Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overgangstråd Tottenham - vinteren 2017

NYTT TEMA
trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 6134
29.12.16 18:27

Ser det ble etterlyst en overgangstråd, noe jeg selv har savnet, så da lager jeg like godt en selv.

Januarvinduet er ikke det vinduet det er enklest å få tak i klassespillere i, men et par spillere kan fort komme inn. Personlig kunne jeg tenkt meg en midtstopper og en kreativ type som kan spille i 3eren bak spissen. Som alltid nevnes det flere navn i diverse media, men av det jeg har sett er det ingen seriøse rykter enda. 

På ut-fronten er Wimmer ryktes tilbake til Køln på lån og Fazio blir mest sannsynlig kjøpt av Roma. Personlig håper jeg at vi også sier takk og farvel til Carroll. 

Hva håper dere skjer i vintervinduet? 

ulfarne
ulfarneInnlegg: 25581
29.12.16 18:38
trøndergutten: Hva håper dere skjer i vintervinduet?

Jeg håper dere selger Lloris, Vertonghen, Alderweireld, Alli, Eriksen og Kane

Kiedis
KiedisInnlegg: 7933
29.12.16 18:55

Diverse journalister med Spurs-kjennskap avkrefter Wimmer-ryktene. Det liker jeg.

På den ene siden er han egentlig for god til å sitte på benken, på den andre siden er han meget kjekk å ha i stallen.

Tror som vanlig det skjer lite i dette vinduet. Muligens et kjøp a la Leo Da Silva Lopes (har noenlunde sterkt linket), der vi sikrer oss en talentfull kar og låner ham tilbake til Posh igjen ut sesongen, som vi gjorde med Alli.

waingro
waingroInnlegg: 1213
29.12.16 18:59

Er det noen Hull kan få bruk for i januar?

rosenthal
rosenthalInnlegg: 3874
29.12.16 20:37

Wimmer besøkte treningsfeltet til Køln før jul. Kan selvfølgelig ha vært vennskapsvisit.

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 4510
29.12.16 22:57

Kan vi ikke bare ta Schneiderlin for en billig penge? Ellers er det vel lov å håpe på noe ungt og lovende. Har ikke tro på noen åpenbar forsterkning. 

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 6262
30.12.16 01:20
Leoparden1: Kan vi ikke bare ta Schneiderlin for en billig penge?

Mourinho lar han ikke gå til en direkte konkurrent. At han får gå til en klubb ala Everton eller West Ham er noe annet. Det er ikke klubber som kjemper om fjerdeplassen. Schneiderlin er en god spiller som jeg tror vil skinne igjen i en mindre klubb.

Kiedis
30.12.16 07:36
trøndergutten: midtstopper

Denne tror jeg du må forklare meg tankerekken bak.

Er ikke Alderweireld, Vertonghen, Dier, Wimmer, CCV + Davies tilstrekkelig?

Cyril
CyrilInnlegg: 5940
30.12.16 12:08
Kiedis: Dier

Han er virkelig ikke god nok til å steppe inn for Toby og bør rendyrkes som førstevalg på defensiv midtbane.

CCV er det tydelig at vi ikke har nok tro på til å ta nivået per nå i en stopperduo ved skade. Wimmer & Davies er god nok cover for Vertonghen.

Jeg håper vi henter en midtstopper som kan være ett bedre andrevalg bak Toby og som kan være en blokk i midten når vi spiller med tre bak. Drømmesignering: Jonathan Tah 

Jeg har null tro på at vi signer noen dette vinduet, men skulle man klare å tak i noen som hever treeern bak Kane som feks Isco eller Max Meyer tas de imot med åpne armer.

Dette ønsker jeg ikke: Berahino på billigsalg fordi kontrakten hans går ut i sommer. 

(Innlegget ble redigert 30.12.16 12:09)

trøndergutten
30.12.16 15:40
Kiedis: Denne tror jeg du må forklare meg tankerekken bak. Er ikke Alderweireld, Vertonghen, Dier, Wimmer, CCV + Davies tilstrekkelig?

Synes Cyril sier det bra her, men jeg kan jo forklare med egne ord også. Jeg burde presisert at jeg først og fremst vil ha inn en midtstopper hvis Wimmer drar på lån, men jeg kunne uansett tenkt meg en midtstopper til, fordi:

- Jeg ser på Dier som en midtbanespiller og mener også at det er unødvendig å svekke midtbanen ved å flytte han ned i forsvar. 

- Jeg mener CCV bør lånes ut. Siden han enda ikke har fått sjansen i PL i år (og man velger å flytte ned en midtbanespiller istedet for å la han få sjansen), så velger jeg å tro at Pochettino ikke mener han er god nok enda. Jeg tror fast spill i Championship kan være bra for han. 

- Pochettino ser ut til å være veldig nøye med å ikke spille med to venstrebente stoppere (evt. to høyrebente). Derfor er den eneste backupen vi har for Alderweireld Dier og CCV, med mindre de begge er utilgjengelig. CCV er kanskje ikke god nok, Dier vil jeg som sagt ikke bruke der, med mindre det er skikkelig krise. For Vertonghen har vi god dekning i Wimmer og Davies (en løsning jeg ikke har tenkt på). 

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 1324
30.12.16 16:05
trøndergutten: - Jeg mener CCV bør lånes ut.

CCV har da vært lånt ut til offentligheten siden 2003.
Dersom du mener at det ikke er bra nok tipper jeg at du aldri har vært der.. Tar jeg derimot feil så anbefaler jeg at du tar det opp direkte med Khim Bunsong i stedet for å gnåle om det på vgd.

trøndergutten
30.12.16 16:10
SlimWhitman: CCV har da vært lånt ut til offentligheten siden 2003.
Dersom du mener at det ikke er bra nok tipper jeg at du aldri har vært der.. Tar jeg derimot feil så anbefaler jeg at du tar det opp direkte med Khim Bunsong i stedet for å gnåle om det på vgd.

Haha! Mulig jeg er overtrøtt, men dette lo jeg godt av!

Cyril
06.01.17 12:53

.@DiMarzio believes former Roma Director Walter Sabatini will become Sporting Director at Tottenham.

Kjenner ikke så mye til han, men han har visst vært med på å hente disse spillerne :

Sabatani signed the likes of Kolarov, Behrami, Lichtsteiner (Lazio), Pastore, Darmian (Palermo) + Lamela, Strootman, Nainngolan (Roma).

Cyril
11.01.17 17:04

The Telegraph report Tom Carroll is on the verge of completing an £8M transfer to Swansea City. #THFC

Lykke til videre Tom.

trøndergutten
11.01.17 17:49
Cyril: £8M transfer

Det er en syk sum for Tom Carroll. Levy er en ekspert på å få mye penger for middelmådige spillere.

Kiedis
11.01.17 18:03

Går overgangen i orden til den prisen, er det den mest absurde greia siden Kaboul gikk for 4 millioner til Sunderland.

Cyril
11.01.17 18:21

Jeg har sett alt fra 5m+ addons til at Levy visstnok skal kreve £10m. Har ikke mye tro på det siste riktignok, men at Carroll er på Swansea-spiller for ett sted midt i mellom virker nå ganske plausibelt.

Jeg synes fortsatt at å få skvist ut 9.75m for Caulker som ikke hadde vist i nærheten topper kaka for min del. Livermore for 8m kommer på en god andreplass på å bli Levy'ed.

(Innlegget ble redigert 11.01.17 18:23)

Kiedis
11.01.17 18:53
Cyril: Jeg synes fortsatt at å få skvist ut 9.75m for Caulker som ikke hadde vist i nærheten topper kaka for min del. Livermore for 8m kommer på en god andreplass på å bli Levy'ed.

Caulker kan jeg forsåvidt forstå noenlunde. Det var ganske mange som var bortimot i harnisk da han ble solgt, og han hadde fått 28 kamper + en landslagsdebut sesongen før, i tillegg til OL-spill for Storbritannia.

At vi visste hva vi gjorde da vi solgte ham, blir uansett mer og mer tydelig.

Koskinen
KoskinenInnlegg: 2080
11.01.17 20:22

Livermore er faktisk en god spiller. Carrol derimot er en juniorspiller på 24 år.

benvits
benvitsInnlegg: 900
13.01.17 14:26

Det er århundrets stilleste januarvindu, så vi får ta med oss de ryktene som kan skvises ut av alle hjørner av internett. Det skrives i fransk media at Spurs er ute etter en 17-åring fra Ligue 2. Ingen grunn til å sprette champagnen ennå, men Calvin Tshilumba er hans navn.

http://cartilagefreecaptain.sbnation.com/2017/1/10/14225364/tottenham-hotspur-transfer-news-rumors-calvin-tshilumba-laval-france

benvits
benvitsInnlegg: 900
13.01.17 14:29

I samme moment kan jeg jo slenge med en artikkel om scoutingen til Spurs, der det hevdes at det er uro i rekkene. Med Paul Mitchell på vei ut, fulgt av to andre i teamet, hvilken modell går Spurs for i neste omgang?

http://cartilagefreecaptain.sbnation.com/2017/1/12/14249924/tottenham-hotspur-scouting-paul-mitchell-ian-broomfield-mauricio-pochettino

Cyril
13.01.17 20:17

Tom Carroll is travelling to Swansea to undergo a medical & to finalise terms on a £4.5m move from Tottenham. (Source: SkySports)

Kiedis
13.01.17 20:34

I så fall bikker vi 40 millioner pund fra salg av akademispillere siden 2011.

Raggen_
Raggen_Innlegg: 4669
17.01.17 18:38

Carroll bekrefta til Swansea.

Lykke til videre Tom!

Cobi
CobiInnlegg: 55871
17.01.17 18:48

Kjempegreier. Carroll var litt sånn sistemann i stallen som ikke har noen funksjon. Resten av spillerne føler jeg kan plasseres i kategoriene «gode nok», «har ikke vist nok enda, men er nyinnkjøpte og skal derfor få mer tid» eller «er ung og har utviklingspotensial». Carroll var verken god nok, ny nok eller ung nok til at det kunne bli noe av han.

Da kan vi stenge vinduet for min del.

Cyril
17.01.17 19:04

Lykke til videre Tommy. Du er en av våre egne produkter og jeg har i hvertfall alltid en soft spot for slike, selv om ikke alle blir like gode som Harry Kane. Det begynner å bli en pen samling ex-Spursere i Swansea.

Det hadde vært kjekt med en mer spillemessig lik backup for Rose (feks Ryan Sessegnon), og spilt Davies mer inn som venstrestopper, men skjer det ikke mer er det helt greit.

(Innlegget ble redigert 17.01.17 19:06)

Gåra
GåraInnlegg: 17338
17.01.17 19:44

Nesten på nivå med Mason-salget dette. Men bare nesten.

Lykke til videre, Carroll. Fin type.

(Innlegget ble redigert 17.01.17 19:44)

trøndergutten
17.01.17 22:21

Dagens gladnyhet. Fint for Tottenham, fint for spilleren. Dog usikker på om det er fint for Swansea. Jeg ser ikke på Tom Carroll som en som kan redde de fra nedrykk. 

Kiedis
18.01.17 06:46

Ser at må ha bedrevet tastefeil vedr. overgangssummene for akademispillerne. Med Mason og Carroll nærmer vi oss 60 millioner pund siden 2011.

Ellers var naturligvis Carroll en kjær skikkelse. Gode minner var rollen hans i Townsends "Stand by me"-video, der han stjeler showet iført en vinterlue på størrelse med Finnmark fylke, målene mot Monaco, Norwich og Gillingham, assisten til Bale borte mot West Ham i 2013 og førsteomgangen hans borte mot Everton i fjor, der han rett og slett storspilte.

Vi lyser fred over hans minne.

Cyril
21.01.17 11:41

Shay Harrison har blitt lånt ut til Yeovil (L2) ut sesongen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg