Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal Academy og utlån 2016/2017

NYTT TEMA
TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 10981
29.11.16 13:35
-Mastermind: Asano scoret sitt andre ligamål for Stuttgart igår. Hadde også assist.

Link til mål og assist

Asano har fått gode rapporter på låneoppholdet sitt. Omtales som en smart spiller. Ikkje dumt.

Her er høydepunktene fra U23-kampen

Tekstsammendrag og laget i formasjon

(Innlegget ble redigert 29.11.16 13:36)

JMAFC
JMAFCInnlegg: 4031
29.11.16 13:41
TheUntouchable: Link til mål og assist Asano har fått gode rapporter på låneoppholdet sitt. Omtales som en smart spiller. Ikkje dumt.

Kun basert på den linken og litt jeg så i OL (?) eller hva det var han spilte i denne sommeren, så virker han i hvert fall som en hurtig og ekstremt bakromsvillig spiller. Litt som en ung Theo egentlig. Blir spennende å se hvordan han utvikler seg.

TheUntouchable
01.12.16 13:48

Dan Crowley er sendt hjem fra utlån for 2. sesong på rad, og årsaken skal visstnok være knyttet til noe utenfor banen både da og nå. Hmm.

http://news.arseblog.com/2016/12/oxford-cut-short-dan-crowley-loan/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

(Innlegget ble redigert 01.12.16 13:49)

TheUntouchable
01.12.16 13:54

Jon Toral med et nydelig mål i cupen i går.

-Mastermind
-MastermindInnlegg: 1593
01.12.16 14:18

Toral hadde mange fine scoringer for Birmingham også ifjor. Målfarlig midtbanespiller. 

TheUntouchable
06.12.16 19:28

Det ble det dessverre uavgjort mot Basel i dagens kamp, som gjør at vi ikke går videre fra gruppen i U-19 Youth League. Det er skuffende, vi har gått videre fra enten her eller NextGen de siste sesongene. Nketiah med ny scoring etter 80, så slapp vi inn på overtid.

In other news har midtstopperen Zech Medley signert kontrakt etter å ha spilt kamper som trialist.

TheUntouchable
08.12.16 23:58
TheUntouchable: Dan Crowley er sendt hjem fra utlån for 2. sesong på rad, og årsaken skal visstnok være knyttet til noe utenfor banen både da og nå. Hmm.

Nå er han på trial hos Eredivisie-jumbo Go Ahead Eagles før et mulig utlån. Vi har fra før mange spillere på utlån i Nederland.

TheUntouchable
22.12.16 23:01
TheUntouchable: Nå er han på trial hos Eredivisie-jumbo Go Ahead Eagles før et mulig utlån

Og Crowley joiner Go Ahead Eagles på utlån fra 2. januar til sesongslutt.

CoquelinMaskin
CoquelinMaskinInnlegg: 1716
21.02.17 12:38

Mavididi nære på å score årets mål for Charlton. 

TheUntouchable
26.02.17 02:57

Bielik ute og kriger for Birmingham. Ser veldig bra ut faktisk.

ONV95
ONV95Innlegg: 1965
27.02.17 23:31

Highlights fra U-23 kampen mot Chelsea for noen dager siden.

TheUntouchable
28.02.17 00:12

Jonker og Ljungberg gir seg for å teame opp i Wolfsburg. Sikkert greit. Jonker har gjort mye bra for akademiet, men huskes også for svake prestasjoner i Europa og noen problemer defensivt på U-18. Spent på hvem som kommer inn. Da blir det nok slutt på at alle spillerne går på lån til Nederland.

TheUntouchable
28.02.17 00:30
TheUntouchable: Spent på hvem som kommer inn.

Kandidater er Warburton, Segura eller en forfremmelse av Morrow.

TheUntouchable
03.03.17 18:44

Reiss Nelson bare putter og putter for U23 nå. Spennende.

JMAFC
JMAFCInnlegg: 4031
10.05.17 20:38

Noe meget spesielt skjedde tidligere denne uken i U23-kampen mot Man Utd. Tre stk Willock spilte faktisk, Chris og Joe for Arsenal og Matt for United. Gode gener i den familien.

Revenant
RevenantInnlegg: 523
11.05.17 01:08

Nketiah med 23 mål 22 kamper for U23 laget. Håper vi får se han i ligacupen neste sesong sammen med Nelson. To spennende spillere. 

TheUntouchable
17.06.17 05:48

Vi kan jo bruke denne tråden gjennom sommeren for relevante academy-overganger. Her er det altså bare å slenge inn med nyheter dere ser. Så lager vi en ny når sesongen starter. Fritt frem for hvem som helst å lage tråden, gjerne med en spilleroversikt og info om spesielt nye spillere. Det hadde vært fint.

Beklager litt dårlig bruk av denne tråden gjennom sesongen fra min side. Hadde vært kjekt om flere deltok. Ser flere som skriver en del academy-relevant i klubbtråden. Jeg synes personlig det er greit å samle det i en egen tråd. Det blir jo så fjernt i forhold til førstelaget egentlig. Den eneste virkelige sammenhengen vi ser i løpet av en sesong med førstelaget er stort sett i pre season og i cuper hvor en gir de unge sjansen. Med mindre et talent plutselig tar steget midt i sesong. Men ja, linjen er ganske klar. Spillere aktuelle for førstelaget kan diskuteres i klubbtråden. Andre spillere og de på utlån her (en diskusjon om vi feks bør selge eller hente hjem igjen en spiller på utlån ser jeg dog gjerne i klubbtråd/overgangstråd). Dette kan mer være en arena for å følge lånesoldatene mer inngående fra kamp til kamp, eller påpeke god eller dårlig form/spilletid.

(Innlegget ble redigert 17.06.17 05:53)

TheUntouchable
17.06.17 05:56

O'Connor, da Graca og Pileas har i hvert fall forlatt klubben. 

Alle nevnt i åpningsinnlegg. Tre midtstoppere. Tror vi kan vente oss en del stoppere inn i sommer ja. Må innrømme jeg ikke har fulgt helt med i det siste. Så jeg kan ha gått glipp av noen big news. Fikk med meg at England vant U-20 VM med Maitland Niles som bidragsyter. Det er jo meget bra. 

Her er en fin videosnutt med Niles. Jeg liker han veldig godt som person og spiller. Liker et talent som er virkelig flink til å vinne ballen. 

Jon Toral: Life on loan. Også en veldig fin fyr. Jeg har knapt sett noe av han fra Granada og Rangers. Har vel sett to mål, pene sådan. Men han begynner virkelig å nærme seg den alderen hvor du enten må være nær førstelaget eller så må du videre. Har kontrakt i 2 uker til ifølge transfermarkt? Jeg tror nok han stikker.

(Innlegget ble redigert 17.06.17 06:04)

TheUntouchable
17.06.17 06:15
Revenant: Nketiah med 23 mål 22 kamper for U23 laget. Håper vi får se han i ligacupen neste sesong sammen med Nelson. To spennende spillere.

De to er vel de som har stått mest frem denne sesongen av de yngste. Ellers har vel Willock*2 gjort sakene sine greit mens Mavididi har levert igjen. Niles er blant de mer erfarne og har tatt store steg. Zelalem ble dessverre langtidsskadet.

Går noen rykter rundt eldstemann Willock nå, mener jeg leste Manchester City for han :(

Så må jeg si de på utlån har gjort det overraskende greit, spesielt A-lagsspillerne. Campbell har vel vært benket en del og Wilshere har vært opp og ned. Szczesny, Chambers og Asano leverte over forventet vil jeg si! 

Bennacer hadde et virkelig fint utlån for Tours i Ligue 2 har jeg lest. Bielik det samme for Birmingham og Nwakali for Maastricht. Utenom det tror jeg det har vært litt ymse. 

(Innlegget ble redigert 17.06.17 06:15)

Knipsemannen
KnipsemannenInnlegg: 2447
17.06.17 17:44

Hva er status rundt Crowley? Sist jeg sjekket var han vel i nederlandsk fotball, men han har vel dessverre ikke hatt den utviklingen som man skulle håpe på. Han fyller 20 år om noen måneder.

zweig
zweigInnlegg: 98
17.06.17 17:57

Crowley har gjort det bra i Nederland med Go Ahead Eagles, men to svake utlånsopphold i England, blant annet i Oxford. Er nok ikke i stand til å ta steget til PL dessverre. Blir nok utlånt igjen neste år. 

TheUntouchable
17.06.17 18:28
Knipsemannen: Hva er status rundt Crowley? Sist jeg sjekket var han vel i nederlandsk fotball, men han har vel dessverre ikke hatt den utviklingen som man skulle håpe på. Han fyller 20 år om noen måneder.

Sliter nok med ting utenfor banen. To låneopphold avsluttet pga noe han har gjort utenfor banen. Nederland gikk heldigvis greit. Men tviler på at får sjansen av Wenger

(Innlegget ble redigert 17.06.17 18:29)

TheUntouchable
20.06.17 00:39

Asano fortsetter lånet sitt i Stuttgart. Fikk ikke arbeidstillatelse i England. Sikkert for det beste uansett.

Revenant
20.06.17 00:54

Rykket ikke Stuttgart opp til Bundes?

TheUntouchable
20.06.17 02:13
Revenant: Rykket ikke Stuttgart opp til Bundes?

Jo! 

TheUntouchable
26.06.17 18:51

(Innlegget ble redigert 26.06.17 18:52)

Revenant
26.06.17 19:22

Synd med Willock. Det er på tide at Jeff får seg utlån til Championship snart. 

TheUntouchable
11.08.17 05:13

Da er det nye sesong og det er fritt frem for å starte ny tråd. Noen som tar jobben?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg