Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal - Basel

NYTT TEMA
LeCoq
LeCoqInnlegg: 3118
25.09.16 12:21

Når: Onsdag, 20:45

Hvor: Emirates

Kanal: Viaplay og Viasat Xtra

Kun tre dager til kamp, og moralen bør være høy etter en brilliant kamp mot Chelsea.

Dette er laget jeg vil se:

Ospina; Bellerin, Mustafi, Koscielny, Monreal; Xhaka, Cazorla; Walcott, Özil, Iwobi; Alexis

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17547
25.09.16 13:25

Ospina- Debuchy - Mustafi - Holding -Gibbs - Elneny -Xhaka- Ox - Cazorla - Perez - Giroud

LeCoq
25.09.16 13:55

Ai, glemte at vi har kamp igjen til helgen. Da bør Elneny, Ox, Gibbs og Perez få prøve seg fra start.

Elneny - Xhaka er forresten en småfrekk duo å spille med mot Basel. Det liker jeg.

(Innlegget ble redigert 25.09.16 13:57)

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 11576
25.09.16 23:25

Ospina

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Cazorla - Xhaka

Walcott - Ozil - Iwobi

Sanchez

Vi skal faen ikke ta noe lett på Basel. 1p forrige match, her må vi vinne. Landslagspause etter helgen. Det betyr hvile for flere her. Stjernene som Ozil og Sanchez får heller hvile mot Ludogrets og Reading altså, i tillegg kan de kanskje bli byttet ut om vi leder i noen av de andre kampene i PL som skal være mot "enklere" motstand.

(Innlegget ble redigert 25.09.16 23:31)

Wenger_Love
Wenger_LoveInnlegg: 1728
25.09.16 23:38

Håper vi sparer walcott. Fortsetter han trenden er det viktig å holde den mannen skadefri. Spar gjerne også Cazorla og Koscielny, da samme gjelder de. La Elneny få starte sammen med Xhaka, er jo skrevet i stjernene. Så bør Perez få starte, og da kan vi vel spare Alexis i samme slengen.

Ospina

Bellerin   Mustafi   Holding   Monreal

Elneny         Xhaka

Chamberlain     Øzil       Iwobi

Perez

Man skal ikke kimse av Basel på noe vis heller, taper vi her blir det plutselig en liknende situasjon som vi hadde i CL i fjor. Så det blir spennende å se hvor mye Wenger tørr å rullere. Men Walcott, Cazorla og Koscielny håper jeg virkelig får hvile. I Chamberlain og Xhaka har vi i utgangspunktet to erstattere på samme nivå. 

Vietto
ViettoInnlegg: 3984
26.09.16 00:53

Ospina - Bellerin, Mustafi, Koscielny, Gibbs - Elneny, Xhaka - Ox, Iwobi, Perez - Giroud

RamsherE
RamsherEInnlegg: 16054
26.09.16 01:28

Giroud er suspendert etter forrige kamp mot PSG.

Pires2002
Pires2002Innlegg: 1037
26.09.16 14:10

Går kampen på Viaplay? Ser den ikke under sendeskjema. Ikke nok med at Viasat 4 aldri sender Arsenalkamper, så skal fader meg ikke Arsenalkamper sendes på Viaplay heller!

Sier opp sporenstreks hvis ikke denne kampen sendes på Viaplay.

MrArsenal
MrArsenalInnlegg: 9014
26.09.16 14:32
Pires2002: Går kampen på Viaplay?

Ja, alle CL-kampene (gruppespill/sluttspill) går på Viaplay.

ulfarne
ulfarneInnlegg: 26276
26.09.16 14:34
Pires2002: Går kampen på Viaplay?

Alle CL-kamper går på Viaplay

Pires2002
26.09.16 14:39

Ok, godt å vite. Bare merkelig at den ikke står i sendeskjema til Viaplay når alle andre kamper står der.

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 12262
26.09.16 14:40

Ønsker dette laget til kampen:

Ospina - Bellerin, Mustafi, Holding, Gibbs - Xhaka, Elneny - Oxlade, Özil, Iwobi - Perez

Spesielt Walcott og Cazorla håper jeg får hvile i denne kampen. Walcott er endelig tilbake på sitt beste, og med muskelaturen hans er det viktig å gi han nok hvile, hvis ikke går en hammy fort som bare det. Det var mye snakk om at Cazorla bare hadde 15-20 kamper i seg i løpet av en sesong. Basert på prestasjoner og hvor mye han har spilt så er nok ikke dette helt sant, men han er en viktig spiller og har nok godt av litt hvile.

ulfarne
ulfarneInnlegg: 26276
26.09.16 14:55
Pires2002: Ok, godt å vite. Bare merkelig at den ikke står i sendeskjema til Viaplay når alle andre kamper står der.
LeCoq
26.09.16 16:47

Basel er et lag man virkelig ikke bør undervurdere. Leder ligaen i Sveits suverent, og står med 27 poeng på ni kamper. 29-7 i målforskjell. I tillegg til dette har de ikke tapt mot et engelsk lag i CL siden 2002. 

Her bør vi definitivt gi full gass, ellers kan man fort gå på en solid smell.

JMAFC
JMAFCInnlegg: 4330
26.09.16 16:54
LeCoq: Basel er et lag man virkelig ikke bør undervurdere. Leder ligaen i Sveits suverent, og står med 27 poeng på ni kamper. 29-7 i målforskjell. I tillegg til dette har de ikke tapt mot et engelsk lag i CL siden 2002.

De suger, vi vinner. Null problem.

Bacary
BacaryInnlegg: 15699
26.09.16 17:47

Vi har vel ikke råd til å bruke Holding i denne. Et poengtap her og vi ligger plutselig ikke så godt an i forhold til gruppeseieren igjen. 

TheUntouchable
26.09.16 17:53

Basel har vunnet de 9 første kampene i serien. Mot Ludogrets ble det 1-1, statistikk og høydepunkter fra den kampen finnes her. Som dere ser var Basel det førende laget og burde vunnet kampen.

Tror dere Cazorla blir tatt ut for Spania? Hvis ikke kan vi virkelig vente med å hvile han til landslagspausen inntreffer. Walcott blir gjerne tatt ut? Men han har jo allerede fått stå over PSG-kampen. Monreal blir som kjent ikke tatt ut, ingen vits å hvile han nå. 

Jeg vil ikke bytte en eneste spiller bortsett fra Cech->Ospina. Send ut det samme laget som var på banen mot Chelsea da Xhaka ble byttet inn for Coquelin. Får vi en grei ledelse, noe jeg egentlig forventer med Ozil og Sanchez på banen, så kan heller de to få komme ut så vi får gitt kamptid til feks Perez og Ox.

Husk på at de beste spillerne stadig vekk snakker om at å gå til en klubb uten CL-fotball er uaktuelt. Tror dere de sier det og går til CL-klubber for å bli spart i viktige CL-kamper som denne?!

Og midtstopperne må bare klare å komme gjennom dette her, selv om jeg kan forstå hvis Koscielny begynner å kjenne det om noen kamper. Det er heldigvis ikke den posisjonen som er mest utsatt å spille i mtp slitasje. Igjen nevner jeg Ludogrets-kampene (vi har to av de i nær fremtid) og Reading-kampen som muligheter for å hvile spillere. Det skal være enklere matcher.

Denne kampen er dritviktig. Jeg er så forbasket lei av ekstrem motstand i første og/eller andre utslagsrunde. La oss nå gi et seriøst forsøk på å vinne gruppen og gi oss selv en bedre sjanse.

(Innlegget ble redigert 26.09.16 18:01)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 10791
26.09.16 17:57
TheUntouchable: Denne kampen er dritviktig.
busnissclass
busnissclassInnlegg: 3046
26.09.16 23:10

Kampen er viktig. Og Basel må ikke undervurderes, om vi skal avslutte som gruppevinnere er det viktig at vi tar Basel på alvor.

også er det viktig for Arsenal og spillerne å fortsette sånn som de spilte mot Chelsea mot alle lag de møter, silk at det blir en vane for dem, og da er det lettere å vinne kamper uansett om det er mot et topplag eller et bunnlag.

(Innlegget ble redigert 26.09.16 23:11)

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17547
27.09.16 06:58
busnissclass: Kampen er viktig. Og Basel må ikke undervurderes, om vi skal avslutte som gruppevinnere er det viktig at vi tar Basel på alvor.

Greit nok det, men å bytte inn spillere som Holding,Elneny, Gibbs,Ox og Perez mener jeg er smart.

Dette er spillere som trenger kamper og  er gode nok i en slik kamp. Uten suspensjon mener jeg Giroud også burde vært byttet inn.

F.eks synes jeg det er naturlig at Ox spiller i stedet for Walcott fordi historisk sett er det en spiller som lett blir skadet.

(Innlegget ble redigert 27.09.16 07:00)

Pires2002
27.09.16 08:33
ulfarne: Den står i skjema

Merkelig, den stod ikke der når jeg sjekket igår formiddag. Ja ja, takk for svar uansett!

AFCN5
AFCN5Innlegg: 667
27.09.16 11:34
russell_martin: F.eks synes jeg det er naturlig at Ox spiller i stedet for Walcott fordi historisk sett er det en spiller som lett blir skadet

Enig

Bacary
27.09.16 20:15
ulfarne: Alle CL-kamper går på Viaplay

Ikke så sikker på det. Ser at Arsenal-Basel er satt opp på viaplay i morgen, men det er flere kamper som ikke blir tv eller viaplay-sendt i dag f.eks. I morgen og sikkert. Men så lenge Arsenal sendes klager ikke jeg i hvertfall. 

(Innlegget ble redigert 27.09.16 20:16)

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7009
27.09.16 20:19
Bacary: men det er flere kamper som ikke blir tv eller viaplay-sendt i dag f.eks.

Ikke alle kampene dukker opp under "Hovedsendinger" på Viaplay, men trykker du på "Se full timeplan" så er alle 8 kampene der.

WearetheArsenal
WearetheArsenalInnlegg: 23
28.09.16 10:35

Kamp idag folkens! 3-0 til Arsenal

ONV95
ONV95Innlegg: 2043
28.09.16 12:21

Tror vi må stille "toppet" for å dra seieren i land. Basel er gode og Liga-cup laget holder ikke.

Makatelli
MakatelliInnlegg: 6330
28.09.16 18:53

Jeg hadde ikke sett at noen hadde laget en egen tråd for kampen så jeg lagde en på internasjonal igår. Tenker jeg kan lime inn det jeg skrev her siden min er litt mer utfyllende.

Champions League

Når: 28.09.16, 20:45

Hvor: Emirates Stadium

Antatt lagoppstilling:

Arsenal:                                                  Basel: 

Ospina                                                                   Vaclik

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal          Lang - Tuchy - Balanta Traore                                        

Xhaka - Elneny                                                       Xhaka - Zuffi

Walcott - Ozil - Iwobi                                          Bjarnasson - Delgado - Steffen

Sanchez                                                                  Janko

Fakta: Disse to klubbene har kun møttes i treningskamper tidligere. Basel har bare tapt 1 av sine 10 siste møter med engelske klubber i CL (4 seiere og 5 uavgjort). Arsenal har vunnet alle sine 4 tidligere møter med sveitsiske klubber. Begge lag er ubeseirede i sine 6 siste kamper i alle konkurranser. Arsenal fikk en litt heldig 1-1 resultat mot PSG i første runde. Basel fikk samme 1-1 resultat mot Ludogorets. Brødrene Toulant Xhaka (Basel) og Granit Xhaka (Arsenal) vil spille mot hverandre slik de også gjorde under EM. Granit startet sin karriere i Basel og hans lagkamerat Elneny har også spilt for dem tidligere.

Kampbildet: Arsenal kommer fra en sterk 3-0 seier over deres London rivaler Chelsea, og de vil møte et Basel lag som kommer til Emirates godt forberedt på at Arsenal vil ha mye av ballen. Sveitserne er fullt klar over sin gode statistikk mot engelske klubber og vil legge seg tilbake, forsvare seg godt og prøve å ta Arsenal på kontringer. Det er vanskelig å tippe noe annet enn Arsenal seier i denne kampen, men The Gunners har gått på smeller mot mindre europeiske klubber så sent som i forrige sesongs CL. 

Nøkkelspillere: Alexis Sanchez er den store profilen for Arsenal om dagen og uansett om han spiller på høyrekanten eller som spiss, forventer man at chileneren fortsetter sin gode form i denne kampen. Hos Basel er spissen Janko den man skal se etter, men kun hvis han blir helt klar for kampen på Emirates (liten kneskade). Dette blir forhåpentligvis en fyrverkeri av en kamp!

Bacary
28.09.16 19:06
Makatelli: Basel fikk samme 1-1 resultat mot Ludogorets.

Da forstår jeg ikke hvorfor dette laget skrytes opp i skyene. 

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 7203
28.09.16 19:22
Bacary: Da forstår jeg ikke hvorfor dette laget skrytes opp i skyene.

Men fotball er ikke statistikk og spillermateriell i enkeltkamper.

Watford kjørte over United og ble siden overkjørt av Burnley som vel også Liverpool tapte mot. Slipper en seg neppå 5 prosent så taper en , og det garantert.

TheUntouchable
28.09.16 19:26

Sjekk ut stats og høydepunkter som jeg linket til tidligere i tråden Bac. Basel dominerte kampen. Så tenker vi også på tidligere resultater de har hatt i CL. 

Klikk for å gå tilbake til toppen