Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Watford - Liverpool

NYTT TEMA
johwi68
johwi68Innlegg: 18009
09.08.17 17:18

Hvor: Vicarage Road
Når: 12/8-17, kl.1330
Hva: Seriepremiere i Premier League

Endelig er vi i gang. Tre måneder med PL-pause er over, og jakten på pokalen, Topp 4, og unngå nedrykk begynner.

Watford har fått ny manager siden sist, portugiseren Marco Silva. Han ledet Hull City til nedrykk i fjor, men rakk allikevel å imponere nok til at eier Gino Pozzo ville ha ham til London. For LFC er det verdt å merke seg at Silva er en bortimot legendarisk "hjemmebane"-manager, og har visstnok kun 2 tap på sine 43 siste hjemmekamper. Når det er sagt så ledet han Olympiacos i Hellas før han kom til England, og de har ikke allverdens motstand i den greske ligaen. Nye spillere er Cleverly (WBA), Hughes (Derby) og Cheloba (Chelsea), mens bl.a. Berghuis har forsvunnet til Feyenoord.

Liverpool har så langt fått inn Salah fra Roma, Solanke fra Chelsea og Robertson fra Hull, mens Lucas, Stewart og Wisdom har forsvunnet. Ingen av betydning har mao forsvunnet, mens vi ihvertfall har fått inn en spiller som går rett inn i førsteelleveren (Salah). Moreno sin gode pre-season kan bli et heftig hinder for Robertson sine ambisjoner om å gjøre venstrebacken til hans, men uansett er vi i mine øyne styrket i forsvar.

I tilsvarende kamp forrige sesong fant Emre Can ut at han skulle score årets mål, og sørget for tre livsviktige poeng. Hjemme på Anfield herjet vi med gul-trøyene. Men, serieåpning er serieåpning, og selv om jeg tror dette blir en favorittseier så blir jeg ikke sjokkskadet om Watford skaper trøbbel for oss. Allikevel, jeg kan ikke fri meg for å tippe litt med hjertet.

Tips: 0-2 (Salah, Mané)

Mulige lagoppstillinger:

-----------------------Gomes-------------------
Janmaat----Kaboul----Prödl-----Holebas
Amrabat--Chalobah--Berahmi--Hughes
-------Deeney (capt.)----------Zarate------

-------------------Mignolet--------------------
TAA------Matip----------Lovren---Moreno
---------------Henderson (capt.)------------
------Emre Can--------------Coutinho------
Salah------------Firmino---------------Mané

Ha en fin-fin kamp, særlig gode Liverpool-supportere!

(Innlegget ble redigert 09.08.17 17:18)

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 7460
09.08.17 17:21

Endelig første matchtråd.

Lykke til reds!

JFT_96
JFT_96Innlegg: 21647
09.08.17 17:38

Liverpool gjør et nytt forsøk på å spare seg til suksess i år. Spennende å se hvor lenge vi henger med klubbene som bare kaster cash rundt seg i år. Jeg tipper til januar. Vi har jo fortsatt ikke brukt penger på en ny stopper, så Lovren blir vel å starte sammen med Matip. Det betyr at vi må krysse fingrene for at kroaten har en av de kampene der han er god. Det er vel like sannsynlig at han har en av de kampene der han er komplett håpløs. Dette er en type match vi tradisjonelt sliter i (tøftspillende motstander med masse fysikk og dødballstyrke - typ WBA, United, Hammers etc) og vi hadde flaks som vant her i fjor da Can scoret sitt livs mål.

Denne gang kan vi nok ikke håpe på noe sånt, og jeg spår at sesongens første poengtap kommer her, etterfulgt av masse prat i media om at vi ikke trenger flere forsterkninger (og spesielt ikke en ny stopper.

Kamptips: 1-1 (Deeney - Salah).

ps: i og med at det obligatoriske skadehelvetet allerede er godt i gang, regner jeg med at Coutinho - hvis han i det hele tatt blir klar til denne kampen - går haltende av i det 35.minutt med en alvorlig skade som holder han ute i måneder.

lykke til.

johwi68
johwi68Innlegg: 18009
09.08.17 17:40
JFT_96: obligatoriske skadehelvetet

Er vel bare Clyne og Lallana som er ute? Henderson og Coutinho er nok klare, så lenge intet annet er meldt..

JFT_96
09.08.17 17:44

Clyne Lallana ute. Sturridge trente ikke i dag og er usikker, Hendo og Coutinho usikre. Godt vi har ordna oss en feit og god stall nå som vi skal ut i CL og greier.

Guarnere2
Guarnere2Innlegg: 3112
09.08.17 17:56

1-3

Salah, Mane og Wijnaldum målscorere

JFT_96
09.08.17 18:11

Der kommer infoen på at Coutinho er høyst tvilsom til helgen ja.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 32669
09.08.17 18:14

4-0 til Watford.

Vi mangler flere nøkkelspillere, og med den forferdelige stallen, så blir det lett match for Watford.

Masaniello
MasanielloInnlegg: 7478
09.08.17 19:15

Satser på at vi får se denne gjengen fra start:

Karius

TAA Matip Lovren Milner

Hendo Can

Salah Coutinho Mane

Firmino

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 16433
09.08.17 19:29

Coutinho er meget tvilsom, kanskje Solanke får sjansen?

Firmino i rollen til Coutinho kan fungere.

Håper Wijnaldum får muligheten også, for en spiller :) 

stigoth
stigothInnlegg: 194
09.08.17 19:37

Mignolet

TAA Matip Lovren Moreno

Hendo Can Wijnaldum

Salah Firmino Mane

Mirage
MirageInnlegg: 19594
09.08.17 19:44
johwi68: Watford har fått ny manager siden sist, portugiseren Marco Silva. Han ledet Hull City til nedrykk i fjor

Akkurat det var vel ganske spikret i stein allerede før han tok over. Imponerende hvordan han klarte å snu de såpass kjapt, og nesten reddet de inn. 

Fowla
FowlaInnlegg: 28164
09.08.17 19:49

Mignolet

TAA-Matip-Lovren-Milner

Can-Hendo-Wijnaldum

Salah-Firmino-Mane

Med Cou ute så må dette være laget. Smått utrolig at vi starter PL-sesongen med en eneste forsterkning i førsteelleveren. 

Masaniello
09.08.17 19:56
Mirage: Imponerende hvordan han klarte å snu de såpass kjapt, og nesten reddet de inn.

Og fikk laget til å spille god fotball til tider.

Mirage
09.08.17 20:16
Masaniello: Og fikk laget til å spille god fotball til tider.

Ja, faktisk. I en kuriøs vending dukket de opp på Emirates mot Arsenal og hadde mer ballbesittelse enn Arsenal. 

Paul Merson måtte i alle fall spise i seg ordene sine, for han gikk ut og betvilte ansettelsen, med den erketypiske "Hva har han gjort før?"-linja.

Mirage
Fowla: Milner

Det håper jeg da virkelig ikke. 

leterel
leterelInnlegg: 1632

Med Coutinho (og Lallana som ville vært den naturlige erstatteren for den saks skyld) ute fra midtbanen ser det straks ut som det blir en frustrerende ettermiddag på Vicarage Road på lørdag. Treeren på midten med Hendo, Can og Wijnaldum har åpenbare mangler på det kreative.

Om Hendo, som fortsatt er noe tvilsom, ikke skulle starte kan vi jo allerede begynne å snakke om en liten krise. Men skal ikke ta den sorgen på forskudd.

Det viser i alle fall at stallen er tynn.

looprevil_fc_x2
looprevil_fc_x2Innlegg: 3687
09.08.17 21:41

Mignolet

Arnold Matip Lovren Moreno

Can Hendo Gini

Salah Firmino Mane

Benk: Karius, Klavan, Robertson, Milner, Grujic, Origi, Solanke

Hipp som happ for min del egt om Moreno eller Robertson starter. Ellers er vel dette som forventet med Cou ute. Bør være nok til å slå Watford.

Mtp at vi har 4 viktige spillere ute antagelig ser ikke benken så verst ut.

Fowla
FowlaInnlegg: 28164
09.08.17 22:10
Mirage: Det håper jeg da virkelig ikke.

Når alternativet er Moreno så bør valget være enkelt. 

Men Klopp antyda vel at Milner skal være midtbanespiller i år, så vi får se. 

WaltonBreckRd
10.08.17 05:51

Husker dere Can-Hendo-Gini sammen på midten forrige sesong?

Skremmende lite kreativt og ball-trilling i gå-tempo. Vi bør vel uansett vinne her, men jeg liker ikke den midten uten Coutinho/Lallana.

Watford 1-2 Liverpool.

Masaniello
10.08.17 19:55
WaltonBreckRd: Husker dere Can-Hendo-Gini sammen på midten forrige sesong?

Jeg husker at Hendo var stor før skaden, at Gini overrasket, og at Can kom seg skikkelig mot slutten av sesongen.

WaltonBreckRd
10.08.17 20:04

Joda, det er greit det. Jeg sier ikke dette er tre dårlige spillere, men det er liten tvil om at vi reiv oss i håret flere ganger med den midtbane trioen forrige sesong. Veldig lite kreativitet.

ElChivato
ElChivatoInnlegg: 11032
10.08.17 21:04

Med de fire nevnte herrer ute håper jeg på følgende

mignolet, taa, moreno, lovren, matip, henderson, wijnaldum, grujic, salah, firmino, mane

can og woodburn som impactspillere fra benken. Resten fyll i tilfelle vi må bytte noe.

SpeedyTorres
SpeedyTorresInnlegg: 11508
10.08.17 21:16

Jævla uværet i går har slått ut tv-signalene til huset så nå er jeg uten tv til tirsdag! Makan til uflaks! 

Da må jeg ut både i morgen og på lørdag og kommer garantert til å få en grinete kjerring som må være hjemme med 3 småunger alene uten tv ;'(

looprevil_fc_x2
looprevil_fc_x2Innlegg: 3687
10.08.17 21:27
WaltonBreckRd: Husker dere Can-Hendo-Gini sammen på midten forrige sesong?

Spilte de så mye sammen i det hele tatt? Lallana spilte jo mesteparten første halvdel. I andre halvdel ble Hendo skadet.

WaltonBreckRd
10.08.17 21:30
looprevil_fc_x2: Spilte de så mye sammen i det hele tatt? Lallana spilte jo mesteparten første halvdel. I andre halvdel ble Hendo skadet.

Nei de gjorde vel kanskje ikke det. Alle tre hadde jo en god sesong, men jeg synes midtbanen vår blir lite kreativ uten Coutinho/Lallana der. Men de har nok tatt steg iløpet av en hel preseason med Klopp. 

1 døgn til vi er i gang!

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 10953
10.08.17 21:37

Håper på dette:

Ward

TAA-Lovren-Matip-Moreno

Hendo-Can

Salah-Grujic-Mané

Firmino

Karius, Kent, Woodburn, Gini, Gomez, Robertson, Solanke. 

0-3 (Salah, Mané, Firmino)

Ward var såpass god mot Atletico at han bør få starte sesongen som 1. keeper. Moreno har vært god og jeg syntes Grujic har vært strålende i pre season. Når Coutinho og Lallana er skadet syntes jeg han bør få sjansen, men Gini starter nok.

pikachu
pikachuInnlegg: 13730
10.08.17 23:07

Håper på,

Henry

Ginsberg,Werner, Gordon, Morse

Weiss, Edwards, Lucchino,

Egan, Alfond

Linda

Innbyttere: Noen flere kontorrotter, det er nok å ta av.

Om Henry blir skutt i senk, så kanskje KANSKJE det går opp et lys om at det må satses OG at det må kjøpes spillere. La oss gjette på at 100-0 holder for at klovnene skal våkne.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 26988
11.08.17 00:48

Sesongstart lukter alltid bananskall mot denne type lag. Tipper vi reiser hjem med 2-0 i trynet, et resultat av å ha strøket med glans i transfervindu-testen. 

Bare å gjøre klar VGDs FM-gjeng til nye fantasioverganger i vintervinduet. De klarer nok hoste opp noen imaginære "targets", as usual, som ikke har et snev av rot i virkeligheten. 

(Innlegget ble redigert 11.08.17 00:59)

Navarone73
Navarone73Innlegg: 4400
11.08.17 08:38

Nå tyder mye på at Moreno starter. Hvem hadde trodd det for noen uker siden? Imponert i pre-season. Hadde jo vært stilig hvis han plutseligt var blitt en veldig god venstreback. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg