Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Man Utd's Reserves & Academy 2017/18

NYTT TEMA
F_Brandy
F_BrandyInnlegg: 9331
29.07.17 00:11

Preseason nærmer seg slutten, og da er det tid for ny tråd. Mye har skjedd på et år, og som vanlig store endringer i personell. Så la oss bare sette i gang.

U23:

Sesongen som var, gikk vel som ventet. En syltynn spillerstall, strippet for angrepspillere. En oppadgående formkurv mot slutten av sesongen gjorde at nedrykk aldri var skremmende nære, og man endte til slutt omtrent på midten av tabellen. Tuanzebe stakk, helt fortjent, av med prisen som årets spiller.

Den største endringen foran den kommende sesongen er selvsagt endringen i trenerstabben. Warren Joyce gikk til Wigan(ikke lurt), og har vel i ettertid flyttet down under for å fortsette trenerkarrièren der. Unner han selvsagt det etter alt han har gjort for klubben.

Det tok lang tid før en erstatter var på plass, men denne måneden ble Ricky Sbragia offisielt ansatt. Ingen hemmelighet, i og med at MEN var ute med en artikkel lenge i forveien.

Ricky har som de fleste vet, vært i klubben tidligere. Selv husker jeg ingenting fra den tiden, men av det man leser virker det som en fornuftig man, med et godt forhold til klubben og filosofien Butt/Murtagh ønsker å implementere.

En måned igjen av overgangvinduet, så en kan forvente en del aktivitet i form av både lån og salg.

Spillerstall:

Keepere

Kieran O'Hara, 22.04.1996, Manchester, England.

Dean Henderson, 12.03.1997, Manchester, England.

Ilas Moutha Sebtaoui, 01.04.1999, Brussel, Belgia

Theo Richardson, 06.10.1998, Reading, England.

Max Johnstone, 18.08.1998, Preston, England.

- Bryne ut. Theo og Max ble tatt inn for å avløse(bakcup) Ilas, og når belgieren skadet seg fikk begge en del spilletid for U18 i fjor. Dean er allerede på utlån. Her blir det mer aktivitet. Håper det satses på Ilas som førstekeeper.

Midtstoppere

RoShaun Williams, 03.09.1998, Manchester, England.

Regan Poole, 18.06.1998, Cardiff, Wales.

Tyrell Warren, 05.10.1998, Manchester, England.

- Her er det tynt. Tuanzebe ble svært fortjent flyttet opp på a-laget i januar, men med 6 stoppere foran seg på førstelaget per dags dato så blir det vel enten U23, lån eller et TFM-år på han. Roshaun hadde en skuffende sesong i fjor takket være skader. Poole er gått på utlån til Northampton. Det blir altså Warren og Williams som stoppere. Scott kan spille om noe skulle skje en av de, og så kommer det nok noen opp fra U18 for breddens skyld.

Backer

Matt Olosunde, 07.03.1998, Philadelphia, USA.

Cameron Borthwick-Jackson, 02.02.1997, Manchester, England.

Joe Riley, 06.12.1996, Blackpool, England.

Demetri Mitchell, 11.01.1997, Manchester, England.

Thomas Sang, 29.06.1999, Liverpool, England.

Jake Kenyon, 02.01.1999, Salford, England.

- Den lagdelen med mest bredde/kvalitet? Riley for god for U23 ball, CBJ har vært linket bort(til Ajax bla). Jake og Mitchell ble begge omskolert, sistnevnte bør fortsette fremgangen fra i fjor, og håpe på minutter i enkelte cup-kamper for førstelaget. Olosunde tar nok høyrebacken når Riley flytter på seg.

Midtbanespillere

Matthew Willock, 20.08.1996, Waltham Forest, England. 

Devonte Redmond, 19.09.1996, Manchester, England.

Tosin Kehinde, 18.06.1998, Lagos, Nigeria.

Scott McTominay, 08.12.1996, Lancaster, England.

Callum Whelan, 24.09.1998, Barnsley, England.

Callum Gribbin, 18.12.1998, Salford, England.

Ethan Hamilton, 18.10.1998, Edinburgh, Skottland.

DJ Buffonge, 07.11.1998, London, England.

- Mye nytt kjøtt fra U18. Sårt tiltrengt, etter at Goss, Harrop og Weir har funnet seg nye klubber. Knytter størst forventninger til Ethan og DJ som bør ta dette laget opp et nivå. Gribbin venter vel enda på "gjennbruddet", viser bare glimtvis enda. Håper Redmond flytter på seg, bør ikke ta spilletid til mer lovende spillere(der gjorde han det, til Scunthorpe i 6 måneder). Kunne sagt det samme om Willock og McTominay også. I Scotts tilfelle er det selvsagt forståelig om han ønsker å bli værende en stund til.

Angrepspillere

Indy Boonen, 04.01.1999, Dilsen, Belgia.

Zachary Dearnley, 28.09.1998, Sheffield, England.

Joshua Bohui, 03.03.1999, ?, England.

- Som vanlig tynt. Wilson gjør dog trolig comeback ettersom han returnerer fra langvarig kneskade. Bohui spissalternativ. Boonen og Zach får nok mest spilletid som ving. Muligheter for at Chong, Gomes osv får spilletid på kantene.

Sesongen:

Oppsettet. Oppdateres kontinuerlig. Som vanlig et latterlig antall kamper, men FA har altså behold nøyaktig det samme formatet som i fjor. Spes sikkert på med noen cup-kamper her og der.

Mye mer seerverdig enn i fjor, selv om det ikke er veldig mange i denne troppen jeg tror er her om 5 år. Eneste bakdelen med Joyce var vel en noe traust og til tider defensiv fotball(selvsagt preget av hva han hadde tilgjengelig). Blir spennende å se hva Ricky får til med et litt over middels mannskap.

U18

Vel. For en sesong. Tottenhams Kieran McKenna erstattet McGuinness. Endte uten trofeer(ikke helt sant, vant en innecup i Tyskland), men for en fotball og underholdning det ble servert mang en søndagsmorgen. Kieran har ihvertfall stått til forventningene som type og trener. Jeg tror fremgangen fortsetter i år. Spillerstall stappet med talent.

Spillerstall:

- Må være født etter 01.09.1999 for å kunne spille U18 fotball denne sesongen.

Keepere

Alex Fojticek, 03.03.2000, Presov, Slovakia.

Jacob Carney, 21.04.2001, Rotherham, England.

James Thompson, 19.09.2000, Warrington, England.

- Alex kom i løpet av fjoråret, og grunnet Ilas skade ble han førstevalg. En ok keeper, som i blant kan finne på mye rart med beina. Carney en veldig liten, men teknisk god keeper. Har lest at United har håp om at han enda kan strekke seg en del centimeter, noe han hadde hatt godt av. Thompson vet jeg lite om.

Backer(nok spillere til egen back-kategori iår!!)

Harry Spratt, 28.01.2000, Leeds, England.

Brandon Williams, 03.09.2000, Manchester, England.

Ethan Laird, 05.08.2001, Basingstoke, England.

George Tanner, 16.11.1999, Blackpool, England.

- To spennende spillere har signert scholarship. Har, som noen sikkert har fått med seg, stor tro på Laird. Må kjempe mot Tanner som hadde en solid sesong i fjor, men en kamp jeg tror han går seirende ut av. Brandon ligger nok foran Spratt i køen på venstreback. Har sett lite av begge, men Brandon ser ok ut offensivt ihvertfall.

Midtstoppere

Jake Barrett, 16.10.1999, Huddersfield, England.

Luca Ercolani, 25.11.1999, Ravenna, Italia.

Max Dunne, 10.01.2000, Manchester, England.

Lee O'Connor, 28.07.2000, Waterford, Irland.

Di'Shon Bernard, 14.10.2000, London, England.

- Stort sett det samme som i fjor. Max fikk vel mest spilletid av disse, sammen med suverene O'Connor. Iren er såpass god at han fort kan få spilletid hos U23 også. Bernard, Max, Luca og Barrett har vel alle en ok mulighet på den ene stopperplassen. Bernard eneste nye. Kommer fra Chelsea. Utenom en bra fysikk vet jeg ingenting om han.

Midtbanespillere

Aiden Barlow, 10.01.2000, Salford, England.

Angel Gomes, 31.08.2000, London, England.

James Garner, 13.03.2001, Birkenhead, England.

Dylan Levitt, 17.11.2000, Bodelwyddan, Wales.

Ethan Galbraith, 11.05.2001, Belfast, Nord-Irland.

- Angel og Aiden skuffet ikke akkurat. De hadde hver sin halvsesong, så blir spennende å se om McKenna får de til å fungere samtidig. Ny-komponert midtbane etter at kaptein Whelan og Hamilton går opp. Som erstattere kommer det en spanjakk og en franskmann, men siden de ikke har fått IC enda, kan ikke klubben bekrefte overgangene. Puigmal fra Espanyol og Traore fra PSG, ser fram til å se begge i aksjon. Mye konkurranse om det som trolig blir 2 plasser(kanskje 1, om Barlow spiller dypt). Garner, Levitt og Galbraith i tillegg, drøy bredde.

Angrepspillere

Dion McGhee, 14.09.2000, Oldham, England.

Tahith Chong, 04.12.1999, Curacao.

D'Mani Bughail-Mellor, 20.09.2000, Manchester, England.

Millen Baars, 30.05.2000, Beverwijk, Nederland.

Nishan Burkart, 31.01.2000, Arau, Sveits.

- Nishan førstevalg som spiss. Blir gledelig å se gutten med verdens beste afro tilbake i aksjon etter den skrekkelige skaden han pådro seg i Tyskland. Baars, fra Ajax, en typisk innoverkant det skal bli spennende å følge. Dmani et godt alternativ fra benken, uten at nivået synker betraktelig.

Sesongen:

Endret format, som gir mindre kamper enn i fjor. Oppsettet ikke ute enda. Heldigvis får denne gjengen minst 6 kamper gjennom U19 CL. Veldig spennende gjeng, igjen. Gomes, O'Connor og Barlows utvikling det mest spennende å følge, sammen med de nye fra kontinentet. Ikke et spektakulært opptak fra U16, men ingen som tydelig ikke har nivået inne heller. Kan garantere tonnevis av underholdning.

Av U16 spillere er det verdt å nevne Mason Greenwood som har vært heftig involvert i preseason. Spiss/10er med meget bra teknikk og like to-fotet som Nani. Sikker på at han får nok spilletid til å nevnes ihvertfall.

Mye å glede seg til. U23 bedre skodd, U18 fortsatt ekstremt spennende. MUTV sender som vanlig alt av U23, stort sett samtlige U18 hjemmekamper. Høydepunkter fra bortekampene på søndager. Krysser fingrene for noe U19 CL også, men det har ikke blitt sånn de foregående sesongene.

Håper som vanlig på en god sesong med mye bra underholdning.

F_Brandy
01.08.17 20:12

U23 fortsetter oppkjøringen, møter Oldham ikveld.

O'Hara; Riley, Williams, Borthwick-Jackson, Mitchell; Willock, Hamilton, Kehinde; Dearnley, Gribbin; Wilson.

Gledelig å se Wilson tilbake. Mitchell ned fra førstelaget, men McTominay får bli med til Irland?

(Innlegget ble redigert 01.08.17 20:12)

F_Brandy
04.08.17 18:04

U18 er med i Otten Cup i helga. Hadde første kamp i dag mot Cruzeiro.

Vant 2-0 etter en litt treg start. Målene. Drøyt av O'Connor.

Angel er visstnok ikke med fordi han er flyttet opp til U23.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 16582
05.08.17 10:35

Lee O'Connor må kanskje være det U18-talentet med størst mulighet for å lykkes hos oss? Angel Gomes er fantastisk, men har noen betydelige fysiske utfordringer.

Lee O'Connor virker til å være god på det meste, og derav ganske anvendelig. I tillegg har han også noen ekstreme ferdigheter. Drivet med ball kan nesten minne om en purung Steven Gerrard. Ikke første gang vi ser slike raid fra han.

En høyrefotet, offensiv, irsk venstreback. Kan det funke?! ;)

F_Brandy
05.08.17 15:41

Enklere å bli en god back, enn å bli en god 10er ja. Jeg føler meg tryggere på at Tuanzebe kommer til å nå helt opp, mens det enda er noen spørsmålstegn med Rashford, for eksempel.

O'Connor er rett og slett grisegod. Kan sette han hvor som helst på banen, og han vil gjøre en god jobb, men ingen tvil om at han ender opp som back. 

Forøvrig spilt to kamper i dag. Tapte 1-0 mot Gladbach, de fikk et tidelig mål og holdt unna. Tapte også mot Inter, 0-0 lenge, men mot slutten raknet det. Endte 3-0.

Spiller om 5/6 plass i morgen.

missChance
missChanceInnlegg: 45377
12.08.17 19:49

U18 slår Juventus 1-0 i Adidas Cup med mål av Angel. Finalen blir mot Real Madrid.

missChance
13.08.17 19:14

MUFC beaten by Real Madrid in the final of the Adidas Cup.

Final standings:

Real Madrid

Man Utd

AC Milan

Juventus.

(Innlegget ble redigert 13.08.17 19:14)

Lezah
LezahInnlegg: 59974
14.08.17 10:41

Oliveirense striker Bruno Amorim is on his way to Manchester United after a successful trial, according to club director Antonio Jose Leite.

Lezah
14.08.17 13:39

U18 trakk en variabel gruppe får en si:

Group F
Arsenal
Stoke City
Wolves
Man Utd

missChance
14.08.17 13:52

U23 spiller mot Leicester i dag kl. 14.

Laget:

O'Hara; Olosunde, Warren, Williams, Mitchell; Willock, McTominay; Riley, Boonen, Kehinde; Bohui.

Benk: Richardson; Scott, Hamilton, Sang, Buffonge

Kampen går på MUTV for de som har den kanalen :)

Lezah
14.08.17 14:42
missChance: Kampen går på MUTV for de som har den kanalen :)

Oss tapere som må være på jobb kan følge med skriftlig her fra MEN.

missChance
14.08.17 15:25

Og Mitchell scorer :)

Lezah
14.08.17 15:25

Mitchell 1-0, frispark.

F_Brandy
14.08.17 15:56

Tøff kamp. Mye dueller, mye frispark. Sykt å se hva selvtillit gjør med fotballspillere, McTominay var veldig bra. 

Williams ser bra ut etter marerittsesongen. O'Hara enorm i buret mot slutten der.

(Innlegget ble redigert 14.08.17 15:57)

missChance
14.08.17 16:57
Lezah: Mitchell 1-0, frispark.
Hurtigtoget
HurtigtogetInnlegg: 8871
20.08.17 22:49

Hvem tror man at kan få sine minutter på førstelaget denne sesongen? Må innrømme at jeg tok et steg tilbake fra fotballen forrige sesong grunnet hektiske tider og ankomst av baby! i hus bl.a. Jeg så United-kampene men VGD, Akademiet og Fantasy ble nedprioritert. Denne sesongen gjør jeg comeback og dermed var åpningsinnlegget særs etterlengtet.

Av spillere på u23 som tidligere har etterlatt seg et merke, er CBJ, RoShaun, Mitchell, DJ og Gribbin navn som stikker seg ut. Fikk med meg at Mitchell var omskolert til back med bravur, ellers vet jeg ikke helt med restens utvikling foruten det som stod her i starten.

Tuanzebe burde vel kunne få seg noen minutter, mens CBJ er for god for u23 og blir vel fort lånt ut. Kan det bli RoShaun, Mitchell eller Gribbin debut i år? Sikkert ikke, men i god akademi-ånd er det bare å starte drømmene allerede!

missChance
21.08.17 08:58
Hurtigtoget: CBJ er for god for u23 og blir vel fort lånt ut

CBJ er vel i Leeds? 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 692
21.08.17 09:00
missChance: CBJ er vel i Leeds?

Så godt trent som spillerne er i dag må det da gå an å spille for begge, så lenge de ikke skal møtes i ligaen, da kan det bli stress.

missChance
21.08.17 09:03

Kunne bli noen travle timer!

Lezah
21.08.17 09:32
Hurtigtoget: Hvem tror man at kan få sine minutter på førstelaget denne sesongen? Må innrømme at jeg tok et steg tilbake fra fotballen forrige sesong grunnet hektiske tider og ankomst av baby! i hus bl.a. Jeg så United-kampene men VGD, Akademiet og Fantasy ble nedprioritert. Denne sesongen gjør jeg comeback og dermed var åpningsinnlegget særs etterlengtet.
Av spillere på u23 som tidligere har etterlatt seg et merke, er CBJ, RoShaun, Mitchell, DJ og Gribbin navn som stikker seg ut. Fikk med meg at Mitchell var omskolert til back med bravur, ellers vet jeg ikke helt med restens utvikling foruten det som stod her i starten.
Tuanzebe burde vel kunne få seg noen minutter, mens CBJ er for god for u23 og blir vel fort lånt ut. Kan det bli RoShaun, Mitchell eller Gribbin debut i år? Sikkert ikke, men i god akademi-ånd er det bare å starte drømmene allerede!

Gratla med baby og velkommen attåt, som de sier et eller annen sted. Vi trenger folk som liker akademi-ting!

Som nevnt er altså CBJ i Leeds, og vi krysser fingrene for at han får et bra opphold. Mitchell fikk debuten i siste ligakamp. Tuanzebe håper jeg vi også låner ut, da det er ganske trangt om stopperplassene. Han fikk smake førstelagsfotball på tampen av sesongen og det hadde vært greit om en ok Championship-klubb slo til. Av dem som enda ikke har fått prøve seg på førstelaget, tror jeg kaaaanskje at Roshaun kan være nærmest. Jeg vil gjerne se hva Gribbin gjør på alderslagene denne høsten før jeg spekulerer i debut.

Hurtigtoget
21.08.17 10:39
missChance: CBJ er vel i Leeds?

Ja der sier du noe, hadde jeg helt glemt. 

Lezah
22.08.17 09:26
Lezah: Tuanzebe håper jeg vi også låner ut, da det er ganske trangt om stopperplassene. Han fikk smake førstelagsfotball på tampen av sesongen og det hadde vært greit om en ok Championship-klubb slo til.

Helt sjef sist, som vanlig på det nivået. Klar for ordentlig fotball.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 16906
22.08.17 09:41
Lezah: Helt sjef sist, som vanlig på det nivået. Klar for ordentlig fotball.

Vil tro at han er bankers fra start i ligacupen, noe annet ville jo være en synd. Forhåpentligvis for han endel minutter i ligaen også når kampprogrammet tetter seg til. Blir vel kanskje ikke utlån, men tror han kunne ha fått mye spilletid for ett av de mindre PL-lagene. 

Hurtigtoget
22.08.17 20:08
Lezah: Helt sjef sist, som vanlig på det nivået. Klar for ordentlig fotball.

I disse tider når Jones er det foretrukne valget ved siden av Bailly, så er det nesten fristende å ikke lure på om en like gjerne kunne prøvd ut Tuanzebe. Langt større potensial, og med styrker i det mentale samt fysikken er det ikke verdens største risk. 

Det vil jo ikke skje, men en spiler som John Stones spilte i PL fra han var 19, Tuanzebe blir snart 20. Kunne vært interessant. 

Edit: Jeg glemte helt svensken vi har kjøpt....

(Innlegget ble redigert 22.08.17 20:13)

missChance
22.08.17 20:45
Hurtigtoget: Edit: Jeg glemte helt svensken vi har kjøpt....

Du roter noe fryktelig for tida! Ammetåke ...? :D

F_Brandy
22.08.17 20:47

U18 hadde første seriekamp i helga. Tapte 2-4 etter en skrekkelig førsteomgang med 4 i sekken. Var visstnok ikke så ille som resultatet tilsier. "Vinner" 2. omgang etter to scoringer av Barlow og Baars.

U23 spilte seriekamp nummer 2 i går kveld. 1-1 hjemme mot Swansea er svakt. Mitchell satte et straffespark utenfor stolpen, Boonen stod for målet. Tuanzebe, som vanlig, den beste.

Hurtigtoget
22.08.17 21:01
missChance: Ammetåke ...? :D

Ja noe sånt, også er jeg nyansatt som lærer på en ungdomsskole, så hodet er litt i tåka om dagen.  

Lezah
22.08.17 21:07
Hurtigtoget: også er jeg nyansatt som lærer på en ungdomsskole,

Kondolerer.

Spør om noen der kaller seg "Geers" på nettet!

missChance
23.08.17 09:05
Hurtigtoget: Ja noe sånt, også er jeg nyansatt som lærer på en ungdomsskole, så hodet er litt i tåka om dagen.

Oi sann! Det er et hardt liv :D

missChance
23.08.17 15:12

Skade :(

United saying Callum Gribbin has fractured his fibula. Went over on his ankle in training. Blow for player plenty at club are excited about.

Klikk for å gå tilbake til toppen