Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Everton - Stoke

NYTT TEMA
caliblue
caliblueInnlegg: 11337
12.08.17 14:43

En kamp Everton må vinne. Da bruker det å gå galt.

City, Chelsea, Spurs og United venter i de neste rundene, så for ikke å ble fullstendig hektet av fra start av er hjemmelaget helt avhengig av tre poeng i dag.

Enda noen minutter til laget kommer, men magefølelsen tilsier en noe forsiktig approach fra Koeman. Det er veldig mye nytt i laget og offensivt er man ikke ferdighandlet, så prioritet nå må være å få på plass det defensive. Før man møter tøffere motstand.

Keane og Pickford har vært en åpenbaring i preseason. Best for et Everton lag som ikke har levert mer enn helt greit. Men med disse nykommerne på plass, kan man vel håpe at man blir bedre defensivt enn forrige sesong.

Offensivt kommer ligastarten for tidlig. Man mislyktes i forsøket på å hente Giroud og overgangssagaen til Gylfi fra Sagaøya trekker ut til det kjedsommelige. Det åpner for Sandro og kanskje også for unge Calvert-Lewin.

Stoke har vel ikke akkurat styrket seg i sommer, men har såvidt jeg vet en skadefri stall. Everton mangler fortsatt Coleman, Bolasie og Funes Mori. I tillegg kommer kampen for tidlig for McCarthy og Barkley som har vært småskadet i sommer.

Kamp i kampen: Butland vs Pickford.

Kamptips: 1-0 (Sandro)

caliblue
12.08.17 15:04

Everton: Pickford, Calvert-Lewin, Williams, Keane, Jagielka, Baines, Schneiderlin, Gueye, Klaassen, Rooney, Sandro

Stoke: Butland; Zouma, Shawcross, Cameron; Diouf, Fletcher, Allen, Pieters; Shaqiri, Bojan; Berahino

Begge lag kommer med tre stoppere. Litt overraskende at spiss Calvert-Lewin er satt opp som vingback, ellers ser vel Everton ut som forventet.

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 21841
12.08.17 15:09

Er litt spent på denne kampen.

Mye henger på Rooney idag. Er han bra eller festbremsen vi så på slutten hos united?

caliblue
12.08.17 15:17

Rooney startet brukbart tidlig i preseason, men har etter hvert levert mer ujevnt.

Det er jo Sandro det er klart mest spenning rundt og forhåpninger til på topp. Virker som om Koeman forsøker å få de til å fungere sammen, men det har ikke fungert så langt. De blir for like.

Egentlig håper jeg Koeman har tatt en spansk en og starter med Calvert-Lewin som spiss med Rooney og Sandro som vingspisser. Det gir mer mening, men selv om man ikke starter slik kan det jo ende slik. Koeman er ikke fremmed for å gjøre endringer underveis - han er kanskje litt for glad i det.

TheRedDevils
12.08.17 15:46

Koeman er ikke redd for å forandre noe hvis det ikke funker, så Rooney må få til noe.

Hadde vært moro om dere havnet foran Liverpool fra starten av sesongen og kunne bygget på laget ytterliggere med f.eks Sigurssson.

vidar
vidarInnlegg: 30435
12.08.17 16:32

Dette er blant det kjedeligste jeg har sett på i år. 

vidar
12.08.17 16:33

Vi er på sjuende allerede #set

jback
jbackInnlegg: 14708
12.08.17 16:47

Artig

TheRedDevils
12.08.17 16:48

1-0 Rooney 

CryniX
CryniXInnlegg: 10184
12.08.17 16:48

Skal Rooney plutselig begynne å score igjen nå?

jback
12.08.17 16:50
CryniX: Skal Rooney plutselig begynne å score igjen nå?

Ligger vel i kortene at han skårer mot oss.

caliblue
12.08.17 16:51

Forskjell på dette og galematias-fotballen man har fått i sesongens to første PL-kamper. To lag som tar få sjanser, er godt organiserte og langt på vei nuller hverandre ut.

Jeg gir en lang faen i hvordan det ser ut i dag, bare man får med seg tre poeng. I tillegg vil jeg veldig gjerne se clean sheet.

Kampen vil åpne seg nå etter scoringer på overtid. Det burde være fordel Everton.

jback
12.08.17 16:53
caliblue: Kampen vil åpne seg nå etter scoringer på overtid. Det burde være fordel Everton.

Hvordan har Rooney ellers klart seg?

caliblue
12.08.17 17:04

Rooney ikke veldig mye involvert. Var jo kampens første skikkelige målsjanse han scoret på.

Han har dette behovet etter å være involvert som kan irritere. Hvor han slipper seg for dypt i banen for å få ballkontakt. Men sammen med en spissmakker og en Klaassen som lurer seg opp på topp er det ikke nødvendigvis helt håpløst. Selv om Rooney alltid vil få pepper for det.

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 55695
12.08.17 17:04

Rex Rådny virker igjen

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 4885
12.08.17 17:21

Rooney storspiller. For et blikk han har og noen deilige pasninger. 

(Innlegget ble redigert 12.08.17 17:22)

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 2011
12.08.17 18:01

Puh. Det var virkelig ikke mye vakkert, men det ble 1-0, som caliblue forskutterte. Ikke sett noe annet enn målet, men svært pent, og veldig bra løpt av Klaassen også. Tok med seg hele Stoke-forsvaret på sightseeing. 

caliblue
12.08.17 18:24
caliblue: Koeman er ikke fremmed for å gjøre endringer underveis - han er kanskje litt for glad i det.

Heh... Martina inn i pausa for Williams og bytte fra 3-5-2 til 4-1-4-1. Calvert-Lewin vingback i første omgang, spydspiss etter pause.

Bra gjennomført kamp. Mest skuffet over at man ikke fikk punktert den etter pause. For Stoke kastet masse folk fremover.

Honnør til Stoke forresten. Uvant å se de stå høyt fra start og presse hardt med Berahino, Bojan og Shaqiri. Utypisk Stoke. Og etter hvert som kampen gikk, fikk de kastet inn ganske mange meter med angrepsspillere og jeg følte meg aldri helt trygg.

Pickford med matchvinnerredning på overtid, så seieren satt langt inne.

vidar
12.08.17 21:46

Godt med 3 poeng før de neste kampene. Vi er veldig svake offensivt, men stødig i forsvar. Jeg husker ikke sist vi skapte så lite, så det kan bare bli bedre. Pickford, Keane og Gana var suverene, Rooney bra, resten må rett og slett jobbe for å forsvare plassen sin. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg