Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool FC-Sommervindu 2017..Hva Nu FSG..

NYTT TEMA
Faquarl
FaquarlInnlegg: 10797
12.08.17 10:36

Håper Liverpool signerer minuspol jeg.

Amnon
AmnonInnlegg: 16836
12.08.17 10:40
iustitia_pro_XCVI: Ta utgangspunkt i situasjonen i klubben da FSG tok over og at de ikke er eiere ala Chelsea og City sine. I forhold til regelverket viser regnskapene at man har brukt maks av det FFP tillater.  Main stand er utbygget og man utnytter for første gang potensialet på VIP - og corporate seating. Hele treningsanlegget skal flyttes og bygges nytt.  Man har, hvis man evner å innrømme det, vært i finaler og med i tittel kampen helt inn. Så kan man jo også for syns skyld titte litt på hva man konkurrerer mot når grylingen om titler tar helt overhånd.  Og i tillegg står det ikke på hvor mye penger man har brukt, men en elendig disponering av disse midlene. Og det er her det svikter. Ikke at vi mister spillere til Barca.  Summen blir at jo, FSG har vært bra eiere for LFC. De har ingen bunnløs pengebinge og har heller aldri påstått det. Eiere ala City er det eneste som vil gjøre dere her inne happy og "kritikken" som du så fint kaller det er til tider så barnslig og unyansert at man må lure på hvilken verden dere opererer i. Løsningene deres og framstillingen deres av situasjonen er så banal og enkel at det bare blir for dumt.  Blir status av dette vinduet slik den er pdd. er FSG ferdig i klubben. Ikke øyeblikkelig for den verste reaksjonen kommer først utover sesongen da alle innser at dette ikke nytter og en mirakel sesong vil jo redde dem. Gambler de på dette vil overraske meg stort. Noen kommer inn og om Cou går vil disse pengene bli hevet ut igjen som da Torres og Suarez dro. Så er spørsmålet om man treffer. Jo lengre tid som går minsker sjansen for det.

Takk for et utfyllende svar, forfriskende at ikke det går rett skyttergrava. 

Jeg ønsker forøvrig ikke nødvendigvis mer pengebruk, men mer fornuftig satsing. Det hadde også vært fint om man brukte det som var tilgjengelig. Det har vært mantraet i hvertfall 5 år, om ikke lenger. Alt kan ikke fikses med penger, men om FSG i det minste vurderte å ansette sportslig kompetente folk (Klopp da som det hederlige unntaket) så kanskje den sportslige administrasjonen vår hadde klart å få til noe fornuftig og langsiktig.

Så har du stadion. Den har ikke jeg skreket høyest om, men hvorfor se bort i fra at en utvidelse av Anfield var absolutt minste motstands vei? Er det noe vi skal hylle FSG for? Mens WH ender opp med ny stadion, ikke minst Spurs. Nå ser til og med Everton ut til å gjøre det. Hvordan ser da Main stand-satsingen ut om 10 år? Noe sier meg at vi trekker det korteste strået, men greit - la oss vente å se. Dette er jo forøvrig kanskje den viktigste avgjørelsen de har tatt, og den som mest definerer posisjonen vår videre. Tror du innerst inne at det var det riktige valget? Fair om svaret er ja, jeg er virkelig ikke overbevist.

Ellers har du rett, vi har vært i noen finaler - men nå teller vi jo ikke andreplasser vel? De kan være en grei indikasjon om man stadig jobber seg mot et mål, men med FSG har det vært et skritt frem og to tilbake. Da tenker jeg at 2. plassen i 13/14 f.eks betyr fryktelig lite da den jo ikke er en indikasjon på at man er på vei noen plass.

Ellers er det greit å dra frem konkurransen, det er jo nettopp derfor man må forsøke å være litt lur. Og derfor kritikken for det meste går på FSGs avgjørelser, ikke hvor mye penger de kaster på problemene. Men om man har penger tilgjengelig forrige sommer, eller i januar - og velger å ikke bruke de, er det bare Klopp sin feil? Eller kan det tenkes at problemet fortsatt er det samme, etter 7 år, nemlig at vi ikke eier et sportslig apparat som kan håndtere de utfordringene vi har på dette området? Hvem har ansvar for å ansette de riktige folkene her? Om du er en av de som mener at Klopp personlig skal ha alt ansvaret for spiller-rekrutteringen så forstår jeg jo at ikke du ser noe problem med FSG her. Da er vi heller bare fundamentalt uenige i hvordan en fotballklubb på dette nivået bør organiseres sportslig.

Ellers er det greit at du er uenig i kritikken, men noe av problemet er at du og flere med deg skjærer alle som er kritiske til FSG og klubbens opptreden de seinere årene under en kam. Det er sikkert noen som ønsker et nytt City av Liverpool, og det er sikkert noen som mener FSG er roten til alt ondt i verden. Det betyr ikke at alle som er kritiske til FSG deler de oppfatningene.

(Innlegget ble redigert 12.08.17 10:41)

minuspol
minuspolInnlegg: 33052
12.08.17 10:40
masterpool: Hva jeg prøver å forsvare? Ingenting, jeg lurer på hvorfor man skal konstruere ting så det kan bli negativt. vil du selge Coutinho? Er svaret nei, så var pressemeldingen Igår alt du kan ønske deg. FSG gjorde det ikke lettere for seg selv med tanke på at de helst skal følge opp det de sier. Hadde det vært bedre å si at vi gjerne selger Coutinho? For få uker siden, så mente alle at man skulle lære av RB og stå imot bud på våre beste spillere, nå gjør vi det, da er det galt plutselig. Her er det mast om ditt og datt og det kun er uker til vinduet stenger, og sesongen starter nå osv. Så henter Spurs sin første spiller på dagen da sesongen starter, da er det plutselig noe vi skal lære av! Poch og Klopp tenker veldig likt på utvikling av lag. I Liverpool så er det krise når Klopp snakker om spillere som har forbedret seg og fremstår som nye spillere over sommeren. Spurs selger en høyreback for en halv milliard, og erstatter han med en de har hatt i stallen noen år allerede, Poch er et geni.  Det er liksom ikke grenser for hva som skal være en feil. Og uansett om klubben gjør det ene eller det andre så er det feil.  Nå må FSG vise litt baller, og beholde våre beste spillere, ble det sagt tidligere i sommer. Så går de ut med en krystallklar melding om at Cou ikke er til salgs, ja da er det også galt. men når man spør hva som skulle vært gjort annerledes, da har ingen av dere som roper høyest et eneste fornuftig svar å komme med. Alle er sikre på at det finnes spillere, men ingen har foreløpig nevnt en spiller som vi vet Klopp vil ha, hva prisen er, hvor mye han skal ha i lønn, og om han er interessert i å komme til oss. Ingen har forøvrig peiling på om vi har forhørt oss om mange spillere heller. Se rundt oss på lag vi kjemper mot, hvem har hentet så mange som vi kunne tenkt oss? Hadde vi jublet over Rudiger i Forsvaret? Eller Keane kanskje? Hva med Klaaesen på midtbanen? Er det Lindeløf vi burde ha hentet, eller er det Lukaku vi vil ha? Mendy på back hadde vært veldig bra, eller Kolasinac, så da er vi oppe i en eller to spillere av alle som klubbene rundt oss har hentet i sommer. Altså ikke flust av alternativer. Ifjor hentet vi Matip, Gini, Mane, Karius, og Klavan. I år har vi hentet tre sålangt. Så på to sesonger har vi hentet nesten et helt lag. Da er det viktig å kritisere klubben for å ikke hente spillere og ikke bruke penger. Må vi bruke fem milliarder og hente to lag for at enkelte skal bli fornøyde? Enkelte kjøp har vært dårlige. Da får man enten leve med at Klopp mener noe annet, eller ønske seg en ny manager. Sist idag har Klopp valgt Mignolet som førstekeeper, men det er vel ikke så lenge før FSG får skylda for det heller tenker jeg.

Dette er jo bare en haug med stråmenn og spekulasjoner tatt ut av løse luften. Skjerp deg!

JFT_96
JFT_96Innlegg: 21394
12.08.17 10:42

Synes Coutinho er bedre enn Insigne. Men statsmessig ser de vel ganske like ut.. Men Insigne er jo absolutt ikke en spiller vi trekker dypere og mer sentralt i banen?

mcdermott
mcdermottInnlegg: 62369
12.08.17 10:42

Dersom Keita og van Dijk er plan A og ikke kommer, hva skal FSG gjøre dersom de i tillegg til meg ønsker å styrke både kvalitet og bredde i troppen, mens Klopp sier nei. Skal de kvitte seg med manageren?

--- Uteblir resultatene så kvitter de seg jo med manageren uansett så enn så lenge har de nok 100 % tiltro til Klopp. Han er jo også den største merkevaren vi har i klubben pr.idag og er en type som fokuserer på å utvikle det han har tilgjengelig.Vi er jo imidlertid vant til at det alltid kommer et andre eller tredjevalg om hovedmålet ryker så da brer det ser vel en smule nervøsitet når Klopp ikke opererer på denne måten? 

Det kommer til å bli en nervepirrende sesong det her.

minuspol
12.08.17 10:43
Amnon: Jeg ønsker forøvrig ikke nødvendigvis mer pengebruk, men mer fornuftig satsing.

Helt enig. Man trenger ikke bruke det man nærmest lovet før sesongen for å få meg fornøyd. Men man må agere og gjøre noe. Bygge laget. 

Det er ingen logikk i at man kun kan utvikle de spillerne som er i stallen allerede. Det går an å kjøpe spillere man skal utvikle også. Og det går an å kjøpe spillere som er bedre enn de man allerede har i troppen, og spillere som det ligger mer til rette for å utvikle. Slik er det.

Og så må man vise litt handlekraft, være litt på. Gå videre når noe er bortimot uløselig, ha flere alternativer. Se ut som proffe, slutte å dumme seg ut. Holde kjeft. 

JFT_96
JFT_96Innlegg: 21394
12.08.17 10:44

Jeg så litt Luan i sommer (ferierte i Brasil), og tenker litt sånn meh. Bra spiller, en av de bedre i ligaen, men Liverpool-standard? Tviler egentlig på det. Synes Lucas Lima var den klart beste spillern der nede, men han er jo litt opp i åra så vidt jeg har skjønt. Ellers er Jefferson i Botafogo en bra keeper, går vel til Europa etterhvert.

minuspol
12.08.17 10:45
JFT_96: Synes Coutinho er bedre enn Insigne. Men statsmessig ser de vel ganske like ut.. Men Insigne er jo absolutt ikke en spiller vi trekker dypere og mer sentralt i banen?

Jeg er først og fremst fascinert av toppnivået hans. Det er bare helt enormt og er han der er han helt på toppen av verden. 

At han er noen direkte erstatter for Coutinho er ikke sikkert, og jeg er ikke sikker på om han er stabil nok heller. Men dævven det han gjør når han fyrer på alle sylinderne, tror ikke det er noen andre enn Messi som er der.

masterpool
masterpoolInnlegg: 11876
12.08.17 10:45

Hehe, i motsetning til konspirasjonsteoriene dine så har jo dette hold i noe, om ikke annet fra VGD. 

Og ellers så ser jeg at du, som vanlig, kommer med svada når du ikke evner å svare. Disse svarene bekrefter mer enn noe annet at det er substans i innlegget.

Amnon
12.08.17 10:47
masterpool: Hva jeg prøver å forsvare? Ingenting, jeg lurer på hvorfor man skal konstruere ting så det kan bli negativt. vil du selge Coutinho? Er svaret nei, så var pressemeldingen Igår alt du kan ønske deg. FSG gjorde det ikke lettere for seg selv med tanke på at de helst skal følge opp det de sier. Hadde det vært bedre å si at vi gjerne selger Coutinho? For få uker siden, så mente alle at man skulle lære av RB og stå imot bud på våre beste spillere, nå gjør vi det, da er det galt plutselig. Her er det mast om ditt og datt og det kun er uker til vinduet stenger, og sesongen starter nå osv. Så henter Spurs sin første spiller på dagen da sesongen starter, da er det plutselig noe vi skal lære av! Poch og Klopp tenker veldig likt på utvikling av lag. I Liverpool så er det krise når Klopp snakker om spillere som har forbedret seg og fremstår som nye spillere over sommeren. Spurs selger en høyreback for en halv milliard, og erstatter han med en de har hatt i stallen noen år allerede, Poch er et geni.  Det er liksom ikke grenser for hva som skal være en feil. Og uansett om klubben gjør det ene eller det andre så er det feil.  Nå må FSG vise litt baller, og beholde våre beste spillere, ble det sagt tidligere i sommer. Så går de ut med en krystallklar melding om at Cou ikke er til salgs, ja da er det også galt. men når man spør hva som skulle vært gjort annerledes, da har ingen av dere som roper høyest et eneste fornuftig svar å komme med. Alle er sikre på at det finnes spillere, men ingen har foreløpig nevnt en spiller som vi vet Klopp vil ha, hva prisen er, hvor mye han skal ha i lønn, og om han er interessert i å komme til oss. Ingen har forøvrig peiling på om vi har forhørt oss om mange spillere heller. Se rundt oss på lag vi kjemper mot, hvem har hentet så mange som vi kunne tenkt oss? Hadde vi jublet over Rudiger i Forsvaret? Eller Keane kanskje? Hva med Klaaesen på midtbanen? Er det Lindeløf vi burde ha hentet, eller er det Lukaku vi vil ha? Mendy på back hadde vært veldig bra, eller Kolasinac, så da er vi oppe i en eller to spillere av alle som klubbene rundt oss har hentet i sommer. Altså ikke flust av alternativer. Ifjor hentet vi Matip, Gini, Mane, Karius, og Klavan. I år har vi hentet tre sålangt. Så på to sesonger har vi hentet nesten et helt lag. Da er det viktig å kritisere klubben for å ikke hente spillere og ikke bruke penger. Må vi bruke fem milliarder og hente to lag for at enkelte skal bli fornøyde? Enkelte kjøp har vært dårlige. Da får man enten leve med at Klopp mener noe annet, eller ønske seg en ny manager. Sist idag har Klopp valgt Mignolet som førstekeeper, men det er vel ikke så lenge før FSG får skylda for det heller tenker jeg.

Man kan ha to tanker i hodet på en gang, Masterpool. Jeg kan ønske å beholde Coutinho og fortsatt være dypt uenig i måten klubben håndterte gårsdagen. Det var i mine øyne som å slå hammeren rett inn i et vepsebol, men greit. Jeg har allerede sagt at jeg støtter klubben i synet deres på Coutinho, ble bare meget irritert over måten saken eksploderte på i går da det ikke så ut som det var nødvendig i det hele tatt. Eller gir jeg flatt faen i RBL og Soton sin håndtering av sine spillere, de må gjøre som de vil. Jeg kritiserer det ikke. Om de sender ut pressemeldinger eller fly med banners betyr ingenting for meg, jeg tenker på hva LFC gjør.

Vil forøvrig legge til en ting: Når man kritiserer noe, her, i politikken eller andre steder - så er det helt greit å poengtere når noe ikke fungerer uten å selv sitte med alle løsningene. Jeg får ikke betalt titalls millioner kroner i året for å drive Liverpool - hadde jeg gjort det skulle jeg faen meg lagt hodet i bløtt også. Men jeg forventer at de som får betalt det gjør en god jobb! Og at det er lov å påpeke når de ikke gjør det. Slike "argumenter" er helt unøvendig å dra inn på et diskusjonsforum.

Faquarl
12.08.17 10:49
minuspol: Dette er jo bare en haug med stråmenn og spekulasjoner tatt ut av løse luften. Skjerp deg!

hva

(Innlegget ble redigert 12.08.17 10:49)

minuspol
12.08.17 10:51
mcdermott: Dersom Keita og van Dijk er plan A og ikke kommer, hva skal FSG gjøre dersom de i tillegg til meg ønsker å styrke både kvalitet og bredde i troppen, mens Klopp sier nei. Skal de kvitte seg med manageren?

Ja, men dette er neppe noen aktuell problematikk.

Om man kikker på kjøpene under Klopp så er det kjøp hvor risiko er fjernet. Det er ingen gambling og det er spillere som leverer det man betaler for. 

Og det er helt sikkert det mange av samtalene mellom Klopp og FSG har handlet om. "Ja du får kjøpe, men det skal ikke finnes risiko i de prosjektene". Og så har man muligens fjernet litt av mandatet til de som ikke synes så godt og som enklere tar risiko, altså i transferapparatet. 

Alt er sporbart tilbake til Klopp, som har godtatt å handle uten risiko. Det er jo også noe han vil selv så det er neppe vanskelig å overtale ham til det. 

Så tipper jeg man da mister endel dynamikk og handlingsevne. Transferapparatet blir ikke like mye på, man har kanskje ikke mange nok og gode nok alternativer fordi man må analysere risikoen ned til minste potens. Slike ting. 

minuspol
12.08.17 10:52
Faquarl: hva

Haha!

Faquarl
12.08.17 10:58
minuspol: Haha!

men............... :(

masterpool
masterpoolInnlegg: 11876
12.08.17 11:05

OK Amnon, fair enough, men hva vet du om at ting ikke har fungert etter hva som var planen? Hvis Keita og VvD var planen, for ca 1,5 milliarder, og alt fra manager til eiere var enige. Man sjekket spillerne, det meste passet.

Så kan man si at planen ikke gikk som den skulle, ihvertfall foreløpig. Hvordan skal du laste Klopp eller klubben for at RB nektet å selge? Som enhver klubb i dette sjiktet, så vet også du at man forhører seg med spilleren før det kommer et bud, noe som tydelig ga positive signaler. Senest igår ryktes det om at Pep visstnok har snakket med Coutinho om Barca, er det noe bedre enn Klopp sin samtale med VvD?! Klubben ble rapportert for å ha snakket med VvD uten tillatelse. Dog ble ingenting funnet, og saken avsluttet.

Så lenge man selv gjør det man har planlagt, og gjort alt til rette for at det skal kunne gjennomføres, så blir det vanskelig å klandre klubben for ting de selv ikke har makt over.

Det er vanskelig å klandre Barca for at Neymar gikk til PSG. Det var nok på ingen måte planen til Barca, men hva skulle de gjøre når utkjøpsklausulen ble innfridd?

PaisleyGates
PaisleyGatesInnlegg: 11068
12.08.17 11:06
mcdermott: --- Uteblir resultatene så kvitter de seg jo med manageren uansett så enn så lenge har de nok 100 % tiltro til Klopp.

Spørsmålet var nok mest rettet til dem som gyver løs på FSG, men som skjermer Klopp for kritikk. Man vet jo selvsagt ikke hvor mange og hvem som er i Klopps A-gruppe, men det er helt utilgivelig om man har en manager som er så ærgjerrig at han heller vil skape gull av spillere som Grujic, Gomez, TAA, Woodburn, Kent med flere...framfor å styrke troppen med mer etablerte spillere. Det kan bli farlig dersom Klopp overvurderer egen spillergruppe, evt. overvurderer egen evne til å utvikle spillere (selv om han er god på dette).

Jeg er veldig pessimistisk framfor ny sesong dersom man ikke klarer å forsterke troppen, men vil ta av meg hatten for Klopp hvis han nok en gang tar laget til en plass blant de fire beste. Det ville være en enorm prestasjon.

Corvus
CorvusInnlegg: 19860
12.08.17 11:09
mcdermott: Dersom Keita og van Dijk er plan A og ikke kommer, hva skal FSG gjøre dersom de i tillegg til meg ønsker å styrke både kvalitet og bredde i troppen, mens Klopp sier nei. Skal de kvitte seg med manageren?

Klopp nekter selvsagt ikke å styrke kvalitet og bredde i troppen. Men han vil ikke kjøpe bare for å kjøpe, det har jo utallige managere i Liverpool gjort før.

Senest med Rodgers og Balotelli, Borini, Markovic osv. Han vil ha spillere som styrker laget, troppen og passer inn i systemet hans. Som de fleste av de beste managerne er klare på.

minuspol
12.08.17 11:12

Hva vi vet om ting ikke har fungert etter planen?

Skal vi se:

Keita har ikke kommet. Etter planen!

Van Dijk har ikke kommet, og vi måtte ut med en pressemelding som var litt kjip. Etter planen!

Coutinho har levert inn transfer request. Etter planen!

Ingenting her! Move on...

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 31413
12.08.17 11:14
Corvus: Klopp nekter selvsagt ikke å styrke kvalitet og bredde i troppen. Men han vil ikke kjøpe bare for å kjøpe, det har jo utallige managere i Liverpool gjort før. Senest med Rodgers og Balotelli, Borini, Markovic osv. Han vil ha spillere som styrker laget, troppen og passer inn i systemet hans. Som de fleste av de beste managerne er klare på.

Kjøper den, men har dog fryktelig vanskelig for å forstå at Van Dijk og Keita skal være de eneste som kan forsterke Liverpool i sommer. Særskilt gjelder dette midtforsvaret hvor Klavan er alternativet.

Corvus
CorvusInnlegg: 19860
12.08.17 11:15
masterpool: Ifjor hentet vi Matip, Gini, Mane, Karius, og Klavan. I år har vi hentet tre sålangt. Så på to sesonger har vi hentet nesten et helt lag. Da er det viktig å kritisere klubben for å ikke hente spillere og ikke bruke penger. Må vi bruke fem milliarder og hente to lag for at enkelte skal bli fornøyde?

Du vet like godt som alle andre at man IKKE har brukt penger. Man gikk i pluss på kjøp/salg i fjor.

Så ikke snakk om å bruke 5 milliarder, så langt har man brukt omkring usle 200 millioner på to sesonger(!). Det er vel trolig minst av samtlige lag i PL..

Og er det ikke naturlig at en ny manager vil bytte ut spillere med nye spillere som passer inn i systemet hans?

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 3734
12.08.17 11:19
Leoparden1: Tror ikke Sanchez er i boks for Spurs enda. Håper han er det, men intet er bekreftet.

Det ser ut til at klubben har avslått budet fra Tottenham på 40 millioner euro. Husker Overmars sa tidligere i sommer at man krever minst 40 millioner euro. Synes dessuten at dette ligner veldig lite Tottenham under Pochettino og skulle singere en midtstopper samme helg som serien starter, med tanke på at de allerede har et bra midstopperpar og skal betale så mye for colombianeren. Så ser det også ut som at Real Madrid og Barcelona også kaster seg inn i kampen om å signere den nonchalante midstopperen.

Faquarl
12.08.17 11:20
minuspol: Hva vi vet om ting ikke har fungert etter planen? Skal vi se: Keita har ikke kommet. Etter planen! Van Dijk har ikke kommet, og vi måtte ut med en pressemelding som var litt kjip. Etter planen! Coutinho har levert inn transfer request. Etter planen!

Planen?

Keita kan fortsatt komme neste sommer.

Van Dijk virker fortsatt aktuell.

Coutinho har ikke dratt, selv om jeg tror det skjer.

Å være tidlig ute for å score billige poenger til senere. Er det kult?

PaisleyGates
PaisleyGatesInnlegg: 11068
12.08.17 11:22
Corvus: Klopp nekter selvsagt ikke å styrke kvalitet og bredde i troppen.

Det er jo nettopp det han gjør hvis dette stemmer:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/8/liverpool-manageren-moeter-pressen-klokken-12-00/

Det finnes for eksempel ikke noen spillere i kategori B som er bedre enn Klavan/Gomez???

Sjefan
SjefanInnlegg: 10995
12.08.17 11:24

Jeg har problemer med å forstå de som enda ikke har oppfattet at kritikken mot FSG verken omhandler at vi ikke klarte å lande Keita eller at det er antall pundsedler omsatt som er problemet. 

Kritikken mot FSG går på at man mangler et sportslig godt nok apparat rundt en av verdens beste managere. Et sportslig ledelse som skal se lenger enn bare neste kamp, neste sesong. Man må bygge et fundament som vil bestå uavhengig av manager. Vi har en fantastisk mulighet med en av verdens beste managere, CL-kvalik og gode økonomiske rammer, men man virker ikke å utnytte dette! Hva skjer den dagen Klopp forlater klubben til fordel for Bayern München? Korthuset vil kollapse, dessverre, slik det ser ut nå. Man kan lure på hvilket mandat sportsdirektør Edwards har idag. Han bør være den som setter den sportslige kursen for Liverpool FC, men det virker ikke slik. Han er mannen som forhandler i overgangssakene, men hvilken erfaring har han fra dette? Er han virkelig god nok når man snakker om forhandlinger på godt over en milliard kroner? 

Som minus sa nevnte i et tidligere innlegg burde man ikke lete i andre klubber etter Coutinhos erstatter. Han burde vært i klubben allerede og det er her det er så utrolig viktig å ha en kompetent sportslig ledelse som kan forutse og planlegge slike ting. 

(Innlegget ble redigert 12.08.17 11:26)

minuspol
12.08.17 11:24

Si hva du vil. Planen var IIKKE å være der klubben er i dag! Det garanterer jeg, og du vet at det er slik.

Faquarl
12.08.17 11:26
minuspol: Si hva du vil. Planen var IIKKE å være der klubben er i dag! Det garanterer jeg, og du vet at det er slik.

Nei, det vet jeg ikke.

minuspol
12.08.17 11:28

Hør hør! Sjefen er helt sjef. Killing stråmenna til masterpool!

Jeg kan legge til at jeg også savner handlekraft. Det er greit at man har noen hovedmål. Men når dette ikke lar seg gjøre, og ting drar ut, så Move on. Man må ha alternativer på plass! 

For å snu ting litt på hode. Det er ikke RBL og Soton som skal få bestemme om en transfersommer er vellykket eller ikke for Liverpool. 

(Innlegget ble redigert 12.08.17 11:30)

minuspol
12.08.17 11:29

Neivel.

GetIn
GetInInnlegg: 806
12.08.17 11:29
Amnon: Men om noen skal tas for det må det jo være Klopp, for all del ikke FSG.

Her nevner du jo det jeg syntes er meget rart.

Hvorfor må noen TAES hele tiden da?

Dere som hele tiden skal ta noen, hvor var dere de 20 årene før FSG? Pool har snart i 30 år prøvd å komme tilbake i toppen uten å ha funnet den rette veien. Om det er så enkelt som dere sier her inne så må vel spørsmålet være hvorfor snart 30 år?

Amnon
12.08.17 11:30

"Si hva du vil. Planen var IIKKE å være der klubben er i dag! Det garanterer jeg, og du vet at det er slik."

- Skulle tro det var så enkelt. Men kanskje lettere å skylde på RBL/Soton enn å kritisere egen klubb for å sette seg i situasjonen hvor det er Keita/VvD eller ingen. Ingen! Når Klopp sier "vi har lært" i vinter/vår, samsvarer det med det vi ser nå? Når han åpenbart er desperat etter en stopper, men i august begynner å snakke om at man ikke trenger forsterkninger og at troppen er god nok - henger det på greip? En av mange grunner til at det er åpenbart at dette problemet stikker dypere enn Klopps stahet.

(Innlegget ble redigert 12.08.17 11:31)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg