Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*Overgangsoversikt 17/18 - Silly Season*

NYTT TEMA
Vassiriki
VassirikiInnlegg: 4834
30.05.17 20:07

Da var vi tilbake igjen. Nok en Premier League-sesong er over og etter Leicesters utrolige bragd i 15/16, var det knyttet stor spenning til storklubbenes ferdsel på overgangsmarkedet. Flere av storklubbene tok virkelig for seg og det lå virkelig an til å bli en av de mest spennende sesongene på lang tid, men istedet ble det en maktdemonstrasjon av Antonio Conte og hans Chelsea.

Signeringene av N'Golo Kanté (£32mill), David Luiz (£34mill) og Marcos Alonso (£23mill) viste seg å være geniale, mens Michy Batshuayi (£33mill) også gjorde seg gjeldende da det trengtes. Tottenham imponerte lenge og tok en fortjent andreplass, uten at Moussa Sissoko (£30mill), Vincent Janssen (£18.5mill) eller Georges-Kevin N'Koudou (£10mill) kan ta store deler av æren for det. Victor Wanyama (£11mill) var riktignok en viktig brikke etter å ha blitt gjenforent med Mauricio Pochettino.

For Sunderland, Middlesbrough og Hull ble mangelen på signeringer deres bane. Med Papy Djilobodji (£8mill) Marten de Roon (£12mill) og Ryan Mason (£13mill) som klubbenes storkjøp kom ikke nedrykk som noen bombe på noen, selv om Hulls januarvindu nesten reddet dem.

Opp fra Championship får vi tilbake Newcastle umiddelbart, mens både Brighton og Huddersfield rykker opp til Premier League for aller første gang! Det blir utvilsomt spennende å se hva nykommerne foretar seg og om de tar lærdom av Boro og Hulls udyktighet på overgangsfronten.

Så langt kan det se ut til at Manchester-klubbene kommer til å handle inn et par storfisker. Samtidig forventes det at Arsène Wenger viser ambisjoner nå som han etter alt å dømme forlenger sin kontrakt med Arsenal. Ellers blir det nok også hentet inn forsterkninger både på Anfield og Stamford Bridge.

Overgangsoversikt 16/17
Overgangsoversikt 15/16

Tre dyreste signeringer:

16/17:
Paul Pogba - fra Juventus til
 Man United - £89.3mill
John Stones - fra 
Everton til Man City - £47.5mill
Leroy Sané - fra Schalke til 
Man City - £37mill

15/16:
Kevin De Bruyne - fra Wolfsburg til Man City - £55mill
Raheem Sterling - fra Liverpool til Man City - £49mill
Anthony Martial - fra Monaco til Man Utd - £36mill
14/15:
Ángel di María - fra Real Madrid til Man Utd - £60mill
Eliaquim Mangala - fra Porto til Man City - £42mill
Alexis Sánchez - fra Barcelona til Arsenal - £35mill

La moroa begynne!

(Innlegget ble redigert 30.05.17 20:12)

Vassiriki
30.05.17 20:08

FØRSTE OPPDATERING
Setter som alltid stor pris på hjelp og tips til overganger jeg har glemt. Spillere som returnerer fra lån kommer ikke til å legges inn før vinduet har satt seg.

ARSENAL

INN

UT

Solgt for: N/A
Kjøpt for: N/A
Balanse: N/A

BOURNEMOUTH

INN
Asmir Begovic (30 år - Keeper - Bosnia) - Chelsea - £10mill

UT

Kjøpt for: £10mill
Balanse: - £10mill

BRIGHTON

INN
Pascal Groß (25 år - Midtbane - Tyskland) - Ingolstadt - Ukjent sum

UT
Vegard Forren (29 år - Forsvar - Norge) - Frigitt
Casper Ankergren (37 år - Keeper - Danmark) - Lagt opp

BURNLEY

INN

UT
Michael Kightly (31 år - Midtbane - England) - Frigitt
Joey Barton (34 år - Midtbane - England) - Frigitt

CHELSEA

INN

UT
Juan Cuadrado (29 år - Midtbane - Colombia) - Juventus - £17mill
Asmir Begovic (30 år - Keeper - Bosnia) - Bournemouth - £10mill
Christian Atsu (25 år - Midtbane - Ghana) - Newcastle - £6.5mill
Dominic Solanke (19 år - Angrep - England) - Liverpool - Tribunal
John Terry (36 år - Forsvar - England) - Frigitt

Solgt for: £33.5mill
Balanse: + £33.5mill

CRYSTAL PALACE

INN

UT
Sam Allardyce (62 år - Manager - England) - Lagt opp

Kjøpt for: 
N/A
Balanse: 
N/A

EVERTON

INN

UT
Tom Cleverley (27 år - Midtbane - England) - Watford - £8mill
Arouna Koné (33 år - Angrep - Elfenbenskysten) - Frigitt

Solgt for: £8mill
Balanse: + £8mill

HUDDERSFIELD

INN
Elias Kachunga (25 år - Angrep - DR Kongo) - Ingolstadt - £1.1mill

UT
Kyle Dempsey (21 år - Midtbane - England) - Fleetwood - Ukjent sum
Joe Murphy (35 år - Keeper - Irland) - Bury - Gratis

Kjøpt for: £1.1mill
Balanse: - £1.1mill

LEICESTER

INN

UT
Marcin Wasilewski (37 år - Forsvar - Polen) - Frigitt

LIVERPOOL

INN
Dominic Solanke (19 år - Angrep - England) - Chelsea - Tribunal

UT
Alexander Manninger (40 år - Keeper - Østerrike) - Lagt opp

MANCHESTER CITY

INN
Bernardo Silva (22 år - Midtbane - Portugal) - Monaco - £43mill

UT
Pablo Zabaleta (32 år - Forsvar - Argentina) - West Ham - Gratis
Willy Caballero (35 år - Keeper - Argentina - Frigitt
Gaël Clichy (31 år - Forsvar - Frankrike) - Frigitt
Jesús Navas (31 år - Midtbane - Spania) - Frigitt
Bacary Sagna (34 år - Forsvar - Frankrike) - Frigitt

Kjøpt for: £43mill
Balanse: - £43mill

MANCHESTER UNITED

INN

UT

NEWCASTLE

INN
Christian Atsu (25 år - Midtbane - Ghana) - Chelsea - £6.5mill

UT

Kjøpt for: £6.5mill
Balanse: - £6.5mill

SOUTHAMPTON 

INN

UT
Martin Cáceres (30 år - Forsvar - Uruguay) - Frigitt
Cuco Martina (27 år - Forsvar - Curaçao) - Frigitt
Lloyd Isgrove (24 år - Midtbane - Wales) - Frigitt

SPURS

INN

UT
Nabil Bentaleb (22 år - Midtbane - Algerie) - Schalke - £16mill
Federico Fazio (30 år - Forsvar - Argentina) - Roma - £2.7mill

Solgt for: £18.7mill
Balanse: + £18.7mill

STOKE CITY

INN

UT
Shay Given (41 år - Keeper - Irland) - Frigitt
Daniel Bachmann (22 år - Keeper - Østerrike) - Frigitt

SWANSEA CITY

INN

UT
Gerhard Tremmel (38 år - Keeper - Tyskland) - Frigitt
Marvin Emnes (29 år - Angrep - Nederland) - Frigitt

WATFORD

INN
Tom Cleverley (27 år - Midtbane - England) - Everton - £8mill
Jorge Segura (20 år - Forsvar - Colombia) - Envigado - Ukjent sum
Marco Silva (39 år - Manager - Portugal) - Hull

UT
Walter Mazzarri (55 år - Manager - Italia) - Terminert kontrakt

WEST BROMWICH ALBION

INN

UT
Craig Gardner (30 år - Midtbane - England) - Birmingham - £1.2mill

Solgt for: £1.2mill
Balanse: + £1.2mill

WEST HAM UNITED

INN
Pablo Zabaleta (32 år - Forsvar - Argentina) - Man City - Gratis

UT
Álvaro Arbeloa (34 år - Forsvar - Spania) - Frigitt

Fem dyreste signeringer:

1. Bernardo Silva - fra Monaco til Man City - £43mill
2. Asmir Begovic - fra Chelsea til Bournemouth - £10mill
3. Tom Cleverley - fra Everton til Watford - £8mill
4. Christian Atsu - fra Chelsea til Newcastle - £6.5mill
5. Elias Kachunga - fra Ingolstadt til Huddersfield - £1.1mill

Mest overskudd: Chelsea, + £33.5mill
Mest underskudd: Man City, - £43mill

(Innlegget ble redigert 30.05.17 20:19)

Cyril
CyrilInnlegg: 6137
30.05.17 20:23
Vassiriki: Groß

Sources in Germany suggest a four-year contract and a transfer fee in the region of €3.5 million - a record for Ingolstadt (@dw_sports)

ModernMan
ModernManInnlegg: 9002
30.05.17 20:28

Kjøpt for på Watford.

Takk for update!

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 7493
30.05.17 20:31

Flotters. Jeg hvor mye arbeid det er å lage en slik oversikt! 

trøndergutten
30.05.17 20:32
Vassiriki: Juan Cuadrado (29 år - Midtbane - Colombia) - Juventus - £17mill

Trodde han var på et 3 års lån jeg? 

Vassiriki
30.05.17 20:37
trøndergutten: Trodde han var på et 3 års lån jeg?

Annonsert at avtalen ble gjort permanent for en ukes tid siden. €20mill.

(Innlegget ble redigert 30.05.17 20:37)

trøndergutten
30.05.17 20:37
Vassiriki: Annonsert at avtalen ble gjort permanent for en ukes tid siden. €20mill.

Skjønner. 

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 1377
30.05.17 20:44

Sa også dette i klubbtråden til Man City: for en kvalitetssignering de har gjort i Bernardo Silva! 

Vassiriki
30.05.17 20:50
fotballeier123: Sa også dette i klubbtråden til Man City: for en kvalitetssignering de har gjort i Bernardo Silva!

Blir fryktelig spennende å se Bernardo, ja. Hvem er egentlig tiltenkt startplass hos de lyseblå nå? KdB den eneste som er spikret slik jeg ser det.

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 1377
30.05.17 21:12

@Vassiriki Nydelig initiativ til tråd! Det lurer jeg også på, som du sier så er vel KdB den eneste som er spikret ja. Det er litt av et angrepsarsenal de lyseblå har nå! 

(Innlegget ble redigert 30.05.17 21:17)

MrManUtd
MrManUtdInnlegg: 28307
30.05.17 21:47

God butikk å få £10 mill for en 30 år gammel reservekeeper. Er vel til og med mer enn de betalte for han?

Vassiriki
30.05.17 22:12
MrManUtd: God butikk å få £10 mill for en 30 år gammel reservekeeper. Er vel til og med mer enn de betalte for han?

Ja, de kjøpte han for £8mill. Dette begynner Chelsea å bli fryktelig rutinerte på.

trøndergutten
30.05.17 22:14
MrManUtd: God butikk å få £10 mill for en 30 år gammel reservekeeper. Er vel til og med mer enn de betalte for han?

Jepp, men jeg tror det er et lurt kjøp av Bournemouth. Tror det vil være en fin forsterkning. 

EGB
EGBInnlegg: 2024
30.05.17 22:59

ryktes at Arsenal har signert Henry Onyekuru for 6,8 mill pund

Thpe
ThpeInnlegg: 28397
30.05.17 23:03

Herlig Vass.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26327
31.05.17 04:50
trøndergutten: et lurt kjøp av Bournemouth

Jeg føler meg også trygg på Begović, selv om han har hatt to sesonger med relativt begrenset spilletid. I motsetning til Boruc har han solid rekkevidde, et faktum Boruc av og til har måttet svare for når han har mislyktes i feltet. Det er dessuten en kjennsgjerning at polakken har sine down(s)perioder i løpet av en sesong, selv om han jevnt over leverte habile prestasjoner i 16/17. Begović er et lite steg foran Boruc i kvalitet, og selv om Howe etter hvert begynner å bli kjent for en del tvilsomme transaksjoner, så virker dette som ålreit butikk. Også for Bournemouth. 

Kvernis
KvernisInnlegg: 6605
31.05.17 09:43

Chelsea og salg av spillere er beundringsverdig. Dette har jeg påpekt før men jeg synes de har en helt utrolig evne til å få syke priser for sine spillere. Begovic er selvsagt fra for Bournemouth, men Chelsea er som vanlig den store vinneren. Kudos!

CryniX
CryniXInnlegg: 10262
31.05.17 14:40

Selvfølgelig markert som favoritt og tomlet, det blir tross alt den ryddigste rykte-/overgangstråden på forumet.

Hvor ofte regner du med å komme med oppdateringer, Vass?

Vassiriki
31.05.17 16:28
CryniX: Hvor ofte regner du med å komme med oppdateringer, Vass?

Tenker du på oversikten eller rykter? Overgangsoversikten vil nok ikke oppdateres mer enn maks én gang i uka enn så lenge, når aktiviteten enda er relativt laber.

Rykter håper jeg å kunne oppdatere om daglig.

CryniX
31.05.17 16:38
Vassiriki: Tenker du på oversikten eller rykter? Overgangsoversikten vil nok ikke oppdateres mer enn maks én gang i uka enn så lenge, når aktiviteten enda er relativt laber. Rykter håper jeg å kunne oppdatere om daglig.

Det var oversikten jeg hadde i tankene.

Suverent hvis du får til en ukentlig oppdatering av bekreftede overganger! Daglig oppdatering av rykter er også middels stuerent, der regner jeg med du får hjelp av en del andre her inne også :)

Vassiriki
31.05.17 16:53

DAGENS

OFFISIELT
Crystal Palace har avbrutt Kwesi Appiahs skuffende låneopphold i Viking og sender han nå permanent til AFC Wimbledon.

OFFISIELT
Arsène Wenger har forlenget sin Arsenal-kontrakt med to nye år. Ikke noe mangerskifte i Nord-London med andre ord.

Riyad Mahrez har sluppet en pressemelding hvor han gjør det klart at han ønsker å forlate Leicester i sommer.

Moussa Sissoko kommer etter alt å dømme til å forlate Tottenham i sommer, etter en debutsesong langt under pari. Midtbanespilleren har fått beskjed om at han er avhengig av fast spilletid hvis han skal ha noen sjans til å bli med i landslagstroppen for 2018-VM. Marseille er visstnok interesserte, skal vi tro London Evening Standard.

Enes Ünal, som leverte strålende på lån i Twente denne sesongen, ser ut til å være ferdig i Man City. En avtale med Villarreal verdt £12 mill (inkl. tilbakekjøpsklausul) skal være ferdigforhandlet.

Paddywhack
PaddywhackInnlegg: 6284
31.05.17 16:56

Nyfiken på hva som fikk Silva til å velge Watford fremfor Palace. Ryktebørsen skal for øvrig ha det til at han vil ha med seg Omar, Grosicki og Jakupovic videre.

Vassiriki
31.05.17 17:11

Fyrer også løs en rask oversikt over spillere jeg har fått med meg er på utgående kontrakt (30. juni). De som offisielt er ferdige i klubben, tas ikke med:

Arsenal
Santi Cazorla
Yaya Sanogo

Bournemouth
Andrew Surman

Burnley
George Boyd
Paul Robinson

Crystal Palace
Wayne Hennessey
Joe Ledley
Fraizer Campbell
Zeki Fryers
Mathieu Flamini
Damien Delaney
Hiram Boateng
Julián Speroni

Everton
Conor McAleny

Liverpool
Lucas Leiva

Man City
Yaya Touré

Man Utd
Zlatan Ibrahimovic

Southampton
Stuart Taylor

Stoke
Charlie Adam
Stephen Ireland

WBA
Darren Fletcher
Sébastien Pocognoli

Noen du kunne tenkt deg i favorittklubben?

mikemodano
31.05.17 17:54

Når det gjelder Begović-overgangen, så har ingen av klubbene ønsket å offentliggjøre salgssummen. Som de fleste vil ha fått med seg, har spekulasjonene gått i at den ligger på rundt £10mill. Den selgende part har som regel lite imot at den spekuleres i å være høy, mens kjøperen gjerne ønsker å trekke prisen ned. Intet revolusjonerende ved det. Kan hende er ikke denne kilden direkte upartisk, for han relateres til Radio Solent, BBCs filial for Dorset- og Hampshire-kysten, men summen han mener kan være vel så riktig som den som tidligere er rapportert, kan ligge på om lag £8mill. I så fall skal det være identisk med hva Chelsea for to år siden ga Stoke. Men hva vet vel jeg om hva som stemmer. 

Poenget er uansett at når en overgangssum er "undisclosed", så bør en behandle de tallene som florerer forsiktig. I Begović' tilfelle var prisen kanskje £10mill, kanskje £8mill. Eller muligens en litt annen. 

CryniX
31.05.17 18:23
mikemodano: Poenget er uansett at når en overgangssum er "undisclosed", så bør en behandle de tallene som florerer forsiktig. I Begović' tilfelle var prisen kanskje £10mill, kanskje £8mill. Eller muligens en litt annen.

Jeg har også hørt summer som £11m+4m i prestasjonbaserte klausuler.

Hva som er riktig aner jeg ikke, men nøytrale Transfermarkt opererer med €11,5m (jeg regner med de har tatt utgangspunkt i £10m og kursendringer, derav £9,78m p.t).

mikemodano
31.05.17 18:38
CryniX: £11m+4m

Som totalt blir kun millionen unna dobbelt så mye som det foreløpig laveste tallet som er sett. "Undisclosed"-overganger er i alle fall kjekke å ha når en ønsker seg spekulasjoner mer enn noe annet. 

For egen del er jeg i grunn ikke så altfor interessert i hva som er rett. Økonomiavdelingen i AFC Bournemouth mener de har råd til å hente Begović, og så får vi arme sympatisører bare si oss tilfreds med en oppgradering. 

(Innlegget ble redigert 31.05.17 18:38)

CryniX
31.05.17 19:36
mikemodano: Som totalt blir kun millionen unna dobbelt så mye som det foreløpig laveste tallet som er sett. "Undisclosed"-overganger er i alle fall kjekke å ha når en ønsker seg spekulasjoner mer enn noe annet.  For egen del er jeg i grunn ikke så altfor interessert i hva som er rett. Økonomiavdelingen i AFC Bournemouth mener de har råd til å hente Begović, og så får vi arme sympatisører bare si oss tilfreds med en oppgradering.

Som sagt, jeg aner ikke hva som er riktig :)

For hva det er verdt tror jeg denne signeringen fort kan bli en av de beste value-signeringene kommende sesong. £10m er "småpenger" i dagens PL-fotball.

Makatelli
MakatelliInnlegg: 6780
31.05.17 19:43
Vassiriki: Fyrer også løs en rask oversikt over spillere jeg har fått med meg er på utgående kontrakt (30. juni). De som offisielt er ferdige i klubben, tas ikke med: Arsenal
Santi Cazorla

Cazorla hadde en klausul med ett-årig kontraktsforlengelse. Denne har blitt aktivert så han har kontrakt til neste sommer.

robins
robinsInnlegg: 6331
31.05.17 19:52

Zlatan ønsker iflg. Raiola å bli værende i England.

http://www.united.no/nyhetsarkiv/siste-ibrahimovic-vil-bli/

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg