Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Payet vil ikke spille mer for West Ham

NYTT TEMA
lsklars
lsklarsInnlegg: 45497
12.01.17 11:43

Uff, føler virkelig med han. Tjener sikkert ikke godt nok med sin nye kontrakt. Han har det fælt :( 

WH vil ikke selge og Bilic er forbanna. Dette kan bli underholdende. KILDE

JFT_96
JFT_96Innlegg: 20968
12.01.17 11:57

Enter Mourinho.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 13331
12.01.17 11:59

Sett han på tribunen til sommeren. Hater spillere som skal presse seg ut fra en kontrakt.

bernt007
bernt007Innlegg: 21219
12.01.17 12:07

Kjipt for West Ham, men dessverre litt forutsigbart. Dårlig sesong etter fjoråret, større klubber viser interesse og sikkert en agent som hvisker han noen ord om å skifte beite. Klassisk når en mellomstor/mindre klubb har en ettertraktet stjernespiller.

Forstår godt frustrasjonen til WH og Bilic. Payet hadde riktignok en sterk siste sesong i Marseille, men det var i West Ham han virkelig fikk et "navn" og en plass på det franske EM-laget. Fikk nok også en saftig femårskontrakt (til WH å være).

Kiedis
KiedisInnlegg: 7935
12.01.17 12:09

West Ham er den største komiklubben i ligaen, så jeg skjønner for så vidt godt at en 29 år gammel kar ikke ønsker å sløse vekk mer tid der.

Selv om det naturlig nok hadde vært mer ærefullt å fullføre sesongen og ordne en overgang til sommeren. Blir i det minste en interessant saga å følge i januarvinduet.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 16612
12.01.17 12:22
JFT_96: Enter Mourinho.

Tvilsomt. Vi har nok playmakere pdd. 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 23917
12.01.17 12:29

"We had Payet" 

qbah
qbahInnlegg: 41352
12.01.17 12:34

Hva sier, eventuelt synger Magnus Carlsen om dette?

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 4517
12.01.17 12:36

Jeg kan ikke fordra spillere sommgjør slikt, sett at dette nå stemmer. Bare å la han bli på tribunen til kontrakten løper ut. For en ufyselig ting å gjøre mot egen arbeidsgiver og ikke minst mot egne lagkamerater.

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 1971
12.01.17 12:39
Kiedis: West Ham er den største komiklubben i ligaen, så jeg skjønner for så vidt godt at en 29 år gammel kar ikke ønsker å sløse vekk mer tid der.

Men pengene tar han gjerne mtp at han signerte ny kontrakt med ''komiklubben'' for under 12 måneder siden. 

Kælighet
KælighetInnlegg: 7963
12.01.17 13:41
Leoparden1: Jeg kan ikke fordra spillere sommgjør slikt, sett at dette nå stemmer. Bare å la han bli på tribunen til kontrakten løper ut. For en ufyselig ting å gjøre mot egen arbeidsgiver og ikke minst mot egne lagkamerater.

Jeg har forståelse for Payet. I de fleste situasjonene heller jeg å tenke slik som deg, men Payet befinner seg i en svært spesiell situasjon. 29 år og befinner seg i en klubb som ikke klarer å levere i nærheten av noe så godt som målsetningene. Payet synes han er god nok til å spille for de beste lagene i Premier League. Jeg deler den oppfatningen og det samme gjør nok Bilic, eierne og fansen. De er svært heldige som har en slik spiller.

Men Payet må tenke på sin karriere. Han er 29 og har ikke mange år igjen på topp. Han kan vinne titler med andre klubber og ha meritter å vise til, eller sanke åttende- og ellevte-plasser i Premier League. Jeg antar at han var mye mer optimistisk da han signerte kontrakt.

Han vil vekk og stiller med svake forhandlingskort, med tanke på at han nylig skrev under på en ny kontrakt. West Ham har en policy om å ikke selge spillere, har de sterkeste kortene og kan styre. Payet har lite påvirkning og gjør derfor dette desperatet stuntet.

caliblue
caliblueInnlegg: 10490
12.01.17 13:46
Kælighet: Jeg har forståelse for Payet. I de fleste situasjonene heller jeg å tenke slik som deg, men Payet befinner seg i en svært spesiell situasjon. 29 år og befinner seg i en klubb som ikke klarer å levere i nærheten av noe så godt som målsetningene. Payet synes han er god nok til å spille for de beste lagene i Premier League. Jeg deler den oppfatningen og det samme gjør nok Bilic, eierne og fansen. De er svært heldige som har en slik spiller.

Rapportene sier vel at han vil hjem til Frankrike nå som Marseille har penger igjen.

I tillegg har han vel en ganske lang historie bak seg med transfer requests, streiker o.l. Dette er ikke først gangen han gjør seg vanskelig og det er nok det som er grunnen til at han spiller i en klubb som West Ham.

Cobi
CobiInnlegg: 55871
12.01.17 13:53
Lew_Ashby: Men pengene tar han gjerne mtp at han signerte ny kontrakt med ''komiklubben'' for under 12 måneder siden.

Er situasjonen i dag den samme som den gang?

Eller var det sånn at Payet ble solgt en løgn den gang? En løgn om at West Ham skulle investere stort i sommer (de gikk ut på tv og snakket om bud på Batshuayi og Lacazette, men endte med Zaza, Nordtveit, Calleri, Gokhan Töre og alskens annet fjas), en løgn om at de skulle flytte inn i en av ligaens beste stadion (fakta er at de sannsynligvis har den verste arenaen av samtlige lag i ligaen), en løgn om at de skulle ta det neste steget (sannheten er at alt rundt hele klubben er giftig, med fans som hater eierne, hater utviklingen, hater flyttingen, som åpent sier de gjerne aksepterer et nedrykk om det er dét som skal til for å bli kvitt eierne og komme seg bort fra trampoline-arenaen).

Det som sannsynligvis har skjedd, er at Payet i lys av fjorårssesongen og det fantastiske EM-sluttspillet, måtte overbevises om å bli værende i WH, og lot seg overtale gjennom diverse lovnader. Disse lovnadene er til de grader ikke oppfylt.

Og denne lojaliteten en krever fra spillerne. Går det bare den ene veien? Er kontrakten kun noe den ene parten skal forholde seg til? For jeg hører sjeldent en voldsom sutring mot klubbene når de velger å presse ut spillere – under kontrakt – som ikke presterer. Når spiller A sier til klubb X at han vil bort og ikke vil trene og spille kamper med de, er han satan selv. Når klubb X sier til spiller A at de vil ha han bort og at han må trene med reservene, er det liksom en del av gamet.

milanB
milanBInnlegg: 31182
12.01.17 14:00

Payet, Mascherano etc etc. Slike typer skulle stått i galgen. Typer som nekter å spille for sine klubber er noen avskum.

Cobi
12.01.17 14:04
milanB: Payet, Mascherano etc etc. Slike typer skulle stått i galgen. Typer som nekter å spille for sine klubber er noen avskum.

Når Mascherano ikke ønsker å hedre kontrakten og nekter å spille/trene med A-laget, er det galgen, mens når Liverpool ikke ønsker å hedre kontrakten og nekter Balotelli å spille/trene med A-laget, er det greit? Eller?

Salihovic
SalihovicInnlegg: 6706
12.01.17 14:04

Hele den der "ingen spellere er større enn klubben" er en typisk naiv tankegang som er romantisk. Her har Payet signert langtidskontrakt etter en veldig god sesong av han og WHU, så blir han lovet gull og grønne skoger og får i bestefall råtne trær (type Zaza, Calleri som er helt forbanna ræl). Skjønner han godt jeg, forundret fortsatt over at han ikke dro i sommer hvor han var som heitest. Forøvrig er han spilleren i PL som har skapt desidert flest sjanser, samt at han til å være antatt som en litt lat spiller, løper meget, meget mye

Ari_Gold
Ari_GoldInnlegg: 4586
12.01.17 14:05
Cobi: fakta er at de sannsynligvis har den verste arenaen av samtlige lag i ligaen

Var på både Emirates og West Hams nye storstue for et par uker siden og det var klasseforskjell mellom dem. Fordel WH. Emirates var latterlig, til tross for Girouds elleville skorpionscoring.

caliblue
12.01.17 14:23

Hull burde kjenne besøkelsestid og by tre millioner for Payet.

peraleks
peraleksInnlegg: 3010
12.01.17 14:40
milanB: Payet, Mascherano etc etc. Slike typer skulle stått i galgen. Typer som nekter å spille for sine klubber er noen avskum.

La oss heller prise de klubbene som lyver på seg ting for å holde på spillerne.

milanB
milanBInnlegg: 31182
12.01.17 15:05

Kan ikke huske at rotta Mascherano umiddelbart ba om lønn inn på konto stoppet da han streiket, det strømmet på av cash for idioten. 

Balotelli fikk fett betalt for å rusle rundt på treningsfeltet med juniorer, det er helt riktig. Og det er greit.

Cobi
12.01.17 15:54
milanB: Balotelli fikk fett betalt for å rusle rundt på treningsfeltet med juniorer, det er helt riktig. Og det er greit.

Du hadde naturligvis også syntes det var greit om din arbeidsgiver nekta deg å gjøre din ordinære jobb, og satte deg til å koke kaffe og vaske toalettene, så lenge du fikk lønna di?

Det er naturligvis ikke greit, og det har FIFA også skrevet ganske tydelig i sitt lovverk. ”An established professional who has, in the course of the season, appeared in fewer than ten per cent of the official matches in which his club has been involved may terminate his contract prematurely on the ground of sporting just cause”

Det er direkte komisk å tenke at kontrakten kun skal forplikte den ene parten til å overholde den.

(Innlegget ble redigert 12.01.17 15:54)

hesja
hesjaInnlegg: 5720
12.01.17 16:44

West Ham har avslått et bud på Payet på 20 mill pund fra Marseille.Håper de benker han helt til han slutter å sutre.

chelsea8
chelsea8Innlegg: 26783
12.01.17 17:07

Det er helt utrolig at han ikke klarer å forholde seg til en lukrativ arbeidskontrakt. Oppfører seg som en liten dritunge.

Bacary
BacaryInnlegg: 13766
12.01.17 17:20
Leoparden1: Jeg kan ikke fordra spillere sommgjør slikt, sett at dette nå stemmer. Bare å la han bli på tribunen til kontrakten løper ut. For en ufyselig ting å gjøre mot egen arbeidsgiver og ikke minst mot egne lagkamerater.

Kontrakten hans varer vel lenger enn til sommeren, så en passende straff er å sette han på tribunen til sommeren slik at West Ham kan få litt penger for han når han selges i sommer. Eventuelt at han vil spille igjen så snart januar er passert og han fremdeles er West Ham-spiller. 

Faquarl
FaquarlInnlegg: 9823
12.01.17 17:25
chelsea8: Det er helt utrolig at han ikke klarer å forholde seg til en lukrativ arbeidskontrakt. Oppfører seg som en liten dritunge.

Selvfølgelig, hvis han levde i samme verden som deg og meg. Men han er 29 og har muligheten til å tjene mer en annen plass.

Kjipt, men forståelig. 

Kvitlauk
KvitlaukInnlegg: 5901
12.01.17 17:26

Her var det mange spekulasjoner om hva Payet er blitt lovt og ikke. At Payet hadde megatrua på West Ham forteller mye om hans evner til å reflektere over klubbvalg.

caliblue
12.01.17 17:29
Faquarl: Selvfølgelig, hvis han levde i samme verden som deg og meg. Men han er 29 og har muligheten til å tjene mer en annen plass. Kjipt, men forståelig.

Kanskje i Kina. Men han tjener 125k i uka og ønsker å gå til Marseille.

Dette handler neppe om penger.

Faquarl
FaquarlInnlegg: 9823
12.01.17 17:37
caliblue: Dette handler neppe om penger.

Lovte West Ham han trofeer? Isåfall bør jo begge gå nakne gjennom gatene i london GOT-style.

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 5383
12.01.17 22:58
Cobi: Det som sannsynligvis har skjedd, er at Payet i lys av fjorårssesongen og det fantastiske EM-sluttspillet, måtte overbevises om å bli værende i WH, og lot seg overtale gjennom diverse lovnader. Disse lovnadene er til de grader ikke oppfylt.

Heller mot den samme teorien. Man har sunket så lavt at man prøver seg på en "we'll pay whatever you want" for Defoe...

Cobi
12.01.17 23:02

Defoe? Neppe. Husk at dette er en klubb som forteller omverden alt de gjør og tenker. Så det er bare å stikke innom twitteren til en av eierne, så finner du sannsynligvis svaret på det du lurer på, så også her.

https://mobile.twitter.com/davidgold/status/818581485309542400?p=v

Klikk for å gå tilbake til toppen