Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool - Tottenham

NYTT TEMA
Masaniello
MasanielloInnlegg: 7373
05.02.17 12:06

Enormt viktig kamp for begge lag. Liverpool kjemper for å holde seg innenfor topp fire, mens Tottenham kjemper for å holde heng på Chelsea.

Kampen spilles lørdag 11. februar, på Anfield, kl. 18:30.

Satser på noen taktiske endringer fra Klopp, og at vi får se noen utskiftninger fra de lagene vi har sett. Det kunne vært interessant å se en diamant:

Karius

Clyne Matip Lovren Milner

Henderson

Lallana Wijnaldum

Coutinho

Mané Firmino

Er Lovren fortsatt skadet, så må Gomez få sjansen. Han er vel så god som Klavan, og bedre enn Lucas, og han er fremtiden.

Vi kunne vurdert Moreno for Milner også, da sistnevnte har vært svak de siste kampene. Men Moreno har ikke overbevist når han har fått sjansen.

Mignolet tilbake på benken etter litt for mange tabber de siste kampene. Karius får ny sjanse.

Viktig å få igang Lallana og Coutinho spesielt, som har slitt med formen de siste ukene. Firmino kan også heve nivået.

sinnor
sinnorInnlegg: 11462
05.02.17 13:27

For de som ikke klarer å vente møtes U23-lagene nå klokken 14. Begge lagene er ventet å stille sterkt, Spurs har visstnok sendt flere spillere som vanligvis er mest involvert rundt førstelaget. LFCTV viser kampen, så bør være mulig å finne stream.

chelsea8
chelsea8Innlegg: 27174
05.02.17 13:46

Heia Liverpool

Kiedis
KiedisInnlegg: 8210
05.02.17 16:51

Spurs stiller vel uendret fra de siste par kampene:

Lloris; Walker, Dier, Alderweireld, Davies; Dembele, Wanyama; Eriksen, Alli, Son; Kane

Spent på om det kommer noen frekke justeringer fra Poch. Med Alderweireld som venstre stopper sliter vi betraktelig mer i frispillingsfasen, og mot City ble ting langt mer kinkig enn om Vertonghen skulle spilt. Selv de gangene Sunderland presset høyt, slet vi.

Så det blir spennende å se hvordan denne kamper forløper seg.

Tar gjerne en U her.

Fowla
FowlaInnlegg: 27988
05.02.17 17:09

Karius

Clyne-Matip-Lovren-Moreno

Hendo-Milner-Wijnaldum

Mane-Firmino-Coutinho

Det trengs å røske litt opp i det samle gamle. Ut med oppskrytte Lallana, la Milner få dirigentrollen(i mangel på alternativer) og la Hendo vise seg som indreløper. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 6804
05.02.17 17:12

Alltid greit å ta med litt info om begge lagene. Det er jo tross alt to lag som spiller. 

Uansett, er enda 6 dager til kampen, så mye kan skje på den tid, men med mindre noen kommer tilbake fra skade vil vi sikkert starte med samme lag som i går. 

Masaniello
05.02.17 17:46
Fowla: la Milner få dirigentrollen(i mangel på alternativer) og la Hendo vise seg som indreløper

Jeg kan ikke på noen måte klare å forestille meg at dette fungerer. Mannen med den bøyde ryggen (ja, Milner), har neppe overblikket til å ta Henderson sin rolle i dagens oppstilling. Ser for meg at utfallet av dette hadde blitt flaut.

Masaniello
05.02.17 17:47

Det er forsåvidt sant nok at Lallana kan få sitte på benken litt. Den eneste løsningen jeg ser da, er å stille med Wijnaldum og Coutinho som indreløpere. Eventuelt Milner som indreløper (ikke fuckings dirigent).

Fowla
05.02.17 18:13
Masaniello: Det er forsåvidt sant nok at Lallana kan få sitte på benken litt. Den eneste løsningen jeg ser da, er å stille med Wijnaldum og Coutinho som indreløpere. Eventuelt Milner som indreløper (ikke fuckings dirigent).

Milner er en langt bedre midtbanespiller enn han er en venestreback. Langt bedre. Enig i at det ikke er ideelt med han sentralt, men han er god på å trille ball, god til å lese spillet og en generlt fotballskarp kar. Finner ikke så mange bedre kandidater til å ta Hendos plass? Can? Lucas? Stewart? 

Nå som Hendo har hatt en god sesong vil jeg se han i hans beste posisjon som indreløper, spesielt ettersom han også har en dalende kurve som DM. 

Mamadou17
Mamadou17Innlegg: 149
05.02.17 19:21

Kan vel ikke se for meg noe annet enn at vi fortsetter med å avgi poeng mot småklubbene her...

Cabello
CabelloInnlegg: 3977
05.02.17 20:31
trøndergutten: Alltid greit å ta med litt info om begge lagene

Vi må ikke bli høye på pæra bare fordi Spurs møter en klubb som havner godt under oss på tabellen år etter år. Så trådstarter er unnskyldt. 

Vinner ikke Spurs denne er det god natt i forhold til Chelsea.

Corvus
CorvusInnlegg: 19864
05.02.17 20:48
Masaniello: Viktig å få igang Lallana og Coutinho spesielt, som har slitt med formen de siste ukene. Firmino kan også heve nivået

Noen som IKKE har slitt med formen??

Fowla
05.02.17 21:28
Corvus: Noen som IKKE har slitt med formen??

Det er faktisk ingen. Wijnaldum syns jeg hadde en god kamp mot Chelsea, men han velger man utrolig nok å droppe i påfølgende kamp. Ellers er det så pinlig få lyspunkt at det er til å gremmes over. 

Samtlige presterer under par. Så da må ting røskes opp i på et eller annet vis. Å mønstre samme gjengen i kamp etter kamp å håpe at elendigheten plutselig og uforklarig går over av seg selv, er dårlig ledelse. Her må det tas grep og det må innebære at noen i klippekortgjengen må benkes. Problemet er at alternativene også har vært svake. 

Masaniello
05.02.17 21:42
Corvus: Noen som IKKE har slitt med formen??

Clyne, Hendo og Wijnaldum? De har i hvert fall ikke underprestert, som flere andre. Ikke Mané, men han trenger kanskje et par kamper til å spille seg inn i godformen igjen – vi kan håpe på det i hvert fall, og at han storspiller i denne!

minuspol
minuspolInnlegg: 33098
05.02.17 21:48

Det er jo tre naturlige endringer da. Karius, Lovren for Lucas og Gini for Emre Can. 

Det er vel strengt tatt å røske opp nok. Og man er vel også ute etter å få på plass de relasjonene som faktisk har funket og som man har vært nødt til å legge bort i over en mnd Pga skader og mesterskap. 

Så hadde jeg lett levd med Origi for Firmino og Moreno for Milner, men først vil jeg se om "førstelaget" finner høstformen etter en uke med gode treninger sammen. Det er det første man bør prøve.

Cyril
CyrilInnlegg: 6063
05.02.17 22:05

Begge klubber må vinne for å holde liv i gulldrømmen. Tipper på 1-1. Kane og Milner scorer på hver sin straffe.

Corvus
CorvusInnlegg: 19864
05.02.17 22:12
Cyril: Begge klubber må vinne for å holde liv i gulldrømmen. Tipper på 1-1. Kane og Milner scorer på hver sin straffe

Ingen gulldrøm for Liverpool lenger. Bare å komme blant de 4 beste.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 31936
05.02.17 22:57

Sykt at enkelte fortsatt tenker på gull. Gjelder både Liverpool-fans og Tottenham-fans.

Chelsea kollapser ikke, og hvis det er et lag som tar gullet utenom Chelsea, så er det Man City. De har våknet igjen nå, og kommer til å rade opp 3-poengere fremover.

Cobi
CobiInnlegg: 56210
05.02.17 23:00

Jeg tenker overhode ikke gull, det kommer Chelsea til å ta. Verken form eller kampprogram tilsier at de skal gå på den kjempesmellen som kreves.

ST10
ST10Innlegg: 19514
05.02.17 23:02

Uavgjort ftw!

Cabello
CabelloInnlegg: 3977
05.02.17 23:08
Cobi: det kommer Chelsea til å ta.

Vi får se. Nivået blant de andre lagene er vel så som så siden Chelsea dundrer videre uten tap. Seieren over Chelsea var en av Spurs sine enkleste kamper så langt spør du meg. At Tottenham ikke vant på Sb ser jeg på som en av de dagene.

sovesveis
sovesveisInnlegg: 525
05.02.17 23:32
Knaxern: Sykt at enkelte fortsatt tenker på gull.

Det gjør både Pochettino og spillerne fremdeles. For øyeblikket er det helt riktig fokus - bedre å sikte høyt i stedet for å titte seg bakover på tabellen. Samtidig kan det jo gi en reaksjon den dagen man innser at slaget faktisk er tapt

DavidHerd
DavidHerdInnlegg: 3217
06.02.17 01:22

Spurs er vel berre 9p bak? Med 14 kampar att. Det treng ikkje vera ein Chelsea-kollaps, men det er klart at Spurs må ha ein sjeldant god sesongavslutning. Dog er eg einig i at City er det beste laget i ligaen, og om dei no har funne seg sjølv att så tek nok dei det.

TheFamous25
TheFamous25Innlegg: 14583
06.02.17 01:32

LFC må vel klare å vinne en gang så satse på at de klarer det denne gangen. :-)

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 6068
06.02.17 01:42
Knaxern: Man City. De har våknet igjen nå, og kommer til å rade opp 3-poengere fremover.

Våknet og våknet. De har til de grader underprestert under Pepsi Grandiosa hittil i sesongen, så det har jo alltid vært et spørsmål om tid før de begynner å sanke inn poengene.På overtid sanker de inn 3 poeng mot Swansea, ikke all verdens til prestasjon.

De 5 siste kampene utenom:

4-0 mot West Ham

2-2 mot Tottenham

4-0 tapet mot Everton

2-1 mot Burnley

1-0 tapet mot Liverpool

Nå har de ganske kurante kamper fremover:

Bournemouth - Sunderland - Stoke - 

Før de så møter Liverpool 18 mars, Arsenal 1 april, Chelsea 5 april.

3 ganske kjipe kamper på rekke og rad. 

I samme periode for Liverpool:

Tottenham - Leicester - Arsenal - Burnley - City - 'Everton - Bournemouth

I samme periode for United: Watford - Bournemouth - Southampton - Middlesbrough - West Brom - Everton

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 6068
06.02.17 01:53
DavidHerd: Spurs er vel berre 9p bak?

Tottenham sine neste 6 kamper:

Liverpool - Stoke - Everton - Crystal Palace - Southampton - Burnley

Selv om man "bare" er 9 poeng bak Chelsea, så er man også bare 5 poeng foran 6 plassen, 1 poeng foran 3 plass, 3 poeng foran 4 plassen.

Uavgjort mot Liverpool så er man fort 1 poeng bak City og man skyves ned på en 3 plass hvor man bare er 1 poeng foran Arsenal på 4. Hvis United samtidig vinner så er man 3 poeng foran 5 plassen og 4 poeng unna 6 plassen.

Det skal ikke så forferdelig mye til før ting ser annerledes ut.

Eventuelt så vinner jo selvsagt Tottenham mot et Liverpool lag som virkelig sliter for tiden, samtidig som Manchester United ikke klarer å vinne mot Watford, noe som vil skape et kurant skille mellom topp 4 og 5-6 plass. Enda mer klabb og babb blir det jo hvis Everton samtidig vinner sin kamp mot Middlesbrough samtidig som United og Liverpool går på en smell. 

pikachu
pikachuInnlegg: 13556
06.02.17 08:37

Opp mot nr 2 på tabellen,  da er det jo faktisk håp om poeng igjen.

Ellers har vi rast ned til en femteplass og gradvis finner vi veien tilbake til området vi hører hjemme under FSG. FSG selv er neppe så bekymret om det heller ikke denne gang blir CL spill. Da er igjen unnskyldningene spikret for sommervinduet, hvor vi ikke kan få tak i større navn siden de krever CL. Ny dose med tv penger kan flomme inn i kassa uten bekymring for at de må brukes denne gangen heller.

sovesveis
sovesveisInnlegg: 525
06.02.17 08:47
Slikkepott: Det skal ikke så forferdelig mye til før ting ser annerledes ut.

Hva er det egentlig du prøver å si her? At Tottenham skal gi opp seriegullet basert på avstanden til laget på 6. plass?

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 6820
06.02.17 09:15
sovesveis: Pochettino

Er nok den som kan presse Conte helt til mållinja nå ja. Og den såg eg ikke helt for meg rundt juletider. Men mye kan selvsagt skje og skjer nok også fortsatt. Toget går nok for Liverpool her om de ikke hopper på dette toget er eg redd. Iallefall for direkteplass i CL.

PaisleyGates
PaisleyGatesInnlegg: 11088
06.02.17 10:44

Klopp snakker om at han har muligheten til å endre på ting foran Spurskampen.

Spent på hvilke endringer han ser for seg. Blir ikke overrasket om Karius kommer inn igjen. Dette sier han om Mignolets involvering på lørdag; Han var helt klart ikke alene rundt målet, men han hadde den nesten i henda, noe han ikke kan ignorere

Så blir det spennende å se om han vurderer andre skifter (de to offensive brassene har ikke vært spesielt gode i det siste), og Wijnaldum er en kandidat på midtbanen. I tillegg blir det spennende å se om han vurderer formasjonsskifter, eller endringer i spilleopplegget.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg