twitter: "Draxler wants to leave Wolfsburg because he was jeered by the fans? Yeah, don't join Arsenal mate."

Hehe, det er derfor Draxler vil bort? Da har han et poeng for å si det sånn, Arsenal-fansen er faen nådeløse...

TheUntouchable
05.12.16 21:41

AFCAMDEN melder at vi er interesserte i Franck Kessie, men ikke nødvendigvis for nå i januar.

TheUniqueOne
TheUniqueOneInnlegg: 228
05.12.16 22:17

Jeg mener å huske vi signerte Arshavin i et januarvindu. Da kom jeg. 

TheUniqueOne
TheUniqueOneInnlegg: 228
05.12.16 22:19
Vietto: Aguero er visstnok misfornøyd. Hent!!

Blir vel ikke Kun Aguero vi henter. 

WSnake
WSnakeInnlegg: 3525
06.12.16 09:02

Når januar er omme stiller vi slik 

Theo-Øzil-Reus

-----Alexis----

busnissclass
06.12.16 10:13
WSnake: Reus

Aldri om han kommer, for dyr og Walcott kommer til å miste plassen og blir kun en squad spiller.

WSnake
WSnakeInnlegg: 3525
06.12.16 13:33
busnissclass: Walcott kommer til å miste plassen

Hvorfor skulle Theo miste plassen hvis Reus spiller til venstre ;-)

Dyr ja...skadeplaget ja...et ønske fra meg ja  

FlyEmirates
FlyEmiratesInnlegg: 15076
06.12.16 13:50

Nå som vi endelig har fått den verdensklassespissen vi skrek etter er det rommet fyllt. Dette har ført til at vi ikke har en like stor svakhet som foregående sesonger. 

Vi trenger å styrke venstrekanten nå og den perfekte spilleren etter min mening er Payet. 

+ Spiller for West Ham, realistisk at vi kan få han

+ Er en spiller som er det omvendte av Walcott på den andre siden, Wenger liker å ha balanse mellom bakromspiller og posessionspiller på kantene

+ Har holdt et svært høyt nivå de siste årene, og eneste grunnen til han ikke får samme annerkjennelse som f.eks De Bruyne er pga klubb og muligheten til å vise seg frem i CL

+ Er en solid forsterkning

+ Ikke noe skadeplaget type som Reus

+ Kjenner ligaen

+ Er i sin beste alder

Også har du annet krydder som han er fransk og bor i London bla bla. 

Han er også jævla elegant :)

Alexis

Payet-Øzil-Walcott

Ja, takk!

(Innlegget ble redigert 06.12.16 13:51)

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 12282
06.12.16 13:56
FlyEmirates: + Spiller for West Ham, realistisk at vi kan få han

Blir nok allikevel veldig dyr. I likhet med alle andre PL-klubber så har WH rimelig solid økonomi, og det vil være en fallitterklæring når det kommer til ambisjonene deres å selge deres soleklart beste spiller. Han er også 30 år, noe som gjør meg veldig skeptisk til at Wenger er villig til å betale det han mener er overpris for Payet, siden han ikke har særlig høy videresalgsverdi om noen år.

Det sagt. Den offensive kvartetten du setter opp der er jævlig sexy, og vil nok kunne spille ball i hatt med de fleste lag. Med Oxlade og Iwobi i bakhånd så har vi også god dekning på kantene, som har vært litt av problemområdet vårt utenom Sanchez de siste årene.

(Innlegget ble redigert 06.12.16 13:58)

-Mastermind
-MastermindInnlegg: 1593
06.12.16 14:19

Aldereweireld har en utkjøpsklausul på £25m visstnok. Kan bli en bra erstatter for Per han. 

(Innlegget ble redigert 06.12.16 14:20)

Wellewinhio
06.12.16 14:24
-Mastermind: Aldereweireld har en utkjøpsklausul på £25m visstnok. Kan bli en bra erstatter for Per han.

Ooh, ikke et dårlig kjøp det, men da sitter vi plutselig på 3 veldig gode stoppere som alle fortjener å starte. Føler ikke det er her skoen trykker mest for forsterkning, men kan vi få han til en slik pris og han er interessert så er det selvfølgelig en kjempeavtale. Da har vi etter min mening ligaens to beste stoppere i laget. Har du noen kilde på det forøvrig?

TheUntouchable
06.12.16 14:28

Oxlade og Iwobi i bakhånd sier du Welle, hvor er da Welbeck og Perez? I lommen? Nei vi har ingen plass til en ving om vi ikke selger noen. Og vi selger garantert ingen vinger i januar. Avblås den posisjonen.

Det vi heller kunne trengt er faktisk en mer solid backup til Ozil. Ramsey/Wilshere er som kjent ikke 10ere.

(Innlegget ble redigert 06.12.16 14:31)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 31858
06.12.16 14:29
Wellewinhio: Ooh, ikke et dårlig kjøp det, men da sitter vi plutselig på 3 veldig gode stoppere som alle fortjener å starte. Føler ikke det er her skoen trykker mest for forsterkning, men kan vi få han til en slik pris og han er interessert så er det selvfølgelig en kjempeavtale. Da har vi etter min mening ligaens to beste stoppere i lage

Hvor god har Mustafi vært så langt? Så god at han og Koscelny er tilstrekkelig som klare førstevalg, og dere heller trenger backup/utfordrer?

Wellewinhio
06.12.16 14:32
TheUntouchable: Oxlade og Iwobi i bakhånd sier du Welle, hvor er da Welbeck og Perez? I lommen?

Oops, glemte de, men tror nok fort at en av de blir offloadet til sommeren hvis vi henter inn en spiller som Payet. Begrenset hvor mange spillere vi har bruk for i bredden i den posisjonen. Problemet har først og fremst vært kvalitet og stabilitet på de som har figurert på motsatt side av Sanchez. Ellers mulig at Giroud stikker til sommeren, og at disse i enda større grad blir Sanchez sin backup. 

Det skal sies at jeg aldri har hatt særlig tro på Perez, og jeg er fortsatt ganske skeptisk til Welbeck. Han har så utrolig mye, men syns det altfor ofte skjærer seg for han når han kommer til farlige posisjoner, enten i form av dårlige/feil avleveringer, eller dårlige avslutninger. Det at han også har blitt fryktelig skadeutsatt gjør ikke at troen på han i Arsenal-trøyen har blitt styrket.

TheUntouchable
06.12.16 14:32

Ja men vi er godt dekket. Vi har mertesacker, gabriel og holding - Chambers på utlån. Ro ned nå.

TheUntouchable
06.12.16 14:34

Til sommeren ja, kanskje en blir solgt. Men først må de jo få vinter og vår til å gi et vurderingsgrunnlag. Og da henter vi ikke en ving til for å drepe de helt.

Wellewinhio
06.12.16 14:39
KongOlav2: Hvor god har Mustafi vært så langt? Så god at han og Koscelny er tilstrekkelig som klare førstevalg, og dere heller trenger backup/utfordrer?

Det er litt delte oppfatninger om Mustafi. Noen syns han spiller på for høy risiko både i pasningsspillet og når han bryter, pluss en og annen brainfart, mens jeg syns han har vært veldig imponerende. Veldig god til å bryte foran, slår mange gode pasninger gjennom ledd og er generelt solid med ballen i bena. Det som er mitt store aber mot han er luftstyrken. I likhet med Koscielny så er han ikke blant de ypperste her, og de blir generelt litt like typer. Vi er derfor generelt veldig gode langs bakken, mens vi sliter mer på innlegg og lange oppspill mot typer som Carroll og Benteke.

Cavani også viste visse svakheter i partnerskapet med sin enorme arbeidskapasitet og lure løp i boksen.

Alderweireld vil helt klart være en oppgradering kortsiktig, men jeg tror Mustafi vil være en spiller som kan bli ekstremt god med litt mer erfaring både i PL og Arsenal. Om han kommer opp til nivået til Alderweireld er ikke sikkert, men hvis han blir tredjevalg så er det ikke sikkert han tar til takke med det (basert på historien hans i Everton blant annet) og Koscielny har nok ikke altfor mange år igjen på toppnivå.

En oppgradering av enten Gabriel og/eller Mertesacker er nok sånn sett mer fornuftig, men kan man få Alderweireld for £25m så må man jo nesten slå til.

Wellewinhio
06.12.16 14:41
TheUntouchable: Til sommeren ja, kanskje en blir solgt. Men først må de jo få vinter og vår til å gi et vurderingsgrunnlag. Og da henter vi ikke en ving til for å drepe de helt.

Nei, jeg tror ikke vi henter noen i disse posisjonene. Tror egentlig ikke vi henter noen med mindre det kommer en mulighet som er altfor god til å si nei til, og da får man jo som regel flere konkurrenter.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 31858
06.12.16 14:43
Wellewinhio: En oppgradering av enten Gabriel og/eller Mertesacker er nok sånn sett mer fornuftig, men kan man få Alderweireld for £25m så må man jo nesten slå til.

Takker for bra svar!

Har forøvrig også sett noe om utkjøpsklausul på £25m for Van Dijk. Det må jo nesten være enda mer fristende. Kan jo dominere et forsvar totalt på fysikk, hodestyrke og fart.

Wellewinhio
06.12.16 14:54
KongOlav2: Har forøvrig også sett noe om utkjøpsklausul på £25m for Van Dijk. Det må jo nesten være enda mer fristende. Kan jo dominere et forsvar totalt på fysikk, hodestyrke og fart.

Veldig merkelig i såfall siden han signerte ny kontrakt i sommer (mener jeg å huske). Risikerer jo å miste han for langt mindre enn hva man kunne fått i markedet. Antar at han måtte ha hatt noen år igjen på den kontrakten siden han kom i fjor sommer. Kan ikke finne noen ordentlig gode kilder på det. Den beste jeg fant er mirror, og de er ikke akkurat veldig troverdige på dette området.

(Innlegget ble redigert 06.12.16 14:59)

busnissclass
06.12.16 15:07
WSnake: Hvorfor skulle Theo miste plassen hvis Reus spiller til venstre ;-)

Reus er jo høyre-ving

HengeTrynet
HengeTrynetInnlegg: 22787
06.12.16 15:08
busnissclass: Reus er jo høyre-ving

Nope.

Edit: Han kan egentlig spille overalt i angrepet, men er vel først og fremst venstreving.

(Innlegget ble redigert 06.12.16 15:10)

busnissclass
06.12.16 15:11

Ikke fra noen seriøse, ,men det ryktes  iallfall  at Wenger skal pøve å hente Fabregas som skal overta for Cazorla

Cobi
CobiInnlegg: 56510
06.12.16 15:14
FlyEmirates: + Spiller for West Ham, realistisk at vi kan få han

På hvilken måte er det at han spiller for West Ham et pluss, egentlig? West Ham legger jo ned hele satsingen sin om de selger Payet nå, så det er jo mildt sagt sannsynlig at WHs verdivurdering av han er langt, langt, langt over markedsverdi. At Arsenal er London- og PL-rival er jo heller ikke akkurat med på å gjøre West Ham velvillige.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg