Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tottenham - Sommervinduet 2017

NYTT TEMA
trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 6624
27.02.17 14:55

Diskusjonen har allerede startet i klubbtråden, så jeg tenker vi like gjerne kan kjøre igang en egen tråd om dette, selv om det er lenge igjen til sommeren. 

La oss først ta det med kontrakter (jeg bruker her transfermarkt som kilde). Pau López sin lånekontrakt går ut til sommeren, men det har vært rykter om at vi kjøper han til sommeren. Vorm sin kontrakt går ut i 2018, Davies, Dembele, Vertonghen og Carter-Vickers sine kontrakter går ut i 2019 (kanskje bør det vurderes forlengelse av noen av disse?). Resten har kontrakt som går ut i 2020-2022. Vi er altså ikke en situasjon der noen kan forlate oss gratis, eller der vi må selge for å få litt penger for dem (de fleste Tottenham-supportere visste sikkert dette, men tar det med som info til besøkende fra andre lag). 

På ut-fronten er det først og fremst Sissoko, Janssen, Onomah, Davies, Wimmer og Nkoudou som kan ligge i faresonen. I tillegg kommer Fazio og Clinton N'Jie som allerede er utlånt og som ikke virker til å være i fremtidsplanene til Pochettino. Spesielt Fazio er nok ferdig (hvis det ikke allerede er bekreftet at Roma kjøper han). I tillegg til det igjen har det vært noen rykter om at Lamela vil bort og at Barcelona er interessert i Walker, uten at man skal legge for mye i disse ryktene. 

Personlig er jeg sikker på at Fazio, Clinton og Janssen forsvinner. Det forsvinner nok 1-2 til av de andre nevnte også, men jeg er usikker på hvem. Jeg ser gjerne Sissoko ut, også Davies hvis vi får hentet en bedre erstatter. 

Jeg leser lite rykter, så jeg vet ikke helt hvem som er ryktet inn i klubben. Det jeg er sikker på er at mange er enig med meg i at vi trenger en kreativ spiller i 3eren bak Kane og at vi trenger en spiss (med mindre Janssen plutselig blir den spilleren vi alle håpet på). Jeg tror 3-4-2-1 er den foretrukne formasjonen til Pochettino nå, og da trengs det også en midtstopper til og en bedre backup for Rose. 

Ellers regner jeg med at vi nok en gang prøver å få et overgangsvindu der vi går ca i balanse når det gjelder penger inn og ut, med mindre det kommer en case som med Sissoko i fjor. 

Cobi
CobiInnlegg: 56134
27.02.17 16:23
trøndergutten: La oss først ta det med kontrakter (jeg bruker her transfermarkt som kilde). Pau López sin lånekontrakt går ut til sommeren, men det har vært rykter om at vi kjøper han til sommeren. Vorm sin kontrakt går ut i 2018, Davies, Dembele, Vertonghen og Carter-Vickers sine kontrakter går ut i 2019 (kanskje bør det vurderes forlengelse av noen av disse?)

Både Dembele, CCV og Vertonghen har skrevet nye avtaler siste året, sistnevnte så sent som for en måned siden, så jeg tror nok klubben har veldig grei kontroll på disse. Davies og Vorm likeså, egentlig.

Men jeg limer inn innlegget mitt fra klubbtråden, som du ba om, så kan vi heller ta diskusjonen her, ja:

Det er lenge til sommeren, men det skal bli uhyre interessant å se hvordan Tottenham angriper neste vindu. Egentlig uavhengig av om det blir CL eller ei. Og da tenker jeg egentlig primært på salgslisten.

Fjoråret endte med suksessen og de foreløpige floppene Sissoko, Janssen og Nkoudou. Pochettino har jo tidligere vært veldig klar på at signeringer trenger tid før de fungerer i det fysisk krevende systemet hans, og har bl.a unnskyldt Sissoko med manglende oppkjøring/sen ankomst, hvilket gjorde at han aldri fikk trent sammen med resten av laget før sesongen startet. Men ser en på dagens stall og skal lete etter salgskandidater, er det vel få som er uenige om jeg ramser opp Davies, Wimmer, Onomah, Sissoko, Janssen og Nkoudou som de fem fremste salgskandidatene (mulig jeg er for tøff med Onomah, men han viser nå virkelig ingenting når han får sjansen. Jeg tar da ikke hensyn til spekulasjoner rundt f.eks. Lamela at han vil tilbake til Roma og derfor blir en het salgskandidat uten at det nødvendigvis er Pochettinos vilje). Hvilket altså innebærer at en erkjenner at en missa kraftig i sommer og kvitter tre av de fire en hentet omtrent uten at de har fått sjansen. En kan jo dra en parallell til Njie, som knapt fikk flere sjanser enn hva Nkoudou har fått før kroken ble satt på døra. Det skulle tilsi at en ikke er redde for å rette opp i tabber, selv om prestisjen får seg en knekk, samtidig er det jo unektelig veldig spesielt å kvitte folk etter så kort tid.

Holder en på Sissoko, Janssen og Nkoudou, begrunnet med at de nå får en hel sommer å komme seg inn i treningsregimet på sånn at de er klare til neste sesong, eller kjører man en taktikk med å begrense tapene og kaster de ut ved første anledning?

trøndergutten
27.02.17 16:41
Cobi: Både Dembele, CCV og Vertonghen har skrevet nye avtaler siste året, sistnevnte så sent som for en måned siden, så jeg tror nok klubben har veldig grei kontroll på disse. Davies og Vorm likeså, egentlig.

Det tror nok jeg også. Stemmer at de har nettopp skrevet under på nye avtaler. 2,5 år fra nå er uansett lang tid. Mye kan skje på den tiden. 

Kiedis
KiedisInnlegg: 8142
27.02.17 17:10

Tror vel fort det er klausuler om ett ekstra år i mange av disse avtalene som har to år igjen å løpe til sommeren.

Cobi
27.02.17 17:16
Kiedis: Tror vel fort det er klausuler om ett ekstra år i mange av disse avtalene som har to år igjen å løpe til sommeren.

Ja. Men selv uten noen sånne klausuler er Vertonghen og Dembele uansett 32 år når kontrakten løper ut. Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at noen større klubber skulle være så interesserte i å signere noen av disse da, at ikke Tottenham egentlig sitter på hele kontrollen her.

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 1100
27.02.17 17:23

Janssen vil jeg tro er ferdig, med tanke på kampen i går. Fyren kom ikke ut på banen engang. Synes det er litt synd at han bare får 2-5 minutter noen kamper hvor han liksom skal vise hva han er god til. Å gjøre det på 2-5 minutter går ikke... For min del så kan Son forsvinne, vet at han får en del mål, men for meg så blir alt annet han gjør helt elendig.

Han Dembele på Celtic hadde vært noe å få inn! Tviler på at han kunne tenke seg å sitte på benken. Tenker også at vi må få inn bedre back-up i trioen bak Kane, en back-up midtstopper (Dier er helt elendig, Wimmer vet jeg ikke helt hva jeg skal si om og jeg har ikke sett så mange kamper av CCV så kan ikke si noe særlig om han)

Skulle ønske Nkoudou fikk flere kamper, har sansen for han. Dette er jo mine meninger og tviler på at det i det hele tatt er noen som er enige med meg, men tenkte bare å dele hva jeg synes.

Kiedis
27.02.17 17:33
Cobi: Ja. Men selv uten noen sånne klausuler er Vertonghen og Dembele uansett 32 år når kontrakten løper ut.

Sant nok. Tidslinjen ser rimelig grei ut med tanke på å gi Winks en sjanse til å vokse seg forbi Dembele i hierarkiet. Hvilket jo er spennende. Hver gang Winks spiller, får vi noen glimt av hva en bra pasningsspiller på midten hadde gjort med dette laget.

Cobi
23.03.17 16:12

Det er en sak i dagens l’equipe om at Sissoko og Pochettino overhode ikke går i hop og at en av de vil forsvinne i sommer. Det er vel ikke spesielt vanskelig å si hvem av de to det vil bli, for å si det sånn. Palace og Inter nevnes som interesserte, og €20 mill nevnes som aktuell pris.

På inn-siden er det først og fremst tre navn som stadig nevnes: Barkley har ett år igjen til sommeren og Koeman har vært klar på at han vil bli solgt om han ikke signerer ny. Zaha har også ett år igjen av kontrakten til sommeren. Ryan Sessegnon har Tottenham vært ute etter lenge, og det ventes at en går etter han på nytt til sommeren. I tillegg er Andre Gray (kun ett år igjen av kontrakten han også) og Demarai Gray navn som nevnes som aktuelle.

trøndergutten
23.03.17 17:44

20 mill for Sissoko bør vi si ja til! 

Zaha er jeg tvilende til, sammen med Andre Gray. Barkley, Demarai Gray og Sessegnon kunne vært spennende. Spesielt sistnevnte. 

jback
jbackInnlegg: 13856
23.03.17 17:46
trøndergutten: Sessegnon

Før han stikker til Real Madrid om 4-6 år.

Cyril
CyrilInnlegg: 6044
23.03.17 18:45
jback: Madrid

Det blir isåfall fra Liverpool. Han foretrekker visstnok overgang til dem.

Zaha var jeg positiv til i sommer og det har ikke forandret seg. Gray (ikke gayhatern) hadde også vært fint.

jback
jbackInnlegg: 13856
23.03.17 18:49
Cyril: Zaha var jeg positiv til i sommer og det har ikke forandret seg. Gray (ikke gayhatern) hadde også vært fint.

Jeg kan skjønne hvorfor Poch er ute etter slike typer. Er vel en mangelvare i dagens Spurs-stall.

trøndergutten
23.03.17 18:55
jback: Jeg kan skjønne hvorfor Poch er ute etter slike typer. Er vel en mangelvare i dagens Spurs-stall.

Absolutt, men er han god nok? 

Kiedis
23.03.17 19:19

Barkley er jeg positiv til.

Zaha er en marginal oppgradering fra Sissoko. I tillegg har han jo nå blitt landslagsspiller for Elfenbenskysten, og da er han fort borte en måned annenhver vinter. Hadde han vært av Mane-klasse, kunne man kanskje levd med det, men her blir det en hemsko.

Sessegnon vet jeg ikke hva jeg skal tenke om. Kjøper man ham, er vel det greit, men vet ikke om han er god nok til å få spilletid neste år. Når det er sagt, så er det vel nettopp hos oss han vil få spilletid dersom han viser seg god nok. Sånn sett, så er vel mye opp til hvor stor tro han har på seg selv.

Demarai Gray takker jeg nei til. Med Sissoko ut, ønsker jeg meg en målfarlig og genuint kreativ spiller. Gray er Nathan Redmond for fire år siden, og vil ikke tilføre oss noe vi trenger, verken nå eller på sikt. Om han da ikke endrer spillestil totalt a la Cristiano.

Andre Gray har jeg sett lite. Kvikk og bra i bakrom. Men har han mer å by på?

sinnor
sinnorInnlegg: 11425
24.03.17 07:43

Med formasjonsendringen kan jeg ikke skjønne hvordan Zaha skal passe inn. Som Kiedis sier, trengs det kreative og/eller målfarlige spillere offensivt. Om vi kan stille med Alli, Eriksen, Lamela, Son, Barkley som alternativer i de to rollene bak Kane, da snakker vi bredde. Om Lamela i det hele tatt er i live.

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 3600
24.03.17 09:29
sinnor: Om Lamela i det hele tatt er i live.

Jeg tenner lys i vinduskarmen hver kveld! #prayforlamela Savner den lille terrieren vår.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 30991
24.03.17 09:33
Kiedis: Barkley er jeg positiv til.

Hvordan skal dere klare å bruke han og Alli samtidig på en god måte? Kan ikke se at £30m+ for Barkley er den beste bruken av midler for Tottenhams del. 

Zaha er i så måte klart mer spennende. Såfremt at ikke er en "småklubbspiller" som i hovedsak presterer best i mindre klubber.

sovesveis
sovesveisInnlegg: 519
24.03.17 09:54
Cobi: Hvilket altså innebærer at en erkjenner at en missa kraftig i sommer og kvitter tre av de fire en hentet omtrent uten at de har fått sjansen.

Jeg synes du trekker slutninger på spekulasjoner her.

Du nevner jo selv at Sissoko gikk glipp av Poch-oppkjøringen, og det samme kan jo sies om Nkoudou. Når vi da kjenner til Poch sine krav til fysikken samt at det for nesten samtlige spillere har tatt lang tid å forstå sin rolle i hans system, så er det underlig at man avskriver de nye spillerne allerede.

Hvor mange hadde ikke Dembele, Lamela, Son og til og med Eriksen som aktuelle salgsobjekter etter første sesong under Poch? Også Rose var vel heftig diskutert og noen avskrev Vertonghen også. 

Hvis Sissoko, Janssen eller Nkoudou blir skippet nå, så er jeg ganske sikker på at det ligger mer bak dette. Det blir jo rapportert om at Sissoko og Poch ikke klikker sammen - det kan være en grunn. Eller at Poch innser at noen av dem aldri vil kunne greie å fungere optimalt i hans systemer (noe jeg tror er tilfelle for Njie). Slik jeg ser det så virker Nkoudou mer som et ferdig produkt enn Njio, og jeg tror ikke han blir solgt.

Når vi ser at svært få spillere fungerer optimalt første sesong under Poch, så vil det være idioti å skippe spillere etter kun en sesong. Det vil jo føre til at man alltid har en håndfull spillere som ikke leverer sitt potensial.

Jeg tipper på svært få ut og svært få inn. Sissoko ut hvis han har falt i unåde hos Poch, Janssen er jeg temmelig sikker på blir og Nkoudou er litt i det blå for meg. Fazio og Njie forsvinner.

Barkley inn hadde vært glimrende.

Cobi
24.03.17 11:34

Ser du setningen du siterer i sammenheng med setningen før, blir teksten «Men ser en på dagens stall og skal lete etter salgskandidater, er det vel få som er uenige om jeg ramser opp Davies, Wimmer, Onomah, Sissoko, Janssen og Nkoudou som de fem fremste salgskandidatene. Hvilket altså innebærer at en erkjenner at en missa kraftig i sommer og kvitter tre av de fire en hentet omtrent uten at de har fått sjansen». Jeg synes det fremgår ganske klart at den siste setningen henspiller på en hypotetisk situasjon beskrevet i den første setningen. Det var i hvert fall sånn det var ment.

Ja, selvsagt kan dette sies å være en slutning basert på en spekulasjon, og det burde kanskje stått et «i så fall» mellom «altså» og «innebærer» i siste setning. Men jeg står på det jeg skrev (med unntak av at Davies har fått ny kontrakt siden sist og følgelig skal slettes fra lista). Om en skal lete etter salgskandidater i denne stallen, er det Wimmer, Onomah, Sissoko, Janssen og Nkoudou som skiller seg ut. Så innebærer ikke det nødvendigvis at alle disse selges, men OM en skulle gå hen og kvitte to-tre av Sissoko, Janssen og Nkoudou allerede i sommer, må jo det innebære en erkjennelse av at en bomma på markedet i fjor sommer. Sissoko var fjorårets største signering, og fint lite tilsier nå at han blir værende, fyren har ikke startet en eneste kamp i 2017 og har tre minutter de tre siste kampene. Pilene peker ikke akkurat i retning av mer tillitt etter hvert som sesongen skrider frem, og alderen hans taler heller ikke i hans favør (i motsetning til Janssen og Nkoudou, som både er unge og nye i ligaen).

sovesveis
sovesveisInnlegg: 519
24.03.17 15:43
Cobi: OM en skulle gå hen og kvitte to-tre av Sissoko, Janssen og Nkoudou allerede i sommer, må jo det innebære en erkjennelse av at en bomma på markedet i fjor sommer

Dette har du selvfølgelig helt rett i.

Jeg var klar over at det du henviste til var hypotetisk. Men jeg føler ikke det er nødvendig å spekulere i dette før det faktisk skjer.

Hvis ikke Poch og Levy ser kjøp i et tosesongsperspektiv, så må jeg si at det er på grensen til idioti. All den tid erfaringen tilsier at etablerte spillere trenger minst en sesong + helst to sesongoppkjøringer før de får ut sitt potensiale i Poch sitt system. Dette gjelder alle tre spillerne og kanskje aller mest Sissoko som fremstår som ganske fotballdum og ettersom det virker som eldre spillere bruker lengre tid til å tilpasse seg Poch sitt regime.

Det er derfor jeg mener andre ting enn hva de faktisk har vist (eller ikke har vist) på banen vil være grunnen til at de blir skippet allerede etter en sesong (spesielt med tanke på at verken Sissoko eller Nkoudou fikk med seg sesongoppkjøringen). 

Hvis de tre har en ok relasjon med Poch, fungerer i spillergruppa og har vist progresjon og vilje på trening, er jeg rimelig sikker på at alle tre er å se i neste års tropp.

Cabello
CabelloInnlegg: 3928
24.03.17 18:41
sovesveis: tipper på svært få ut og svært få inn.

Tror jeg også. Noe stor kjøpefest har jeg ingen tro på med megasprekken på den nye stadion. På den annen side må man alltid være ute å forsterke stallen. Viktig å henge med og delta i CL for å få betalt ned NDP så raskt som mulig. Funny old game.

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 1100
29.03.17 18:33

Hvem er det folk kunne tenkt seg inn til sommeren? Selv er jeg litt usikker på hvem jeg kunne tenke meg inn. Sessegnon på Fulham kanskje? ( for fremtiden). Likte det jeg så av han da han kom inn mot nettopp oss. 

Van Dijk inn også er en fjern drøm. Denne trioen her bak: Van Dijk -Toby - Jan hadde vært helt utrolig!

Kiedis
30.03.17 08:07

Finnes det en Mane-kloning der ute, så vil jeg ha ham.

Cyril
CyrilInnlegg: 6044
30.03.17 08:58
Kiedis: Mane

Hva med han her? ;-)

Hva tror dere om Winks i Eriksen sin rolle?  

makkaa
makkaaInnlegg: 68
02.04.17 09:50

Hent Modric og Bale tilbake, så vinner vi liga og CL :--)

Har tenkt så mange ganger "tenk om dem hadde spilt her under Poch og med dette laget".

Vet det er mange som er svak for Dembele. Men det er en posisjon jeg kunne tenkt meg å hente forsterkning. Dembele har vel ikke bidratt med en eneste assist eller mål i år? Og det blir for defansivt med Wanyama og Dembele. Fått inn en Modric type(noe det er få av) ved siden av Wanyama hadde vært optimalt. På sikt tror jeg Winks kan bli den spilleren. Selg Dembele, mens hypen fortsatt er der, i tillegg begynner han å bli gammel mtp salgsverdi. Han er også veldig skadeutsatt.

Blir også spennende å se videre hva som skjer med Isco etter sesongen.

Cobi
02.04.17 11:05

Modric har ett mål og fire assists i år, for et lag som høvler over det meste de møter, så det var nå også litt av en sammenligning.

Akkurat som med Modric i Tottenham er det ikke målpoengene som definerer bidraget til Dembele. Å ha han inne der gjør at backene og de tre fremste kan bombe fremover, fordi en vet at Dembele/Wanyama sikrer balansen uansett. Med en mindre balanserende spiller, som gjerne gir mer målpoeng, må hele laget innrette seg annerledes, og backene må f.eks holde mer igjen. Dembele-salg er en ikke-sak, og det støtter jeg 100%.

Isco er det dessverre bare å glemme. Langt større fisker er etter han, om han nå ikke re-signerer med Real Madrid (krever etter ryktene €200.000 i uka. Etter skatt...). Barcelona har blant annet etter alle solemerker lovet han gull og grønne skoger om han ikke er-signerer.

Kiedis
03.04.17 10:42

Jeg jenker meg ned vedr. Zaha. I år har han vært produktiv, og kunne vært en nyttig spiller til en anstendig pris.

Dog tviler jeg på at det vil være mulig å få til, siden kontrakten hans går ut i 2020, og at han neppe tar en Payet for å komme seg vekk fra klubben han gikk gradene i.

spurs_82
spurs_82Innlegg: 713
03.04.17 13:09

Noen nyheter om Rose? Det Davies viste i helga var skrale greier gitt, misset til og med på enkle mottak og pasninger.

At noen i det hele tatt vurderer et Dembele-salg er for meg helt uforståelig. Det siste eksemplet på hvor viktig han er, så vi sist mot Burnley. 

Ganske slemt av Chelsea og gi oss troen på noe igjen. For at dette skal gå må nok vi gå på en winning streak ut sesongen tror jeg. Nekter å tro at Chelsea klapper sammen.

keyser1
keyser1Innlegg: 11985
03.04.17 14:09
spurs_82: Nekter å tro at Chelsea klapper sammen.

Man skulle jo ikke tro det, men samtidig; i bakgrunnen lurer jo rykteflommen rundt både Hazard og Costa, og det kan fort påvirke både stemningen i laget og det mentale på de to.

Eg har heller ingen tro på at de gjør det. Avskrev tittelen som deres for lenge siden (ikke bare for vår del, men for City og andres også), men no er eg ikke så sikker på at de ikke kan klappe sammen. Klubbfølelse og lagmoral og whatnot har vel aldri vært synonymt med kjøpeklubben i blått?

spurs_82
spurs_82Innlegg: 713
03.04.17 14:51
keyser1: Klubbfølelse og lagmoral og whatnot har vel aldri vært synonymt med kjøpeklubben i blått?

Det er nok fremmedord i den klubben ja:) 

De må selvsagt avgi poeng både på onsdag og på Old Trafford skal dette være mulig. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg