Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Men tankene mine får du..................

NYTT TEMA
FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 6101
11.12.16 12:48

For å klargjøre mitt ståsted når det kommer til fotball så vi slipper flere krasse tilbakemeldinger forhåpentligvis så vi eg i denne tråden prøve å belyse mine synspunkter om fotball på en kortfattet måte.

Når mitt eller andres lag overkjører motstander så vil eg altid spørre meg om å prøve å analysere hva motstander gjør feil som lar oss\de overkjøre seg. Og bruke det meste av tankene og refleksjoner rundt att inngangen til kampen for deres del har vært helt feil.

Men enda mer interesant er selvsagt hva enkelte managere lykkes med av rimelig enkle mottrekk ofte og klarer å stoppe\frustrere ett helt maskineri med mye kraftigere motorer på papiret enn hva en selv besitter.

Eg synest særlig oss post Mancini og Arsenal spessielt virker å være de lagene som har de mest finfølende maskineriet og dermed lettest kommer ut av det når veisperringer på den veien en har bestemt seg for SKAL brukes blokkes i noen grad.

Under Mancini følte eg att motstandere i mye større grad la seg bakpå og måket ut og la oss holde ut tilnærming og alle tiløp fra motstander ble på en helt annen måte kvelt i fødselen på midtbanen.

Etter hans tid føler eg att reven i mye større grad tørr å komme ut av hiet sitt , ja faktisk i overaskende stor grad enkelt tar seg inn i hønsehuset og skaper kaos der med høner flyvende til alle kanter.

Og dette er faktiske veldig rart under dagens regime , men uansett så kommer en ikke fra at det er en realitet.

(Innlegget ble redigert 11.12.16 12:53)

FrannyLee
11.12.16 13:11

En kan trekke paraleller til Contes måte å tenke helhetlig forsvarspill på som jo gjør rimelig midt på treet spillere i bakre del til å se ut som verdensstjerner men som om de ble satt inn i vår symbiose pr dato mest sannsynlig hadde vært all over the place å vært minst like dårlig som de som spiller hos oss bak der pr dato. Dette av  den enkle grunn at Conte får jobben foran gjort rett ved balltap men det gjør ikke vår mann.

Faquarl
FaquarlInnlegg: 10205
12.12.16 08:14

Problemet folk har med deg er at du er litt vanskelig å forstå. Skorter ikke på forståelsen din i det hele tatt.

Litt merkelig tråd, men det du har skrevet stemmer 100%.

Liverpool er også et lag det er lett å vippe av pinnen pga. svak midtbane og ustabiltet bak de igjen. Fremover er vi bedre enn de fleste, og det uten en skikkelig spiss. Eneste grunnen til at vi kan ta fjerdeplassen denne sesongen.

(Innlegget ble redigert 12.12.16 08:16)

FrannyLee
12.12.16 08:36
Faquarl: Problemet folk har med deg er at du er litt vanskelig å forstå. Skorter ikke på forståelsen din i det hele tatt.

Eg kan ta ett ferskt eksempel som sto skrevet i Liverpooltråden for ett par dager siden av minuspool tror eg det var att angrep vinner kamper mens forsvar vinner tittler var ei myte som det hørtest ut som han avfeiet som noe bortimot tull.

De som mener dette har ikke oppfattet poenget slik som eg (og mange andre) ser det. Forsvarsarbeid begynner i det tiendedelen av ett sekund du mister ballen så lenge den fortsatt er i spill. Om den befinner seg nede ved ditt lags seksenmeter eller den befinner seg i føttene på motstanders keeper . Eller alle plasser mellom der.

FrannyLee
12.12.16 08:51

Og den strukturen blir viktigere å viktigere i dagens moderne fotball, og om ikke manageren får indoktrinert dette i hodet på spillerne så de rette bevegelsene går nærmest momentant på autopilot så er en rimelig sjanseløs i toppen av tabellen . Og dette vil bare forsterke seg år for år , for det er der det er klart mest å hente for å forbedre dit lags muligheter til å henge med.

Faquarl
FaquarlInnlegg: 10205
12.12.16 09:49
FrannyLee: minuspool tror eg det var att angrep vinner kamper mens forsvar vinner tittler var ei myte som det hørtest ut som han avfeiet som noe bortimot tull.

Nå er minuspol litt vrien å forstå seg på, så hadde ikke tatt han for seriøst. 

Det jeg tipper han mener er at det å si det ikke betyr stort. At man må ha begge deler, både et sterkt forsvar og et bra angrep, er en selvfølgelighet.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 24038
12.12.16 10:06
FrannyLee: Eg kan ta ett ferskt eksempel som sto skrevet i Liverpooltråden for ett par dager siden av minuspool tror eg det var att angrep vinner kamper mens forsvar vinner tittler var ei myte som det hørtest ut som han avfeiet som noe bortimot tull.

Det er en frase man sier for å høres smartere ut enn man egentlig er. 

På nivå med "cup er cup" og "denne kampen lever sitt eget liv" og "de ville det mer enn de andre". 

Kiedis
KiedisInnlegg: 8108
12.12.16 10:26

Siden junior stod opp kl. 4 i dag, og jeg er gretten:

Trådstarter er noe av det mer irriterende jeg finner her inne. Totalt ute av stand til å formulere seg uten malplasserte metaforer, samtidig som selvfølgeligheter presenteres som den største innsikt.

Wow, bør angrepsspillere delta i gjenvinning i dagens fotball? Det var virkelig en brannfakkel.

I tillegg er jeg en jævla skjør sjel, så når jeg leverer en pottetett analyse av hvorfor Stoke sin keeper var en jævla dildo på Arsenals 1-1-scoring, og det kommer et svar fra Lev Yashin om at "enhver situasjon kan plukkes i fra hverandre for forståsegpåere", så blir jeg rett og slett gretten.

Det er et utligningsmål rett før pause, og keeperen opptrer på en særdeles svak måte, uten at jeg ser at andre enn undertegnede gjør et poeng av det. Randolph og Karius får enormt mye tyn, siden de fleste nolduser er i stand til å se tabbene de gjør. Stoke-keeperen klarer ikke å lese at en ball som kun kan treffe mål ett sted, muligens kan treffe mål på det ene stedet. I stedet stiller han seg omtrent midt i mål, og gjør denne spasmegreia med armene som keepere gjerne gjør når de skal vise hvor sjanseløse de er.

Grants vurdering er jo langt enn litt glepphendthet. De to andre keeperne er i det minste der de skal være.

Det er så mye piss på dette forumet etter hvert (jepp, jeg tar ironien), så når min geniale folkeopplysning blir avfeid av metaforbrukens svar på Tommy Steine, fremfor allmenn tomling, hyllest og venneforespørsler på facebook, blir jeg harm.

/rant

waingro
waingroInnlegg: 1213
12.12.16 10:41

Tommel gitt.

-k9b_
12.12.16 10:49
Kiedis: Siden junior stod opp kl. 4 i dag, og jeg er gretten:

Vi trenger mer av dette på forumet. Tommel gitt.

(Innlegget ble redigert 12.12.16 10:50)

FrannyLee
12.12.16 11:28
Kiedis: Siden junior stod opp kl. 4 i dag, og jeg er gretten: Trådstarter er noe av det mer irriterende jeg finner her inne. Totalt ute av stand til å formulere seg uten malplasserte metaforer, samtidig som selvfølgeligheter presenteres som den største innsikt. Wow, bør angrepsspillere delta i gjenvinning i dagens fotball? Det var virkelig en brannfakkel. I tillegg er jeg en jævla skjør sjel, så når jeg leverer en pottetett analyse av hvorfor Stoke sin keeper var en jævla dildo på Arsenals 1-1-scoring, og det kommer et svar fra Lev Yashin om at "enhver situasjon kan plukkes i fra hverandre for forståsegpåere", så blir jeg rett og slett gretten. Det er et utligningsmål rett før pause, og keeperen opptrer på en særdeles svak måte, uten at jeg ser at andre enn undertegnede gjør et poeng av det. Randolph og Karius får enormt mye tyn, siden de fleste nolduser er i stand til å se tabbene de gjør. Stoke-keeperen klarer ikke å lese at en ball som kun kan treffe mål ett sted, muligens kan treffe mål på det ene stedet. I stedet stiller han seg omtrent midt i mål, og gjør denne spasmegreia med armene som keepere gjerne gjør når de skal vise hvor sjanseløse de er. Grants vurdering er jo langt enn litt glepphendthet. De to andre keeperne er i det minste der de skal være. Det er så mye piss på dette forumet etter hvert (jepp, jeg tar ironien), så når min geniale folkeopplysning blir avfeid av metaforbrukens svar på Tommy Steine, fremfor allmenn tomling, hyllest og venneforespørsler på facebook, blir jeg harm. /rant

Har ikke fått tommler enda , men dette var fantastisk og eg føler meg som han som skyggen fell på fordi sola skinn på dæ.

Men graset e grønt for alle.

-Per

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15506
12.12.16 13:16
-k9b_: Det er en frase man sier for å høres smartere ut enn man egentlig er.

Tja, klisjéer har ofte sitt utspring i virkeligheten og det at noe har blitt et fast uttrykk behøver ikke gjøre det mindre sant.

Og jeg vet at jeg har høyere iq enn 98% av dere, så jeg prøver faktisk å senke meg ned på deres nivå. :)

FrannyLee
12.12.16 14:12
Romlingane: Tja, klisjéer har ofte sitt utspring i virkeligheten og det at noe har blitt et fast uttrykk behøver ikke gjøre det mindre sant.

Enig . Spessielt dette med å gå over bekken etter vann og gresset er grønnere på andre sida av bekken.

Enzino
EnzinoInnlegg: 30477
12.12.16 14:56
Kiedis: I tillegg er jeg en jævla skjør sjel, så når jeg leverer en pottetett analyse av hvorfor Stoke sin keeper var en jævla dildo på Arsenals 1-1-scoring

Nå har du fått tommelene dine og havnet på forsiden, så nå skal jeg forklare deg hvorfor dette ikke nødvendigvis er riktig.

Det du tydeligvis ikke har tatt med i beregningen er at Walcott ikke var eneste Arsenal-spiller på fullt løp i boxen mot Stokes mål. 

Ox kommer også i full fart sammen med en Stoke spiller omtrent midt i boksen og dermed omtrent midt på målet, og han har tatt ut dypde i forhold til Walcott, så han er et pasningsalternativ for Bellerin i det han slår inn (selv om Stokespilleren er godt med, og antakelig ville klart å nå ballen først, men Ox kan f.eks. stoppe løpet for å komme fra fra oppasseren sin).

Keeperen må da, hvis du skal ha rett i din analyse, være 100% sikker på at innlegget blir slått mot Walcott og ikke mot Ox, eller han må dekke stolpen fordi han er 100% sikker på at Ox ikke får løpt seg fri. 

Hvis ikke må han stå der han står. 

Altså er dette ingen keepertabbe, da han må ta en avgjørelse og ha oversikt over en kompleks situasjon.

Skal love deg at hvis han hadde gått til første stolpe, og ballen hadde havnet hos Ox som kunne trille den midt i målet, så hadde det vært en mye større tabbe.

Sånn, nå kan du gå og sove litt, så du slipper å være grumpy! ;-)

Trening
TreningInnlegg: 1005
12.12.16 15:18
waingro: Tommel gitt.

var det Du som fikk backstage stengt

KongOjo
KongOjoInnlegg: 1404
12.12.16 16:29

"Angrep vinner kamper, forsvar vinner titler"

Kan ta United som eksempel siden det er de jeg kjenner best. Vidic og Ferdninand ga oss mange titler, men det gjorde jo også Ronaldo og Nistelrooy.

Det er kanskje en floskel, men en liten sannhet er det kanskje.

Her hjemme på bjerget kan jeg nevne årets Bodø/Glimt lag, før sommeren hadde de kanskje ligaens beste keeper å lå ok plassert på tabellen. Etter å ha spilt EM dro den keeperen å de fikk inn en keeper som ikke var halvparten så god engang. Han alene vil jeg tørre å påsto tapte nok poeng for de på høsten slik at det til slutt ble skjebnesvangert.

waingro
waingroInnlegg: 1213
12.12.16 16:34
Trening: var det Du som fikk backstage stengt

-nei

-k9b_
15.12.16 08:23
Romlingane: Og jeg vet at jeg har høyere iq enn 98% av dere, så jeg prøver faktisk å senke meg ned på deres nivå. :)

Juletreet mitt har høyere iq enn 98% av de som skriver her inne. Det er ikke så veldig mye å være stolt av.

FrannyLee
15.12.16 08:27
-k9b_: Juletreet mitt har høyere iq enn 98% av de som skriver her inne. Det er ikke så veldig mye å være stolt av.

Bare du og PremierLeauge som slår juletreet da forstår eg?

-k9b_
15.12.16 08:43
FrannyLee: Bare du og PremierLeauge som slår juletreet da forstår eg?

Nei, jeg og Romlingane ser det ut til. 

Det er brukere her inne jeg mistenker at må vannes 3 ganger i uken.

FrannyLee
15.12.16 12:42
-k9b_: Det er brukere her inne jeg mistenker at må vannes 3 ganger i uken.

Er de gran eller furu. Grana mi har mistet alle piggene

Chip_chipperson
Chip_chippersonInnlegg: 37
16.12.16 06:43

Fuckings legende

FrannyLee
18.03.17 16:37
Chip_chipperson: Fuckings legende

Hvem?

Chip_chipperson
Chip_chippersonInnlegg: 37
26.03.17 00:43

Du

John||Locke
John||LockeInnlegg: 5637
26.03.17 10:54
Kiedis: Trådstarter er noe av det mer irriterende jeg finner her inne. Totalt ute av stand til å formulere seg uten malplasserte metaforer, samtidig som selvfølgeligheter presenteres som den største innsikt.

Word.

-Pat

FrannyLee
29.03.17 22:28
John||Locke: Word.

Ikke ofte innom nå John.

John||Locke
John||LockeInnlegg: 5637
30.03.17 09:19
FrannyLee: Ikke ofte innom nå John.

Jeg har vært opptatt med mye reisevirksomhet den siste tiden.

Skamløs bump fra deg, forresten.

-Pat

Klikk for å gå tilbake til toppen