Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

United / Sommervindu - 2017

NYTT TEMA
missChance
missChanceInnlegg: 45770
17.07.17 12:46
iChris: Dersom man har planer om å ofte spille med 3 midtstoppere

Men har man det? I natt blir det fire bak. Akkurat nå er det vel forskjellige taktikker fra kamp til kamp.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 12:47)

Hetfield
HetfieldInnlegg: 17793
17.07.17 12:51

Likte Mata i trequartista-rollen sin igår, går også ann og kjøre han bak to spisser.

Men tipper det blir mest 4-3-3 utifra Mous kommentarer.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 12:53)

KBA
KBAInnlegg: 2626
17.07.17 12:59
iChris: Dersom man har planer om å ofte spille med 3 midtstoppere

Har nok ikke store planer om det, men en sittende balanserende midtbanespiller er ekstremt viktig i en slik formasjon uansett. Bare se på Chelsea, brukte Matic og Fabregas i den rollen selv om man hadde en Kante som gjorde en massiv defensiv jobb.

Herrera i den rollen er misbruk spør du meg, han har kvaliteter som passer mye bedre i den type rolle Kantè har. 

Det viktigste er at jeg tror Pogba kommer virkelig til å skinne hvis han får en typa ala Matic og Herrera ved siden av seg. Slik som han hadde i Juventus med Marchisio og Pirlo.

Dux1
Dux1Innlegg: 29693
17.07.17 13:14
Hetfield: Men tipper det blir mest 4-3-3 utifra Mous kommentarer.

Har han sagt at det er grunnformasjonen? Gikk jo mest i 4231 sist.

Hetfield
17.07.17 13:18
Dux1: Har han sagt at det er grunnformasjonen?

Nei, men med stallen vi har så vil det være den beste formasjonen (Ihvertfall om Matic kommer i tilegg) når vi kjører 4 bak.

Dux1
17.07.17 13:23
Hetfield: Spalletti bekrefter indirekte at Perisic er nære.

Frykter vi kommer til å betale en latterlig sum for 28-åringen. Snakkes vel om rundt £40 mill nå?

På den annen side blir det fort glemt dersom Perisic blir en suksess. Han er vel en typisk Mourinho-spiller: Hardtarbeidende og løpsvillig. 

Litt på siden: Har ikke sett mye av Inter-spilleren, men kan han minne litt om Robben i spillestil?  

ibracadabra
ibracadabraInnlegg: 359
17.07.17 13:24
Dux1: Martial bør ses på som en av spissene våre nå, mtp at vi kun har Lukaku og Rashford. Spesielt dersom Mou satser på to spisser blir det noe tynt. Martial, Rashford og Lukaku høres ut som en deilig trio.

Ja, helt enig.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 13:24)

Dux1
17.07.17 13:25
Hetfield: Nei, men med stallen vi har så vil det være den beste formasjonen

Like stor sannsynlighet for at vi kjører videre med en 4231-formasjon da. Eller 352/343...

Hetfield
17.07.17 13:54
Dux1: Like stor sannsynlighet for at vi kjører videre med en 4231-formasjon da.

Vil nok få se den enn del enda, men trenden var at man kjørte 4-3-3 når Carrick ikke ble hvilt.

Med Matic inn og Herrera som også har vist han kan sitte dypt tror jeg vi vil få se det ofte.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 13:57)

jback
jbackInnlegg: 15024
17.07.17 15:14
TheRedDevils: Disse var også mindre bra under sine siste perioder som spillere, men de skulle aldri finne på å flörtet med andre klubber/rival.

Usikker på om dette er en så god sammenligning. Tre spillere som ble brygget opp i Manchester.

Liverpool-legenden Gerrard flørtet med Chelsea, det er langt mer "spesielt" enn at Rooney vurderte sin fremtid. Var vel litt bob-bob stemning mellom SAF og Rooney på slutten også.

Dinhoo
DinhooInnlegg: 230
17.07.17 15:17
Hetfield: Balde Keita blir erstatteren.

Han man skulle henta inn. Et råskinn

Keita-Pogba-Rash
Lukaku

Afrikansk styrke og finesse der.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 5401
17.07.17 15:34

En brite, en belgier og en franskmann. Ikke mange afrikanere.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 7831
17.07.17 15:37
iChris: Dersom man har planer om å ofte spille med 3 midtstoppere, er behovet for en DM langt mindre

Dette stiller  jeg meg rimelig tvilende til er de store fotballhærføreres tankegang. Heller motsatt vil jeg mene.

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 22251
17.07.17 16:02
jback: Usikker på om dette er en så god sammenligning.

Hehe :)

Den er jo god i forhold til hva jeg ser på som united-legender, og som svar til det jeg refererte til. "Hvis ikke Rooney er en Man Utd-legende så finnes de ikke.."

Til syvende og sist, så blir det alltid opp til den enkelte hva som er innafor eller ikke.

Pogba6
Pogba6Innlegg: 1018
17.07.17 16:08

Skjønner ikke hvorfor vi er ute etter Dier på Tottenham. Er jo Wanyama man bør gå for der. Han har jo tatt plassen til Dier.

jback
jbackInnlegg: 15024
17.07.17 16:08
TheRedDevils: Til syvende og sist, så blir det alltid opp til den enkelte hva som er innafor eller ikke.

I min bok og din bok. Folk liker forskjellige bøker. Uansett et tema jeg ikke orker igjen :p

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 22251
17.07.17 16:13

Tolket det for et sekund litt annerledes, men er selvsagt helt enig! :)

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 39155
17.07.17 16:19
Hetfield: Balde Keita blir erstatteren.

Stakkars Lazio.. Har knapt lag igjen snart. Lucas Leiva som erstatter for Biglia lukter det ikke suksess av.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 17467
17.07.17 17:22
Lezah: Legendestatusen er udiskutabel for min del, men det fins folk som rangeres greit mye høyere enn ham.

Du må være en utrolig klok mann :D 

Igjen kommer Lezah med fasiten.

Scholes, Giggs, G.Neville m.fl skal selvfølgelig rangeres foran Rooney, selv om Rooney har scoringsrekorden for oss.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 16641
17.07.17 17:28

Definisjonsspørsmål. Hva er en DM for deg?

I 343'en til Chelsea i fjor vil jeg påstå at Luiz tok mye av jobben Matic hadde som DM under Mourinho. Noen vil si at Chelsea spilte med to defensive midtbanespillere i fjor. Det er fair det, men om det er slik vi skal spille er jeg mer enn happy med Herrera og Pogba. I en 433 savner vi imidlerid en erketypisk defensiv midtbanespiller som beskytter midtstopperne og skaper balanse i laget. Det tror jeg de "store hærførerne" vil si seg unisont enige i, om vi skal ta den tonen.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 17:34)

iChris
iChrisInnlegg: 1271
17.07.17 17:58

DM for meg er en type som Matic. Mulig det er feil tenkt? Ser ut til at mange kaller en dyptliggende playmaker for DM.

Mikeyy9
Mikeyy9Innlegg: 8116
17.07.17 18:00
iChris: DM for meg er en type som Matic. Mulig det er feil tenkt? Ser ut til at mange kaller en dyptliggende playmaker for DM.

Dm er også for meg en Matic-type, en slags ballvinner. Mens Kroos er mer en dyptliggende ballfordeler, men imo er ikke det det vi trenger.

Edit: Skrev feil.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 18:04)

Pogba6
17.07.17 18:01
TheBelfastBoy: I 343'en til Chelsea i fjor vil jeg påstå at Luiz tok mye av jobben Matic hadde som DM under Mourinho. Noen vil si at Chelsea spilte med to defensive midtbanespillere i fjor. Det er fair det, men om det er slik vi skal spille er jeg mer enn happy med Herrera og Pogba. I en 433 savner vi imidlerid en erketypisk defensiv midtbanespiller som beskytter midtstopperne og skaper balanse i laget. Det tror jeg de "store hærførerne" vil si seg unisont enige i, om vi skal ta den tonen.

Ja, og da er det 3 navn som skiller seg ut i mine øyne. Matic, Wanyama og Fabinho. Ønsker som sagt ikke Dier, synes han er voldsomt oppskrytt.

KBA
17.07.17 18:23

Tipper vi ender opp med å signere Blaise Matuidi. 

Pogba6
17.07.17 18:29
KBA: Tipper vi ender opp med å signere Blaise Matuidi.

Han er ikke noe DM. Frankrike var grusomme når han skulle være DM.

Mikeyy9
Mikeyy9Innlegg: 8116
17.07.17 18:42
KBA: Tipper vi ender opp med å signere Blaise Matuidi.

Matuidi er en eldre Herrera. God spiller, men ikke noe vi trenger.

KBA
17.07.17 19:02
Pogba6: Han er ikke noe DM. Frankrike var grusomme når han skulle være DM.

Joda, er bare to siste par sesongene han har spilt litt mer fremover i banen etter at PSG skulle rydde plass til Rabiot, men Matuidi har spilt store deler av sin karriere som først og fremst en defensiv midtbanespiller og har også mange kamper som det både i år og i fjor.

Jeg skjønner dog at du ikke tenker på han som det, siden han er en annen type enn f.eks Matic, men når det kommer til defensiv stats som taklinger, interceptions osv står ikke tallene hans tilbake for noen av de som har blitt nevt til nå. Det kommer litt ann på hvordan man tolker rollen selvfølgelig, men at Blaise kan gjøre den jobben er det ingen tvil om.

At Frankrike var grusomme når de kom seg til finale får vi ta en annen diskusjon på, at de spilte en grusom finale skal jeg være enig i. Men det var mange grunner til at ting ikke fungerte i finalen.

Jeg sier ikke at Matuidi er førstevalget mitt, jeg sier ikke at han er den som passer best og den vi trenger mest. Men jeg sitter på en følelse av at han blir signert skulle vi ikke få de vi vil.

KBA
17.07.17 19:03
Mikeyy9: Matuidi er en eldre Herrera. God spiller, men ikke noe vi trenger.

Helt enig med deg, men har fortsatt på følelsen at vi plutselig ender opp med han.

Pogba6
17.07.17 19:11
KBA: Joda, er bare to siste par sesongene han har spilt litt mer fremover i banen etter at PSG skulle rydde plass til Rabiot, men Matuidi har spilt store deler av sin karriere som først og fremst en defensiv midtbanespiller og har også mange kamper som det både i år og i fjor. Jeg skjønner dog at du ikke tenker på han som det, siden han er en annen type enn f.eks Matic, men når det kommer til defensiv stats som taklinger, interceptions osv står ikke tallene hans tilbake for noen av de som har blitt nevt til nå. Det kommer litt ann på hvordan man tolker rollen selvfølgelig, men at Blaise kan gjøre den jobben er det ingen tvil om. At Frankrike var grusomme når de kom seg til finale får vi ta en annen diskusjon på, at de spilte en grusom finale skal jeg være enig i. Men det var mange grunner til at ting ikke fungerte i finalen. Jeg sier ikke at Matuidi er førstevalget mitt, jeg sier ikke at han er den som passer best og den vi trenger mest. Men jeg sitter på en følelse av at han blir signert skulle vi ikke få de vi vil.

At en DM har så mye taklinger er et svakhetstegn mener jeg, da er man jo på etterskudd. En som Matic takler ikke veldig ofte, men han bryter før og er fantastisk til å lese spillet. Kjapp i hodet er viktigere enn kjapp i beina i den rollen.

Jeg skjønner ikke at Dier liksom skal være førstevalget. Det bør være flere før han spør du meg, ikke minst hans lagkamerat Wanyama, han var nok ligaens beste DM forrige sesong. Dropp Dier og sleng de 60 mill etter Wanyama i stede om Matic ikke kan signeres.

Krychowiak bør være før Matuidi, det samme med Jorginho fra Napoli.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg