Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Manchester United - Liverpool

NYTT TEMA
mersey1892
mersey1892Innlegg: 664
12.01.17 10:55

Hatoppgjør. Super Sunday. Old Trafford. Klokken 17:00. Mourinho. Klopp. 6.plass. 2.plass. Zlatan. Coutinho.

Dette blir som alltid spennende fra første fløyteblås. Ikke alltid så velspilt, men med nerver i massevis. United har hatt en helt middels ligasesong så langt. Den begynte bra, ble dårlig, og har siden blitt bra igjen. God poengfangst, men ligaplasseringen har holdt seg stabil. Lagene foran har snublet noe, og United har spist seg innpå. Liverpool har snublet lite, og holder 2.plassen. Det er fem poeng som skiller lagene. Begge lag trenger selvfølgelig poengene. United må ikke slippe tetlagene, og Liverpool må opprettholde presset på Chelsea.

Mourinho har etterhvert satt en viss start-11'er, og laget har sett vesentlig bedre ut. Pogba har kommet i flyten, Zlatan finner mål igjen, og Mkhitaryan er endelig å finne på banen fremfor på tribunen. Solid form over hele fjøla.

Klopp har lenge visst hvem sine 11 beste er. Han kommer dog til å mangle to av dem på søndag ettersom Mane er i Afrika og Matip akkurat har kommet tilbake i trening, og ikke er kampklar. Kaptein Henderson skal bli klar sies det, og vil styrke laget og den sentrale midtbaneposisjonen. Liverpools beste, Coutinho, er tilbake fra skade, og vil nok starte matchen.

Jeg tipper vi får en intens og nervøs kamp. United vil nok ligge dypt og kompakt og slå lange baller, som Liverpool til stadighet sliter med. Kan Fellaini være en mann fra start for Mourinho? Nå er vel Herrera, Pogba og Carrick blitt samspilt i løpet av de siste ukene, så det er vel ikke bare bare å skulle rokke ved dette. Jeg tror Liverpool spiller uten en typisk spiss, og går for Firmino, Lallana og Coutinho lengst fremme, med Hendo, Can og Gini på midten. Sturridge og Origi som jokere i 2. omgang.

Dette blir nok jevnt, og tilfeldigheter og dommeren kan fort være den avgjørende faktoren. Som det pleier å være med andre ord. 

Måtte det beste laget vinne.

(Innlegget ble redigert 12.01.17 10:57)

Corrales
CorralesInnlegg: 4327
12.01.17 10:57
mersey1892: Dette blir nok jevnt, og tilfeldigheter og dommeren kan fort være den avgjørende faktoren. Som det pleier å være med andre ord.

Soleklar hjemmeseier. Her blir Liverpool et nummer for lette dessverre. Kamptips: 4-0.

SpeedyTorres
SpeedyTorresInnlegg: 10859
12.01.17 11:02

Uten Matip her tror jeg vi taper knepent 2-1. Med han kan vi ha en sjanse. Herregud som jeg gled/gruer meg!

Kiedis
KiedisInnlegg: 7935
12.01.17 11:08

United er langt sterkere nå enn da de strevde til seg en 0-0 på Anfield. Spent på hva Liverpool kan få til her.

Synes vi ser tendenser til at ting ikke glir spesielt bra så snart man må inn med 2-3 spillere som ikke er automatiske førstevalg, og at bredden er noe suspekt. Videre så jeg at det ble påpekt at Firmino står med ett mål og null målgivende de siste 10 kampene han har startet, så han later til å ha sluknet noe.

Coutinho kan vel heller ikke forventes å være i toppslag.

Blir imponert om de får med seg noe fra denne.

(Innlegget ble redigert 12.01.17 11:13)

mersey1892
12.01.17 11:14
Kiedis: Videre så jeg at det ble påpekt at Firmino står med ett mål og null målgivende de siste 10 kampene, så han later til å ha sluknet noe.

Det er nok ikke tilfeldig at denne rekken med dårlige prestasjoner har kommet mens Coutinho har vært ute med skade. De to brassene gjør hverandre bedre, og har et spesielt godt samspill. Om Coutinho kommer tilbake i form nå så tenker jeg at han drar med seg Firmino.

lsklars
lsklarsInnlegg: 45497
12.01.17 11:40

DDG

Valencia - Jones - Smalling - Blind

Herrera - Carrick - Pogba

Miky - Zlatan - Martial 

JFT_96
JFT_96Innlegg: 20968
12.01.17 12:02

Onkel Skrue mot Donald her. Europas største kjøpelag mot et lag med eiere som tydeligvis er mest opptatt av å gå i pluss. Sist disse møttes kjørte Mourinho sitt sedvanlige buss-opplegg. Får håpe for kampens del at man tør å angripe litt mer på egen hjemmebane. Det vil nok uansett bli slått mange høye baller og innlegg inn mot svake Lovren-Klavan, og det blir for mye å håndtere for bortelaget. Legg til en dødballscoring eller to og dette blir stygt. Mourinho kan vel plukke fra alle sine beste mens Liveepool mangler sin beste forsvarsspiller i tillegg til at kapteinen og Coutinho vil være svært rustne etter lenger skadeopphold. Dommer trenger vi ikke gå inn på, da blir det bare bråk.

Kamptips 4-0 (Zlatan x2, Martial, Pogba) Rødt kort: Klavan.

edit: Den sterke jobben til Klopp reflekteres i at selv med braktap her vil vi ligge foran stjernegalleriet til Mourinho på tabellen. En mager trøst.

(Innlegget ble redigert 12.01.17 12:03)

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 1852
12.01.17 12:04

Ja, her får vi håpe på farmerklubben til Everton, Justice for the 96. 

vidar
vidarInnlegg: 30017
12.01.17 12:05
HarryChinaski: Ja, her får vi håpe på farmerklubben til Everton, Justice for the 96.

Ingen grunn til å være nedlatende her. Vi snakker om ligaens 5. og 6. beste lag, vinneren av denne kampen vil henge med i kampen om 4. plass. 

caliblue
caliblueInnlegg: 10490
12.01.17 12:06

Krenkefest.

Trening
TreningInnlegg: 887
12.01.17 12:13

Everton spilte på Anfield før Liverpool.

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 1852
12.01.17 12:21
vidar: Ingen grunn til å være nedlatende her. Vi snakker om ligaens 5. og 6. beste lag, vinneren av denne kampen vil henge med i kampen om 4. plass.

Som jo ER en veldig bra prestasjon, for all del. Men kommentaren var altså myntet på den delen av Liverpool-brigaden som kanskje liker å trolle litt :) 

Dux1
Dux1Innlegg: 29006
12.01.17 12:23

Klopp med færre poeng enn folk som O'Leary og Keegan etter 50 kamper. Hvem topper? En viss Mourinho.

Alt annet enn hjemmeseier er en skandale...

EndOfGreatness
EndOfGreatnessInnlegg: 2270
12.01.17 13:00

Hjemmeseier i denne kampen vil være en vanvittig bragd av Manchester United. Her er nemlig Liverpool (dem råaste) store favoritter, og det eneste som kan stoppe dem er offsidemål imot.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 23917
12.01.17 13:19

Denne tråden blir aids.

Ikke særlig optimistisk på Liverpools vegne. Tidligere i høst tror jeg Liverpool i verste fall hadde vært 50/50 her, men nå er Man Utd favoritter spør du meg. Liverpool med et rimelig tungt forfall, spillere som er usikre pga skade/just tilbake og litt mindre phet form enn før jul.

Samtidig som at Man Utd er i langt bedre form nå enn i høst og har funnet sin beste midtbanekonstellasjon. 

DenhaddeGeatatt
DenhaddeGeatattInnlegg: 66
12.01.17 13:21

Her bør mitt kjære Utd vinne, men ambisjonene til Poolsupporterne og ligaplasseringen tilsier noe annet. 

Kjøttlaget fra rottebyen skal slaktes. God kamp!

EGB
EGBInnlegg: 1653
12.01.17 13:28
EndOfGreatness: Hjemmeseier i denne kampen vil være en vanvittig bragd av Manchester United.

Ut i fra deres siste prestasjoner, så vil jeg tro at det vil være omtrent like stor bragd som å slå Sunderland :-)

lsklars
lsklarsInnlegg: 45497
12.01.17 13:37

Forøvrig en solid 3-0 seier dette. Martial, Pogba og selsakt Zlatan. 

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 5655
12.01.17 13:39

Det blir nok noen offisdemål til United i denne, eneste man frykter ifølge en viss type i andre leiren. 

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 19035
12.01.17 13:41
TheUnitedWay: Det blir nok noen offisdemål til United i denne

Det er nesten så jeg håper at det skjer, bare for at noen skal få kjenne seg pisset i trynet her inne.

EGB
EGBInnlegg: 1653
12.01.17 13:43

Blir nok offsidemål av Fellaini...med albuen.... i fergietime....

Kan for øvrig være greit å påpeke, at vi har hatt langt fler dommeravgjørelser som har gått mot oss denne sesongen, men det er kanskje for mye forlangt at gjestenes supportere skal huske lenger enn tre kamper bakover? 

Knaxern
KnaxernInnlegg: 30904
12.01.17 14:26
Dux1: Klopp med færre poeng enn folk som O'Leary og Keegan etter 50 kamper. Hvem topper? En viss Mourinho.

Hahahahah. Den statistikken der er for kunnskapsløse fjols.

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 14679
12.01.17 14:35

Blir spennende å se om Liverpool fortsetter å spille ballen på tvers i eget forsvar for å kunne beskylde United for å parkere bussen.

Morro å se hvilket mixed lag tv2 velger å sette opp. Da Mane ikke er tilgjengelig bør det bestå av 11 United-spillere.

Men selv om United på papiret bør være fullstendig overlegne, så pleier disse oppgjørene å stå uten noen soleklar favoritt. 

Tipper 3-2. 

mersey1892
12.01.17 15:02
Retnuh_Flim: Morro å se hvilket mixed lag tv2 velger å sette opp. Da Mane ikke er tilgjengelig bør det bestå av 11 United-spillere.

Bør bestå av maks tre United-spillere. Tabellen lyver ikke, dette blir klar B! 

mjordan23
mjordan23Innlegg: 16612
12.01.17 16:28
EGB: Kan for øvrig være greit å påpeke, at vi har hatt langt fler dommeravgjørelser som har gått mot oss denne sesongen, men det er kanskje for mye forlangt at gjestenes supportere skal huske lenger enn tre kamper bakover?

Tror du overvurderer de kraftig hvis du antar at de får med seg "sånt". Det er bare å se på noen av de siste innleggene i klubbtråden, strutsementaliteten lever i beste velgående. 

Mortirolo
MortiroloInnlegg: 10485
12.01.17 17:00

Matip og Manè ute,og Coutinho og Henderson akkurat tilbake etter lengre skadeavbrekk. Kunne ikke vært verre timing. Troppen er rett og slett for svak. Har ikke noe godfølelse foran denne kampen. 2-0. Vi holder jo aldri nullen og målene renner heller ikke inn om dagen. Eneste trøsten er at selv med tap ligger vi foran. 

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 3882
12.01.17 18:05

Får håpe Manchester blåser vekk og kampen blir utsatt. Jeg er som regel en glasset halvtomt type, og nå er jeg mer pessimist enn på veldig lenge. Laget spiller ikke godt for tiden, angrepspillet og bevegelsene fra tidligere i sesongen har gradvis svekket seg i løpet av desember. Nå i januar har det vært totalt fraværende. United er derimot i flyt-sonen og har både form og dommeravgjørelser på sin side.

Kamptips: United 2-0 Liverpool, (Zlatan, Mata)

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 16099
12.01.17 18:10
-k9b_: Denne tråden blir aids.

Det kan garanteres. Kommer til å bli mye skittslenging og trolling de kommende dagene, og det eneste spørsmålet er om toppen kommer i løpet av kampen eller i etterkant av den..

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 5655
12.01.17 19:09

Hehe ja! Husker et år tråden hadde 1000 innlegg før kampstart. 

Tider.

Klikk for å gå tilbake til toppen