Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester City - Sommervindu '17

NYTT TEMA
KommersK
KommersKInnlegg: 3261
03.02.17 09:55

Hvem går det rykter om? Hvilke posisjoner trenger å forsterkes, og med hvem? Hva slags typer vil Pep ha/ikke ha? Og hvem skal ut?

Det eneste som er klart pr nå, er vel at Pep vil få store midler til disposisjon for å bygge et topplag i sommer.

Kjør debatt!

KommersK
03.02.17 10:02

Kan starte med et knippe mer eller mindre aktuelle spillere, odds fra Skybet på overgang før sept i parentes: Sturridge(21), Messi(11), Griezmann(19).

Aguero står forøvrig i 1,2 til bli i City.

Håper personlig (selvsagt) at det bakre leddet styrkes betraktelig, Hart kommer hjem og at Agueroooooooooooo blir.

KommersK
03.02.17 15:53

Aguero blir altså i dag meldt å være interessant for Real Madrid til sommeren, mens han selv sier at han er meget fornøyd med å være i City. Selvsagt er han det.

KommersK
03.02.17 18:02

Kan også nevne noen andre som er nevnte som City-aktuelle. Juan Barnat(BM), Van Dijk(Soton) og Valencias Jose Gaya.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 4572
03.02.17 21:13

Eg tror nå first and foremost at Pep ved å finjustere de knottene han allerede har i vårt lydstudio kan få frem de fineste harmonier heard by man.

Holder Kompany seg skadefri og kan brukes iallefall i 8 av 10 så skal vi være med å pushe Chelsea helt på slutten er min spådom. Tror nok likevel muligens Van Dijk er den første inn portene.

Men blir selvsagt bare en tippekonkuranse. Som det meste her inne , og det er selvsagt greit nok. Eg har veldig god tro fremover uasett.

dennismufc
dennismufcInnlegg: 3783
03.02.17 21:16

Tipper dere kjøper Dybala og Thiago Alcantara, og får PLs beste stall (uten forsvar)

Gabriel Dybala Sterling

De Bruyne

Thiago  Gundogan 

FrannyLee
03.02.17 21:16

Selv hadde eg nok villet sjekke med Mou hvor mye de skulle ha for Martial for dette hadde vært Pepmateriale er eg ganske overbevist om . Den nye Dennis Tuart.

beardman
beardmanInnlegg: 1019
04.02.17 04:04
dennismufc: Gabriel Dybala Sterling De Bruyne Thiago Gundogan

Hva med Aguero, Nolito, Silva og Fernandinho?

FrannyLee
04.02.17 09:06
beardman: Hva med Aguero, Nolito, Silva og Fernandinho?

Pusher konkuransen i laget.

JFT_96
JFT_96Innlegg: 20770
04.02.17 11:41

Denne gangen kjøper kanskje Pep en ordentlig keeper og midtstopper.

FrannyLee
05.02.17 12:44

Eg tror ikke Pep har gitt opp Bravo enda , men prøver å finjustere ham inn mot hvordan agere i PL.

Noe ala som eg gjør på profilbildet her , tatt på Molde KGB. Han kan starte der :-)

(Innlegget ble redigert 05.02.17 12:46)

KommersK
05.02.17 16:59

Ingen spissproblemer lenger.

Men både Pep og jeg ønsker adskillig mere trygghet bakover. På alle fem plasser. Her MÅ det kjøpes.

FrannyLee
06.02.17 09:24
KommersK: Men både Pep og jeg ønsker adskillig mere trygghet bakover. På alle fem plasser. Her MÅ det kjøpes.

Leonardo B ??

Lezah
LezahInnlegg: 58820
06.02.17 09:48

Blir vel tatt opp en del spillere fra det solide akademiet vil jeg tippe?

Kiedis
KiedisInnlegg: 7712
06.02.17 09:52

Tipper han ønsker seg en høyre- og venstreback som kan fungere som angrepsvåpen. Da kan han begynne å drille Sane og Sterling som innoverkanter og få flere målpoeng ut av dem.

I tillegg bør det vel komme inn en stopper som kan holde styr på Stones og i tillegg er bra med ballen. Tror ikke Van Dijk passer til den beskrivelsen. Da må i så fall Pep jobbe en del med ham.

Tviler på at man går inn i en ny sesong og håper på at Kompany (31 i løpet av året) plutselig skal riste av seg skadeproblemene han har slitt med i tre sesonger nå.

FrannyLee
06.02.17 11:39
Kiedis: Tviler på at man går inn i en ny sesong og håper på at Kompany (31 i løpet av året) plutselig skal riste av seg skadeproblemene han har slitt med i tre sesonger nå.

Eg ser for meg at Pep vil plassere eplene i flere forskjellige kurver fremover ja. Har vel andre spillere der som også når omtrent like høyt på skaderisikoskalaen.

KommersK
07.02.17 15:39

City skal etter sigende være sugne på William Carvalho fra Sporting Lisboa. Han er, som de fleste vet, en 24 år gammel midtbanespiller som er fast inventar på det portugisiske landslaget. Men trenger man flere midtbanespillere? City er godt forspent. Og Gundogan kommer vel tilbake en gang, også. Men Pep er visst storfan av Carvalho, så da er det vel gode sjanser for kjøp.

(Innlegget ble redigert 07.02.17 15:40)

FrannyLee
07.02.17 18:20
KommersK: . Men trenger man flere midtbanespillere? City er godt forspent.

Aldersmessig så er det vel Backene\kantene som først og fremst er i ferd med å gå ut på dato. En leder bak er vel også ett møst om ikke Kompany er totalrenovert til å tåle kamper på løpende bånd som sjefen bak. Keeperplassen er det litt vanskelig å vite hva Pep tenker.

(Innlegget ble redigert 07.02.17 18:20)

Lomasio
LomasioInnlegg: 4757
07.02.17 18:31
FrannyLee: Keeperplassen er det litt vanskelig å vite hva Pep tenker.

Det eneste jeg føler meg sikker på med tanke på keeperplassen er at Rune A. Jarstein ikke tar turen. 

FrannyLee
07.02.17 18:43
Lomasio: Det eneste jeg føler meg sikker på med tanke på keeperplassen er at Rune A. Jarstein ikke tar turen.

Hva tenker du rundt keeperplassen og samlingspunktet i forsvarsleddet.

Finnes det fortsatt muligheter for at Hart får den sjansen han fortjener med Pep.?

jback
jbackInnlegg: 12208
07.02.17 18:45
FrannyLee: Aldersmessig så er det vel Backene\kantene som først og fremst er i ferd med å gå ut på dato

Kantene?

FrannyLee
07.02.17 18:47
jback: Kantene

Eg redigerte inn de etterpå . Ble vel litt feil :-)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 5808
07.02.17 18:52

Venstreback, høyreback, midtstopper og keeper (hvis ikke Bravo skjerper seg eller Hart får en sjanse). Fremover synes jeg City virker å være godt forspent. Kanskje en sentral midtbanespiller hvis Yaya forsvinner?

Lomasio
07.02.17 22:09
FrannyLee: Hva tenker du rundt keeperplassen og samlingspunktet i forsvarsleddet. Finnes det fortsatt muligheter for at Hart får den sjansen han fortjener med Pep.?

Hart- sagaen er en trist greie i Citys historie. Hart burde helt klart ha blitt beholdt på bekostning av Cab. om det var slik at Bravo var et must. Da hadde man i det minste et alternativ om dette var godt nok for Hart. Jeg synes det er krise at vi blant annet må ha en dødballstrategi hvor alt handler om å unngå dueller hvor keeper er involvert. Hart burde alt fra starten vært ydmyk nok til å gi en spiller som Hart en sjanse, under visse betingelser. Lett å sitte på en stol i Trondheim og mene noe om naturligvis. Tviler vel sterkt på at han kommer tilbake nå, dessverre. Uansett, Pep må ha sett at keeperplassen må gjøres noe med, og jeg regner med du har bedre oversikt over potensielle navn enn meg. 

FrannyLee
07.02.17 22:12
Lomasio: , og jeg regner med du har bedre oversikt over potensielle navn enn meg.

Vi får iallefall håpe på att Pep har når neste keeperkabal eventuelt skal legges :-)

Lomasio
07.02.17 22:26
FrannyLee: Vi får iallefall håpe på att Pep har når neste keeperkabal eventuelt skal legges :-)

Defo. Beklager den skriveleifen i hastverksinnlegget over, men du forstod vel hva jeg prøvde å si. Håper ikke Kommersk får snusen i denne tråden. Da får han ikke sove i natt.

KommersK
07.02.17 23:45
Lomasio: Da får han ikke sove i natt.

Hah! Sover aldri om natten uansett.

FrannyLee
09.02.17 07:41
KommersK: Men både Pep og jeg ønsker adskillig mere trygghet bakover. På alle fem plasser. Her MÅ det kjøpes.

Tror ikke helt du får ønsket ditt oppfylt da eg tror Pep faktisk ser ett større potensiale her ( i enkeltspillere) enn det som foreløbig har materialisert seg på banen under kamp. Iallefall på stabil basis. Dreier seg nok mest å å finjustere spissinga.

(Innlegget ble redigert 09.02.17 07:45)

Kiedis
KiedisInnlegg: 7712
09.02.17 08:29
KommersK: City skal etter sigende være sugne på William Carvalho fra Sporting Lisboa. Han er, som de fleste vet, en 24 år gammel midtbanespiller som er fast inventar på det portugisiske landslaget. Men trenger man flere midtbanespillere? City er godt forspent. Og Gundogan kommer vel tilbake en gang, også. Men Pep er visst storfan av Carvalho, så da er det vel gode sjanser for kjøp.

Yaya blir 34 i år, Fernandinho 32, Fernando og Delph er middelmådige og selv om Gündogan riktignok er dyktig, må man vel begynne å fundere på om man kan belage seg på en spiller som i beste fall har vært meget skadeplaget de siste tre sesongene.

Ville tenkt at en dyp midtbanespiller av et visst format burde være ganske høyt oppe på handlelisten.

Angrepet er blitt superspennende i løpet av tre overgangsvinduer, nå bør fornyelsen av laget bevege seg lenger bakover i banen.

KommersK
09.02.17 09:44
Kiedis: Yaya blir 34 i år, Fernandinho 32, Fernando og Delph er middelmådige og selv om Gündogan riktignok er dyktig, må man vel begynne å fundere på om man kan belage seg på en spiller som i beste fall har vært meget skadeplaget de siste tre sesongene.

Jada, men jeg mener at det ikke er der skoen trykker mest. Sterling, Sane, De Bruyne og Silva i tillegg til de nevnte pluss Nolito og Navas, gjør at jeg først og fremst tenker på de bakerste ledd når det gjelder forsterkninger. Der har det til tider vært full krise.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg