Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overgangsvinduet stenger tidligere neste sesong

NYTT TEMA
Dux1
Dux1Innlegg: 29535
15.08.17 08:08

http://www.tv2.no/sport/9296807/

Forslaget, som innebærer at overgangsvinduet i PL stenger en uke før sesongstart, har fått støtte av nesten samtlige PL-klubber.

Etter min mening en fornuftig og ryddig endring.

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 19669
15.08.17 08:11

Det er et forslag jeg støtter 100 %. Da slipper man all denne unødvendige støyen i noen uker. 

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 4809
15.08.17 08:34

Nei nei nei! Hva skal Spurs gjøre da? For Levy åpner jo ikke vinduet før medio august! ;)

Bacary
BacaryInnlegg: 15698
15.08.17 08:37
Dux1: Etter min mening en fornuftig og ryddig endring.

Men det utelukker ikke at engelske klubber kan selge til utlandet selv etter sesongstart. Det gjør det mindre ryddig, og vi får ikke bukt med usikkerheten rundt enkelte spillere og klubber. 

Dux1
15.08.17 08:41
Bacary: Men det utelukker ikke at engelske klubber kan selge til utlandet selv etter sesongstart. Det gjør det mindre ryddig, og vi får ikke bukt med usikkerheten rundt enkelte spillere og klubber.

Så det, men i hvert fall blir det mer forutsigbart for klubbene i PL. Man vet stort sett hvilken tropp man har til disp før første seriekamp blåses i gang.

CptBlackadder
CptBlackadderInnlegg: 231
15.08.17 14:47
Bacary: Men det utelukker ikke at engelske klubber kan selge til utlandet selv etter sesongstart. Det gjør det mindre ryddig, og vi får ikke bukt med usikkerheten rundt enkelte spillere og klubber.

Kanskje dette kan være et push for å sette en ny felles deadline for alle klubber. I hvert fall de europeiske.

Kent
KentInnlegg: 111337
15.08.17 15:13

Likte det bedre før da det ikke var noe transfervindu.

caliblue
caliblueInnlegg: 11261
15.08.17 15:24

Ganske sikkert en endring som vil svekke engelsk fotball.

Tanken er god, men dette er ikke en sak for PL eller FA, det er noe for UEFA. Man burde jobbe mot en felles overgangsfrist for hele Europa. Etter ligastart. Og det lykkes man ikke med så lenge det er så stor forskjell på når de ulike ligaene starter.

Om det er et problem for PL at overgangsvinduet stenger 3 uker etter ligastart, så bør de se på muligheten til å starte sesongen senere. Det vil være bedre enn å sette seg i en situasjon hvor man fort havner i bakleksa sammenlignet med lag fra andre ligaer.

Shenon
ShenonInnlegg: 3109
15.08.17 16:34

Eneste klubb som ikke støtter dette er Watford?

Hmm, de håper vel å møte et Liverpool i fullstendig kaos i løpet av aug '18 og da... ;)

GimleSag
GimleSagInnlegg: 1855
15.08.17 17:15

Kan ikke det bare være åpent hele året...?

Dux1
21.08.17 14:08
caliblue: Det vil være bedre enn å sette seg i en situasjon hvor man fort havner i bakleksa sammenlignet med lag fra andre ligaer.

Jeg er for at man lukker vinduet FØR sesongstart. Spørsmålet er om PL kan sette en sperre mot det internasjonale markedet også?

Dux1
21.08.17 14:12
GimleSag: Kan ikke det bare være åpent hele året...?

Ja, med dagens lemfeldighet med spillerkontrakter (og Bosman-dommen) hadde det blitt et kaos.

Så moro det ville vært å hatt Real M siklende over De Gea, og lure på hvem som blir Uniteds førstekeeper i neste kamp...

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 598
21.08.17 14:12
Dux1: Spørsmålet er om PL kan sette en sperre mot det internasjonale markedet også?

Sjølsagt ikkje.

Dux1
21.08.17 14:14
gurglebassen: Sjølsagt ikkje.

Sjølsagt ikke ? Hva hvis PL-klubbene blir enige om en deadline her også?

gurglebassen
21.08.17 14:17
Dux1: Sjølsagt ikke ? Hva hvis PL-klubbene blir enige om en deadline her også?

Hæ? Hvordan skal det funke? Hvis overgangsvinduet er åpent i Spania, hvordan skal de spanske klubbene da nektes å kjøpe spillere fra UK?

Dux1
21.08.17 14:22
gurglebassen: Hvordan skal det funke? Hvis overgangsvinduet er åpent i Spania, hvordan skal de spanske klubbene da nektes å kjøpe spillere fra UK?

Er jo det jeg spør om: Kan PL sette en deadline for spillersalg utenfor PL? De har jo blitt enige om samme deadline for kjøp av spillere fra utlandet.

gurglebassen
21.08.17 14:29
Dux1: Er jo det jeg spør om: Kan PL sette en deadline for spillersalg utenfor PL? De har jo blitt enige om samme deadline for kjøp av spillere fra utlandet.

Nei.

caliblue
caliblueInnlegg: 11261
21.08.17 17:40
Dux1: Er jo det jeg spør om: Kan PL sette en deadline for spillersalg utenfor PL? De har jo blitt enige om samme deadline for kjøp av spillere fra utlandet.

Du misforstår. Transfervinduet og deadline day har egentlig ikke så mye med spillersalg å gjøre. Selge spillere kan man gjøre hele året, men det er kun innenfor visse tidsperioder at man kan registrere spillere for spill.

Om det engelske overgangsvinduet stenger 10. august og det spanske stenger 1. september, kan man ikke i England bestemme om en Coutinho solgt 25. august kan registreres for spill i La Liga eller ikke.

Hele årsaken til at overgangsvinduet stenger 1. september i dag, er vel at det er skillet mellom kvalifisering til Europa cup og Europa cup spill. Datoen er satt av UEFA og den er i UEFA-turneringenes interesse.

Jeg syns det gir mening at enkelte klubber får muligheten til å beholde sine beste spillere gjennom kvalik til CL eller EL før de selger de. Og jeg syns det gir mening at lag som har kvalifisert seg til spill i Europa får forsterket troppen før gruppespillet.

Ja, det er uheldig at overgangsvinduet stenger tre uker etter ligastart. Den enkleste måten å begrense det problemet på er å utsette ligastarten. Bare ved å utsette ligastart en uke (slik at man begynner samtidig som Tyskland, Spania og Italia) har man redusert problemet en hel del.

wingswest
wingswestInnlegg: 10888
24.08.17 19:30
Dux1: Så det, men i hvert fall blir det mer forutsigbart for klubbene i PL. Man vet stort sett hvilken tropp man har til disp før første seriekamp blåses i gang.

Egentlig ikke, når storklubbene fra sydligere strøk kommer (kanskje bevisst etter at PL-vinduet er stengt for å svekke en CL-rival f.eks.), og spilleren sutrer seg bort, så er det en ulempe.

wingswest
wingswestInnlegg: 10888
24.08.17 19:33
caliblue: Ja, det er uheldig at overgangsvinduet stenger tre uker etter ligastart. Den enkleste måten å begrense det problemet på er å utsette ligastarten. Bare ved å utsette ligastart en uke (slik at man begynner samtidig som Tyskland, Spania og Italia) har man redusert problemet en hel del.

Da er det isåfall bare å vinke farvel til juleprogrammet. Ligaen starter jo en uke tidligere enn den gjorde for bare to år siden (hvis ikke jeg husker veldig feil), og det er vel fordi det er flere landskamper enn tidligere. Terminlisten er tøff nok som den er, det vil ikke være mulig å utsette ligastarten.

Dux1
25.08.17 08:28
caliblue: Selge spillere kan man gjøre hele året, men det er kun innenfor visse tidsperioder at man kan registrere spillere for spill.

At en klubb kan selge hele året er nå så (selv om det i praksis ikke betyr en dritt for verken selgende eller kjøpende klubb så lenge det er utenfor transfervinduet), men poenget her var ikke det. Alt jeg lurte på var om PL kan sette egne deadline-regler for salg av spillere til utlandet i transfervinduet som de andre ligaene må forholde seg til.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg