Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utenlandske spillere klager på været....

NYTT TEMA
HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 1805
16.02.17 12:46

De britiske øyene er jo ikke Syden, nei.

Dux1
Dux1Innlegg: 28880
16.02.17 12:48
JadeFalcon: Griezman er den siste av disse spillerne som klager på været i England

Og da driter vi i å kjøpe ham. Det siste jeg ønsker er rådyre spillere som lar seg motivere av godt/dårlig vær...

John||Locke
John||LockeInnlegg: 5105
16.02.17 13:14
Dux1: Og da driter vi i å kjøpe ham. Det siste jeg ønsker er rådyre spillere som lar seg motivere av godt/dårlig vær...

Det er ikke spesielt rart å være opptatt av klimaet der man skal bo. Det tipper jeg du også hadde vært, selv om du hadde vært svindyr.

Det at det koster å overdra ens spillerlisens er uvesentlig, da dette tross alt er mennesker som skal leve og trives.

-Pat

Dux1
16.02.17 13:25
John||Locke: Det er ikke spesielt rart å være opptatt av klimaet der man skal bo. Det tipper jeg du også hadde vært, selv om du hadde vært svindyr.Det at det koster å overdra ens spillerlisens er uvesentlig, da dette tross alt er mennesker som skal leve og trives.

Jeg sier ikke at det er rart fra Griezmanns side. Jeg sier at skal United punge ut 800-900 mill kr for en spiller bør han være topp motivert - også ift stedet han kommer til og oppholdet der. Å høre ham gnåle om vær og vind er ikke en god start i så måte...

John||Locke
16.02.17 13:27
Dux1: Jeg sier ikke at det er rart fra Griezmanns side. Jeg sier at skal United punge ut 800-900 mill kr for en spiller bør han være topp motivert - også ift stedet han kommer til og oppholdet der. Å høre ham gnåle om vær og vind er ikke en god start i så måte...

Hvis vi skal snevre ned aktuelle spillere til de som liker drittværet på balløya, så tror jeg vi blir dårlig stilt.

Man spiller for United på tross av klimaet, ikke på grunn av det. Dette gjelder sannsynligvis alle innflyttere.

Hva tror du forresten Pogba foretrekker? Manchester- eller Torino-vær?

-Pat

Dux1
16.02.17 13:59
John||Locke: Hvis vi skal snevre ned aktuelle spillere til de som liker drittværet på balløya, så tror jeg vi blir dårlig stilt.Man spiller for United på tross av klimaet, ikke på grunn av det. Dette gjelder sannsynligvis alle innflyttere.Hva tror du forresten Pogba foretrekker? Manchester- eller Torino-vær?

Herregud. Ingen liker regn og blåst. Sier jo seg selv. Det handler mer om dette er en motivasjonsfaktor i valget av klubb. Og her handler det tross alt om en ufattelige stor investering. Da bør man aldri undervurdere det psykososiale.

"..as for England, I do watch the Premier League but I have doubts about the lifestyle. Rain, bad weather, I need to be happy off the pitch. I like the style of play in England and that the referees let the game flow and the grounds are always full, but the Spanish league is better suited to my style of play."

Når det gjelder ditt eksempel med Pogba vet både du og jeg at hans motivasjon for å komme tilbake til Manchester by og United var veldig stor. Han uttalte seg i positive ordelag om byen - selv mens han var Juve-spiller. Og den gutten hadde erfaring med været i Manchester, for å si det sånn... Dårlig eksempel!

John||Locke
16.02.17 14:06
Dux1: Han uttalte seg i positive ordelag om byen - selv mens han var Juve-spiller. Og den gutten hadde erfaring med været i Manchester, for å si det sånn... Dårlig eksempel!

Med andre ord er ditt svar på mitt høyst konkrete spørsmål, at han foretrekker Manchester-vær?

Fint om du svarer uten å flippe ut og bli drittunge som vanlig.

Forskjellen på Griezmann og alle andre som ikke har sagt det, er nettopp at Griezmann har sagt det (hvis han har sagt det). Men det gjelder for "alle". Da er det RIMELIG urutinert å reagere på det.

-Pat

Dux1
16.02.17 14:25
John||Locke: Fint om du svarer uten å flippe ut og bli drittunge som vanlig.Forskjellen på Griezmann og alle andre som ikke har sagt det, er nettopp at Griezmann har sagt det (hvis han har sagt det). Men det gjelder for "alle". Da er det RIMELIG urutinert å reagere på det.

Den som oppfører seg som drittunge her inne er du. Det har vi jo sett gang på gang.

Hvis du trekker fram vær og livsstil på den måten Griezmann har gjort, er det naturlig å stille spm ved motivasjonen hans. Han sier blant annet spesifikt at dette gjør ham i tvil. Dersom dette er et stort problem for gutten har United et problem også.

Vi trenger ikke en svindyr spiller som allerede er i tvil om han vil takle livet i England.

Du trenger ikke rare IQ-en for å forstå dette.

LBJeffries
LBJeffriesInnlegg: 1707
16.02.17 14:26

"Hva tror du forresten Pogba foretrekker? Manchester- eller Torino-vær?"

Nå er ikke akkurat Torino syden heller. Kjapp titt på wiki sier litt mer nedbør enn Manchester, eller rimelig likt.

Dux1
16.02.17 14:28
LBJeffries: Nå er ikke akkurat Torino syden heller. Kjapp titt på wiki sier litt mer nedbør enn Manchester, eller rimelig likt.

Pogba-eksemplet er i tillegg en idiotisk sammenligning. Kunne knapt vært verre!

LBJeffries
LBJeffriesInnlegg: 1707
16.02.17 14:30

I løpet av et år er det faktisk mer nedbør i Torino, men mer i vintermånedene i Manchester. Torino ligger 2 grader over Manchester i temperatur over et gjennomsnittlig år.

John||Locke
16.02.17 14:34
LBJeffries: I løpet av et år er det faktisk mer nedbør i Torino, men mer i vintermånedene i Manchester. Torino ligger 2 grader over Manchester i temperatur over et gjennomsnittlig år.

Dette er helt andre data enn hva jeg finner (weather-and-climate.com), uten at det er poenget. Soltimene er også helt vesentlig forskjellige. Man skulle nesten tro byene lå i forskjellige land.

-Pat

John||Locke
16.02.17 14:37
Dux1: Pogba-eksemplet er i tillegg en idiotisk sammenligning.

Sammenligningen ligger jo åpenbart i summen, og at heller ikke Pogba digger Manchester-været. (Som svært, svært få gjør.)

Er dette så vanskelig å forstå?

-Pat

HengeTrynet
HengeTrynetInnlegg: 21788
16.02.17 17:12

Nå krangler dere bare for å krangle.

-Jolla
-JollaInnlegg: 13247
17.02.17 07:45

Jeg kan jo forstå at Griezmann kommer med denne kommentaren nå. Det har knapt vært en dag uten regn i Madrid siden november, så der han står og fryser hver kamp så drømmer han sikkert om å være en plass med bedre vær enn Madrid, ikke verre.

Nei, for å være seriøs så er jeg på Pat sin side her, føler at ALLE latinamerikanere kommer med disse uttalelsene, og selv om det ikke er så stor forskjell på været i Mâcon og Manchester, så kan jeg jo allikevel forstå dem. De nevner som regel totalpakken med språk, matkultur, kultur generelt og klima når de snakker om ting som trekker ned på balløya, og dette er jo noe man alle bør være klar over, på samme måte som at jeg heller vil bo i London enn i Rio de Janeiro. Tror Kun Agüero hadde ganske like uttalelser når han dro til Manchester City, uten at jeg har hørt så veldig mange klager om at han ikke er Top Lad nok.

Hvis dette skulle vært et problem for spillere og klubber så hadde man, som Pat nevner, hatt en mye større sak rundt dette. Si at for eksempel assistenttreneren til Tromsø hadde gått til Bård Flovik og sagt "Hei, jeg tok nettopp en rask spørreundersøkelse og fant ut at 9 av 10 av spillerne våre foretrekker været på La Manga fremfor Tromsø, jeg tror ikke de er riktig motivert for å spille for oss" så hadde det jo vært ren galskap.

Everenga
EverengaInnlegg: 3333
17.02.17 15:15
JadeFalcon: Er været i de britiske øyene så ille? Er det lik norsk klima?

Lærer man seriøst ingenting på skolen lenger?

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1467
17.02.17 15:25
-Jolla: Si at for eksempel assistenttreneren til Tromsø hadde gått til Bård Flovik og sagt "Hei, jeg tok nettopp en rask spørreundersøkelse og fant ut at 9 av 10 av spillerne våre foretrekker været på La Manga fremfor Tromsø, jeg tror ikke de er riktig motivert for å spille for oss" så hadde det jo vært ren galskap.

Han kunne gjort det. Men da hadde Bård svart: "Vel, de har ikke noe valg"

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg